***SyysSissit maanantai***
Kommentit (31)
Ihanaa olla kotona, syyskääryleen kanssa :oD. Eli meille syntyi poika 8.9. klo 11.04. 3975g 53cm.
Eli perjantaina annettiin suun kautta 3 tablettia. Illalla annettu tabletti antoi vähän enemmän potkua kun oli puolikas ja muut 2 olivat puolikkaan puolikkaita :) Yön sitten supisteli aika tiheään, mutta kuitenkaan ei säännöllisesti. Aamuyöstä sitten muuttui 5-10 min välein. Sen verran olivat tiheitä, että nukuttua en saanut silmällistäkään. La aamuna pääsin ammeeseen 8 jälkeen, ja se oli taivaallinen kokemus. Suosittelen. Siellä kyllä kaikki supparit unohtuu. 9 aikaan pääsin sitten saliin ja olin siinä vaiheessa 3 cm auki. Kalvot puhkastiin ja eka supistus joka tuli ei ollut mitenkään voimakas. Seuraavat sitten jo olivatkin, meinasi taju mennä. Kaurapussia tuotiin helpottamaan oloa, kun ilokaasua en suostunut ottaan, kun tuli esikoisesta niin huono olo. Lopulta kohdunsuuta puudutettiin, en musita millä nimellä menee... 4 cm auki, 6cm auki ja sitten jo oli 9cm auki. Ja lopuksi ponnistus... :) 2tuntia ja 4 minuuttia salissa ja jätkä oli mailmas. 14 minuuttia kesti ponnistusvaihe ja 6 minuuttia jälkeiset. Kaiken kaikkiaan reilu 7 tuntia, eli kauemmin kuin esikoisesta. Teki ihan sika kipeetä, mutta palkinto oli sen arvonen. Nyt sitten opetellaan arkea kotosalla. Jäljelle jäi käärön lisäksi pirun kipeä selkä, löysä ja kipeä maha sekä kiinteät tissit... ;D 2 tikkiä sain muistoksi (vain), isännän tikkejä eivät suostuneet tylsimykset laittamaan...
Mitäs maitohamsteriko se on vielä kokonaisena? Olen ihan tietämätön kaikista jutuista, mitä on vkonlopun aikana tapahtunut, mutta luen, kun jaksan. 3 yötä on nyt putkeen valvottu. Eka yö meni täysin ilman unta ja 2 seuraavana vain liru. Palailen lukemaan mitä on tapahtunut, mutta nyt tissittään tuota suloista tuhisevaa sinappi konetta, joka pieree ja haisee :)
vm78 ja iiro 2vrk sekä isosisko 4v
Kävin tänään hyvinvointineuvolassa. Tampereella on menossa jokin neuvolauudistus ja nyt sitten olen hyvinvointineuvolan asiakas loppuraskauden. Mitään eroa ei entiseen ollut uusi täti vaan. Taitaa olla jo neljäs täti tämän raskauden aikana. Muuten kaikki neuvolassa ok. Haalea plussa pissassa ja sitten saan huomenna mittailla aamupissan sokerit. Join aamulla mehua ennen neuvolaa ja se tulee aina multa läpi.
Mullakin supisteli viime yönä. Tämä on minulle aivan uutta. Ekassa raskaudessa ei ollut ennakoivia eikä oikeastaan toisessakaan. Viime yönä sitten valvoin useamman tunnin aamuyöstä. Nyt sitten toivon ettei tämä ala samanlaiseksi valvomiseksi kuin joillakin jo synnyttäneillä. Olisi inhaa supistella viikkosotalla. Ja miksi ihmeessä ne pukkaa tulemaan aina yöllä? Eli väsynyt olen ja nyt tällä hetkellä myös ärsyyntynyt. Tulisi nyt mies kotiin niin voisin sille kiukutella!!
Nyt tytöt hautaa kuollutta lintua naapurin kanssa!
Aika väsyneeltä vaikuttaa hilpeä seuramme. Apinaemokos oli saanut jo poikasensa kotiin. Kivaa ja ihanaa tutusmisen aikaa teille.
Mutta on tästä seurueesta ollut apua. Minulle ei olisi tullut aikaisemmin mieleenkään että esim noi supistukset voi olla noin pitkään ihan vain harjoittelua. Nyt odotan synnytystä taas ihan positiivisella mielellä. Jospa nämä ennakoivat merkitsisivät ihan normaalin mittaista synnytystä. Olisi mukava, jos tämä viimeinen lapseni tulisi maailman kohtuullisessa ajassa.
Minuakin on tänään ärsyttänyt tämä utelu koska vauva syntyy. Mistä minä sen tiedän. Ja kotiin kun ei viitsi linnoittautua kuukaudeksi. Hulluksi täälläkin tulisi.
Nyt huilimaan
terv peikkoäet ja turkulainen 37+1
ekaksi onnea tosi paljon kaikille nyyttinsä saaneille, taatusti rankkaa muttaa ihanaa.
huomen aamuna klo 8.00 käyn taas kuuntelemassa tuomiota käynnistyksestä....viimeksi tosin sanottiin et ensin täytyy tulla 42 viikkoa täyteen ennen kuin edes keskustellaan ja mulla tulee ke 41.....mulla on ollu vaan ongelma liikkeiden laskemisen kanssa, koska niitä ei tahdo tuntua.....eli, saas nähä kuka siellä aamulla on ja mitä tuleman pitää,,,,,,
maitohamsteri ja kirppu 40+5
Niin, vielä onnea Vm ja Ultsi!! Hienoa!
terv peikkoäet
Niin, ja kiva jos joukkoon tulee uusia. Vanhat näköjään siirtyy vauvapuolelle kiihtyvällä vauhdilla.
Ihania uutisia kaverit! Tervetuloa vauvat puolelle!
Muille jaksuja ja voimia tulevaan koitokseen! Nähdään taas!
Nautin lähes kaikista raskauden riemuista vielä - maha ei ahdista, suurempia vaivoja ei ole ja mielialakin pääsääntöisesti hyvä :) *sori vaan hehkutukset* Pieniä vaivoja tietenkin on, mutta ei niin suuria että tuskastuisin niihin. Saahan sitä vielä nauttiakin olostaan, saahan?
[b]Apinaemolle[/b] ja [b]Ultsille[/b] paljon onnea nyyttilöistä :D
[b]Kirahviina[/b] – Mä kans kuulin tuosta keskivartalolihasjumpasta! Täällä meillä päin maalaiskunnan voimisteluseura järjestää sitä, mutta jätin kuitenkin pitkän pohdinnan jälkeen osallistumatta. Harmi. On varmaan tosi hyvä, etenkin sitten synnytyksen jälkeen. Tuliko lähdettyä vai jätitkö väliin tänään?
[b]Onni07[/b] – Huomaan myös miehessä hermostuneisuuden elkeitä tuollaisena menemisenä, ei millään jaksais vaan olla kotona. Ite kun taas on paljon mieluummin kotona :)
[b]tonttis[/b] – Mulla sentään ei ole ihan noin huimaa hiusten kasvatusta takana ;) Eli ihan just ja just lapaluihin on pituus, mutta kunto huono :/ Taisin keksiä jo
[b]Colatoffee[/b] – Juu, ei varmasti paras idea alkaa muuttamaan näin loppusuoralla ;)
Hei, mä kans välillä oon valitellut noista vihlonnoista/puukoniskuista alapäässä ja minullekkin neuvolasta sanottiin että juuri sitä paikkojen kypsymistä tarkoittaa. Eli
Nuo jokojoko kyselyt on jäänyt minun kohdalla hiukkasen vähemmälle, koska hyvin harvalle ollaan varsinaista laskettua-aikaa sanottu – aina vaan tullut sanottua että syyskuun lopussa :) Enempi miehen kaverit soittelee sille ja kyselee että eikös tämä ollut ”se” kuukausi ja jokos on perheenlisäystä tullut. Mutta lähimmät toki tietää la:n.
Päivä kului mukavasti siskon luona teetä lipitellessä ja eilisiä muffinseja popsiessa :P Flunssat taitaa olla meidän perheessä takana päin, tyttö vielä vähän niiskuttelee ja minä taisin päästä jälleen kuin koira veräjästä. Onko odottavilla joku ihmeellinen suoja viruksia vastaan?
Jeps, mutta nyt salkkareita odottelemaan ja vähän hali-pusimaan tytön kanssa sohvalle :D
Dumle rv 38+4 - Masun ympärys ei vielä metriä näyttänyt (97cm) :)
Anteeksi kun en kommenttoi kenenkään viestejä. En ole nyt tän päivän pinoa edes vielä lukenut. Luen kun jaksan. Viime yönä olen nukkunut korkeintaan 4 tuntia kahessa jaksossa unilääkkeen ja kipulääkkeen voimin.
Elikkä elikkä. Eilen illalla alko kipeet supparit jotka tuli kymmenen minuutin välein. Seurailtiin niitä miehen kanssa pari tuntia ja sit lähettiin sairaalaan tarkistukselle. Siellä sit käyrään ja tulihan niitä suppareita ihan kivasti mut käyrä ei kivunnu kuin johkai 60. No kohdunsuu tarkistettiin ja oli vain hädin tuskin yhelle sormelle auki ja kaulaa jälellä. No kipujen ja supistelujen takia käskivät mun jäädä sairaalaan, jotta saisin nukkua ja voidaan seurata tilannetta. Sain kankkuuni kipupiikin ja sit unilääkkeen.
