***TOUKOTUHISIJAT VK 37***
Aloitetaan uusi pino. Tehdäänkö viikkopino kun on jo aika paljon hiljentynyt? Voihan tuon vielä loppuviikolle avata uuden jos tulee liian pitkä.
Tässä linkki edelliseen pinoon:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=11218565&p=1&tmo…
Kommentit (66)
Onnea kaikille plussanneille!! Ja pahoittelut negan saaneille.... Itse en osaa sanoa vielä juuta enkä jaata... kp 21/30 tänään menossa, joten reilun viikon päästä alkaa jännitys tiivistyä.... Melko lailla heti mahdollisen oviksen jälkeen (parin-kolmen pv:n päästä) tuntui mahassa jännä turvotus (?) ja kiristys, sellaista ei ole aiemmin ollut, enkä tiedä mistä johtui, tai sit mä vaan kuvittelin kun mietiskelin että jos tärppäis vaikka heti ekalla kierrolla.... nyt ei ole kyllä ollu minkäänlaisia oireita...
-Anelina yk1 kp 21/30
Täti tuli kylään yllättäen :( Siirryn kesäkuisiin.
Onnea muille <3
lastwish kp1/25 yk9
Moi!
Onnea Kielo77!!!
Toivottavasti tulen perästä.. kaamea väsymys ja turvotus olo on mulla. Maha on kun pallo. Ja ruoka ei maistu, mutta herkkuja syön ku oikeastaan suklaan maku on ainut minkä maistan. viluttanut on jo pari päivää ja lämpöä oli aamulla 37C. Mietin vain että olenkohan mie sittenkin raskaana sen 7.pv olleiden kunnon menkkojen mukaan??
Mulla on pitkä kierto n. 38 pv ja en usko että mulla näkyis testeissä ku korkeintaan ens viikolla et odottelen niitä menkkoja ja testailen sitten ens viikolla... on kyl tosi vetämätön olo. Mahassa on ikään kuin paineen tunne koko ajan ja valillä sellaisia nipistelyjä.. enkä mie ekasta testannu ku vasta joskus 7+ viikoilla ku hän oli pienoinen ylläri, joten alkutuntemuksista ei ole mitään havaintoa..
jää toiveikkaana odottelemaan..
Rouva-K
Itku silmässä joudun poistumaan toukokuisista ja siirtymään kesäkuisiin. Täti tuli eilen.. Jos jotain positiivista yrittää tältä kuukaudelta etsiä, niin täti tuli päivän etukäteen. Nyt alkaa siis vihdoinkin kierto olemaan n.28 pv. Tässä kuussa oli kp29 ja viime kuussa 30. Sitä ennen oli kp33-35. Ehkä tässä vielä tänä vuonna tärppää, nyt vaan masentaa niin pirusti.. =(
t. Kapa kp 1/28-35 (29) yk 6
Saa nähdä seuraanko sua vai en... Ei vieläkään " täti-tuntemuksia" eli täällä jatkuu ihmettelyt et mitä tää oikein on...? Jos täti tulee ni näin pitkä kierto ollu viimeks varmaan teininä. Mut jos nyt oon oviksen bongannu ni pitäis alkaa menkat tänään tai viimeistään huomenna. Selviä limoja tuli kyl jo viikkoa aiemmin mut saa nyt nähdä miten tässä käy. Viime yönä touhuillessa huomasin et halut oli vähentyneet muttei se kai mitään merkkaa. Ei oo mitään raskausoireita, muttei ollu kummastakaan pojasta ku vasta 1-2 viikkoa plussauksen jälkeen.
Suzie kp40/?? (29-32?) yk1
En ole muutamaan päivään jaksanut käydä viestejä lukemassa...
Pahoittelut sweetylle :-(
Kiitokset Onnitteluista!!!
Onnittelut kielo77!
Pahoittelut tädin yllättämille!!!
72mama
Täällä sitä ihmetellään vieläkin et onko kierto muka näin myöhässä vai onko pikkuinen masussa...? Rupeaa oikeesti kohta jännittää... Pitäis varmaan taas kohta testata. Onneks asutaan niin syrjässä ettei joka päivä voi lähteä testiä hakemaan. No, saishan niitä tilaamalla netistä mut ku ei oo vaan tullu tilattua :) Onko meitä vielä ketä täällä jäljellä?
