Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**ENSIKOT VKO 37 (10.9-16.9)**

10.09.2007 |

Uusi pino:)

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mulla mitään eritystä asiaa ollut, Tipulle lähinnä tsemppiä lähettelen näin netin välityksellä. Alkaa olla siellä jänskät paikat, jospa vauveli pitäis perinteistä huolta ja syntyis huomenna sunnuntai päivän kunniaksi.

Mulla on myös välillä supistellut tosi napakasti, ei kyllä kipeitä vielä ole olleet. Alapäässä on tuntunut välillä kuin sukkapuikolla tökittäis, jospa siellä kohdunsuulla jotain kypsymistä tapahtuis...? en tiiä, vauveli on kyllä ollut täälläkin hyvin aktiivinen. Tuntuu välillä että tulee mahanahkan läpi väkisten =)

Se mun rinnanaluskipu on tänään ja viime yönä ollut ihan sairaan kipeä. Pelottaa jo että jääköhän siitä jotain pysyvää vammaa johonkin lihakseen kun niin kipeesti käy? Toivottavasti ei!

Täytyy jatkaa lauantai-illan viettoa rauhallisesti sohvalla pötköttäen. Herkuteltiin pitsalla joku aika sitten ja nyt närästää. Onneks Renniet on keksitty..

Tipulle hirveesti suppareita ja tsemppiä toivottelen!!!

hermione ja Onni 37+4

Vierailija
2/51 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!!!

Mikäs on Tipun vointi????

täällä jännäilen sun kuulumisia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon olitte taas ehtineet kirjoitella, olin eilisen päivän pois tietokoneen äärestä. Reissattiin Helsingissä koiranäyttelyssä, Korkeasaaressa ja mun veljen luona kylässä. Oli ihan hauska päivä!

Anabela: Söitkös mahan täyteen...? Mekin herkuteltiin eilen, oltiin mun veljellä kylässä Helsingissä ja mässättiin älyhyviä kanatortilloja. Mulle on ruoka maistunut yleisesti ottaen tosi hyvin koko raskauden ajan. Lisäkiloja on kait pari tullut ja nekin ihan alussa. Nyt en oo kyllä pitkään aikaan käyny vaa' alla.

Juliaana-82: Ai säkin oot innokas neuloja! Niin mäkin, tosin kesällä en kyllä mitään tehnyt, tällä viikolla taas kaivoin puikot esiin. Keväällä jäi kesken ohut puuvillaneulepusero, josta puuttui vaan etukappale. Jätin sen suosiolla kesken kun mieli teki alkaa neuloa kaikkia vauvajuttuja! Eikä se olis kyllä enää mahtunutkaan päälle sitten kun ois ollu valmis kun oli semmoinen napakka malli. Aloin neulomaan pingviinipehmolelua teddylangasta, siitä tulee varmasti ihana! Linkitä mulle ne myssyn, tossujen ja tumppujen ohje, jos löytyy netistä! Mä en oo vielä oikein löytänyt ihania vauvanvaateohjeita. Löysin vaan kirjastosta noita lelukirjoja.

Perjantai-iltana kun katsoin töllöä sängyssä selälläni maaten ihan kun oisin tuntenu pari ilmakuplan tapaista masussa! En ollu ihan varma oisko ne ollu vauvan liikkeitä. Mutta tuntui eri paikassa kun mahan murina(mulla oli silloin nälkä..)

Nälästä puheenollen, täytyy lopettaa, ruoka olis valmista!

Vierailija
4/51 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko on taas menny, enkä ole kerenny kotona konetta avaamaan saatikka sitten töissä käytyä edes kuulumisia lueskelemassa. Lyhyt versio tulee siis tästä kirjotuksesta. Tälle päivälle olis vielä vaikka millä mitalla tekemistä, enkä saa itteä niskasta kiinni ja alotettua.

Buuffa ja Hannah: suuren suuret onnittelut uuden perheenjäsenen johdosta :)

biutterfly: eiköhän se vuoto oo ihan harmitonta ollut, vaikka varmasti mietittyttää.