Aamulla supistelut oli rauhottuneet. Tehtiin uus sisätutkimus ja kohdunsuu oli vain auki sen yhden sormen verran ja kaulaa noin 1c, jälellä. Halusivat seurata vielä syke ja supsituskäyrää. Ja tulihan niitö kunnon supistuksiakin välillä. Korkeimmillaan käyrä oli 125 ja se supistus kestikin toooosiiii pitkään. Ei meinannu loppua millään. Lääkäri sano et joillain ihmisillä tulee tollasía megasupistuksia ilman syytä. Vauvan sykkeetkin laski sen aikana hetkellisesti alle 100, mut onneks sit nousivat ja pysyivät tasasena. Lopulta supistukset aina laantuivat levossa. Olin sit koko päivän tarkkailussa ja iltapäivällä tekivät pyynnöstäni sisätutkimuksen ja mitään ei ollut tapahtunut supisteluista ja kivuista huolimatta!!!!
Olisívat halunneet pitää mut vielä huomiseen asti seurannassa, mut en tahtonut. Mielummin tulin kotiin levähtään.Kattoivat vielä käyrää niin kauan et varmistu et vauvalla on hyvä ja tasanen syke ja päästivät mut kotiin. Nyt mulla onkin sit tullu kokopäivän rusehtavaa vuotoa, niinkuin menkkojen lopussa. Onko tää nyt sit sitä limatulppaa vai jotain muuta?
Nyt vain odotellaan miehen kanssa milloin pästään vihdoin kunnoll aasiaan.
Mutta luen nyt tän päivän jutut ja kommentoin heti kun jaksan. Pakko päästä pian nukkumaan. Oon niin väsynyt ja voimaton.
Uma81+ Vesli 39+3
Oikein paljon onnea VM´lle!!! Ihanaa!!!
Maitohamsterille tsempit huomiselle, toivottavasti ne ei taas palauta sua kotiin!! Vieläkin vois valaslähetystö liikahtaa täältä suunnalta, tällä kertaa kohti poria.. Kyllä mä aina sen verran vielä ajaa pystyn! Ketkä mukana?? =)
Tsemppiä Umalle, kyllä sulla kuules kuulostaa ihan siltä että Vesli on kainalossa parin päivän sisällä!! Toivottavasti saat levättyä vielä hetken ennen tositoimia!
Muutenkin tsemppiä kaikille ja suppareita myös! Tänne kans molempia kiitos =D
Colis ja Kihlis
Kylläpäs niitä pikkuisia sissejä alkaa syntymään oikein urakalla!! JA taitaa siis Uma olla seuraava! Olitkin jo hieman siellä saiaalassa pyörähtänytkin =) Koita nyt saada levättyä, luultavasti parin päivän sisään synnytät. Ja kuulostaisi siltä limatulpalta.
Ja kylläpäs monella muullakin alkaa oleen niitä yöllisiä suppareita!! Jännää, jännää :)
Vauva taas liikkuu paljon ja ei tunnu kyllä yhtään kivalta :/ Taitaa olla kaverilla tuolla yksiössä niin ahdasta! Tosiaan välillä sattuu oikein tosissaan kun päätään liikuttaa!!
Ilta hurahti tuossa tyttöjen kanssa oikein rattoisasti. Kävimme yhden tuttavan luona penkomassa kuopukselle " uusia" vaatteita ja löytyihän niitä kauppakasillinen! Pyykkiä siis riittää.
Huomenna olisi kuopuksen 2v. synttärit. Kakku täyttää ja tietty kapasta hakea muutakin tarjottavaa. Eipä sinne paljoa porukkaa tule, muutama sukulainen ja ystäväperhe.
Ehkä hänelle ostamme lahjaksi vaunut ja vauvan kun tykkää kovasti hoitaa :))
Jännää sit on kerkeämmekö pitää esikoisen synttärit ennen vauvan syntymää. Hän täyttää 4v. 4.10.
Mitähän muuta olitte kommentoineet, aika paljonkin mutta enhän mä taaskaan mitään muista ://
Mut nyt pesulle ja nukkumaan!!
Hyvää yötä kaikki =)
outs@
Ensimmäiseksi pääsee taas onnittelemaan =)!! Eli sylin täydeltä onnea Apinaemolle ja Ultsille! Ihanaa!!
Eilen supisteli ihan hirveästi ja ajattelin jo pitäiskö alkaa kellottamaankin, mutta hah ja pah! Niinhän ne loppuivat taas parin tunnin jälkeen. Yöllä ilmeisesti supisteli taas kun tosiaan puukkoa sateli ja mahakin oli hirveän kipeä. Mutta sama juttu täällä kun Dumlella että niin unissani mäkin olin etten jaksanut muuta kun torkahdella ja pyöriä sängyssä. Ja aamulla ei muuta sit ollutkaan kun kipeä maha. Sen verran kyllä verottaa nyt kuntoa että heräsin kl 11, menin sohvalle nukkumaan kl 12 kun oli niin huono olo ja nousin vasta kl 15 sitten ylös. Ja v******aa kun kaikki mitä olin suunnitellu tekeväni jäi tekemättä. En mä sit enää jaksanu minnekään kaupoille lähteä enkä varsinkaan alkanut tyhjentään kaappeja. Meillä on siis keittiössä kaaos.. Astioita, kulhoja juomalaseja ym on niin paljon ettei ikinä tulla tarviimaan ja niiden lisäks sitten kaikki mun keräämäni viini-, kuohari-, glögi ymymym lasit ja kaikki muut tavarat vievät niin paljon tilaa että koko ajan kaikki on pinoissa päällekkäin ja mä vihaan sitä!!!! Varastoonkaan ei mahdu mitään joten pakko pinota uusiks ne joita ei käytä ja lahjoittaa osa vaikka pelastusarmeijalle.. =(
Mä tahdon suuren suuren keittiön jossa on kaappeja niin paljon että pari jää heti tyhjäksi!!! Mun " oma" asunnonvälittäjä, siis se keltä ostin tämän asunnon soitti tänään yhdestä omakotitalosta. No, ihanku me tähän tilanteeseen enää muuttoa tehtäisiin nyt, mutta kamala kaipuu tuli taas omakotitaloon! Ens kesään on viel pitkä matka! Arvatkaa meinasinko saada raivarin kun tämä kaveri jankutti että tulkaa ees katsomaan ja päättäkää sitten. V***U!! Ei me osteta tässä vaiheessa kun vauva voi syntyä koska vaan yhtään mitään!! Varsinkaan kun tuo maksoi melkein 400 000 ja olis tarvinnu lähes täyden remontiin ja omakaan ei tietty ole myynnissä. Asunnon vaihto stressi oliskin just se mitä tässä tarviskin vielä!! No, eihän se tyyppi ees tienny et vauva on tulossa, mutta olis luullu tajuavan vähän vähemmällä! Grr! Ainakaan sen liikkeen kautta ei meille taloa osteta! Piha siinä talossa olis kyl ollu ihana..
Joo, sama homma täällä että en tykkää lääppijöistä enkä kauheasto kyselijöistäkään.. Nyt se kysely ei enää tunnu niin tyhmältä, mut varsinkin joskus 32 viikolla tuli paha mieli kun joku vieras tai tuttukin sanoi että taitaa tulla koska vaan kun on noin iso.. Joo, kiitti, ihanku en muutenki tuntis itseeni läskiksi!! Mies sais paijata mahaa, mut se ei taas ole kovin innostunut masua paijaileen. Sit mä siedän siskoni ja yhden kaverini kokeilut, mut jopa mun äiti saa hermot kireelle.. Äiti kun mielellään kimittäisi mahalle että mummi täällä moi Lahja-Kustaa.. Ja mä en oo sen tyylinen yhtään et huumori riittäs tohon.. Siskon mahalle se huutelikin aina ja mä jo silloin mietin että mulla menis hermo! No, saa äitikin vähän koskea tietty, sen verran ettei tuu paha mieli!
Anoppi on pari kertaa sanonu paksukaiseksi, siis tottakai täysin hyvää tarkoittaen, mutta mä olen siitä ottanu nokkiini! Sen verran herkkänokka oon ton painoni ja ulkonäköni suhteen. Tekis mieli kirkua että vitut mä tän kokoinen olisin jos en olis paksuna.. Huh, hullu ämmä siis =D. Väliin tuntuu kun mikään ei olis hyvä, jos ei huomioida et raskaana olen niin ei sekään ole kiva, mut ei noi taivastelut siitä kuin iso maha mulla on ole ollenka kivoja!
Puh, nyt kiihdyinkin siihen malliin että alkoi selkääkin särkeä! Heh, siis takaisin sohvalle!
Ai niin, niitä ihme vihlaisuja mullakin on nyt sisäreisistä polviin asti. Veikkaan et on jotain verenkierto juttuja.. Maha taitaa nimittäin painaa joitain isoja suonia ja sit kun lähtee liikkeeelle niin sit alkaa nuo vihlonnat.. Kiva muuten kuulla et ne puukoniskut availee paikkoja =)
Huomiseen!
Colis ja Kihlis 38+4