Miten saan estettyä ettei tyttäreni ala seurustella alaikäisenä?
Kommentit (10)
Kuuluu ihan normaaliin kehitykseen.
Itse löysin mieheni kun olin 16 vuotta ja olemme nyt olleet yli 10 vuotta yhdessä.
Koulut tuli silti käytyä.
Et voi mitenkään estää seurustelua. Vain jos telkeät lapsesi kotiin, kunnes täyttää 18, kiellät puhelimen ja netin käytön. Mutta tuohon voisi joku viranomainen jo puuttua..
Ei ala-asteikäisten kuulu vielä seurustella. Voi kamalaa, ei mun nuoruudessa kyllä käyny tuollaset ees mielessä.. :/
ja miksihän ylipainoinen ei voisi saada seurustelukumppania?
Et mitenkään. Ja ihan hyvin pystyy kouluun keskittymään vaikka olisi poikaystävä.
Vierailija:
Ei ala-asteikäisten kuulu vielä seurustella. Voi kamalaa, ei mun nuoruudessa kyllä käyny tuollaset ees mielessä.. :/
Oliko teillä opetus jotenkin heikkoa vai opettajat ilkeitä, jos sun nuoruudessa ala-astetta käytiin 18-vuotiaaksi saakka? Meillä päin tuohon ikään mennessä ollaan yleensä jo lukiossa tai ammattikoulussa.
Toisaalta ehkä teillä oli tosi perusteellista opetusta, kun osaa paljon paremmin kuin ihmiset yleensä yhdyssanat, isot kirjaimet ja pilkutkin. Täytyy varmaan ehdottaa, että ala-aste muutetaan 11-vuotiseksi.
Menin itse kihloihin nykyisen mieheni kanssa jo 16-vuotiaana. Kirjoitin silti ylioppilaaksi laudaturin yleisarvosanalla ja kaksi tutkintoa on senkin jälkeen hankittu.
En usko, että monellakaan fiksulla nuorella naisella jää koulut käymättä seurustelun takia. Kai noista nuoren tavoitteista elämässä voipi puhua, äiti-tytär-keskustelu? Kun tyttö itse tiedostaa, mihin haluaa ja pitää pyrkiä, varmasti pitää myös huolen että sinne pääsee.
28v.
Seurustelu ei kyllä haitannut mitään. Itseasiassa sain poikakaverini (mieheni) kannustettua jatko-opintoihin.
Seurusteluko estää koulunkäyntiin keskittymisen? Entäs sitten mikä tahansa muu tekeminen..
En ymmärrä pointtiasi. Seurustelu kuuluu nuoruuteen, ei nyt sentään ala-asteella mutta 16v iässä moooni aloittaa.
minkäikäinen on?