Suzie kp42/?? (ihmettely jatkuu ja jatkuu...)
Nega paukahti tälle aamulle. Tulossa ilmeisesti vain taas pitkä kierto. Voi masennus! Ahdistaa, tekisi jo mieli soitella neuvolaan tai terveyskeskukseen tai jonnekin, että saisi nuo kierrot kohdalleen. Tai jos vain ottaisi itseä niskasta kiinni ja alkaisi seuraavasta kierrosta testaamaan tuleeko ovista ollenkaan. Siihenkin vaan saa palamaan kaikki rahat.
Mulla on huono päivä, toivottavasti teillä muilla menee paremmin :(
Arianes kp40/?? (44-53)
pahoittelut negasta! Itekin oon 2 kertaa jo testannu negan, jälkimmäisen viikko sitten. Ja viime maanantaina kävin labrassa: nega. Sen takia en nyt kiirehdi testailemaan. Mitään tuntemuksia ei oo vieläkään. Mutta: luin kaksplussan vauvakuume-keskustelusta et tosi moni oli testannu negaa pitkään, ja saanu plussan vasta kp 40-50 tai niillä main... Eli en oo ihan vielä luovuttanu, mut kysymysmerkkinä oon täällä kuitenkin. Alkuviikosta tekis kuitenkin mieli testata. Jos nyt yleensäkään oli ovista ni sit se oli paljon myöhempään ku aikasemmissa raskauksissa.
Suzie74:Ensimmäistä kertaa kierukan poiston jälkeen rupesin seurailemaan kiertoa ja nyt oli kp 44 ja seuraavana aamuna alkoi menkat. Tosi kurjaa pitkä kierto...täytyy vaan toivoa, että rupeasi lyhentymään.
Unelma 08 kp 5/ 44 ?? yk 2
Kiitos ku kerroit tilanteestasi. Enpä oo ruvennu vielä yhtään hötkyilemään koska oon lukenu et monilla on kierto venähtäny pitkäksi. Mies kuumeilee melkein enemmän kuin minä, ainakin testailun kanssa :) No, jäitä hattuun vaan. Ja hyvä ku täältä maalta ei pääsekään testejä hakemaan milloin haluaa. Oon muutenkin laiska käymään kaupassa ku töistä haluun vaan suoraan kotiin...
Suzie kp42/?? (eipäs hötkyillä vielä ;))
Täällä vielä ollaan eikä tätiä näy. Ei oikeen tunnu miltään niin ei voi sanoa miten tässä käy. Voiko valkovuotoa olla runsaasti vaikka täti olisikin tulossa. Itsella nyt ollut runsasta vuotoa ja sitä ei yleensä ole?
Helmeeee kp29/24-32
Piinaa, suorastaan tuskaa...voi kun tekisi jo mieleni testata :(...
kp 26/29 meneillään... vielä kun jaksaisi viikon lopulle saakka. Alavatsakipu on väistynyt, mutta valkovuotoa on runsaasti. En kyllä yhtään muista, onko normaalikierroissa ollut tällaista. Se menkkoja edeltävä, useamman päivän kestävä selkäsärkykin on tipotiessään. Kasvot kukkivat finnejä ja hermot ovat kireällä. Tämä voi olla ihan mitä vain...toivottavasti ei ennusta menkkoja...vaikka niin pahoin pelkään.
Kanelisokeri
Piinaa, suorastaan tuskaa...voi kun tekisi jo mieleni testata :(...
kp 26/29 meneillään... vielä kun jaksaisi viikon lopulle saakka. Alavatsakipu on väistynyt, mutta valkovuotoa on runsaasti. En kyllä yhtään muista, onko normaalikierroissa ollut tällaista. Se menkkoja edeltävä, useamman päivän kestävä selkäsärkykin on tipotiessään. Kasvot kukkivat finnejä ja hermot ovat kireällä. Tämä voi olla ihan mitä vain...toivottavasti ei ennusta menkkoja...vaikka niin pahoin pelkään.
