Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^^ SyysSISSIT tiistai tiimellykseen ^^^

11.09.2007 |

Eiliset: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11230265&p=1&tm…

Umalla olikin kuumat paikat, muutaman päivän sisällä syntyy varmasti :D Voimia kun saisit kerättyä koitosta varten vielä!! Ja limatulpalta tosiaan kuulosti!

No niin lähdenkin tästä aamupalalle. Tulkaahan taas sankoin joukoin pinoutumaan :D

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahassa liikutaan nyt paljon, että en tiedä tuleeko kohta jo pikkukantapää läpi.

Kateellisena jo luen vauvansa saaneiden kirjoituksia. Tuntuu, että kaikilla on ollut helppo ja nopea synnytys. Kun ne ei aina kuitenkaan sellaisia ole .. toisaalta jälkeenpäin sitä tuskaa ei välttämättä muista.

Mulla ei ole mitään oireita tai viittauksia siihen, että tarvitsis ajatellakaan vauvan syntymää. Tämän vuoksi en minäkään ole pakannut sairaalakassia valmiiksi. Sain jopa neuvolassakin tästä vähän nuhteita.

Mulla tosiaankin taitaa edelleenkin olla täysin kypsymätön kohdunkaulan tilanne. Siis ihan samat merkinnät kuin viikolla 8 tuli neuvolakorttiin.

Kivasti olitte kirjoittaneet äitiydestä. Tuli vaan mieleeni, että äitiys ei ole joukko erilaisia suorituksia. (D-vitamiinit, kestovaipat, kantoliinat, siisti koti, vauvahieronnat, perhepeti, pitkäimetys, jatkuva hellyys, kauppakeskuksissa kiertely, puhtaat vaatteet ...) Mä ainakin sokaistuin tuohon ensimmäisen lapsen kohdalla -- tuntuikuin edessä olisi ollut lista asioista, jotka piti täyttää ennen kuin saattoi ajatella olevansa hyvä äiti. Sitä kun huomaa, että kaikkea ei kuitenkaan ehdi. Jossain vaiheessa tajusin, että äitiys on enemmänkin ominaisuus tai olomuoto. Hyvä äitiys ei sinänsä vaadi juuri mitään ja lapsikin pärjää aika vähällä. Suosittelen, että kannattaa tehdä kokoajan sellaisia ratkaisuja, jotka juuri sillä hetkellä tuntuvat kaikista helpoimmalta. Ei kannata ajatella, että jos nyt nukutan vauvan sylissä uneen niin sitten saan sen tehdä seuraavat 20 vuotta tai jos nyt jätän D-tipat antamatta niin sitten...

Vierailija
22/24 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kauniita ajatuksia äitiydestä ja jotenkin jäi tosi positiivinen olo tämän päivän kirjoituksia lukiessa ;)

Itse koin äitiyden ensimmäisen lapsen kohdalla paljon voimakkaammin mitä osasin odottaa. Se rakkauden tunne, jota lasta kohtaan tuntee on uskomatonta, sitä on vaikea etukäteen kuvitella. Toisaalta en kyllä osannut varautua siihen väsymykseen, mitä yöheräilyt ym, toi mukanaan vaikka teoriassa sen tiesinkin.

Tuota " musta tuntuu" tunnetta olen myös ajan myötä oppinut käyttämään enemmän. Asioiden ei tarvitse mennä oppikirjan mukaan ja olen huomannut, että kun lapsi on valmis esimerkiksi vaippojen poisjättämiseen tai muuhun kehitysvaiheeseen niin ne tapahtuvat lopulta aika helpolla verrattuna siihen, että itse aluksi ajattelin, että olen huono äiti, jollen harjoituta lasta uusiin taitoihin, vaikka ajankohta ei ehkä vielä olisikaan otollisin. Ehkä sitä on oppinut ottamaan asioita hieman rennommin.

Sairaalakassia en minäkään ole vielä pakannut, ajattelin, että kunhan kamera ja neuvolakortti löytyisi lähdön hetkellä, niin olen tyytyväinen. Muut tavarat saan sitten pyydettäessä ja kotiutua voin vaikka vielä äitiysvaatteissa. Vauvaa varten olen kyllä laittanut istuimen ja vaatteita valmiiksi, mies saa sitten valita tuoko vaaleanpunaiset vai -siniset vaatteet kun sukupuoli selviää;)

Oli mukava lukea, että Uma oli saanut nukuttua viime yön niin hyvin. Tuntuu kuitenkin, että sulla varmaan lähtö kohta lähellä, niin tosi hyvä kun ehtii hieman kerätä voimia.

Mukavaa tiistai-iltaa,

Unikko rv.38 (eli täysaikainen olisi vaavi nyt)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te naiset osaatte pukea ajatukset sanoiksi =) Peikkoäet ja pikkuvarpunen todella ihanasti kirjoititte!! Sekä Dumle ja muut. Äitiys on niin ihana asia, eipä tässä maailmassa mitään kauniimpaa ja tärkeämpää voisi kuvitellakaan! Pienet omat rakkaat lapset tulevat halimaan ja suukottamaan, vaikka olisit juuri rähissyt naama punaisena jostain ihan hölmöstä asiasta.. Niin ne lapset rakastavat heille tärkeimpiä ihmisiä ehdoitta..

Mutta se siitä, minä en osaa kunnolla ilmaista tunteitani kirjoittamalla enkä vissiin muutenkaan..

Äiti, se minä kuitenkin olen ja ylpeä siitä =)

Tämä päivä hujatanut kun kakkosen syndejä vietettiin. Sai kivoja lahjoja ja tunnelma oli mukava =)

Kiva lukea että monella tänään ollu hyvät fiilikset. Ja Umakin saanut nukuttua kunnolla!! :)

Kiitos Apinaemo synnytyskertomuksesta. Ihanasti kaikki meni =)

Nyt pesulle ja nukkumaan. Pitää tietty tänäkin yönä valvoa se pari tuntia :/

outs@

Vierailija
24/24 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supisteluja tuntuu täällä paljon olevan #lisä voimaa lähettelen täältä#

Toivottavsti pian täällä poksahdellaan!!

Oman synnytys tarinani kävin juuri näpyttelemässä muiden synnytys tarinoiden joukkoon.

Kypsää ja pitkää on odottavan aika mutta se on aina ylläri kun lähtö voi kuitenkin tulla hetkenä minä hyvänsä..........

Meillä täällä arkisujuu vauvantuoksuissa tunnelmissa.maitoa siellä ja maitoa täällä...:)

Vauva on aivan ihana ja helppo ja niiiiin suloinen!!

Pian meillä kaikilla on omat kääröt:)

Vauvat puolella odotellaan.Toivottavasti pian ollaan kaikki koossa sillä puolella.

rakkausvauva on nyt 5vrk