/// JOULUNTÄHTÖSTEN syksyinen alkuviikko \\\
JA TÄSSÄ LINKKI VIIME VIIKKOON:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11204156&p=1&tmo…
OIKEIN HAUSKAA SYKSYISTÄ ALKUVIIKKOA KAIKILLE!
NANI JA NEITI 9KK+
Kommentit (26)
Hitto,että nyt alko kypsyttämään tämä vesisade,jo toista päivää pitäny olla melkeinpä koko ajan sisällä ja en tahdo jaksaa,kun vaan väsyttää..ja viime yö meni melko huonosti. Johanan nostin monta kertaa sängyssä polviseisonnasta makuulleen.. ja nukku tyttö osan yötä meidän vieressäki...ja isäntä käänty tytön käden päälle,onneks huomasin sen ja käskin siirtymään!
Tuli tänään sähköntasauslasku,ja tuli 300e lisää maksettavaa..ei kivaa,ja just kun mulla on loppumassa vanhempainloma ja kotihoidontuki alkaa!!Mutta maksettavahan se on. Kaikki vaan kallistuukin:(
Nyt ois päiväunet mulleki paikallaan,mutta pitää lähteä kohta ruokaa tekemään! jospa se piristäis,kun aattelin vielä tehdä muusia:)
tintti ja nukkuva Johanna
Vettä tuli aamulla ja ajattelin että sisällä joutuu olemaan koko päivän, mutta nyt onneksi aurikon jo paistaa, mutta sit tietysti myrskyää. Aina jotain valittamista.
Kirsikalle onnea hyvin suoritetusta kokemuksesta! Mulla tuli eilen postissa kutsu hammaslääkäriin kontrolliin ja apuva jos on reikiä. Varmasti on, sillä olen vaan herkutellu hyvää koko imetyksen ajan ja sit se jäi vähän niinkuin päälle. Onneksi tuo käynti on vasta lokakuun lopussa.
Mulla alko sit koulu viime viikolla ja täytyy myöntää, että syysmasennus iskis myös täällä ellei olis tota koulua. Sit ei olis mitään tekemistä ja mä oon sellainen etten saa mitään aikaiseksi jos saa vaan olla. Sit masentuu vaan lisää. Nyt oon sit yrittäny vääntää esseetä ja onpas se olevinaan hankalaa vaikka mun kouluajoista ei ole niiin hirmu pitkä aika. Valmistuin 2004 ammattikorkeasta. Mutta oli todella vaikeaa kirjoittaa 3 sivun essee omista tavoitteista. Tuleekohan tästä opiskelusta yhtikäs mittään?!
Tänään käytiin kaverin luona kyläilemässä ja neiti jaksaa innostua kaikesta uudesta. Kontti siellä ympäri asuntoa ja kaikkea piti kokeilla ja jos jotain sai pieniin kätösiin niin sitä piti maistaa. =) Nyt hän onneksi nukkuu ulkona päikkäreitä että tällä äipällä on pikkasen omaa aikaa.
Nefili; millaista työtä oot hakemassa? Mäkin haluaisin vaihtaa työtä (ainakin työnantajaa) mutta en oikein ole löytänyt mitään kivaa. Keikkahommia olen vähän kyselly tästä mun kaupungista kun lokakuussa alkaa toi hoitovapaa ja ne tulot on niin hurjan hyviä että pakko yrittää saada jostain pikkasen lisää omaa rahaa. Mäkään en osaa toiselta pyytää vaan oon sit ennemmin ilman.
Mutta nyt pitää laittaa purtavaa että saan rauhassa syödä... =)
rusina
Ensinnäkin onnittelut Kirsikalle. Olit sissi, kun kärsit juurihoidon! Ja olet totisesti hyvä suustasi, heh.
Me kävimme Saran kanssa tänään lääkärissä (sairaalassa) niiden kasvukäyrien takia. Jo etukäteen varmistettiin, voiko opiskelijoita olla mukana. Nämä lääketieteen kandit olivat jotenkin niin herttaisen nuoria ja vähän epävarmojakin, kun ensin tutkivat Saraa ja sitten vielä raportoivat ei-paikalla-olleille muille kandeille löydöksistään. Osaisin kyllä itsekin tehdä moisen tutkimuksen. :-o Ei vaiskaan, meidän tapauksemme oli helppo, mikä oli kai yksi syy valikoitumiseen koekaniiniksi.
Lastenlääkäri oli sitä mieltä, että tuskin on yhtään mitään vikaa. Koska tyttö syntyi niin pitkänä (52 cm), niin käyrät näyttävät senkin takia vähän erilaisilta ja ne näin ensimmäisenä vuotena vain hakevat muotoaan. Toisaalta suvussa on etenkin isän puolen suvussa lyhyitä naisia, joten ehkä Sarasta ei tulekaan sellaista 180-senttistä hongankolistajaa.
Imetystä ei kuulema tarvitsisi enää harrastaa öisin eikä välttämättä lainkaan. En todellakaan ole mikään vauhkoilija tässä asiassa, ja miellän kyllä, että tytön yöherätykset ovat osittain omaa " ansiotani" , kun yön pimeinä tunteina on NIIN helppo iskeä vain se rinta suuhun ja toivoa, että unet jatkuvat mahdollisimman pian. Mutta tuli kyllä sellainen mieliala, että mullehan ei tulla sanelemaan, koska lopetan imetyksen. Lopetan sen tasan silloin, kun itselle ja tytölle parhaiten sopii!
Kaikki meni pitkiä odotusaikoja lukuun ottamatta hyvin sairaalassa. Labrassakin Sara oli aika sissi, kun häneltä otettiin kolme pulloa verta. Sormenpäästäkin ne vampyyrit halusivat parin ohuen putkilollisen veran. Se oli kurjaa, kun labratäti juoksi perään sairaalan ovelle ja näytti, että hän otti väärään pulloon verta. Ei muuta kuin takaisin, mutta tällä kertaa meitä hakemaan tullut isä sai mennä mukaan. Kärsin itse neula- ja sairaalakammosta... Toinenkin kerta oli mennyt hyvin. Tytöllä sattui vain sieluun se väkisin paikalla pitäminen. Neulalla pistäminen ei puudutusvoiteen takia sattunut yhtään.
Verikokeista tutkitaan kromosomit, kilparauhas- ja kai maksa-arvot sekä jotain perusjuttuja. Tulokset tulevat kotiin 3-4 viikon päästä. Nyt en osaa jännittää isommalti, vaikka ihan pieni pelko puserossa on, mutta en nyt anna sille tilaa.
Kohta haetaan mies töistä. Enää pari tuntia, niin hänellä alkaa isäkuukausi, jee! Lennämme tänä iltana jo mummoloihin. Saralla onkin ihka ensimmäinen lentomatka edessä. Isoveli onkin kokenut matkailija. Hän on käynyt kerran Jenkeissäkin. Kotimaan lentoreissuja on takana jo lukuisia.
Olen muuten kehittänyt uuden intohimon kohteen: Ebayn. Toissa päivänä voitin jo huudoillani pari supersuloista paitaa. Saapa nähdä, koska ne tulevat perille. :-)¨
Oikein kovasti tsemppiä kaikille väsyneille ja syysbluesista kärsiville jouluntähtien äideille! Ja tasapuolisesti kaikille tähdille ja heidän äideilleen oikein ihanaa syksyn jatkoa!
Yritän pysyä ajan tasalla reissussakin. Vieroitusoireet ovat taatusti kauheat, sillä mummoloissa ei ole nettiyhteyksiä. Onneksi sentään lasten serkkujen luona on. :-)
Adios!
Iituli
PS. Ai niin, Sara oli venynyt nyt 1,5 cm vajaan kuukauden aikana. Koetan muistaa päivittää mittatiedot listaan. Kiitos, Pimmi, muuten kovasti ylläpitämisestä!
Iitulin kiitosten kannustamana kasvupino on taas päivitetty =)
Hyvää matkaa muuten teille!!
Pimmi reippaana ;)
Oli siitä hammaslääkärillä käynnistä todellista hyötyäkin, parantuneen hampaan lisäksi siis. Sanoin Olli Tohtorille Akselin hampaista kun tosiaan neljä tulee yhtä aikaa ylös. Hän sanoi, että anna pojalle PamolF 250mg puolikas tabletti(sulaa suuhun), josko vaikuttaisi yöuniin. Ja ette usko, mutta meillä nukuttiin viime yö! Heräsin yöllä neljän aikoihin täysin pirteänä, 5h REM-unta ja olisin ollut valmis jo nousemaan. Onneksi uni tuli vielä. Oli ihanaa kun jaksoi jotain tehdä ja saimme pojan kanssa yhdessä jotain aikaiseksikin. Minä imuroin ja hän tuli kuola valuen kävelytuolin kanssa perässä. Siunattu lääketiede!
Kauniita unia, täytyy käydä kurkkaamassa mitä BB-taloon kuuluu...
Tosi-tv:n orja Kirsikka ja ihanasti nukkunut imurimies
ps. pysyn kuitenkin ihan palstakoomikkona, eiköhän tuo Katajan Janne riitä tämän kylän hassuksi ihmiseksi....
Itse kans suunnittelen noita pyöreän luvun synt.
Meille tulee James Bond juhlat, niitä kun pyöri tos maikkarilla sopivasti.
Mietin myös nuoruuden pussikalja bileitä, Muistat ne ihanat kampaukset yms. muun kauniin muodin siihen aikaan..
Elvis Bileet.. Elvis kuoli vuonna 77...
Sit voi tietty valita ihan jonkun maan mukaan:
Amerikka: hamppareita, hodareita yms.
Italia: pitsaa, pastaa
Ranska: patonkia, juustoja, viiniä
nefili