Kanelisokeri
tuli sitten kuitenkin kahteen kertaan, sori. :)
Joo, olin hätäinen ja testasin tänä iltana negaa, marketin testillä. En muista minkämerkkinen testi mut sellainen 2 x liuskatesti Prismasta. Luki et 99% luotettava ja näyttää tuloksen jopa sinä päivänä ku menkat pitäis alkaa. No, oon vähän pettynyt, vaikkei tässä mikään kiire olekaan. Meillä kuitenkin nuorempi " vasta" 2 v 4 kk, ja syysvauvastahan mä joskus haaveilinkin. Mut tää epätietous ei oo yhtään kivaa, rupeaa ihmetyttää et onko kierto ihan sekasin, ovuloinko vielä ollenkaan (eka yrityskierto). No mut pitää kattoa loppuviikolle ja jollei vieläkään mitään ni on mulla vielä se toinen liuska...
Suzie kp43/?? (epätietoisuus jatkuu aina vaan...)
Täällä jännäilen :) Huomenna pitäisi menkkojen alkaa. Se jo aiemmin mainitsemani menkkoja edeltävä selkäsärky puuttuu täysin, mutta muuten kaikki menkkaoireet löytyvät. Ihoni ei ole milloinkaan kukkinut näin paljon ja olen ihan hermoraunio hormonihiiri :(
Kaipa sitä pitää tänään vääntäytyä ostamaan testi ja testata joko huomenna tai ylihuomenna, jolleivat menkat ala.
Toivotaan parasta, pelätään pahinta ja jos käy huonosti, niin kesäkuisissa nähdään.
Kanelisokeri kp 28/29
Täällä sitä ihmetellään yhä vaan... En voi muuta neuvoa ku et ei kantsi hätiköidä, vaan odotella vähän testauksen kanssa (paraskin sanomaan ku 3 testiä tehny jo + labrassa oon käyny verikokeessa...)
unelma08: nyt on jo kp45 eikä vieläkään edes aavistusta menkoista, eikä kyl raskautumisestakaan (paitsi omat kuvitelmat välillä :)) - mitäs siihen sanot? ;-) No, kaikki me ollaan yksilöitä, ja oon vakaasti päättäny oottaa ens maanantai-aamuun testauksen kanssa. Mullahan on vielä se toinen liuska jäljellä. Oikeestaan on ollu muutakin aateltavaa sekä töissä että perhe-elämässä (ei mitään dramaattista) etten oo ehtinykään miettiä testausta. Mut kyl mä sinne kp50 saakka yritän jaksaa odotella. Tulis ees raskausoireita jos tää nyt sellasta olis! Kääk, mitä piinaa...
Toivottu la ois toukokuun lopussa... Nyt on vaan tarve kirjottaa johonkin tuntemuksista, ja onhan täällä joitakin tuttujakin. :)
Mulla on kp 24/23, ja tuhrua on ollut jo 11 päivää. Menkkojen pitäs alkaa siis tänään. 2 kertaa oon jo testannu negaa, mut joku silti pitää pientä toivoa yllä. Aamulla luulin että menkat alkoi, tuli vähän verta, mut sen jälkeen ei tullutkaan enää. Kai ne vielä kunnolla alkaa. Rinnat on kasvaneet enempi ku ennen, eikä oo ollu tyyppillistä kipua niissä. Muutenkin tuntemukset vähän erilaiset, vatsassa ei tunnu menkkamaista särkyä vaan sensijaan terävää nipistelyä. Selkäsärky puuttuu täältäkin! Rintojen väliin ei oo tullu tyypillisiä finnejä. Mut mun lämpökäyrä näyttää niin oudolta et taitaa vaan olla kroppa jotenkin sekaisin. Linkki: http://www.fertilityfriend.com/home/1b500a
Gyneaika on 2 kk päästä. En malta odottaa että pääsen näyttämään lämpökäyristäni paljonko mulla on tiputtelua, ja saan sitten toivottavasti jotain apua siihen...
Tärppionnea kaikille!
Majita kp 24/23
onnittelut sullekin plussasta! Ihanaa ku jotkut edes plussaa, ite en uskalla vielä testata viikkoon... Plussatuulia lopuille!