===SYYS-04-ALKUVIIKKOON===
Aloitanpa uuden pinon. Töissä olen ja alku häslingin jälkeen on todella hiljaista. Kun ei edes puhelin soi. Harvinaista.
Tässä viime viikon loppu:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11206707&p=1&mpage=3&tmod…
Kommentit (32)
No nyt Veetillä oli kuulemma ollut ihan mukava päivä. Oli saanut ulkona olla niin paljon isompien kanssa leikkimässä. Pitää kyllä alkaa kunnolla selvittämään josko se siirto onnistuisi. Opettaja ei vielä osannut mitään sanoa kun syksyn alku on niin kiireinen ollut ettei oo mitään oikein ehtinyt.
Pitäis uudempaa autoa alkaa katselemaan. Ei vaan oikein tiedetä mikä ostettais. Joku iso farmari sen pitäis olla jolla pystyis asuntovaunuakin vetämään. Ihan uuteen ei rahat riitä. Pitää taas kun lapset on nukkumassa katsella nettiautosta. Mies on vaan niin kyllästynyt nykyiseen autoon.
Veeti odottaa kovasti rovaniemelle menoa kun luvattiin että käydään siellä lordi ravintolassa.
Jaahas Veeti ja Venla taas vauhdissa. Repivät kaikki videokasetit hyllyltä ja pinovat niitä lattialle. Ei lopu ideat noilla kahdella. Pitää mennä antamaan niille iltapalaa ja sit laittaa pikkuiset termiitit nukkumaan.
Öttis jälleen
Ja heti katkesi ajatus, mitä piti sanomani. No ainakin Lordi ravintolasta Öttikselle. Ei ole omaa kokemusta mutta kaveri kävi perheineen viime kesänä, heillä lapset 3,6,8v. Ravintola itsessään oli näkemisen arvoinen mutta ruoka ihan p-erseestä. Sanoi, että jos olis tiennyt, olisivat juoneet vaan vaikka limukat tai jotain ja menneet muualle syömään. Mutta makujahan on erilaisia.
Tuosta tarha-asiastakin vielä, että Onni laitettiin heti kärkeen isojen ryhmään tarhassa. Ja siihen siirtyi nyt yks 1,5-vuotiaskin, osaksi siksi, että 4-v siskonsakin on siinä ryhmässä ja osaksi siksi, että tää 1,5v on aikamoinen emäntä:) Vissiin joku muukin n. 2v siirtyi isojen ryhmään.
Ynis, kuulostaa kovin lopulliselta, kun vaunuja ja sänkyjä jo myyt:) Tuntuis varmaan tosi haikealta. No mutta, meillä ei toivottavasti ole lapsiluku vielä täys;)
Jotenkin huokasin Ankkiksen puolesta, kun sait pitää vapaapäivän. Ihan hirvittävä työtahti sulla:) Ja ihanaa, että lapsukaisetkin saivat jotain luksusta, kun äiti oli kotona, sen autokyydin siis:)
No nytpä ei tule muuta mieleen. Kolme aamua ja sitten koittaa viikkis.
T-P
Lopullisuudesta en tiedä, mutta nyt on vaan helpottavaa päästä ylimääräisestä tavarasta eroon. Ei oikein ole edes haikea olo. Jos joskus mieli muuttuu, niin sitten tulee kalliit ostokset, mutta se on aika epätodennäköistä.
Taisin saada energiaa viikonlopun reissusta, kun tänään kävin sen kirppiskeikan ja kotona olen järkännyt kodinhoitohuonetta (lue varastoa). Aina vaan löytyy lisää tavaraa kirppikselle. Pyykkiäkin olen pessyt. Mies on kaupungilla työdinnerillä, joten lapsetkin olen hoitanut yksin tän illan. Ovat kyllä olleet jo nukkumassa pari tuntia. Tai no, unessa reilun tunnin.
Menen järkkäämään puhtaita pyykkejä. Ovat taas odotelleet kaappiin viikkaamista niin monta päivää, että kasa kurttuisia vaatteita varmaan vastassa.
T: Ynis
Mies on vielä töissä, joten minä tulin tänne, että saan kääntää selkäni takana vallitsevalle kaaokselle. Vähän hirvittää, kun ekat synskä vieraat saapuu perjantaina ja huomenna ei olla koko päivänä kotona, että milloinkahan tämän kaaoksen järjestän?! Ei enää huvita yhtään tämän siivoaminen, lähinnä vaan mietin mitkä kaikki tavarat heitän " mäkeen" kunhan muutetaan.
