Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko värianalyysin tehdä itse? Minusta tuntuu että ei

Vierailija
08.02.2025 |

Tai minä en ainakaan osaa tarkastella niitä värejä kasvojani vasten ilman että siihen yhtään vaikuttaa se että pidän itse väristä koska se on nätti, eikä siksi että se sopisi minulle erityisen hyvin. Ja olen niin epämääräisen värinen etten osaa edes arvata mikä vuodenaika voisin olla. No en ehkä talvi kuitenkaan. 

Olisiko hyviä vinkkejä/linkkejä tähän aiheeseen liittyen? 

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tehdä itse. Vaikka pitäisit itse jostain väristä niin ne oikeasti sopivat värit kyllä huomaa. Jotkin värit esim. nostavat silmiesi värin esille ja silmäsi kirkastuvat, toiset taas tekevät sinusta aneemisen näköisen.

Vierailija
2/45 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suomalaisista on kesä-tyyppejä. Se tuli itselleni myös tulokseksi värianalyysissä. Huomasin mukaansaadun värikartan perusteella, että myös mieheni on tyyppiä kesä. Jos on kutakuinkin luonnollisen väriset hiukset, analyysi on helpompi tehdä. Lapsillani huomasin, että yksi on tyyppiä kevät, jolle sopii hieman lämpimämmät värit kuin toisille lapsille, jotka ovat taas tyyppiä kesä.

Suosittelisin, että kokeilet vaatteita kasvoja vastaan esim erivärisiä poolopaitoja. Jos hennon vaaleanpunainen, vaaleansininen, vaalea  sitruunankeltainen näyttävät hyviltä olet varmasti kesä. Jos taas vaalea, mutta lämpimän vihreä ja punaisen lämpimän sävyt näyttää hyvältä, olet varmaankin kevät. Syksyn värejä ovat okra, oranssi, syvän vihreä. Talven värejä taas kuten kesän, mutta voimakkaan pinkki ja voimakkaan kylmän vaaleansininen ja tietty musta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on kunnon ysärivibat menossa. Oikeasti ketään ei kiinnosta jotkut värianalyysit enää.

Vierailija
4/45 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomalaisista on kesä-tyyppejä. Se tuli itselleni myös tulokseksi värianalyysissä. Huomasin mukaansaadun värikartan perusteella, että myös mieheni on tyyppiä kesä. Jos on kutakuinkin luonnollisen väriset hiukset, analyysi on helpompi tehdä. Lapsillani huomasin, että yksi on tyyppiä kevät, jolle sopii hieman lämpimämmät värit kuin toisille lapsille, jotka ovat taas tyyppiä kesä.

Suosittelisin, että kokeilet vaatteita kasvoja vastaan esim erivärisiä poolopaitoja. Jos hennon vaaleanpunainen, vaaleansininen, vaalea  sitruunankeltainen näyttävät hyviltä olet varmasti kesä. Jos taas vaalea, mutta lämpimän vihreä ja punaisen lämpimän sävyt näyttää hyvältä, olet varmaankin kevät. Syksyn värejä ovat okra, oranssi, syvän vihreä. Talven värejä taas kuten kesän, mutta voimakkaan pinkki ja voimakkaan kylmän vaaleansininen ja tietty musta.

No toi just että noi kesän sävyt on sellaisia mistä en pidä ja minusta ne eivät sovi minulle. En osaa kuitenkaan erottaa että eikö ne sovi siksi etten niistä tykkää. Syksyn väreistä tykkään ja niitä löytyy sisustuksestakin vaatteiden lisäksi ja minusta ne sopii mulle nätisti😅 Haluaisin ainakin uskoa että olen pehmeä syksy, kun on kuulemma noita välivuodenaikojakin. ap

Vierailija
5/45 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on kunnon ysärivibat menossa. Oikeasti ketään ei kiinnosta jotkut värianalyysit enää.

Ai no mua kiinnostaa. Mitäs meinaat tehdä asialle. Ap

Vierailija
6/45 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo luotettava etänä tehtynä? Täällä paikkakunnalla missä asun ei juuri ketään joka tekisi. 

Mä pidän kesän väreistä eniten mutta mulla oli nuorena kullanvaaleat hiukset. Nyt on värjätty niin en tiedä. 

Eri

Vierailija
7/45 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on helppo iho ja hiukset ym. niin voi tehdä itse mutta vaikea on jos ei ole mikään  selkeästi. Itsekään en tiedä olenko syksy vai kevät. Molemmat täsmää. Enkä näe eroja kun sovitan erivärisiä vaatteita että mikä ei sovi. Ne värit mistä tykkään mukamas sopivat.

Vierailija
8/45 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noista vuodenajoista tarvitse välittää. Mutta fakta on, että jotkut värit sopii paremmin kuin toiset. Oli nyt ysäriä tai mitä vain. 

Vierailija
9/45 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän noista vuodenajoista tarvitse välittää. Mutta fakta on, että jotkut värit sopii paremmin kuin toiset. Oli nyt ysäriä tai mitä vain. 

Mua on aihe kiinnostanut. Teen uudistusta vaatekaappiini ja haluaisin että vaatteeni on väreiltään minulle sopivia sen lisäksi että on muutenkin mieluisia. En tietty väkisin lähde ostamaan vaatteita väreissä joista en pidä vain tämän väriteorian vuoksi mutta niin kuin sanoit, jotkut värit sopii paremmin kuin toiset. Ap

Vierailija
10/45 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin värianalyysissä 2000 luvun alussa. Olen kevät. Analyysin tekijä sanoi, että pitää tulla ilman meikkiä, jotta saadaan oikea tulos. Kysyin sitten, että miksi meikittä, jos kerran aina julkisesti liikun meikattuna. Voinko sitten meikattua pukeutua mihin vaan väriin ja kaikki näytttää hyvältä? Ei osannut vastata. Luonnostaan hiukseni on maantienharmaat, mutta minulla kullansävyisiä vaaleita raitoja. Mitenköhän sekin vaikuttaa

Vierailija
11/45 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin värianalyysissä 2000 luvun alussa. Olen kevät. Analyysin tekijä sanoi, että pitää tulla ilman meikkiä, jotta saadaan oikea tulos. Kysyin sitten, että miksi meikittä, jos kerran aina julkisesti liikun meikattuna. Voinko sitten meikattua pukeutua mihin vaan väriin ja kaikki näytttää hyvältä? Ei osannut vastata. Luonnostaan hiukseni on maantienharmaat, mutta minulla kullansävyisiä vaaleita raitoja. Mitenköhän sekin vaikuttaa

Luulen, että siihen vaikuttaa ihon hehku. En keksi parempaa sanaa siihen. Myöhemmin meikattuna ja oikeaan kasvojen lähellä olevaan väriin pukeutuneena sitä vaan tuo parhaat puolet itsestään esiin. Se on kai sitä, jos joku sanoo, että toi pukee sua tosi hyvin. Ne kullanväriset raidat antavat mun mielestä osviittaa, että sulle sopivat lämpimämmät värit kuin kesätyypille. Keväälle sopivat myös paremmin kultaiset kuin valkokultaiset tai hopeiset korut.

Vierailija
12/45 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessahan ihminen itse määrittelee aika paljon sitä mitkä värit sopivat. Nuo on hyvin paljon mielipideasioita, mitkä värit sopii eikä niihin välttämättä ole yhtä oikeaa vastausta. Esimerkiksi minulle on sanottu, että vaaleansininen ei sovi minulle, olen värivuodenajoista syksy, mutta omasta mielestäni vaaleansininen sopii minulle oikein hyvin ja näyttää hyvältä ylläni. 

Varmasti myös itsevarmuudella on osuutensa asiaan.

Vierailija
13/45 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessahan ihminen itse määrittelee aika paljon sitä mitkä värit sopivat. Nuo on hyvin paljon mielipideasioita, mitkä värit sopii eikä niihin välttämättä ole yhtä oikeaa vastausta. Esimerkiksi minulle on sanottu, että vaaleansininen ei sovi minulle, olen värivuodenajoista syksy, mutta omasta mielestäni vaaleansininen sopii minulle oikein hyvin ja näyttää hyvältä ylläni. 

Vaikka se vaaleansininen sinusta näyttää hyvältä päälläsi niin muut voivat nähdä sinut sairaalloisen näköisenä kun pidät sen värisiä vaatteita.

Vierailija
14/45 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut youtubesta ja facesta sellaisia lyhyehköjä värianalyysivideoita, missä jollekin ihmiselle tehdään värianalyysi, ei kuitenkaan kerrota mikä vuodenaika on oikea tulos, vaan videon katsojia pyydetään arvaamaan kommenttikenttään oikea tulos. Ja kommenteissa on kyllä arvauksia aika laidasta laitaan. Enkä itse koskaan osaa sanoa mikä se oikea tulos voisi olla. Vaikka minulla on vuosien kuvataideopetuksessa hyvin harjaantunut värisilmä.

Vierailija
15/45 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka se vaaleansininen sinusta näyttää hyvältä päälläsi niin muut voivat nähdä sinut sairaalloisen näköisenä kun pidät sen värisiä vaatteita.

Millä tavalla sairaalloisen?

Vierailija
16/45 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan näinkään. Lähes kaikista väreistä (paitsi musta) löytyy sopivat sävyt eri värityypeille. Kesän ja kevään keskeinen ero on, että kesälle sopii viileät, puuterilla taitetut sävyt, ja keväälle taas pääsääntöisesti puhtaat ja lämpimät. Esim. vaaleansinisestä laventeliin taittuva on kesän vaaleansininen ja taivaansineen taittuva kevään vaaleansininen. 

Vierailija
17/45 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Värianalyysin mukaan kirkkaan oranssi väri sopii minulle, mutta itseäni yököttää kyseinen väri niin paljon että se vasta sairaalloisen näköiseksi tekeekin.

Vierailija
18/45 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan näinkään. Lähes kaikista väreistä (paitsi musta) löytyy sopivat sävyt eri värityypeille. Kesän ja kevään keskeinen ero on, että kesälle sopii viileät, puuterilla taitetut sävyt, ja keväälle taas pääsääntöisesti puhtaat ja lämpimät. Esim. vaaleansinisestä laventeliin taittuva on kesän vaaleansininen ja taivaansineen taittuva kevään vaaleansininen. 

Mikä vaaleansininen on syksyn vaaleansininen?

Vierailija
19/45 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis Ei edes musta ole yksi väri; myös mustasta on eri sävtjä. 

Vierailija
20/45 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelisin, että kokeilet vaatteita kasvoja vastaan esim erivärisiä poolopaitoja. Jos hennon vaaleanpunainen, vaaleansininen, vaalea  sitruunankeltainen näyttävät hyviltä olet varmasti kesä. Jos taas vaalea, mutta lämpimän vihreä ja punaisen lämpimän sävyt näyttää hyvältä, olet varmaankin kevät. Syksyn värejä ovat okra, oranssi, syvän vihreä. Talven värejä taas kuten kesän, mutta voimakkaan pinkki ja voimakkaan kyl

Mikä vaaleansininen on syksyn vaaleansininen?

Vihreään taittuva

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän