Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

===SYYS-04-ALKUVIIKKOON===

10.09.2007 |

Aloitanpa uuden pinon. Töissä olen ja alku häslingin jälkeen on todella hiljaista. Kun ei edes puhelin soi. Harvinaista.

Tässä viime viikon loppu:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11206707&p=1&mpage=3&tmod…

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehet sairaana. Tai puolikuntoisina. Eilen Onni heräs siis jo kuudelta eikä nukkunut päiväunia. Olin illalla lenkillä ja 19.30 oli poika sitten mennyt nukkumaan. Ja heräs - kuinkas muutenkaan - 6.15. Mutta vain niistämään ja juomaan vettä. Tuli sitten meidän sänkyyn ja ihme ja kumma jäi sinne vaikka minä hiivin pois sanomatta sanaakaa. Ja hiivin myös ulos hiljaa pelko persiissä kuitenkin oli, josko Onni havahtuu huutamaan mua. Mutta olikin nukahtanut ja nukkunut 8 asti. Vähän lämpöä oli ja kun mieskin on vähän toipilas, jäivät kotiin. Onnin nuha on nyt pahenemaan päin, saa nähdä mitä siitä vielä kehittyy. Silmätkin rähmi eilen.

Noista päiväunista tarhassa. Meidän tarhassa niitä ei ole pakko nukkua, jos ei lapsi normaalisti kotonakaan nuku. Isommat, eli 4-5-vuotiaat lepäilee päivällä ja kuuntelevat satua. Onnikin alussa oli nukkarissa sen vajaan tunnin levähtämässä ja tuli sitten leikkimään isompien kanssa. Nykyään kuitenkin siis nukkuu, mikä on ihan ok - toisinaan:)

Sain eilen myllättyä taas pihaa. Otin kaikki kesäkukat maasta pois ja siirtelin monivuotisia uusiin paikkoihin kun nyt tiedän, mitä ne ovat ja miten kukkivat. Sain kesällä 2 ruusua lahjaksi ja ne olikin tosi isoja. Sitten on 2 miniruusua. Mitähän ne tykkäs, kun kesken kukkimisen menin niitä siirteleen taas... Eilen olikin hieno ilma tehdä pihahommia, kuulas syyspäivä.

Ja tänä aamuna kun heräsin, piti oikein 2 kertaa katsoa ikkunasta aamuauringon suuntaan, että mikä tuolla pihalla on. Taivas kun oli ihan punainen! Todella hieno auringonnousu siis.

Mutta nytpä jätän tilaa muillekin.

T-P

Vierailija
2/32 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sais muutaman sanasen kirjoitettua kun lapset kattoo telkkaria. Veeti ei halunnut päiväkotiin joten on kotona.

Veeti ei ole moneen päivään halunnut mennä päiväkotiin niin on sitten saanut olla kotona. En tiedä mikä siellä nyt mättää. Veeti on ollut päiväkoti päivien jälkeen kovin surullinen. Sattaa mennä vaan omaan huoneeseensa ja itseä, ei halua puhua. Sanoo heti kun haen päiväkodista että siellä ei ollut kivaa. Ne Veetin hoitajat ovat kyllä aivan ihania ja Veeti niistä tykkää, mutta se opettaja onkin sitten eri maata. Se ei edes sano mulle ikinä mitään kun vaan pikaisen moi. Viime keskiviikkona vein Veetin päiväkotiin ja tää opettaja oli lasten kanssa pihalla , ei tullut mua ja Veetiä edes moikkaamaan vaikka miejät kyllä hyvin näki. Ei ohjannut Veetiä mitenkään, ei kiinnittänyt koko poikaan mitään huomiota. no Veetillä olikin sitten päivällä sitä haettaessa poski auki ja mies kysyi misstä se on tullut ja kas kummaa kukaan ei taaskaan tiennyt. Mies sit siihen tokas että kyllä teijän vähän pitää tietää. Itse tiedän etteivät he voi koko ajna nähdä mitä kenellekkin tapahtuu.

Ei oo tällä hetkellä oikein mitään luottamusta tota päiväkotia kohtaan. Niillä on aina liian vähän hoitajia ja liikaa lapsia hoidettavana. Ja Veetikun keksii aina kaikkea niin sen perään pitäis katsoa. Veeti osaa esim. avata kaikki päiväkodin portit.

Huomenna mennään päiväkotiin ja haluan Veetin asioista keskustella. Itse sen opettajan kanssa ei kyllä yhtään huvita kun on mun mielestä vaan niin vasten mielinen. Jos Veeti vielä jatkossa valittaa niin sit saa lopettaa ainakin tuolla päiväkodissa kokonaan.

Johan tuli taas turinaa. Mua vaan niin vaivaa toi. Veeti kun on muuten aina niin iloinen ja en halau että Veetillä on paha olla.

Lähdetään torstaina 20.9. ajamaan rovaniemelle. Päädyttiin sitten lähtemään autolla kun koira lähtee mukaan, sen piti ensin jäädä siskolleni hoitoon.

Ens viikonloppuna viim selviää tuleeko meille toinen koiruus. Niiden pitäis sunnuntaina syntyä.

Eilennä oltiin metsässä keräämässä sieniä. Jonkin verran löytyi suppilovahveroita. Veeti oli aivan onnessaan kun siellä sai juosta ja römytä miten halus. Ajattelin ens viikonloppunakin lähteä metsään sieniä katselemaan ja lähinnä vaan kävelemään. Koiruuskin oli tosi iloinen kun vapaana sai pomppia menemään.

No johan tuli taas vaan omaa napaa.

Nyt pitää alkaa lapsia pukemaan ja lähteä puistoon.

Onnea kaikille joilla synttärit jo on ollut.

Meillä Venla täytti viime keskiviikkona vuoden ja Veeti täyttää 28.9.

Öttis, Veeti ja Venla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulua viikko takana ja musta tuntuu että haukkasin liian ison palan.

11 sivua (3 eri tehtävää) kotitehtävää on kertynyt 3 päivän aikana. Mä olen vielä onnettoman huono kirjottamaan, niin miten ihmeessä saan aikaseksi tommosen määrän tekstiä.

Olen ihan sekasin koko koulusta, kun kaikki on uutta ja hirveesti tietoa sataa joka tuutista, huh.

Mulla on tavote selvitä syyslukukausi hengissä ja jos sillon tuntuu yhtä hullulta tää touhu niin lopetan.

Typyllä vaikeuksia tarhan kanssa, itkettää kovin aamuisin ja kun menen hakemaan niin itku tulee. Tämä ei myöskään helpota mun koulussa käyntiä, poden huonoa omaatuntoa tästä.

Nyt alkaa olla kiire lähtee kouluun, 12.30 vasta alkaa tänään ja sitä ennen pitäis kirjastoon keritä varamaan kirjoja, jotta tehtäviä vois tehdä.

Hilu

Vierailija
4/32 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitäkin, että työkaveri pitää tänään vapaan (siis tuo myyntisihteeri) eikä siis ole ketään joka näkis mitä teen:)

Voihan Veeti parkaa:( Tosi kurjaa, että on noin välinpitämättömiä tarhatätejä. Onneksi meillä on toistaiseksi ihan kivan tuntuisia tätejä. Enkä nyt tarkoita korostaa, että onpas meillä asiat hyvin vaan tarkoitan, että olisin ihan huolesta kyllä sykkyrällä, jos meillä ei olis noin kivat täti. Ne kun tuntuu tajuavan Onnin erityisluoneen huomioon. Koska sitä se mun mielestä on; pojaksi on melko ujo, tai siis hitaasti lämpenevä ja arka.

Ja Hilulle tsemppiä opiskeluun. Tuli jotenkin niin elävästi mieleen oma opiskelujen aloitus -99, kun luin sun kirjoitusta. Voin kuvitella sen kaaoksen, joka päässä vallitsee. Mutta varmasti kunhan pääset kiinni hommiin ja sisälle taas opiskelun maailmaan, alkaa homma tuntua ihan kivalta. Minä kun aloitin koulun, sanoin ekalla viikolla, että lopetan tämän. Meillehän sanottiin ekana päivänä heti, että voitte unohtaa poika- ja tyttöystävät, nyt alkoi opiskelu. Ja totta tosiaan päivät oli ekana vuonna alkuun 8-18. No vaikka oma siippa olikin toisessa kaupungissa eikä sinänsä ollut väliä mitä iltaisin tein, silti tuo vei motivaatiosta melkoisen palan. Mutta sinnillä kävin loppuun.

Tiiviä huhua nyt palstavahvuuten takaisin!!!

Nyt taas muka työntouhuun.

T-P

Vierailija
5/32 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paluu arkeen iski, suoraan laivalta töihin. Olipa mukava reissu, varsinkin menomatka. Syötiin hyvin, juotiin hieman, nautittiin ohjelmasta ja toisistamme. Pitkästä aikaa oli sellainen oikeasti läheinen olo miehen kanssa. Kun sen vaan saisi säilymään, mutta johan eilen alkoi välillä turhauttaa koko touhu, kun toinen vaan miettii omiaan. Entä sitten tässä arjen kiireessä, onko toivoakaan.

Tukholman shoppailut jäi vähiin mun osalta. Mies osti vaatteita ja levyjä, minä yhden paidan. Lapsille ei ostettu mitään, mutta meillä reissuja sen verran, ettei joka kerta tarvi jotain saadakaan. En ala väkisin ostaa. Esikoinen ois saanut elämänsä ekan rannekellon, mutta eipä niitä esitteessä olleita ollutkaan tolla laivalla valikoimassa.

Lapset on viihtyneet mummolassa hyvin. Tänään vielä ovat siellä, kun mummolle on hankalampaa viedä päiväkotiin.

Päiväunista. Meillä syysneiti nukkuu päiväkodissa noin tunnin unet. Kotona harvemmin nukkuu. Päiväkodissa sanoivat, että jos vaan alkaa illat mennä hankaliksi, niin sanoo heille. Eli ovat kyllä valmiita huomioimaan. Meidän päiväkodissa kaikki menee lepäämään (eskareista en tiedä), mutta ei-nukkujat pääsee sitten leikkimään rauhallisia leikkejä jonkin ajan päästä.

Pyöräily sujuu joten kuten, muttei halua itsekseen polkea. Jarruttaa ei osaa. Meilläkin Bilteman tanko, erinomainen myös meidän mielestä! Eikä maksa paljoa.

Nyt töiden pariin taas. Väsyttää, vaikka nukuttiin 8-9h unet mennen tullen. Minä pätkissä, mutta kuitenkin ihan hyvin nukuin.

T: Ynis

Vierailija
6/32 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öttis! Jos matkoilla kaipaatte huilinkipaikkaa, tervetuloa! Iso tupa ja iso piha oottaa yhä. Josko vihdoin nähtäis?

MimmuK:n T on kyllä varsin taitava pyöräilijä. Meillähän Pekka vasta hiljattain rupes pyöräilemään apurattaiden kanssa. Jarruttaminen ei oikein hyvin suju. Ajeleekin vähän miten sattuu, mutta täällä se ei niin haittaa. Pysähdytään, jos tulee autoja. Viirin sai lahjaksi, mutta en tiedä, saako sitä tuohon pyörään kiinni.

Neiti 5v4kk oon yrittäny nyt tsempata tuohon pyöräilyyn harjoitteluun. Tänään sujuikin jo ihan hyvin. Pikkasen pidin pyörää pystyssä ja neiti polki pitkästi, mutta on vaan aika arka ja painoakin on. Eikä jaksais harjoitella. Heti pitäis kaikki osata. Koitan nyt pitää huolen tsemppaamisesta, ettei jäis ens keväälle, kun taitoa kuitenki on.

Huomenna meinaan tehdä poikkeuksellisen jutun. kKstovaippaihmisillä on tapaaminen Seinäjoella. Yleensähän mä aina aattelen, etten pääse, mutta nyt rupesinkin miettimään, että pitäiskö kokeilla. Täytyy koittaa illasta laittaa kamppeet valmiiks, että päästäis aamusta kolmikon kanssa liikkeelle. Tätini nappaan Lapualta kaveriksi, josko sais vähän kauppojakin kierrettyä. Saa nähdä, miten sujuu, mutta täällä kotonahan saa kyllä olla.

Esikoinen saa jäädä iltapäiväkerhoon, kunnes isi ehtii töistä. Ensin ajattelin, ettei niin voi tehdä, mutta miksi ei kun ei tuonne oo tunkua ollu.

Hilu: Alku aina hankalaa... Tsemppiä! Eiköhän se siitä, kuhan alkuun pääset.

Päikkärig: Laitan Pekan yleensä päikkäreille ja harvoin pärjäis ilman. Päiväruuan jälkeen laitan ensin Iikan ulos nukkumaan ja sitte meen ite Pekalle kaveriksi. Hurjalta vois kyllä jonkun mielestä kuulostaa ja näyttäkin, kun ensin pitää " tapella" eli pöyhkätä aikansa ennen kuin malttaa rauhoittua.

T@hti

Vierailija
7/32 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salille lähden raahautumaan kohta. Vaikka heti kärkeen töistä tultuani sain eriävän mielipiteen tästä asiasta.

Vettä sataa kovasti. Hitsi jos aamullakin sataa. Ei ole sadeaamuja juuri sattunut kun pyörällä olen mennyt töihin. Eipä sattuis huomennakaan.

T-P

Vierailija
8/32 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä tosiaan tuntuu kun typyn kanssa raahauduin aamulla työpaikalle.

Hirveästi ei asiat selvinny,en tykkää kun ei tiedä!!Mutta tulevat työkamut tapasin,pk apulainen olikin yks puistotuttu :-)

Kurjalta kuulostaa Veetin tarha :-( Toivottavasti keskustelusta on apua!

Hilulle kovasti tsemppiä!!

Liian pitkään ruudun tuijotusta,ei kai mitään sanottavaa..

Huomenna nla neitosella.

jatu

Vierailija
9/32 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä jo olen, että silleen. Ois ollut kiva nukkua. Laivalla oli ihanaa, kun sai rauhassa nukkua pitkään. Maihin ei ois päässyt sen aikaisemmin, niin ei ollut paineita herätä aikaisin. Niin, mun myöhään oli klo 9 saakka:)

Kirppistuotto alkaa hiipua. Menis edes sitä tavaraa vielä, kun tarvis saada lisää vietyä. Ei innosta ajatus säilöä kovin paljoa seuraavaa kertaa odottamaan.

Hilulle tsemppiä kouluun! Eiköhän se siitä ala sujua, kun arki alkaa sujua ja totut koulun kuvioihin.

Tympeä hoitaja Veetillä, koittakaa ihmeessä sanoa asiasta kyseiselle henkilölle. Kuuluu ihan perus käytöstapoihin tervehtiä ihmisiä.

Jatu, miten teillä sujuu pk-harjoittelu?

T: Ynis

Vierailija
10/32 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen kaikki ihmettelee, kun meillä ei näy tv:) Siihen alkaa jo tottua oikeastaan. Ehkä vähän kiinostais tietää, mitä Brookelandiaan kuuluu mutta pärjään ilmankin sitä tietoa:D

Ja koska ei tuota turhaketta ole, menin eilenkin nukkumaan 21.30. Väsytti kovasti. Nukuin vähän huonosti. Näin unia töistä mutta en suinkaan omista vaan entiseen työpaikkaani Kokkolassa liittyen. En osannut tehdä mitään siellä ja olin jo unohtanut, miten niiden hotellijärjestelmä toimii (eri ku meillä täällä). Sitten vihdoin käänsin kylkeä ja päätin olla näkemättä työunia, niin Onni huuteli että haluaa meidän sänkyyn. Kello oli 5.30! No se nukahti onneksi heti ja mä sitten ennen kuutta nousin ja ajattelin lähteä töihin. Sain kerrankin syödä aamupalan rauhassa täällä kun olin jo seiskalta työvaatteet päällä ja tukka laitettuna. (työt alkaa 7.15)

Nyt kun tätä päivätyöläisen arkea on ehtinyt pari viikkoa eleleen (vaikka sunnuntain olinkin töissä) niin ihan eri tavalla odottaa viikonloppua! Nyt jo odotan seuraavaa vaikka ei olla edes puolessa matkassa:) Seuraavaa viikkistä en niinkään sitten odota, pitää taas mennä anoppilaan! On serkkupojan ristiäiset, mutta sitten saa reissailut jäädä hetkeksi.

Mulla olis taas tarkoitus tehdä joku tavallisesta poikkeava kakku Onnille. Tarkoitan todellakin taas _tarkoitus_... Viimeksi tein ihan normaalin, oikeastaan päätin sitten että teen ihan perinteisen kakun. Joku Tomi Traktori kakku olis super hyvä veto. Kukahan sen tekis?

Lilaakin pitää taas välistä huhuilla! Huhuu!

Laitelkaa sitten niitä 3-v neuvola mittoja, ihan mielenkiinnosta olis kiva tietää:)

Nyt haen kupisillisen kahavia, kuten Onni sanois:)

T-P

Vierailija
11/32 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät ihan sekaisin. Piti ihan kalenterista katsoa mikä päivä nyt on.