Saamukselle on pitänynnä sanoa, että hyvä sinä! Pääsit juosten maaliin, siitä lähdetään:) Ja hitaasti aloitusta ja aluksi tarpeeksi hitaasti juoksemista joutuu, varsinkin henkisellä tasolla, harjoitella etukäteen. Nim. kokemusta on paljonkin samasta asiasta.
Hilu, niinkuin jo sähköpostissa sanoin, ihan varmasti suurimmalla osalla opiskelijoita on varsin sekava olo alkuun. Ja muista, että voit myös opiskella omaan tahtiin, yleiset hopsit on tehty muutettaviksi;) Sanoo eräs joka ei ole koskaan edennyt missään suositusten mukaan. Ja vaikka olen tällainen kohtuullisen paljon opiskellut ikiopiskelija, menee minullakin usein sormi suuhun uuden tehtävän edessä. Tulee tunne, että en ymmärrä ja olen tyhmä ja ja ja...;D Kyllä niistä selviää, hikea ja kyyneleitä joutuu toisinaan vuodattamaan, mutta silti. Tsemppiä!
Ankkiksen vapaapäivä sai minut hiukan vielä paremmalle tuulelle kuin olinkaan:)
Pyykkivuori karjuu jo niin lujaa ja maksammattomat laskut ehkä vielä lujempaa, että ei auta, teen vielä jotain.
Aavis ja uinuva Motti
Käyn ylikierroksilla enkä saa nukuttua oikein ollenkaan. Toisaalta nyt kun Motti nukkuu itselleen normaalilla tavalla taas (herää muutaman kerran yössä ja nukahtaa nopsaan), niin vähemmällä pärjää. Harmittaa tosi paljon, että typerät vanhemmat niin myöhään tajusi lapsen olevan kipeä. Eilen meillä oli jo ihan eri lapsi kuin toissapäivänä, Ihanaa!
Minulla olisi muutama konsultaatiopyyntö kollegoille:) eli (jos joku vain jaksaa), millaiset kengät/kenkiä ostat talveksi?
Meillä oli viimeksi vikingin goret, ja täällä kun on suurimman osan ajasta märkää, niin ihan fiksu valinta varmaan, mutta kuitenkin mietin pitäisikö ostaa vielä jotkut lämpimämmätkin.
Tietääkö joku, onko näin isoille (n. 104cm kokoa) olemassa enää fleecehaalareita? Esim. pk-seutu. Motti ei kestä villaa ollenkaan ja välivaate pitäisi löytää. Viime talvena oli kiva fleecehaalari, mutta nyt ei enää ole ollut näin isolle kokoa, täytyyköhän tyytyä suoraan kaksiosaiseen?
Ja vielä, onko kellään kokemusta siitä, että näin pieni olisi ajanut akkukäyttöistä traktoria/ autoa/mönkijää. Ollaan mietitty sellaista Motille lahjaksi, siis akkukäyttöistä traktoria peräkärryn kanssa, mutta hiukan mietityttää sen käyttö. Onhan se kallis, mutta oma lehmä on ojassa. Motin kanssa pystyy aika kivasti tehdä jo töitä kunhan hälle itselleen on myös " töitä" ja meillä oleva jontikan etukuormaimellinen polkutraktori on liian painava, vaikka yltääkin jo polkemaan. Huuto on ihan hirmuista kun ei saakaan tehtyä. Naapurin setä kovasti myös kannusti hankkimaan, sanoi että siinä oppi hyvin pienestä pitäen konetaitoja (esim. kärryn kanssa peruuttamiset ym). Mutta silti hiukan epäilyttää...
Kaikille hyvää päivää!
Aavis ja edelleen uinuva Motti
Lähden typyä viemään tarhaan...niiks!Haen sitten ruuan jälkeen pois.
Äitin pitää nyt olla reipas!
Aavis:Lassiella on isoja fleecehaalareita,ainaki anttila myy.Löytyy myös netanttilasta.
Meillä Kuomat kuiville pakkasille,goret tarvii ku sitä loskaa riittää.
Nyt taitaa olla jopa yhet perintökumpparit karvavuorella mut yleensä on Kuomilla ja goreilla talvi menty.
Täytyy mennä..
jatu
Omaperäisellä aloituksella aamuun ... Kävin työterveyshoitajalla pistoksella, laitettiin kolmas A-B-hepatiittirokote-yhdistelmä.
