Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku uskaltaa käyttää lapsenvahtina 14-vuotiasta?

Vierailija
08.09.2007 |

Mitä tuollainen kakara osaisi tehdä, jos sattuisi esim. joku onnettomuus? Tukehtuminen tms.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin hoitamaan serkkujani alle 12-vuotiaana. Itse en antaisi lapsiani hoitoon lapselle.

Vierailija
2/34 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hyvin uskaltavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla aika mäihä jos jotain sattuisi!

Ei aina voi olettaa että nyt varmaan sattuu jotain, elämä jää silloin elämättä!

Vierailija
4/34 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Niin hyvin uskaltavat.

Vierailija
5/34 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysi-ikäisiä, joille en antaisi lastani hoitoon.

Tiedän parikin 14-vuotiasta, joille voisin luottaa lapseni muutamaksi tunniksi.

Vierailija
6/34 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pitää olla aika mäihä jos jotain sattuisi!

Ei aina voi olettaa että nyt varmaan sattuu jotain, elämä jää silloin elämättä!

Vierailija
7/34 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä 14v osaa hätänumeroon soittaa ja noudattaa saamiaan ohjeita.

Vierailija
8/34 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin n. 2 iltana viikossa, 2-4h kerrallaan hoitamassa 10kk lasta jonka vanhemmat olivat vuorotöissä. Hoidin tyttöä 3v saakka, ja ei mitään onnettomuuksia käynyt. Ja jos olisi, olisin osannut toimia siinä missä nytkin... en ollut uusavuton, kuten nykyteinit sitten ilmeisesti ovat.

Olen lapsesta saakka hoitanut eläimiä. Koiria, hevosia, kissoja... ja osannut jo alaasteiässä laitta ruokaa, siivota... (Harjoittelin säännöllisesti ja kurinalaisesti nykyäänkin soittamani soittimmen soittoa.) Miksi en olisi voinut olla lapsenvahtina 14v?

Ehkä sitten olin ikäistäni kypsempi, tai jotain. Pidin jo silloin pussikaljoittelua, tupakointia yms... typeränä, enkä tuntenut tarvetta notkua perjantai-iltaisin kaupungilla kiroillen, räkien, ja kaljaa juoden.

Olin vastuuntuntoinen, jo silloin, kaikin tavoin.

Ja nykyään, en ole hoitoalalla. Minusta tuli ammattimuusikko. Ehkä olen poikkeustapaus.

Vierailija
9/34 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran olin serkkuni kanssa hoitamassa minulle ventovieraitten vauvaa, kun vauvan vanhemmat lähtivät viihteelle. Itse olin 14, serkku 13. Talo, jossa oltiin vauvaa hoitamassa, oli maalaistalo, ja siellä oli ulkovessa. Oli talvi ja kylmä ja pimeä, ja kun meille tuli vessahätä, niin ei uskallettu yksin mennä vessaan. Siispä nostettiin vauva sängystä (nukkumasta), puettiin sille toppavaatteet ja tumput ja hattu, ja käytiin vessassa vauvan kanssa. Takaisin tultua laitettiin vauva uudestaan nukkumaan. Hyvin tunnollisia hoitajia oltiin, kun ei vauvaa jätetty hetkeksikään yksin. Mutta itse en kyllä luottaisi vieraisiin teineihin. Omat teinimme ovat välillä vahtineet meidän kuopusta.

Vierailija
10/34 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen jättänyt alle 2v. lapsen 13-vuotiaalle sedälleen hoitoon.

Varsin luotettava lapsenvahti! Joskus ollut jopa niin että pojan kavereita on ollut seurassa, lapseni on ollut pidetty " maskotti" .

Vierailija
11/34 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

14v on jo järkevä nuori. ainankin useimmiten. ei mikään lapsi!!!!

voi hyvänen aika.

Vierailija
12/34 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikittänyt tuossa ulkona pihalla. Äiti kurssilla, isällä oma yritys kotona. Babysitteri pääsi ripille juuri tuolloin kun hoiti poikaamme.

Vierailija
13/34 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidin 1.5 kuukautta 5 ja 7-vuotiaita poikia 10h päivässä. Ihan hyvin meni!

Vierailija
14/34 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetkeksi katsomaan 1- ja 3-vuotiaita. Erittäin vastuuntuntoinen ja fiksu tyttö eli en hetkeäkään epäile, etteikö pärjäisi. Emme asu korven keskellä eli apua kyllä saa, jos hätä tulee.

Vierailija
15/34 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en riskeeraisi lapseni hyvinvointia jättämällä sen toiselle lapselle " hoitoon" .

T: Ap

Vierailija
16/34 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin on silloin vuonna kuokka ja kirves hoitanut 1-vuotiaana 12-vuotias sukulaistyttö. En jättäisi omiani lapsen hoitoon, kun aikuisellakin on vilkkaissa lapsissa työtä.

Vierailija
17/34 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 13v, hoidin tuttavaperheen 10kk ikäistä lasta kuukauden kesällä 8h päivässä. Seuraavana kesänä hoidin koko kesän 1,5v poikaa (jonka perhettä en tuntenut ennestään, vaan suositus oli mennyt edellisestä hoidokista). Silloinkin päivät olivat 8h. Sen jälkeen talvisin hoidin ihan toispaikkakuntalaisten lapsia (nähtävästi olivat saaneet suosituksen edellisiltä, koska osasivat minulle soittaa). Joitakin lapsia hoidin muutaman tunnin, joitakin koko päivän. Ikää lapsilla oli 4kk:sta 5v:een. Kesäisin hoidin yleensä juuri noin 1v ikäisiä. 18 vuotiaana menin sitten muihin hommiin. Mitään isompia ei kyllä sattunut, sen verran tarkasti hoidin. Olisin kyllä osannut toimiakin, jos jotain olisi sattunut.

Itse en ihan oudoille nuorille omiani hoitoon antaisi. Syytä tähän en tiedä, mutta mun tarvii kyllä tuntea lasteni hoitaja todella hyvin. Oli kyseessä sitten nuori tai aikuinen. Tällä hetkellä kelpuutan hoitajaksi oman äitini tai sitten pikkusiskoni (ikää nyt 20v). 3,5v ja 10v voivat olla myös anopillani muutaman tunnin, 1v:sta en jätä hänelle ollenkaan, isompiakaan en yöksi.

Vierailija
18/34 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up :D seittemöb vuotta vanha :D

Vierailija
19/34 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä itse aloitin jo 13-vuotiaana hoitamaan naapurien lapsia ja hoidin vauvaakin. Saattaahan joku saada jopa oman lapsenkin tuossa iässä...

Vierailija
20/34 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa vaikka itse silloin teinkin ko hommia. Silloin ei edes ollut älypuhelimia, joten voin vaan kuvitella miten nykyteineistä iso osa keikalla räplää puhelinta ja keskittyy muuhun kuin lapseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi