Jos ostaa KUOMAT
pärjääkö pelkästään niillä ja kumisaappailla koko talven?
Harkitsen tänä talvena ekaa kertaa tenavillemme kuomia, koska olisivat niin helpot pienimillekin pukea itse. Mutta mietin, mitäs sitten, kun aamulla on pakkasta ja ulkoilun edetessä lämpötila siirtyykin plussan puolelle. Kastuvatko kuomat heti läpi? Entä jos käykin toisinpäin, että aamulla plussakeli ja laittaa lapsille villasukat ja saappaat ja alkaakin pakastaa, liukasteleeko noilla saappailla ihan mahdottomasti.
Kiitti vastauksista!
Kommentit (32)
Enpä ole nähnyt moista.. alennusmyynnissä on joskus ollut n. 25 euroa, mutta yleensä 30-40 euroa.
Jos ei ole varaa, niin sitten kai ei ole varaa. Enhän minä sitä voi arvioida.
Tiedän vain sen, että kengistä tinkisin ihan viimeisenä, jos itselläni olisi rahallisesti tiukkaa.
ihan yhtä surkeita kaikki.
Isälleni ostettiin ne nilkkurimalliset ja niin vaan loskakeleillä vesi suorastaan lorisee sisään.
muut ominaisuudet ovat paremmin jalalle sopivia kuin noissa halpiskengissä.
Vierailija:
ihan yhtä surkeita kaikki.
Isälleni ostettiin ne nilkkurimalliset ja niin vaan loskakeleillä vesi suorastaan lorisee sisään.
27
Kertokaahan heti niin käydään reissussa ollessa ostamassa. Täällä ne on aina 39 euroa. Ja se on minusta aika paljon.
En ymmärrä miksi lättänäpohjaiset kengät pilaisivat jalat. Eivätkö jalat olekaan kehittyneet kävelemiseen ilman kenkiä? Ja lättänäpohjaisethan ovat lähinnä ilman kenkiä kävelemistä, kun taas tukevat eivät ehkä anna jalan omien lihasten kehittyä. Voisiko joku oikeasti asiantuntija selittää tätä kenkäasiaa?
Meillä on kahdet sellaiset ollut ja ne kun kastuu sisäpuolelta niin niitä saa kuivattaa ikuisuuden.
Jos lapset ovat hoidossa, niin toki molemmat on hyvä olla mukana, jos lämpötila on nollan tienoilla. Ihan niin kuin keväällä ja syksylläkin kumpparit pitää olla sadesään varalta mukana.
Kuomat ei ihan heti kastu läpi, hylkivät jonkin verran kosteutta. Enkä usko, että ovat jalallekaan niin huonot kuin täällä puhutaan. Huonoja lapsen jalallehan ovat sellaiset kengät, jotka tukevat liikaa, jolloin jalan lihakset laiskistuvat.
Omistan itsekin Kuomat. Ihanan lämpöiset, eikä minusta nyt mitenkään pahat kävellä.
Vierailija:
Onhan sekin kallista, mutta hintaero Kuomiin ei kuitenkaan ole järjettömän suuri. Ja joissain asioissa vaan ei kannata säästää.
Itselläkin on sellaiset koska käymme mökillä talvisin ja ovat lämpimimmät kengät mitkä minä olen löytänyt. Piiiiiiitkä miinus on tuo veden pitämättömyys.
Itse päädyimme vikingeihin (gore tex) lapsille muutamien kuomien jälkeen.
Harmillista kun muuten ovat juuri mukavat. Pienten helppo pukea ja lämpimät.
Se kai jää sinun pohdittavaksi millaisissa keleissä meinaatte ulkoilla.
Päiväkodissa kengät puetaan itse ja on hyvä, että ne ovat sellaiset, että lapsi saa ne itse helposti jalkaan.
Pahoja me työssäkäyvät vanhemmat, pilataan lasten jalatkin...
Vierailija:
Kuomat ovat niiden vanhempien mieleen, jotka eivät jaksa auttaa kenkiä lastensa jalkaan - kesällä kumpparit, talvella Kuomat.
Vierailija:
Voiko niitä käyttää satunnaisesti, jos muuten käyttää kunnon kenkiä?
Vai olisiko parasta jättää kuomat käytöstä kokonaan?
Huvittavaa, miten vaihtoehtona Kuomille ovat Goretexit, ihan kuin se olisi jokin tae siitä, että kengät ovat myös jalalle terveelliset...
Ymmärrän kyllä pointin, kunhan saivartelen. Taitaa olla niin, että ne valmistajat, jotka Goretexiä käyttävvät, tekevät keskimäärin myös tukevampia kenkiä.