Mielipiteitä mustista vaunuista tai rattaista
Onko mielestänne " julmaa" tai muuten sopimatonta tai tylsää ostaa vauvalle tai pienelle lapselle täysin mustat vaunut tai rattaat? Mielestäni ne olisi nimittäin varsin hyvännäköiset ja trendikkäänkin oloiset, mutten tosiaan tahtoisi olla minkään paheksunnan kohteena.
Entä mustien vaunujen käyttäjät: tuntuvatko vaunut tosi kuumilta mustan värinsä vuoksi?
Kiitos taas jo etukäteen! Olen edistynyt hurjasti vaunumietinnöissäni aiemman apunne ansiosta.
Kommentit (12)
Ei tullut mieleenkään kun vaunuja ostin, että musta olisi jotenkin " omituinen" väri vaunuissa. Minusta se oli yksinkertainen ja kaunis vaihtoehto. Vaunujen sisällä kangas ei ole meillä musta. Enkä pukenut pientä mustiin vaan ihan värikkäästi, joten ei mitenkään synkkä ollut.
Millään muotoa en koe saaneeni paheksuvia tai muitakaan katseita vaunujen väristä. Sen sijaan niitä on kyllä katsottu ihmetellen koska eivät ole mitenkään yleiset täällä Suomessa.
Ei varmaan mitään vaunuja parane ihan suoraan auringon paisteeseen laittaa. Mutta tietysti tumma väri varmaan kerää enemmän lämpöä. Itse en koe, että likakaan tai pöly olisi kovasti näkynyt.
Osta ihmeessä jos sinun silmääsi miellyttävät!
ps. Yllättäen kyllä hankkiessani vaunujen jälkeen toiset kevyemmät rattaat niin ostin turkoosit... ;) vaihtulikin siis virkistää.
Tosiaan, mustista vaunuista erottuvat suloiset vauvatekstiilit, kuten makuupussi, hyvin. Itse pidän omiamme mahdollisimman neutraaleina, meillä jopa rungot ovat mustat. Miellyttäneet ovat, tumma väri tuo myös siroutta.
P.S. emme ole gootteja ;)
Kiitti rohkaisevista vastauksistanne! :) (Erimielisiäkin mietteitä toki otetaan edelleen vastaan.) Taisimme juuri päättää mieheni kanssa hankkia mustat vaunut tulevalle esikoisellemme. Sopii sitten hyvin yhteen mustan automme kanssa, heh. Tyyli ennen kaikkea. ;)
Gootteja emme toki ole mekään, mutta musta väri tuntuu jotenkin tyylikkäältä ja aikaa kestävältä. Saahan vauvalle tosiaan sitten monenvärisiä killuttimia ihmeteltäväksi. Joku kirjoitti myös kivasti, että kauniit vauvan vaatteet ja vaunujen " pussilakanat" erottuvat mustista kivasti. Miettimiemme mustien vaunujen sisätekstiilit eivät ole mustat, joten tuskinpa vaunuista liian synkkiä tulee.
ja tällä hetkellä käytössä on jo 4:nnet rattaat/vaunut ainokaisellamme. Kahdet siniset, yhdet beigen väriset ja nykyiset harmaa-viininpunaiset Brion Ponyt. Ainoastaan ensimmäiset vaunut (siniset) valitsin tietoisesti sillä tavalla ettei mustia missään nimessä. Ajattelin että vauvalla olisi tukahduttavan kuuma nukkua parvekkeella, kun sinne paistaa päiväaurinko klo 12:sta alkaen koko päivän. Muuten olen valinnut rattaiksi sen mikä on eniten silmää miellyttänyt, ja joka kerta se nyt vaan on sattunut olemaan värillinen.
Musta on sikäli hyvä väri että sen kanssa sopii kaikki värit, äitiyspakkauksen makuupussi ei riitele sävyiltään mustan kanssa. =) Lisäksi musta on klassinen väri, muodissa vuodesta toiseen. Esim. Tällä hetkellä paljon katukuvassa näkyvät lime yms. voivat muutaman vuoden päästä aiheuttaa oksetusta/kyllästymistä. Tämä taas voi laskea rattaiden jällenmyyntiarvoa selvästi.
ne odottavat kolmatta käyttäjää. Olen ollut erittäin tyytyväinen, niihin ei kyllästy kuten kuviollisiin:) Ja ovat edelleen mielestäni tyylikkäät.
ja eivät olleet helteillä sen kuumemmat kuin kaverini beessit vaunut! Mitattiin oikein lämpömittarilla!
muuten noiden lähes mustien yhdistelmävaunujen lisäksi matkarattaat, turvakaukalo ja turvaistuinkin ovat lähes mustia..
Meillä on mustat Emmaljungat =) Runko on musta (-03 mallin Minior Hikereista) ja kankaat myös yksiväriset mustat (Classicin kankaat, kuomu sisältä valkoinen) , ja ovat mielestäni aivan ihanat ja tyylikkäät. Jos meille joskus vielä uusi vauva saadaan, laitan rattaisiin punaisen kantokassin, punaisen hoitolaukun ja punaisen aurinkovarjon... Nam!!!!
Ja mikään gootti en ole minäkään.
Itse en lastani kuolemiin laittais! Väri on kuin kuolema. Synkkä kuin mikä. En tarkoita että pitäis olla räikeittäkään värejä mut jotain edes ainakin tehosteena. :)
Mustat vaunut ovat kuin ruumisvaunut, Ei huvittaisi työntää sellaisia... Meillä mustat vaunut jossa onneksi Beessiä....=neutraalit ja tyylikkäät.
Kiitti kommenteista! Kiva oli saada ketjuun myös muutama mustia vaunuja vastustava mielipide. Tiedän toki, että mielipiteistä kiistely on turhaa, mutta näin juuri ajattelinkin, että mustista vaunuista joillakin voi olla synkkiä, jopa kuolemaan vivahtavia ajatuksia.
Itse kyllä edelleen ajattelen, että söpöillä tekstiileillä ja muilla koristeilla mustista saa hyvin aikaa kestävät, tyylikkäät ja trendikkäätkin vaunut.
Limo:
Vaikka vauvoja kirkkaat värit kiinnostaakin, niin tuskimpa laittaa pahakseen vaikka täysin mustissa vaunuissa köllöttelisi..
Meillä on lähes mustat yhdistelmävaunut. Tyytyväinen olen ollut eikä ne mielestäni mitenkään kuumat olleet kesällä. Ei niitä kuitenkaan voi suorassa auringon paisteessa pitää, jossa varmasti kuumenisivat. Hiekkapöly tosin näkyy mustassa värissä hyvin.