Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko lasten olla kavereilla la ja su koko päivän?

Vierailija
08.09.2007 |

onko niissä päivissä eroa arkipäivien suhteen? Meillä tuntuu olevan aina joitakin lasten kavereita, jotka eivät lähtisi kulumallakaan, kun ei kuulemma tarvitse mennä kotiin. Välillä ihmettelen, kun pitää vääntää kättä jonkun kahdeksanvuotiaan kanssa, miksi hänen pitäisi mennä kotiin. Ei kai aikuisen nyt tarvitse selitellä, miksi omassa kodissa ei tarvita koko aikaa vieraita.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tälläkin hetkellä lasten kavereita, jotka olleet jo pari tuntia ja minulla olisi menoa, joten joudun " häätämään" heidät pois, koska eivät tunnu muuten lähtevän.

Vierailija
2/5 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäisistä lapsista kysymys?

en anna olla koko päivää, pari tuntia täälläkin riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän nämä päivät menee kun kaverin kanssa saa touhuta.

Vierailija
4/5 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppuisin korkeintaan muutaman tunnin.

Vierailija
5/5 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä siis pari tuntia, mutta tuo ruokailu on hyvä syy katkaista vierailu. Olisi älytöntä odottaa, että lasta ruokitaan kylässä, niin että ei käy juuri ollenkaan kotona päivän aikana.

Muistan kun oma äitinikin tuskaili muutaman kaverini kanssa, jotka kehtasivat väittää vastaan kun heille ehdotettiin kotiin lähtöä:

- kuule xxx, säkin voisit jo lähteä kotiin, varmaan sun vanhemmat kaipailee sua

- ei mun tarvii vielä mennä, vasta kahdeksaksi

- ...

Jälkeenpäin olen ajatellut, että nuo kaverit eivät vain oikeasti ymmärtäneet hienovaraisia tapoja pyytää lähtemään. Eivät yrittäneet olla nokkavia tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi