Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**ENSIKOT VKO 37 (10.9-16.9)**

10.09.2007 |

Uusi pino:)

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tylsä päivä ollut tänään....mies on kurssilla pari päivää ja nyt siis yön poissa ja kaveri peruutti tänään meidän treffit, joten täällä könötän yksikseni. No, sainpahan pyykit pestyä ainakin ;)

Buuffa: Paljon onnea tuoreelle äidille ja koko perheelle! Mukavaa vauva-arkea teille.

Butterfly: Jokos siellä on vointi parempi? Tsemppiä nyt paljon sinne. Varmasti kaikki menee hyvin.

Maitikka: Sullakin pian on oma nyytti sylissä..voi että. Varmasti jännittää, mutta yritähän vielä huominen kestää.

Tipulle lähetellään täältä paljon suppareita!

Joku täällä oli alkanut vauvan vaatteita pesemään. Mä pesin kaikki vaatteet ym. pelkällä pesuaineella (hajusteettomalla) en siis käyttänyt huuhteluainetta ollenkaan. Pesuainettakaan en paljoa käyttänyt kun puhtaita vaatteet kuitenkin vielä olivat. Suurin osa uusia.

Tällä viikolla pitäisi saada pinnasänky ja hoitopöytä. Tuttavaperheeltä ostettiin ja lupasivat tuoda sen piakkoin. Ihanaa kun saa järjestellä sitten tavarat hoitopöytään niin saa kaappiinkin tilaa vaatteille.

Kauhea järjestelyvimma on iskenyt minuun ja kaikki kaapit pitäisi saada tyhjäksi ylimääräisestä romusta. Ehkä se on hyväkin, että välillä tulee käytyä niitä läpi.

Jospa menis vähän vielä lukemaan jos silmät pysyy auki ;)

Dragondream+kirppu 32+5

Vierailija
22/51 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buuffalle onnittelut pikkuprinsessasta!

Mulla tulee jo ahdistus, tuntuu että oisin ollut jo ikuisuuden raskaana mutta juuri mitään ei vielä näy eikä varsinkaan tunnu! Sain tietää raskaudesta 2kk 1vk sitten, tuntuu että siitä on paljon kauemmin!! Mä en millään malttais odottaa että masu kasvais ja liikkeet tuntuisi, varsinkin kun monella on tässä vaiheessa jo tuntunut. Noh, ensimmäisen kanssa ei kyllä varmaan niin aikaisin tunnu. Kuinka aikaisin teillä muilla on tuntunut?

Mulla on päivisin tosi tarmokas olo, viime viikollakin kävin 2 kertaa uimahallissa uimassa 1 km ja kerran kuntosalilla. Ja joka päivä koiran kanssa tietty lenkillä, raitis syysilma tuoksuu ihanalta! En tiiä haistaako sen nyt vielä senkin takia paremmin kun lopetin plussauksen jälkeen tupakanpolton, poltin ennen aika paljon.

Onko täällä muita ex-tupakoitsijoita tai jopa sellaisia jotka polttaa odotusaikana? Mä oon polttanut muutamat jämät kavereilta nyt odotusaikana, mutta ihan tosi harvoin. Ennen paloi tosiaan 15-20 päivässä(yli 10 vuotta). Lopettaminen oli tosi helppoa, kun oli oikea syy. Nikotiinikorvikkeita käytin viikon verran mutta sitten lopetin nekin.

Mulla on aina ollu semmoinen käsitys että on itsestäänselvyys että lopettaa röökinpolton heti kun tulee raskaaksi. On ollut tosi yllätys että oon kuullu että tosi monet on jatkanu polttamista ihan normaalisti. En mä pystyisi.

Niin, päivisin ollut tosi pirteä olo mutta iltaisin kun käy työpäivän ja iltatoimien jälkeen sohvalle... Alkaa nukuttaa ihan valtavasti. Nukahdan yleensä siinä 21-22 välillä. Viime yönäkin nukuin semmoset 10h, oisin nukkunut enempikin, mutta koira oli sitä mieltä että on aika nousta(läpsi tassuilla naamaan)

Viikonloppuna oli vähän pesänrakennusviettiä, kävin varaamassa kirpparilta pöydän ja siivosin vaatekaapin. Tulipas tilaa, hinnoittelin valmiiksi jo 70 vaatekappaletta kirpparia varten! Ostan niillä rahoilla sitten jotain kivaa. Viikonloppuna tarttui tosin kaupasta mukaan jo ulkoiluhousut ja uimapuku. Mun vanha uikkari ei kunnolla mahdu päälle. Aattelin alkaa nyt käymään säännöllisesti uimassa, se on ihana laji nyt kun tuntee muuten olonsa niin paksuksi. Tänään tosin kun olin lenkillä lopuksi alkoi koskemaan ihan sikana mahaan-helpotti vasta kun pääsin kotona hetkeksi pitkälleen. Ei pitäis kauheasti revitellä!

cotine 14+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitetaan omilla kuulumisilla. viimisessä neuvolalääkärissä siis käyty.

rv 35+2

RR 111/71

hb 117

pissa puhdas

painonnousu +430g (yhteensä nyt reilu 8kg)

turvotus+

tarjonta rt?

liikkeet++

syke+ (130-140)

sf 34 !!!

taas oli eri lääkäri kuin aiemmilla kerroilla. tarjonnasta ei ollut täysin varma, itse kyllä luulen että pää alaspäin ollaan, mutta laittoi varmistukseksi lähetteen keskusäitiysneuvolaan. no eipä tuo haittaa. samalla tehdään myös painoarviota, koska sai sf mitaksi 34cm eli huiman nousun yläkäyrälle, kun aikaisemmin on mennyt keskikäyrällä. no, tuostakaan en ole huolissani koska juuri tehtiin tuo painoarvio, en tosin sanonut sitä lääkärille. luulen että suuri sf nousu johtuu lähinnä eri mittaajasta. tuossa äsken itse mittailin niin sain tulokseksi 30-31cm joka menee mun käyrille (jaa minäkö en pysty asettumaan potilaan rooliin ammatistani..?). kohdunsuu oli suljettu mutta kohdunkaula jo pehmentynyt ja lyhentynyt kahteen senttiin. mulla on kyllä ollut supistuksia ja sellasta menkkamaista selkäkipua tässä viime viikoina, eli jotain ne on sit kai saanut aikaan.

mites teillä muilla on ollut tuo kohdunsuun tilanne näillä viikoilla?

tässä nyt sitten odotellaan kutsua ultraan, menee tod.näk. ainakin ensi viikkoon ellei vieläkin pidemmälle.

sanle: yritä vaan päästä kokeisiin vaikka toivotaankin että se olisi turhaa. onko muuten sun äidilläs ollut hepatoosia? taipumus siihenhän on osittain perinnöllistä. mut on aikoinaan käynnistetty just hepatoosin takia, mut ei ainakaan vielä oo ilmaantunut sellasia merkkejä et mulle ois tauti tulossa.

dragondreamilla on järjestely ja pesänrakennusvimma. mulla samoja oireita ilmassa. voi kun sais vaan ton hoitopöydöän jostain nopeeta niin pääsis kunnolla laitteleen.

cotine kyseli ensimmäisistä liikkeistä. mulla istukka edessä ja ensimmäiset arvailut liikkeistä, lähinnä sellatteista kuplista ja kutitteluista oon kirjannut rv 17+. vatsan päältä tunsin rv 20+ ja mies pikkasen myöhemmin.

ja energiaa sulla näyttää riittävän vaikka uni sitten maittaakin. nauti nyt kun vielä (tai toivottavasti ei ollenkaan) kun ei oo isompia vaivoja.

butterflye on ollut kovasti mielessä täällä. onhan kaikki hyvin? tule kertomaan kun siltä tuntuu.

heipat ja huiskutukset muillekin enskoille. nyt laittamaan pyykkikone käyntiin.

heltsy

Vierailija
24/51 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksi pitäs kouluun lähteä, onneks ei oo kuin yksi 1,5h rupeama tänään. Sen jälkeen ajattelin kangaskauppaan mennä ostoksille. Jos ostais tarpeet pinnasängyn pehmusteita ja päiväpeittoa varten.

Mun äidillä ei ole ollut hepatoosia ja tietääkseni sitä ei suvussa muutenkaan ole ollut, sen vuoksi olenkin hieman epäileväinen että voiko se sitä olla. Mut yks sairaanhoitaja tuttu sanoi että sille voi altistua jos suvussa on paljon verenpaine tautiakin. Jota medän suvussa kyllä riittää.

Sanle ja Veikka 31+0 (taas uusi viikko)

Vierailija
25/51 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallessa ollaan, mutta oma nettiyhteys on jostain syystä poikki eli nyt äitin koneella... Lisäksi 1½ viikkoa aikaa muuttaa uuteen lähes valmiiseen taloon ja saada vanha asunto tyhjäksi eli pientä kiirettä pukkaa.

Tulen loppukuusta kirjoittelemaan tarkemmin, kun saadaan tää härdelli hoidettua. Mutta kaikki on ok ja Papunen nujuaa täyttäpäätä masussa.

T: Pore&Papunen 23+2

Vierailija
26/51 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanle: Toivottavasti ei sulla ole sitä raskaushepatoosia. En kyllä tiedä oikein mitään sen vaarallisuudesta tai muustakaan, mutta jo tuo kutina kuulostaa inhottavalta. Jaksamisia kutinan kanssa:)

Maitikka: Älä panikoi sitä käynnistämistä, kyllä kaikki hyvin menee:)

Tipu: Odottavan aika on pitkä... Toivotaan että pian pääset synnyttämään ja saat Minin syliin:)

Heltsy: Sulla on kivoja työsuhde-etuja, kun pääset vauvaa kurkkailee:) Oletkos kätilö vai mikä ammatiltasi, jos saa udella? Hauska kuulla, että olet ajatellut minua:)

Cotine: Täällä kanssa yks malttamaton odottelee liikkeiden tuntemista. Aina vaan makoilen sängyssä ja yritän tuntea jotain, mutta eipä mitää tunnu:( Musta kanssa tuntuu että siitä on ikuisuus kun pissas sen plussan siihen tikkuun. Se on kyllä tosi hyvä asia, että olet tupakoinnin jättänyt:) Mä olin kyllä onnellinen raskaaksi tullessani, etten ole koskaan tupakointia aloittanut, koska tiedän että kaikilta lopettaminen ei onnistu.

ON: Täällä ei oikeastaan muutosta suuntaan tai toiseen. Vuoto on sellasta niukkaa ja ruskeaa. Vatsaan sattuu ajoittain. Ei onneksi enää koko ajan. Pitäisi varmaan soittaa neuvolaan, jos ensi viikolla pääsis kuuntelee sydänääniä. Sais rauhan mielelle, jos ne kuuluis. Oispa ihanaa jos ois se kotidoppleri:)

Mulla on viime päivinä ollu ihan hirvee nälkä koko ajan. Sit tulee TODELLA paha olo jos ei syö heti. Tuleekohan mulle se alkuraskuden pahoinvointi vasta nytten. IIK:/

Viikonloppuna pitäis lähteä Joensuuhun asti häihin, jos mulla vaan olo sallii sen. Pitääkin kohta testailla mahtuuko hame vielä päälle, vai täytyykö sännätä ostoksille. Toivottavasti ei! Toivottavasti pääsis lähtemään, että sais ajatukset vähän muualle näistä viimeaikaisista tapahtumista.

Vilkutukset kaikille enskoille:)

-Butterfly- rv 13+4

Vierailija
27/51 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot onnittelut Buuffalle tyttövauvan syntymästä! Ja heti perään cotinelle tervetuloa, mukavaa kun saadaan heti joku poistuvan tilalle!

Vauvanvaatteita olivat ainakin dajm ja heltsy pesemässä. Mä oon ajatellut pestä ihan normaalilla ekopesuaineella, mitä muutenkin käytetään kirjopyykkiin. Huuhteluainetta käytän muutenkin vain harvoin, ja vauvanpyykin kanssa tuskin lainkaan. Samoin kuin heltsy olen kuitenkin vähän viivytellyt pesemisen kanssa kun ei ole vielä paikkaa, mihin laittaisin vaatteet - joku lipasto täytynee niitä varten hommata mutta vielä ei ole löydetty mieleistä.

Tsemppiä butterfly! Hyvä, että vuoto kuitenkin on vähentynyt. Soita ihmeessä neuvolaan, luulisi että ottavat johonkin väliin kuntelemaan sydänääniä. Liikkeitä mä tunsin hyvällä arvauksella viikolla 17 ja viikolla 18 jo aloin olemaan varma että arvaukset pitää paikkaansa. Nyt ei enää tarvitse arvailla, välillä tuntuu että vauva tulee vatsasta läpi kun oikein päättää temmeltää.

Itse olen tosiaan vähän harvemmin kirjoitellut nyt, kun viimeiset työpäivät tuntuvat vievän mehut aika tehokkaasti. Muutamana perjantaina on ollut viikon jälkeen niin väsynyt, että lauantai on mennyt toipumiseen. Hyvin olen kuitenkin jaksanut, ja tämä on siis viimeinen työviikko. Olen ehkä aiemminkin kirjoittanut siitä, että koska pidän työstäni niin paljon, tuntuu kurjalta jäädä pois. Nyt pikkuhiljaa kuitenkin ajatukset alkavat suuntautumaan kodin puolelle, eli kun töissä ei ole enää mitään mukavaa uutta projektia odotettavana, niin kaikki uudet jutut tapahtuvatkin kotona, joten niitä odottaa enemmän. Työkavereita tulee kyllä ikävä, mutta varmasti siihenkin nopeasti tottuu että ei näe enää joka päivä.

Mutta aktivoidun sitten kirjoittelemaan enemmän kunhan työt loppuvat ja oleilen vain päivät kotosalla... sitten voi päästää nettiriippuvuutensa valloilleen!

Hyvää oloa kaikille!

Bianco ja bee 34+0

Vierailija
28/51 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi valtavan suuret onnittelut Buuffalle tyttövauvasta!

Ja onnittelut Butterflylle tuplista! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja vuoto loppuu! Jaksamista!

Mulla alkoi eilen äitiysloma, joten ehkä nyt on aikaa roikkua netissäkin enemmän! =) Onneks tosiaan alkoi loma, jotenkin tuntui viimeinen viikko töissä niin rankalta, että en tiiä miten olisin enää pidempään jaksanutkaan. Alavatsakivut ovat jo aika hyvin hellittäneet, mutta nyt sitten on tullut tilalle pientä särkyä alaselkään. Ja iltaisin on inhottava, polttava tunne ylävatsassa. Ei varsinaisesti siis kipua. Hermionellakin taisi olla jotain vastaavaa....? Mistähän polte lie johtunee?

Eilen käytiin ostamassa vauvelille pinnasänky ja vaunut, muuta ei juurikaan vielä ole hankittu. Turvakaukalo ainakin saadaan käytettynä kaveriltani. Hoitopöydän lupasi oma isäni tehdä, ja nyt kyselisinkin että minkä kokoisia hoitopöytiä teillä on? Lähinnä leveys ja syvyys kiinnostavat. Jonkinlaiset mitat olisi papalle ilmoitettava... =)

Cotine, tervetuloa! Mä poltin kans ennen raskautta ihan reippaastikin. Helposti onnistui lopettaminen, varsinkin kun oli alussa välillä niin ällöttävä olo et en olis voinu ees kuvitella pistäväni suuhun kahvia tai tupakkaa. Nyt tuli loppukesästä muutaman kerran sellanen ihan valtava tupakantuska, kun oli jossain oudommassa tilanteessa missä ennen olis polttanut. Nyt on kuitenkin menny sellasetkin ohi. Liikkeistä kysyit kans, mä tunsin ekat vasta viikolla 21! Istukka on mulla ihan edessä, eli se oli niitä liikkeitä siinä vaimentamassa. Nyt kyllä liikkeitä tuntuu senkin edestä!!

Muuta ei taida nyt tulla mieleen! Vilkutuksia kaikille ensikoille!!

Credo + tyttönen rv 31 + 5

Vierailija
29/51 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälla alkaa jo väsymys hellittää mutta mitään pesänrakennusvimmaa saati vauvakuumetta minulle ei ole vieläkään tullut. Olin viikonloppuna sukulaisten luona ja pelkkää vauvaahan se reissu oli. Minua lähinnä ahdisti. Onko kenelläkään muulla ollut vastaavia tunteita? Lapsen tekoon alenttiin lähinnä miehen mieliksi, toki minä tätä jossain määrin haluan mutta en ole mitenkään superinnoissani enkä pidä raskaana olemisesta! Vauvakuumetta minulla ei ole koskaan ollut ja olen hieman hämilläni siitä kun kaikki ovat niin innoissaan asiasta..

Olen tuntenut lapsen liikkeet toisinaan jo parin viikon ajan! Nurinkurista, ne jotka palavat halusta ne tuntea eivät niitä tunne mutta minä sitten onnistun.. No mutta se omasta olostani!

Ihanaa että buuffalle syntyi pikku prinsessa!

Sanle: Mulla jäi tuo kutina mieleen Annaleena Härkösen kirjasta heikosti positiivinen.

Cotine onkin tuttu jo maaliskuisista, oliko sinullakin esikoinen tulossa? Sinäkin taisit olla Tampereelta vai muistanko oikein?

Anabela

14+1

Vierailija
30/51 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anabela, joo Tampereelta minäkin olin ja tuolta maaliskuisista kyllä. Ootko jo onnistunu liittymään msn-yhteisöön? Se oli musta ihan helppoa, kone neuvoi koko ajan.

Mulla on nyt tullu vähän vauvakuumetta nyt raskauden aikana. Vauvantekopuuhiin lähdin vähän sillä fiiliksellä että kai se on nyt pikkuhiljaa lapsia alettava tekemään. Jätettiin ehkäisy pois ja alettiin yrittämään " tulee jos on tullakseen" -tyylillä, siis mitään tärppipäiviä ei todellakaan laskettu. Puolisen vuotta siinä sitten kesti, ja plussatessa oli lähinnä kauhistunut olo! Aina olen tiennyt että haluan lapsia-joskus.. Pienet vauvat ei niinkään ole kiinnostanut, jotenkin näen itseni helpommin vähän vanhempien lasten äitinä. Np-ultran jälkeen olen kyllä huomannut pientä vauvakuumettakin, ja ostin ensimmäiset pienet vauvanvaatteet. On ne kyllä aika söpöjä!

Tänään on aika kurja aamu, sataa ja on jotenkin kalseaa. Mielikin on vähän maassa. Kyllä tää varmaan tästä!

Ummetus ja ilmavaivat on vaivanneet, muuten on hyvä olo. Liikkeitä en tunne vieläkään. Inhottavaa kun on vielä vajaa 2 viikkoa seuraavaan neuvolaan, ei saa kuunnella sydänääniäkään sitä ennen. Mua alkaa jo pian vähän huolestuttamaan pikkuisen puolesta!

cotine rv 14+6

Vierailija
31/51 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cotine on urheillut tarmokkaana :) Käy kateeksi.. Itse jos teen yli puolen tunnin kävelylenkin, niin nivuset ilmoittaa äkäisesti olemassaolostaan. Aion silti jatkaa käpöttelyä, muuten kunto menee ihan puihin. Uiminen olisi kivaa, mutta inhoan uimahalleja¿

Täälläkin on ummetusta ilmassa ja se on ihan kamalaa¿ Luumut ei tunnu auttavan kovinkaan paljoa, vaikka puputan niitä mahdollisimman paljon. Rautalääkkeet on ihan hanurista :(

Heltsyllä oli hyviä neuvolakuulumisia, sf-mitta tosiaan aika mahtava :) Hyvää äippälomaa sinne!

Miten sanlen kutinat jaksaa? Toivottavasti kadonneet syyssateiden mukana!

Poreella asunto valmistunut, hyvää muuttoa!

Butterflylle tsemppivilkutus! Hyvä, jos vuoto on vähentynyt! Eikö ne ota neuvolaan vastaan vaikka heti kuuntelemaan sydänääniä, jos soitat sinne? Jos olisi joku peruutusaika? Kokeile!

Bianco: Mukavaa, että sulla on viihtyisä työpaikka. Itsekin olen ihan ok paikassa töissä ja työkaverit on aarteita. Silti on tullut jo sellainen olo, että voisin jättää hommat seuraajalle ja siirtyä itse takavasemmalle.. Varsinkin kun töitä on ihan sikapaljon, ja en enää kykene entiseen tahtiin niitä tekemään.. Tulee huono omatunto siitäkin, kun ei vaan pysty enää venymään entiseen malliin ja paiskimaan ylitöitä niska limassa. Mutta kukaan ei ole korvaamaton, en edes minä (enkö?) :D

Credolle onnea äitiysloman alkamisesta! Sitä itsekin odotellessa.. :) (vielä saa odotella aika kauan)

Anabela: Eiköhän ne tunteet sieltä tule viimeistään sitten, kun saat oman nyytin kainaloon :) Tai vähän ajan päästä siitä. Itsellä ei biologinen kello ole oikein ikinä alkanut tikittää, siis varsinaista vauvakuumetta en ole koskaan tuntenut. Tuli vaan jossain vaiheessa olo, että nyt niitä lapsia on yritettävä, jos niitä joskus haluaa. Ja tiesin kyllä, että haluan lapsia ¿joskus¿. Järkeilin sitten, että miksi ei saman tien, kun mies oli samoilla linjoilla. Kun plussa ei sitten heti tullutkaan testiin, vaan useampi kuukausi siinä meni, niin alkoikin iskeä kamala huoli että miksi tätä ollaan vaan lykätty ja lykätty. Mutta sieltä se sitten posahti ja nyt vauva on erittäin odotettu perheenjäsen. Välillä iskee pelkotiloja, että mitä tästä tulee ja ollaanko me muka oikeasti valmiita olemaan vanhempia.. Mutta kai se menee sitten omalla painollaan. Ja kaikenmaailman oudot pelot ja ajatukset varmasti kuuluu asiaan, niitä on meillä kaikilla :)

Missä Tipu ja hannnah? Vauvauutisia odotellessa :)

Vauvanvaatteiden pesusta oli keskusteltu. Olen itsekin pohtinut, että millä aineilla niitä pitäisi pestä? Pesen muutenkin vaatteet Omo Sensitivellä tai vastaavalla, niin kai se on ok myös vauvan tarvikkeiden pesussa? Huuhteluaineen voi varmaan jättää pois kokonaan?

Oletteko muuten alkaneet harjoittaa lantiopohjan lihaksia? Mulla on ollut suunnitelmissa jo pari kuukautta, mutta yhä vaan ohjeet pölyttyy kaapin pohjalla¿ Olis kyllä pieni ¿pakko¿ ruveta niitä reenaamaan, kuulemma auttaa kovasti virtsanpidätyksessä yms. ja ihan synnytyksenkin aikana.