T@hti pitää katsoa mitä kautta ajetaan pohjoiseen tai sieltä takas päin. Vois toki teillä piipahtaa ja mieskään ei ajatusta tyrmännyt.

Veeti suostui tänään menemään päiväkotiin. Puhuin sen Veetin opettajan kanssa aamulla pitkään. Kerroin että veeti ei tänne ole halunnut tulla, on kovin itkuinen jne. Lupasi huomioida ja keksiä Veetille joten erikois tehtäviä. Veetillä ei omassa rymässä ole tällä hetkellä yhtään kaveria. Se ainoa siirtyi johonkin muuhun päiväkotiin. Veetin ryhmässä kaikki muut ovat alle 2-vuotiaita. opettaja vaan sanoi että päivät siellä on yhtä huutoa kun pienemmät itkevät. Veeti ei ole ikinä muutenkaan tykännyt kun muut lapset itkee. Mietittiin että jos Veeti voisi siirtyä toiseen ryhmään jossa isompia lapsia. Ulkona leikkii aina sen toisen ryhmän 3-vuotiaiden kanssa. Selitin kunnolla tuosta Veetin puheesta ja Veetin luonteesta ja tavoista toimia. Opettaja lupasi niitä kuvia hankkia Veetin avuksi sinne. Nyt on parempi mieli ja toivottavasti ois Veetilläkin kun haetaan kotiin.

Veetillä alkaa se puheterapia 10 viikon jaksona marraskuun alussa. Lyhennän veetin päiväkoti viikon 4 päivään. Joka maanantai kun on se puheterapia 9.30 niin saa sen päivän olla kotona.

Miehen äiti sitten päätti taas eilennä suuttua kun ei mennä hänen luokse Sodankylään vaan jäädään miehen tädin luokse rovaniemelle. Ei tajunnut kun selitettiin että meillä on muitakin asioita rovaniemellä hoidettavana. Ja lasten synttärit järjestetään siellä rovaniemellä. hänet sinne kutsuttiin ja eilennä niin suuttui että paukautti taas luurin mieheni korvaan. Tosi fiksua ja aikuismaista käytöstä.

Muutenkin meillä on niin huonot välit hänen kanssaan etten hänen luokseen halua mennä. Ja hänen asuntonsa ei ole lapsi/ koira ystävällinen. Lasia siellä täällä, paljon koriste-esineitä, matalia tasoja jonne nää apinat kiipee. Ja kissa joka ei ole tottunut lapsiin/ koiriin. Siellä ois koko asunto ihan hyrskyn myrskyn ja kissa hermoromahduksen partaalla. Puhumattakaan minun hermoista. No jos päättää tuollaisesta suuttua niin sit suuttuu. On tosi vaikea ihminen. Sanot yhdenkin väärän sanan niin se suuttuu. Ja minähän tunnetusti päästelen suustani kaikkea =). Miehen kaikki muut sukulaiset ovat myös aikanaan ottaneet hänen äitinsä kanssa yhteen ja tietävät miten vaikea hänen kanssaan on olla sovussa ja tulla toieen.

Tulipas tilitystä. Sori tämä ihan oma napainen viesti.

Nyt pitää mennä laittamaan pyykkiä koneeseen.

Öttis, Veeti ja Venla

Vierailija
12/32 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun pikkusyyslapsella on VAUVArokko!!! Oli pe, la ja su 39-40,5 (!)asteen kuumeessa ja ikinä ennen ei oo ollu niin kipee, valitti ja itki vaan. Ja nukkui. Nyt ilmestyi näpyt, on kaula-naama-rinta pientä punasta näppyä täynnä. Toivottavasti ei tartu pikkuveljeen, olis siskon pojan ristiäiset viikonloppuna ja sit 3 vee juhlia yms. pikku menoja.....

3 vee paukahtaa perjantaina täyteen, pitikin rokon tulla just ennen. Ihan kun se olis tienny ett tautia esiintyy ALLE kolmevuotiailla...

jep joo, omanapa ja omien lasten navat tuli taas esiteltyä. Palaan kahvin kera kohta jos neti antaa ja toimii. Kone sammuilee vieläkin tuon tuosta....

äk

Vierailija
13/32 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu :)

Vierailija
14/32 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoja kakkupohdintoja on täälläkin, tarjottavia pitäis miettiä, kakun mallia ja muuta. Ajattelin kokeilla junakakkua, mulla on jossakin yks hyvä mallikuva, ja tuo poika rakastaa junia. Katotaan nyt saanko aikaseksi.