Vastailenpa joihinkin G-kysymyksiin joita täällä ollut. Meillä nukutaan edelleen päiväunet, 1-2 tuntia. Silti yöuntakin riittää 10-11 tuntia. Arkisin menee nukkumaan viimeistään 20.30 ja hän heräilee 7 maissa. Sama homma viikonloppuisin. Saattaa joskus jaksaa valvoa jopa ysiin :) Välillä on ollut la-su-päiviä joilloin päikkärit jäävät välistä mutta sitten järjetön väsykiukku valtaa jo viiden aikaan - ja uni saapuu viimeistään seiskalta. Päiväkodissa nukkuu joka päivä eikä tosiaan vaikuta iltaan mitenkään.
Meillä tyttö ilmeisesti tarvitsee paljon unta. On kyllä aina ollut sellainen.
KenkäG. Minä ostin S-etukortilla (tarjouksessa) Sokokselta tytölle Eccon goretexit. No, tuossa on ollut pino jossa Eccon kenkiä haukutaan liukkaiksi ja huonoiksi .. Meillä kyllä on ollut jo kahtena talvena Eccon kengät ja hyvin ovat asian ajaneet eikä tyttö niillä mitenkään liukastellut ole. Eccon kengissä lesti vaan on kaikkein paras meidän kapeajalkaiselle keijutytöllemme. Vikingin Goret pyörii jalassa eivätkä meidän tytön jalkaa tue kyllä ollenkaan niin hyvin.
Kuomat ajattelin vielä tytölle ostaa kovia pakkasia ajatellen (ja odotellen :) Tuleekohan niitä edes tänne etelään enää). Kuomat ovat muutenkin hyvät päiväkodissa, saa itse ne niin helposti jalkaan.
Niin, ja minä vielä yleensä olen hankkinut talvikenkiin sellaiset villaiset pohjalliset. Lämmittää jalkaa.
Aavikselle ja Motille tsemppiä ja onnea uuteen hoitopaikkaan! Toivottavasti kaikki lähtee hyvin käyntiin.
Alli
oli neuvolassa tänään 99,5cm pitkä ja painoa 14,2kg, hattu 51cm. Anteeksi ruma ilmaisu, mutta äidille on niin kovin turhauttavaa, kun ei ollut yhtään yhteistyöhaluinen, vaan möllötti sylissä tekemättä mitään. Näkö just just saatiin katottua. Ei puhettakaan piirtämisestä, palapeleistä tms. Eikä ollut pelkkää ujoutta, sen huomasin kyllä. Sen takia se jää harmittamaankin. Normaalisti on niin reipas tyttö nykyään.
Hoikka neiti meilläkin, joten jalat myös erittäin kapeat ja matalat. Suosiossa myös Eccon goret, vaikka syysneidillä on kyllä ollut esikoisen vanhoja Elefanteneita käytössä. Vielä yhdet löytyy jotka varmaan alkutalven mahtuu jalkaan. Sitten siirrytään täysin Eccoihin, muissakin kengissä. Esikoiselle olen yleensä hankkinut hulluilta päiviltä goret, kenties tänäkin vuonna. En tiedä viitsiikö muita enää hankkiakaan, kun käyttöä on niin vähän. Jotkut siistit tosin ois kiva olla.
Töitä pitäis tehdä, tökkii...
Alli, joko alkaa tulla viime hetken kiirettä hääjutuissa? Onko fiilis kuten morsiamella? :)
Ynis, pientä jännitystä alkaa olla :) Pientä hienosäätöä vielä edessä. En ole esim. pöytäkoristuksia (vaikka mulla tarkasti mielessä jo suunniteltuna ne kynttiläsysteemit) vielä hankkinut enkä hanki ennenkuin lähempänä ajankohtaa. Ei tarvitse varastoida niin paljon tavaraa nurkkiin. Mies lähtee tämän viikon lopulla juomanhaku reissuun tuonne etelän suuntaan :) Pitopalvelun kanssa sävelet ovat selvät ja menuu vaikuttaa tosi ihanalta, juuri meidän näköinen juttu. Hääpuku odottaa vain noutamistaan. Juup, eiköhän tässä ihan hyvin saada siviilisääty vaihtettua. Apua, kuukauden päästä minun täytyy osata jo kirjoittaa uusi sukunimi ...