ON: Eipä ihmeitä kuulu, potkuttelua masussa päivittäin, aika lailla samoihin aikoihinkin. Taitaa olla piiperöllä päivärytmi hallussa :) Liitoskipuja on alkanut taas tulla pienen tauon jälkeen, toivottavasti eivät mene yhtä pahaksi kuin pari viikkoa sitten. Odottelen äitiyspakkausta, toistaiseksi Kela ei ole edennyt asiassa, kävin juuri kurkkaamassa niiden sivuilta ja hakemukseni ei ole vielä käsittelyssä. Taitaa olla ruuhkaa.. Viikonloppuna jos menisi katselemaan vauvatarvikkeita, olisi jo mukava jotain hankkia valmiiksi ja hipelöitäväksi.

Oho, nyt tuli romaani..

Vilkutukset enskoille ja mukavaa viikon keskivaihetta!

Gaiole ja piiperö 24+6

Vierailija
32/51 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateinen päivä täällä länsi-suomess...pläähh. Tosin nyt olis ollut ihan hyvä päivä tehdä kaappien siivousta, mut yllätyksekseni huomasin, että eihän siellä mitään siivottavaa olekaan!!!!!!! Aika outo tilanne ;)

No, eiköhän tuolta joku kaappi löydy jossa olis jotakin fiksaamista. Ollaan asuttu tässä vasta vajaat pari vuotta niin ei ole hirveesti ehtinyt paikat menemään sekaisin.

Eilen tuli mieleeni, että kannattaiskohan vaunuista irrottaa niitä pestäviä osia ja pestä? Ostettiin vaunut käytettyinä tuttava pariskunnalta ja ihan siistit kyllä on, mutta ehkä se olis kivempi silti ne pestä. Kaikki muut on pestynä, mutta kuinka ne olikin jäänyt huomaamatta.

Tänne oli uusia palstailijoitakin tullut, joten tervetuloa mukaan. Osa taitaakin olla jo synnärillä kun ei ole mitään kuulunut.

Kummeista on ollut juttua, mutta mulle ei ole vielä oikein selvinnyt ketä pyydettäisiin. On tuossa muutama ehdokas, mutta pitää vielä niitä pohtia. Onhan tässä vielä aikaakin....

Mä voisin hyvinkin olla ilman ristiäisiä ja kirkollisia juttuja, mutta mies taitaa kuitenkin olla perinteisten juttujen kannalla vaikka ei mikään kirkossa kävijä olekaan.

No...jos nyt vielä menis tutkimaan niitä kaappeja....

Dragondream+kirppu 33+0

Vierailija
33/51 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö syntyi käynnistyksen ansiosta 8.9.2007 klo 01.36, pituutta 52,5cm ja painoa 3480g (rv 41+4).

Perjantaista lähtien kaikki juttunne lukematta, joten kommentoinnin jätän suosiolla väliin, enkä kyllä ehtisikään.... Kotiin päästiin eilen, mutta tietokoneen muistin avata vasta äsken (jo on maailman kirjat sekaisin, mulla kun on normaalisti kone lähes yötä päivää päällä... kaikkea se vauva saa aikaan...). Palailen paremmalla ajalla, jos sellaista nyt vauvan kanssa joskus sattuu tulemaan...

hannnah ja pikku prinsessa 4 vrk

Vierailija
34/51 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylintäydeltä onnea Hannnahille!!!

Vierailija
35/51 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku prinsessoita alkoi syyskuussa tupsahdella :))

Hyvää ja vauvantuoksuista arkea sinne kotiin koko perheelle! Hyvää kannatti odottaa :D

Gaijis ja piiperö

Vierailija
36/51 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut prinsessan syntymän johdosta koko perheelle!!!

Tulehan kertomaan synnytystarinaa kunhan jaksat.

Joko Tipu on lähtenyt synnyttämään?

Pore, kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa. Tsemppiä muuttoon!

Cotine, älä huolestu jos et vielä liikkeitä tunne. Aika harvinaista kai noin aikaisessa vaiheessa on vielä tuntea mitään. Muistan itse että viikot 12-16 oli sellaista ettei oikein tuntunut miltään. Pelotti et onkohan siellä masussa mitään kun ei mitään tuntemuksia ollut. Neuvolassa mulle sanottiin että siinä vaiheessa saakin olla vielä ihan normaali olo. Mä aloin tuntea liikkeitä 16-17 viikoilla, lähinnä kuin pieniä ilmakuplien poksahtelua. Odottele ihan rauhassa, kyllä ne liikkeet sieltä vielä alkaa tuntumaan =) Ja onnittelut vielä kun olet pystynyt lopettaan tupakoinnin. En itse polta mutta lähipiirissä on sellaisia jotka on polttaneet koko raskauden ajan.

