Kuinka monen kotoa löytyy raamattu? Oletko saanut sen jostain vai oletko ostanut itse?
Kommentit (12)
jossain oikeiden kirjojen takan pölyttyy miehen rippiraamattu.
Vihkiraamattu, joka on uusimman käännöksen mukainen ja konfirmaatiossa saamani vanhoilla teksteillä.
Varmaan mieskin on rippikoulun päätteeksi omansa saanut, mutta se on jossain mummon yläkerrassa, missä sen kaikki muutkin kirjat, levyt, palapelit, ym. lapsuuden tavarat on.
Lapsille on 5 erilaista lasten kuvaraamattua. Tulee luettua paljonkin varsinkin nyt noita lasten raamattuja lapsille.
Mukavin satu musta oli se baabelin torni ja sitten se tarina Esteristä.
Osa on itse ostettu, osa saatu. Työpöydällä on tällä hetkellä kaksi vuoden 1992 käännöstä (miehen rippiraamattu ja kesällä lahjaksi saama rttu). Kirjahyllyssä on kolme vuoden 1992 käännöstä (ns. uusi käännös), kolme ns. vanhaa käännöstä, ns. Saarisalon käännös, pari eri käännöstä Uudesta testamentista, kolme englanninkielistä käännöstä, hepreankielinen Vanha testamentti, latinan ja kreikankieliset Uudet testamentit... Olikohan siinä kaikki? Lisäksi tietokoneelta löytyy eri käännöksiä.
Joo, mieheni on ammatiltaan pappi ja opiskeli pääaineenaan eksegetiikkaa yliopistossa.
Eipä ole tullut lueskeltua. Tosin tuohon vihkiraamattuun on pyydetty pappia kirjoittamaan kasteen yhteydessä lasten nimet. Lisäksi meiltä löytyy Kotien rukouskirja kolmena kappaleena, saatu kasteiden yhteydessä. En kehtaa heittää poiskaan.
useita raamattuja. Vihkiraamattu on saatu, muut itse ostettuja. Raamattua luetaan meillä joka päivä, joskus enemmän , joskus vähemmän. Se on perheen perusteos.
Kun en kuulu kirkkoon, niin enpä ole osallistunut mihinkään näihin kirkollisiin menoihin joissa noita saisi.
Miehellä on ehkä joskus ollut joku rippiraamattu, mutta en usko että on enää tallella koska ei sillä ole muutenkaan paljon mitään tallella mikä on vanhempaa kun 5 vuotta.
Meiltä löytyy mun rippiraamattu sekä vihkiraamattu.
Vierailija:
Kun en kuulu kirkkoon, niin enpä ole osallistunut mihinkään näihin kirkollisiin menoihin joissa noita saisi.
Miehellä on ehkä joskus ollut joku rippiraamattu, mutta en usko että on enää tallella koska ei sillä ole muutenkaan paljon mitään tallella mikä on vanhempaa kun 5 vuotta.
Meidän kaksikielisiltä lapsilta löytyy molemmilta omat molemmilla kielillä. Lahjaksi on saatu ja toiset taisivat tulla kirkolta kasteen yhteydessä.
Erikielisiä ja eri vuoden käännöksiä.
Olen kääntäjä ja tarvitsen näitä työssäni. Yhden olen ostanut, muut ovat kulkeutuneet sukulaisilta ja tuttavilta.
Emme kuulu kirkkoon, enempi on yleissivistystä.