Bubi-urbaanipöllö on, muuten, lepuutellut itseään meidän työpaikan kattoterassin räystään suojassa. Sinne se saapui toissa yönä ja koko eilisen päivän se kyyhötti uudessa majapaikassaan. Oli todella mahtavan näköinen otus - pelottavakin kun pörhisteli sulkiaan. Iso tosiaan. Huhuili kovasti iltapäivällä. Tänä aamuna Bubi oli hävinnyt, liekö lähtenyt taas stadionin suuntaan. Saa nähdä, tuleeko takaisin nyt kun Bubin häätöpuuhat ovat stadionilla päällänsä. Ainakin Bubilla on ollut täällä mahtavat näköalat - yli Hgin kattojen.
Alli
Alko kiva sade kun oltiin Veeti just viety päiväkodille. Tuli hieman kastuttua.
Kävin postissa ja siellä oli kaikki lordin pakkauslaatikot -70%. Piti Veteille ostaa se isoin, laitan synttärilahjan sinne. En kyllä ole vielä edes lahjaa ostanut.
Aavaliina: Meillä Veeti ajoi kesällä sellaisella akkukäyttöisellä traktorilla. Ja tykkäs kovasti. Ois ajanut vaikka kuinka kauan. Tajus tosi nopeasti miten sitä käytetään. Meillä on sellainen toisella mökillämme ja se on Veetin ja Veetin pikku serkun yhteiskäytössä.
Hmm nyt ei muistu mitä muuta piti kirjoittaa. Lähden kakkapepun pesuun kun neiti siihen malliin tuossa punnertaa.
Öttis ja lapsukaiset
terveisiä kampaajalta, teki ihmeitä äidin ilmeelle!
Kampaajan jälkeen loput rahat tuhlattu sokoksen s-etupäivillä, sain hankittua itelleni jumppakengät ja saappaat ja päivitettyä vähän meikkipussiani. Pojalle ei taaskaan löytynyt kenkiä, koot menneet jo.... rehveli joutuu kumisaappaissa pian koko syksyn saapastelemaan.
unig: päiväunia poitsu nukkuu vaihtelevasti, ehkä noin 3-4 krt viikko 1-2h. Kostautuu kyllä helposti illalla jos nukkunut liian pitkään. Tarvittaessa pärjää ilmankin, mutta esim. autoon nukahtaa aina iltapäivällä. Yöunet 9,5-11h.
äk
Meidän lapsilla taitaa olla jotain agressioiden purkutarvetta. Autot juttelee, raivoaa ja kiukkuaa keskenään aika usein nykyään. Vaikea vaan tietää milloin on kyse leikistä ja milloin todellisuudesta. Ymmärrän, että käsittelevät leikeissään asioita, mutta on toi aika rasittavaa kuunnella joka päivä.
Minä menen taas huomenna Stokkan pukeutumisneuvojalle. Saa nähdä löytyykö mitään. Jos ei tule kunnon löytöjä, niin jätän nämä kokeilut tähän. Joka kerta olen jotain ostanut, mutten ole läheskään kaikkeen ollut sittenkään tyytyväinen.
Öttis, kyllä lapsia tosiaan siirretään kesken kaudenkin toiseen ryhmään. Esim just 3v täyttäessä isompien ryhmään. Meillä katottiin, että nää syyssynttärit on niin lähellä lomia, että siirryttiin isojen ryhmään heti lomien jälkeen kesällä. Hyvin sujui, ilman mitään ongelmia. Tai no, aluksi tuli muutamia huolimattomuuspissavahinkoja ja päiväunilla saattoi pissata housuun. Siinä kaikki.
Meillä on huomenna 3v neuvola, lääkärikin on. Mielenkiinnolla odotan. Onneksi ei tule rokotuksia, kun viime talvena sai kerralla kaksi ja saattoi vähän saada traumoja siitä. Tulostin töissä värikuvalla varustetun myynti-ilmoituksen vaunuista ja ajattelin viedä neuvolan ilmoitustaululle. Saa nähdä meneekö viimein kaupaksi. Seuraavaksi täytyis myydä matkasänky pois.
Kirppikselle raahasin kävellen isot kassilliset tavaraa lisää. Saa nähdä mikä kaaos on pöydässä taas, kun huomenna en pääse järkkäämään sitä. Onneksi paljon sain henkarille ripustettua, niin ei mene niin sekaisin pöytä.
Hyviä synttärijuhlia Ankkiksen pojalle! Myös kaikille syyslapsosille edelleen synttärionnea! Meillä oikea päivä on ensi viikolla.