Huomenna mummu tulee onneksi pelastamaan ja mä pääsen kampaajalle ja sokoksen s-etu päiville. Syyslapsosen jalka on ----------h i e m a n venähtänyt, ei sit mahdu mitkään kengät enää.... To koitetaan jatkaa hoitopaikassa taas ja mä menenn kelaan yms. asioille ja perjantaina siivoan. Ristiäislahja on jo onneksi hommattu, kyllä tämä tästä kunhan tuo pikkuinen ei vain saisi tätä rokkoa!

Kahvi oli hyvää, kiitos seurasta. Menen katsomaan maistuuko ruoka poitsulle. Ei ole syönyt neljään päivään oikeastaan mitään.... Sori tälläiset pikakuulumiset taas....

äk taas

Vierailija
15/32 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietetään Lillin kanssa vapaapäivää, otan ylityötunteja pois. Mukavan leppoisasti on päivä tähän mennessä kulunut, täytin Karen (vajaan kuuden tunnin päästä 7v!) synttärikakun ja käytiin kaupassa. Kohta haen pojat koulusta, saavat autokyydin kotiin. Pitäähän heilläkin olla vähän luksusta kun äidillä on vapaapäivä...

Siivottiin sunnuntaina kunnolla, vielä pitäisi vähän järjestellä ja valmistella tarjoiluja illan monsterisynttäreitä varten. Sitten vielä kuorrutan kakun tummalla suklaalla ja asettelen päälle aamulla valkoisesta suklaasta väsätyn pääkallokuvion. Joo, pojan toive, mistäs arvasitte :-D

Sellaista täällä meillä. Eilen olin illan yliopistolla, ekaa kertaa kesän jälkeen. Huhhuh, miten ihmeessä jaksan viedä nämä opinnot loppuun!?! Vertaistukihalaus Hilulle, luulen että suunnitelmasi (selvitä hengissä jouluun ja miettiä uudestaan sitten) ovat oikein hyviä.

Äitikuun vauvarokkoiselle parantumista! Kylläpä rokko oli oikein kalenterin kanssa vahtinut että koska voisi iskeä...

Hmm, jos keitän kahvit NYT niin ehdinköhän juoda sen ennen kuin lähden hakemaan poikia..? Yritän ainakin!

Puss och kram,

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
16/32 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilli nukkuu aina kunnon pitkät päiväunet tarhassa, mutta erittäin harvoin kotona. Viikonloppuisin saattaa nukahtaa joskus autoon tmv. mutta ei ikinä laiteta nukkumaan. Toisaalta, Lilli nukkuu yleensä vapaapäivinä aamulla vähän pidempään kuten muukin perhe, joten jaksaa ihan hyvin silti, vaikka iltaisin onkin kärtympi kuin jos nukkuisi.

Minusta on ihanaa, että hän pystyy nukkumaan päiväkodissa kunnolla, sehän tavallaan " lyhentää" tarhapäivää parilla tunnilla. Iltaisin menee sitten vasta yhdeksän - puoli kymmenen välillä nukkumaan (herätän aamulla puoli kahdeksalta), joten saamme nauttia yhteisestä hereilläoloajasta enemmän kuin jos hän ei nukkuisi tarhassa. Se yhteinen hereilläoloaikahan arkena on aika vähäinen, kun työpäivä minullakin saattaa joskus venyä myöhäänkin, opiskeluilloista puhumattakaan. Mieshän tulee aina vasta puoli kuudelta töistä, paitsi jos hänellä on hakuvuoro.

Näin meidän perheessä, ymmärrän toki että eri perheissä tarpeet ovat erilaiset ja lapsetkin ovat unentarpeiltaan kovin erilaiset.

Jokohan se kahvi olis tippunut?

Ankkis

Vierailija
17/32 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola päivä.Oli typy tosi reipas,teki mitä pyydettiin.Tässä niitä mittoja 15,9kg ja 98,9cm.Hassua et sentti ja kilo enemmän ku pojalla 3v:nä.

Neuvolassa oltiin tunti,meil ei ole mikään mittala vaan jutellaan :-) Sieltä pankkiin ja kauppaan..olikin aika väsynälkäkiukkunen typy seurana loppuajasta.

Öttis:Miks Veeti on niin pientenryhmässä?Ei ihme jos ei viihdy.Typy menee suoraan 3-4vuotiaiden ryhmää.

Ynis:Huomenna alkaa typyn oikea tarhailu yksin,tähän asti on käyty yhessä.Yhessä ei ole ollu mitää ongelmaa mut huominen jänskättää ja itkettää(siis äitiä).Lyhyet päivät on nyt vaan ke-pe ku oli tää nlaki tänää..

Väsyttää niin et taju lähtee..mut pyykit odottaa.Onneks illalla jumppa.

jatu

Vierailija
18/32 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venla edelleenkin päikkäreillä. On jo yli 2 tuntia nukkunut. Mies tuli just töistä ja lähti hakemaan Veetiä.

Jatu. En tiedä miks Veeti jatkoi tuossa pienten ryhmässä. Saattaa olla että päättivät että jatkaa siinä koska sillä on puhe niin myöhässä. Ja ne kaikki Veetin viime kevään hoitajat on lähteneet muualle töihin, en edes niiltä pysty kysymään että miksi näin. En tiedä onko edes mahdollista että vaihtais kesken vuotta ryhmää. No kohta kun Veeti tulee kotiin niin kuulee miten oli päivä mennyt.

Mä en oo edes varannut vielä Veetille 3-vuotis neuvolaa. Varaan sen torstaina kun meillä on Venlan 1-vuotis neuvola.

Mutta nyt laittamaan ruokaa.

Öttis

Vierailija
19/32 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öttis:Tulehan kertomaan Veetin kuulumiset.Ryhmää voi vaihtaa ja vaihdetaankin kesken vuoden,jos vain isommilla on tilaa.tuntuu jotenkin kummalle että Veeti on niin pienten kanssa,alle 2vuotiailta kun ei oikein saa puheeseekaan mallia.

Se täytyi ihan tulla keetomaan kun th:lta pyysin allergiatodistusta tarhaa varten,ni nyt soitti että lääkäri haluaa tavata meidät ja ehkä jotenki tutkia allergioita..Siis nyt.Aiemmin on vaa lääkäriki ollu sitä mieltä et jätetää ei sopivat pois.Toisaalta pelottaa et testit ei näytä mitää,typyhän edellee eniten oireilee ripulilla ja sitten vaa sanotaa et syö kaikkee?!

No,saa nähä...

jatu

Vierailija
20/32 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vain, täytyy alkaa jumppakamoja keräilemään, jännittää hiukan eka kerta, siis itse ohjaan:)

G: Motti on tähän asti nukkunut päiväunoset, mutta nyt on ollut ongelmlia viimeiset pari viikkoa. Toisaalta on yrittänyt luopua päikkäreistä jo monet kerrat, vielä olen voittanut ne tahtojen taistot. Ilman päikkäreitä meno ei ole erityisen kivaa. Samasta syystä kuin Ankkis toivon että Motti nukkuu kunnon päikkärit myös hoidossa.

Uuteen hoitoon mennään koko perheen voimin tutustumaan huomenna, jos eka puhelu voi kertoa jotain, niin olemme tod.näk. löytäneet unelmapaikan. Ehkä joku muistaa millainen oli eka puhelumme siihen edelliseen paikkaan, kummallisia kommentteja heti alkuun. Eli olen tosi toiveikas. Motti ehkä pelokas ja varmistelee koko ajan että eihän mennä sinne entiseen paikkaa:/

Syy muuten Motin nukkumattomuuten selvisi eli sekin voi olla syy päikkäriongelmiin. Vietiin lääkäriin eilen, kun lirutteli koko ajan ja luultiin että on pissatulehdus. Eipäs ollutkaan, vaan korvatulehdus ja esinahan alla tulehdus. Kuinka tyhmä voi olla kokenut korvakierrelapsen äiti ? Ja isä myös...Huomenna korvalääkärille selvittelemään putkien tilannetta, yleislääkäri ei päässyt ihan selville. Saas nähdä mittee tästä tulee...Vaikka kuinka ajattelisi positiivisesti, näissä asioissa on aina pelko sanonko missä.

Siitä mieleeni: Kuinka jaksavat Pönksy kera äitinsä?

Toivottavasti Veetin tarha-asiat järjestyvät, kurjalle kuulostaa.

Sähköposti tarjoilee uutisia meidän elämästä;)

Aavis ja Motti