Butterfly, hyvä että vuoto on loppumaan päin. Soita ihmeessä neuvolaan ja pyydä päästä kuuntelemaan sydänääniä. Uskoisin että ottavat sinut mahdollisimman pian johonkin väliin. Ei varmaan tarviis odottaa ens viikkoon asti.

Biancolla alkaa pian äippäloma, pääset levähtämään. Kyllä ne työkaverit siellä säilyy vaikka ikävä tuliskin. Mukava se on alkaa kotona huilaamaan ja odottamaan vauvan syntymää.

Gaiole kyseli lantionpohjajumpasta. Säännöllisen epäsäännöllisesti olen niitä tehnyt =/ Pitäis muistaa jumpata mut jotenki unohtuu..

Credo, mun ylävatsakipu on tossa ihan oikean rinnan alla. Polttava ja repivä kipu, ei tietoa mistä johtuu. Sappivaivoja ja närästystä epäilivät neuvolassa mut mun kipu ei liity millään tavoin syömiseen (ei siis närästystä) eikä kellonaikaan. Kipu on aikalailla kokoajan, liekö sit joku lihas jumissa tms. Lääkäri ei ultrassa löytänyt mitään erikoista eli kärsittävä vaan on (kävin siis tutkimuksissa äitipolilla raskausmyrkytysepäilyn takia). Kipu on välillä niin kovaa ettei pysty rintaliivejä pitämään, makaaminen tyynyihin tuettuna on parasta. Toivottavasti sun kipu ei ole samanlaista vaan löydät avun siihen.

Ja onnittelut äippäloman alkamisesta =)

Dragondream, tule meille siivoamaan kaappeja jos sun omat on kaikki siivottu. Voisin vaikka keittää kahvit =) Kiva olis saada juttuseuraa.

Anabela, hyvä että väsymys on väistynyt! Eiköhän ne äidinvaistot sieltä herää pikkuhiljaa, älä suotta ota paineita asiasta. En mäkään mitään hirmuista vauvakuumetta ole tuntenut. Kyllä ne ajan kanssa tulee.

Heltsylläkin on alkanut äippäloma, onnittelut! Mullakin on ollut menkkamaista särkyä alaselässä ja supistelee kyllä välillä tosi paljon. Ei kyllä kipeesti vielä, lähinnä tuntuu epämiellyttävältä. Meidän vauvan painoarvio oli rv35+6 myös toi 2,5kg ja kohdunsuun tilanne silloin täsmälleen sama ku sulla =) Sf mitta oli sillon 33 ja sama lukema tuli eilen (eri mittaajat).

Oma vointi ollut ihan entisenlainen, neuvolassa oli eilen kaikki ihan ookoo. Tasaista kotioloa täällä vaan, pinnasängyn laitoin äsken vauvalle valmiiksi. Kyllä tuli söpö =) Ja sairaalakassinkin pakkasin eilen. Lähtöä siis vain odotellaan.. Toi rinnanaluskipu vaivaa mut kai mä olen siihen jo turtunut, kestettävä vaan on..

hermione ja Onni 37+1

Vierailija
37/51 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa kävin aamulla ja kaikki ok.

Paino: +190g/viikko (yht.7,5kg)

RR:126/90

Pissa:-

Sf:29 (kahdessa viikossa kasvanu 3cm :O, tai sitten johtui eri mittaajasta)

Tarjonta:rt

syke:+

Liikkeet:++

Kerroin siellä sit yöllisestä kutinasta, joka ehkä hieman ollu rauhallisempaa kahtena viime yönä, mut sain kuitenkin lähetteen verikokeisiin. Tutkivat nuo sappi ja maksa-arvot varulta.

Nyt tuli ensimmäistä kertaa tutkimuspöydällä huono-olo selällään makuusta ja piti kääntyä kyljelleen. Tähän asti oon pystynyt nukkumaankin selällään mut nyt alkaa näköjään tulla raja vastaan siinä.

Eilen kävin ostamassa tikkivanukangasta ja tänään sit aloin ompelemaan siitä pehmusteita ja päiväpeitettä pinnasänkyyn. Piti vaan lopettaa kesken kun loppui kanttinauha. Sitä riitti puoleenväliin ja se myyjä muka laskeskeli että toi riittää. No ite laskin että pitäs käydä ostamassa n. 10m lisää että riittää sitomisnauhoihin ja muihin, että niin paljon meni myyjän laskut pyllylleen. :(

Kuulin tuossa huiman synnytystarinan, kun tuttu synnytti viikko sitten. Oli aamulla seitsemältä herännyt supistuksiin ja alkanut hommautua lähtöön. No supistukset oli muuttuneet heti niin rajuiksi että hän oli vaan pystynyt makaamaan kylppärin lattialla. olivat siis tilanneet äkkiä ambulanssin kun oli alkanut tuntua että lapsi tulee välittömästi. Ambulanssimiehet olivat liinoilla kantaneet hänet autoon ja eikun sairaalaan. Olivat kerenneet sairaalaan just ja just sisälle kun lapsi oli syntynyt paareille siinä 8 aikoihin, eli synnytyksen kesto 1h. Aika huimalta kuulostaa. Hän kyllä synnytti toisen lapsensa että ainahan ne on " hiukan" nopeampia, mut tuota nyt ei ihan ois odottanut kukaan. Nyt alko pelottaa itteänikin, kun meiltä sentään on puolen tunnin ajomatkakin sairaalaan. No ehkä ensimmäistä tehdessä ei tarvii sen suhteen vielä panikoida mut kun ei yhtään voi tietää miten kauan toi synnytys kestää. Nyt alkaa tuntua että mieleuummin liian pitkä, kuin liian nopea synnytys.

Pitäs ruveta lähtee kaverin luo kun sillä on tänään Party lite kutsut. Mitähän hömppää sitä taas tulee ostettua...

Sanle ja Veikka 31+1

Vierailija
38/51 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Hannah pikku prinsessasta!!! Vauvantuoksuista ihanaa arkea teille sinne!! Tule tosiaan kertomaan synnytyskertomusta kun vain jaksat. Jäämme sitä mielenkiinnolla odottamaan!

Vierailija
39/51 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä vielä ollaan, jotkut olivat jo huhuilleet. Viikot poksahtivat jälleen, toivottavasti nyt viimeistä kertaa¿

Hannahille onnea tyttären johdosta! Sun uutisia täällä jo odoteltiinkin malttamattomina. Nähdään pian vauvapuolella!

Mikä mahtaa olla Butterflyn tilanne, onko vuoto loppunut? Jos oikein katselin niin olet viimeksi ilmoittautunut maanantaina, toivottavasti sen jälkeen tilanne on parantunut.

Hermione on päässyt ¿täysiaikaisten¿ kastiin, sehän lasketaan tuosta viikosta 37 alkaen. Onnittelut! Taidatkin olla seuraavana synnytysjonossa, mutta älä sentään etuile, ethän¿

Missäs muuten Malaika luuraa? Ei ole aikoihin näkynyt palstoilla.

Omassa navassa kaikki ennallaan, ei mitään viitteitä synnytyksen lähestymisestä vieläkään. Neuvolassa oli tänään sellainen loppuraskauden rentoutusryhmä jossa kävin loikoilemassa ja juttelemassa muutaman tulevan äidin kanssa. Oli hassua huomata, että meillä oli kaikilla suurin piirtein samankokoiset mahat, vaikka muut olivat viikoilla 34-36 ja mä viikolla 41. En mitenkään ulkoisesti erottunut joukosta. Ja silti sf-mitta on 37¿

Nukuin viime yön vähän huonosti ja neljännen vessareissun jälkeen kuudelta aamulla en enää saanut unta. Oli yhtäkkiä kamalan paha mieli ja päällimmäisenä sellainen järjetön epäonnistumisen tunne kun en saa tätä vauvaa ulos. Ihan niin kuin se olisi jotenkin mun vallassani milloin se syntyy. Tiedän, että kuulostaa tyhmältä, mutta sen siitä saa kun kuuntelee kaiken päivää kyselyitä siitä, että ¿eikö se vauva voisi jo syntyä¿. Haloo, kukakohan sitä eniten odottaa! Musta on tullut tosi kärttyinen ja pahantuulinen viimeisen viikon aikana näiden hyväntahtoisten ihmisten kyselyiden takia. Harmittaa oma kiukuttelu.

No joo, piti taas vuodattaa. Mies tuli juuri kotiin, taidanpa mennä sitä halimaan.

Tipu & Mini 41+0

Vierailija
40/51 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kovasti onnea Hannah tyttösen johdosta:) Kovasti malttamattomana odotettelinkin jo vauvauutisia sieltä suunnalta.

Tipu: Olinhan minä eilen kirjoittanut kuulumisia:) Suht hyvin siis alkaa mennä jo. Vuoto oikeastaan loppunut kokonaan. Vatsaan sattuu ajoittain, mutta toivon että ne on vaan jotain kasvukipuja. Joutuuhan tuo massuni nyt aika koville, kun kaksi pikkuista siellä asustaa. Tänään olin ihan varma että tunsin muutaman töytäisyn vatsassa. Laitoin kädenkin siihen paikkaan ja tuntu vielä sittenkin. Mies ei kyllä uskonut minua:)

Terkuin Butterfly rv 13+5