Maitikkakin on tainnut saada nyytin jo syliin :)

Tipu: jokos siellä on päästy synnyttämään? vai vieläkö kotosalla oleskelet?

credo: onnittelut äitiysloman alkamisesta :)

Voisin sanoa että omaan napaan ei mitään uutta. Muutaman kerran oon tainnu tuntea vauvan liikkeet, mutta tietenkin haluaisin tuntea ne jotenkin useammin kuin nyt. Nyt on ihan sattuman varaista eikä välttämättä edes joka päivä. Jos oikein rauhottuu niin sitten ei varmasti mitään elämää tunnu, ainoastaa oma sydän hakkaa. Masu on alkanut kasvamaan tai vois sanoa mun tilanteessa että muotoutumaan ja läskit kiinteytymään. Viikon päästä seuraava neuvola ja siiitä muutama päivä niin on rakenneultra. Niitä tässä odotellaan.

Mutta vilkutus kaikille enskoille. Koitan ensi viikolla palaïlla paremmalla ajalla.

-Sara-Maria rv 18+3-

Vierailija
5/51 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu on mennyt mukavasti, tämän päivän olen vaan makaillut ja katsonut tv:tä. Ja syönyt karamellia ja sipsiä.. Mun ruokahalussa ei oo ollu mitään valittamista. Vatsakipukin jo hellitti.

Cotine- taisin syödä ihan sopivasti mutta kun kotona odotti vielä sipsipussi.. :) Oliko oma koirasi näytteyssä, kuinka se pärjäsi?

Eipä tässä kauheasti muuta, laiskottaa kovin!

Anabela

Vierailija
6/51 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Hannnah :)

Tipulle suppareita, toivottavasti ei tarvi enää kauaa odotella.

Kiitokset kaikille onnitteluista. Synnärikertomusta saatte vielä hetken odottaa, sillä tää sektio vei taas kunnon noliin ja särkyläkkeitä saa napsia.

Kaikille muillekkin vilkutukset ja hyviä vointeja.

T: Buuffa ja Nuuro 13 pv

Vierailija
7/51 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anabela: Joo oli meidän koira myös, mutta meidät käteltiin ensimmäisenä ulos kymmenen koiran luokasta. Huomasin näet jokin aika sitten että koiralla on alapurenta. Pienenä pentuna oli ihan normaali. Elättelen vähän toiveita että se vielä korjaantuisi. Muuten me saatiin ihan hyvä arvostelu. Olisin ihan innokas käymään näyttelyissä ja nyt oon vielä pariin ilmoittanutkin huolimatta purennasta, kun vielä pentuluokkaan mahtuu. Siellä se touhu ei kait oo niin vakavaa.

Vierailija
8/51 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se vaan ensimmäinen äippälomaviikko hurahti vauhdilla! eipä paljoa koneella ehtinyt istua vaikka niin luulin..

ekana isot onnittelut hannnahille, en oo nyt varma oonko muistanut vielä onnitella!

butterflye: ihanaa kuulla että vuoto on rauhoittunut ja olisko jo loppunutkin kokonaan? toivottavasti. hyviä vointeja sinne suuntaan. ja onnittelut vielä, ekaan tai tokaan kertaan, ei muista oonko jo tuplista onnitellut vaikka uutisen jo viikolla heti huomasinkin. paljon vauvaliimaa mukaan odotukseen.

niin ja ammattia kyselit. kätilö oon, paljestetaan nyt se.

buuffa oli käynyt moikkaamassa. heilutukset myös sinne suuntaan! tuu sit kertoon synnäritarinaa kun kerkeet ja jaksat.

anabelalla oli mukavan kuuloinen viikonloppu, syömisten suhteen varsinkin.

sara-marialle alkaa muodostuun vauvamassu. se on ihanaa aikaa se, tai ainakin ittellä oli kun ei näyttänyt enää vaan lihavalta ilman syytä.

cotine tunnustelee ja tunnistelee ekoja liikkeitä. mulla meni kauemmin, tonne rv17 asti ennenkun tunsin, istukka on edessä. ja se vasta ihanaa sit onkin kun mieskin tuntee ne vatsan päältä. täällä muuten myös yksi tamperelainen.

hermione: voi kun mullakin auttais noi renniet närästykseen! mun on pitänyt siirtyä vahvempiin lääkkeisiin. caviskone tabletit auttaa mutta maistuu niiiiin pahalle. ja supistuksiakin on ollut. täällä kanssa jonkin verran, tietysti vaikee verrata kun ei oo aikasempaa kokemusta mutta nyt on ihan selvästi alkanut tuleen sellasia menkkakipumaisia supistuksia, epäsäännöllisesti kuitenkin, päivittäin kun ennen huomasin vaan kun kohtu kovettu. varovasti lähettelenkin jo suppareita sinne päin, hyvät viikot alkaa oleen..

tipun tilannetta jänskätään täällä ihan kympillä. onko sunnuntailapsi syntynyt? no huomenna sitten se kontrolli jos vielä oot kokonaisena.

hyvä että sanlella on kutinat rauhoittumaan päin. eiköhän labratkin oo sit kunnossa. mä kanssa ostin tota froteeta kangaskaupasta ja viikolla leikkelin sopin kokosiin palasiin, tuli kyllä edukkaammaksi joo.

juliaana: laitappa mullekin ne neulontaohjeet tuleen. en kyllä oo mikään suurempi käsityöihminen mutta jotain oon saanut vauvalle tehtyä, sellasen vaunuipeiton, ja lähinnä noin puikot on mun juttuni kanssa. intoo on enemmän kun taitoo.

bianco: mä oon kanssa kyselijöille ja itse itselleni puhunut et jos tää kaveri lokakuun puolella tulis maailmaan niin tyytyväinen oon. laskettu aikakin ollaan kyllä paljastettu et kattotaan nyt onko puheista mitään hyötyä tossa kuukauden päästä. lähinnä itseeni koitan tsempata ja valmentaa et saattaa mennä yli ja se on ihan normaalia.

löysitkö gaiole vauvatarvikkeita? tsemppiä liitoskipuihin ja ummetusvaivaan. täällä ollaan onneks vielä pärjätty tuolla luumulinjalla, täytyy vaan muistaa syödä niitä päivittäin. niin ja lantionpohjalihasjumpasta kyselit, useemmin ja ennenkaikkea sännöllisemmin pitäs muistaa tehdä. on se vaan niin helppoo työssään muita sen tärkeydestä muistuttaa mut kun onkin omasta navasta kyse niin kuinkas pääsee aina unohtuun. ite oon ajatellut et kokeilen onnistuisko et imetyshetken yhteyteen liittäis aina myös pienen jumppahetken, jos siitä sais tavan niin hyvä.

Dragondreamille ja credolle heilutukset myös!

ON: huomenna taas neuvola ja tiistaille tuli aika sinne ylimääräseen ultraan. muuta ohjelmaa olis sitten kampaajaa ja hmm.. lähinnä laiskottelua ja lomalla olosta nauttimista. kattotaan nyt mitä sitä keksii. oishan noita oikeitakin hommia, esim. viimisten vauvanvaatteitten pesua ja sairaalakassin pakkaamista.

no nyt tuli taas niin pitkä romaani et ei omasta navasta muuta. heilutukset ja halit kaikille!

heltsy ja pk 36 tasan

Vierailija
9/51 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Buuffalle tyttären syntymän johdosta:)

En tuon enempää jaksakaan vastailla tällä kertaa kun oma mieli on niin maassa. Lauantai iltana holahti oikeen kunnolla verta ja sitten lähettiinkin sairaalaan. Noh siellä onneks näytti ultran mukaan vielä hyvältä. Olin siellä sitten tarkkailussa yön. Seuraavana aamuna tuli vatsa ja selkä ihan järjettömän kipeiks ja vuoto jatkui. Illalla ne sit päästi mut kotiin eikä suostuneet ultraamaan enää. Hirveeltä tuntuu nyt tää epätietosuus tän hetkisestä tilanteesta. Vuota edelleen. Selkä ja vatsa ehkä hieman rauhoittuneet. Mä oon vaan jotenkin niin uupunut tähän tilanteeseen, että en jaksa enää sitä valoa siellä tunnelin päässä nähdä. =(

Terveisin masentunut Butterfly

Vierailija
10/51 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikon pino:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11178874&p=2&tm…

Buuffalle onnittelut halauksien kera tyttövauvasta, tulehan kertomaan synnytystarinaa sitten kun jaksat. Mukavaa vauva-arkea koko perheelle =)

Butterfly, voi kun on ollut ikävä viikonloppu sulla. Toivottavasti kaikki kuitenkin lopulta olis hyvin. Kun ultrassa kaikki vielä ollut hyvin niin jospa vuoto on ohimenevää.

Varmasti pelottaa ihan älyttömästi, jaksuja ja voimia sinne lähettelen!!

Cotine, tervetuloa jutustelemaan enskaporukkaan!

Sara-marialle, Juliaanalle, Sanlelle, Gaiolelle, Dragondreamille, Hobbielle, Aleidalle, Dajmille ja kaikille muillekin enskoille vilkutuksia. En nyt jaksa tän kummemmin kirjoitella.

Tipulle vieä lähettelen suppareita..

Hannnahin kuulumisia odotellaan!

Kävin aamulla verikokeissa ja tulokset lääkäri kai soittaa iltapäivällä. Huomenna olis neuvola, vointi on ollut ihan entisenlainen.

Ai niin, miten se Sanlen kutina jaksaa???

Halauksin hermione ja Onni 36+6

Vierailija
11/51 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa!!!

-mooli ja tyttö 4kk

Vierailija
12/51 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis yöllä kutisi taas jalat ja käsivarret. Eilen päivälläkin oli jonkun verran kutinaa käsivarsissa. Eli ei ollut vika koirassa ja sen oletetuissa kirpuissa. Tein eilen lämpökäsittelyn saunassa kaikille petivaatteille ja patjoille ja puhdistin makkarin perusteellisesti. Mutta silti viime yönä taas rapsuteltiin ja bebanthenia leviteltiin. Joko tää johtuu tosiaan jostain yliherkistymisestä jollekin aineelle tai sitten siitä minun pelkäämästäni hepatoosista. Onneks ylihuomenna on neuvola niin pitää kysyä asiasta että voisko ne verikoetta ottaa ja tutkia niitä maksa ja sappi-arvoja. Toivottavasti oisin vaan jollekin pesuaineelle herkistynyt nyt raskausaikana.

Vierailija
13/51 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buuffa: Onnea pikkuprinsessan syntymän johdosta ja ihanaa vauva-arkea! Tulehan kirjottelemaan synnärikertomusta, kun jakselet.

Butterfly: voih, jaksuja siulle tosi paljon ja peukut ja varpaat on pystyssä, että olis kuitenkin kaikki masussa hyvin.

Mites muuten, kun ootte noita vauvan vaatteita pesseet, niin ootteko huuhteluainetta käyttäneet? Ostin kyllä sellaista hajustamatonta, mut sitten jostain pälkähti päähän, että olikos siitä joku suositus olemassa, että " saako" käyttää lainkaan?

Tässä päällimmäiset terveiset, nyt ei ehdi enempiä kirjoittamaan. Terkut kuitenkin kaikille enskoille!

Dajm+Pätkis 29+4

Vierailija
14/51 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen pitkästä aikaa, vaikka oon kyllä ehkä kerran viikossa käynyt lukemassa juttuja.

Ensinnäkin, tsemppiä Butterflylle!!

Ja Onnittelut Buuffalle!

En tiedä muistaako mua kukaan, mutta olin alkuraskaudesta mukana jonkin verran kirjoittelussa ja vauvakuumepuolella erityisesti. Raskaus on sujunyt hyvin, nyt on menossa jo viikko 38+1 ja keskiviikoksi on sovittu käynnistys! Olen jo vähän paniikissa, enkä oikein osaa keskittyä muuhun kuin netissä surffailuun...

Vierailija
15/51 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dajm, kyllä mä olen ainakin huuhteluainetta käyttänyt vauvan pyykkiin. Sellaista allergialiiton hyväksymää, pyykki on paljon pehmeämpää kuin ilman huuhteluainetta. Jokainen tekee tietenkin niinku itse parhaaksi näkee.

Maitikka, tsemppiä synnytykseen! Onko sulla joku syy minkä takia käynnistetään?

Sanle, toivottavasti syy kutinaan selviää!

Vierailija
16/51 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei Butterfly, kuulosti tosi kurjalta toi vuoto. Tsemppiä sinne, eiköhän kaikki kuitenkin mene hyvin kun kerran ultrassakin oli kaikki kunnossa. Ihmettelen kyllä, miksei ne suostunut ultraamaan toista kertaa.

Sanle: mulle tuli myös se hepatoosi-asia mieleen sun kuvauksesta. En muista kirjoittelinko sitä jo täällä, mutta mulla oli viikon 20 tienoilla myös hepatoosiepäily päällä, kutisin niin hirveästi joka paikasta ja maksa-arvot oli kohollaan. Se kuitenkin meni parissa viikossa kokonaan ohi, eli oli joku tilapäinen häiriö. Ylimääräisessä ultrassa kävin kuitenkin siinä rytäkässä, ensin ultrattiin sisäelimiä ja sitten myös vauvaa. Ja labrassa tuli juostua. Toivottavasti sulla on joku samanlainen ohimenevä vaiva, niin kiusallinen kun se hetkellisesti onkin.

Maitikka, sähän pääset ihan kohta synnyttämään! Saako kysyä miksi sulla käynnistetään näin aikaisin?

Omaa napaa: kävin taas neuvolassa ja seuraava on torstaina (jos ei Mini ole syntynyt, siis). Ei mitään uutta kerrottavaa, paino oli vähän pudonnut mutta muuten kaikki ennallaan. Ei toiveitakaan päästä yliaikaiskontrolliin tällä viikolla, sinne saa kuulemma soittaa vasta ensi maanantaina. Hohhoijaa. Toivottavasti ei tarvitse niin pitkälle odottaa, en nimittäin keksi enää mitään tekemistä. Parit treffit on kavereiden kanssa sovittu, ja keskiviikkona olisi neuvolassa joku loppuraskauden rentoutusryhmä, johon ajattelin mennä. Muuten täällä vaan istuskellaan ja odotellaan. Mieskin on taas loman jälkeen töissä, joten päivät on tooooosi pitkiä.

Onneksi on tämä ihana enska-porukka, jolle kirjoitella. Mukava lukea teidän kaikkien kuulumisia!

Tipu & Mini 40+5

Vierailija
17/51 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu siitä, että mulla on ykköstyypin diabetes ja vauvan koko on vähän kasvamaan päin. Tähän mennessä on kulkenut keskikäyrällä, mutta viimeksi oli masun ympärys kaksi viikkoa muita mittoja edellä, joten päätettiin käynnistää. Onneksi painoarvio oli muuten melko pieni, silloin puolitoista viikkoa sitten 3100 g, ja jos vaavi kasvaa noin 200 grammaa viikossa, se olis ylihuomenna sitten 3500 g.

Tipulle tsemppiä, toivotaan että säkin pääset kohta synnyttämään!

Sanle, mullekin tuli mieleen raskaushepatoosi. Siinä on kai pahin kutina jalanpohjissa ja kämmenissä, mutta voi olla muuallakin. Kannattaa mennä niihin sappikokeisiin nopeasti. Mullakin otettiin ne, kun iho kutisi, mutta kaikki oli ok. Toinen oire voi olla ihon keltaisuus, mutta sitä on kai harvoin.

Vierailija
18/51 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas viime viikko kiireinen kun muutto vei voimat ja töissäkin oli hoppua. mutta nyt nautitaan äippäloman ekasta päivästä ja eiköhän palstailullekkin ala taas löytyä aikaa ja energiaa.

buuffalle tietty ekana oikein lämpimät onnittelut tyttären syntymästä! ja ihanaa vauva-arkea.

butterflyelle taas isosti halituksia ja voimia jaksaa epävarmassa tilanteessa. toivottavasti vuoto on rauhoittunut.

cotine oli ainakin uusi enska, tervetuloa mukavaan porukkaan!

sanlelle myöskin peukutuksia ettei kyseessä olisi hepatoosi. kutiaako sulla vatsa?

dajm kyseli vauvanvaatteiden pesusta. mullakin ois se homma edessä tässä lähiaikoina. oon lykännyt sitä mahd. pitkään kun en viitsinyt ennen muuttoa tehdä ja nytkin vähän vielä oottelen et jos jostain sais hommattua käytetyn halvan hoitopöydän niin sais sit ne heti paikoilleen. mutta siis olin ajatellut ne pestä myöskin, kuten hermione, sellasilla hajusteettomilla aineilla.

maitikalle tsemppiä synnytykseen. jännää kun on joku tarkka paäivä mitä odottaa. itse oon just tajunnut ja mietiskellyt et eihän tän pikkukaverin syntymään oo enää paljoo aikaa, vaikka meniskin yli lasketun ajan. kun ei voi tietää tarkkaan. hui.

tipulle supersuppareita. varmaan rankkaa tuo odottelu.

mites hannnah?

sitten vielä jotain omasta navasta. huomenna on lääkärineuvola, mielenkiinnolla odottelen hänen käsipainoarviotaan kaverista, sekä tarjonnasta. poikittain ollaan nimittäin täällä viihdytty vielä viime viikollakin. nvlalääkärille en aio heti paljastaa et lauantaina vielä käytin töissä hyödykseni viimeiset työsuhde-edut kun sain lääkärin ultraan ja tekeen painoarvion. 2,5kg oli silloin tulos. kattotaan miten heittää tulokset. niin ja muistoksi lääkäri nappasi vielä 3d-kasvokuvankin. tuossa se nyt jääkaapin ovessa on, hassua, on niin vauvan näköinen jo. ja sukupuolta ollaan arvailtu myös nyt tän kuvan perusteella, me ei siis tiedetä sitä.

olo on täällä ihan hyvä, väsyttää tosin aika lailla vaikka kunnon unet nukuinkin. ja närästys on tällä hetkellä se isoin vaiva, kaveri painaa jo aikas ylös.

no huomenna lisää kuulumisia neuvolasta. heipat kaikille enskoille!

heltsy ja pikkukaveri 35+1

Vierailija
19/51 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla vatsa kutise, keskivartalo on saanut olla rauhassa siltä. Vain jalat nilkoista polviin kutisee ja käsivarret lähinnä tuosta " hauiksen" kohdalta. Keskiviikkona neuvola, joten pitää siellä kysyä oisko mahdollisuutta päästä verikokeisiin, jos tämä kutina jatkuu sinne asti.

Vierailija
20/51 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Buuffalle perheineen Nuuron syntymän johdosta!! :) Hieno juttu, että syntyi terve pikku prinsessa!

Butterflylle iso hali ja tsemppiä! Toivottavasti vuoto loppuu ja kaikki olisi ok!

Hannnah taitaa olla jo kanssa laitoksella, ellei jo kohta päässyt sieltä poiskin? Maitikalle tsemppiä keskiviikon koitokseen! Ja Tipulle sup sup!

Palaan paremmalla ajalla, kaikille enskoille iso vilkutus!

Gaiole ja piiperö 24+4