Minä voisin olla jopa tyytyväinen nykyiseen palkkaani sairaanhoitajana jos...
- työaikaani lyhennettäisiin 8 tuntia
- saisin pitää palkallista lomaa 10 viikkoa vuodessa
- saisin työnantajalta lounasseteleitä
- saisin työnantajalta liikuntaseteleitä..
...sitten en natkuttaisi ollenkaan ..
Kommentit (14)
- Porsche työsuhdeautoksi
- 150 neliön työsuhdeasunto Kaivopuistosta
- 20 kk palkallista lomaa
- ilmaiset, pitkät lounaat
- kuntosalijäsenyyden yksityissalille
JOS EI ALA TIPPUA, NIIN KUNNON PALKANKOROTUS. Nih.
kasi, joskus saatat joutua itse sen typerän hoitsun hoidettavaksi. Ne jotka haukkuvat hoitajia typeriksi, eivät tiedä ammatin todellisuudesta yhtikäs mikään. Hoitajat joutuvat olemaan tekemään kulissien takana enemmän kuin tavallinen ihminen koskaan saa tietää. Täytyisi järjestää varmaan joku tervetuloa sairaalaan, avoimien ovien päivä teille, jotka tällaista luulevat. Nuo vaatimukset ovat kohtuullisia, täyttyvät jopa monella alalla.
Ulkomailla kuulemma on lomaa 8-10 viikkoa, työnantaja tulee liikuntaa rahallisesti, voit sopia työaikoja ja lomia joustavasti (ei tarkoita sitä mitä Suomessa eli hoitaja ei jousta loputtomiin), työilmapiiri on leppoisampi, väkeä on vuorossa enemmän jne jne.
Valmistuin 12 vuotta sitten ja nyt harmittaa kun en lähtenyt ulkomaille. Perheellisen on vaikea lähteä. Siksi vaihdoinkin alaa - olen " varastomiehenä" ja tienaan 300e kuussa enemmän, duuni on helppoa, ei henkisesti raskasta ja fyysisestikin kevyempää. Plussana: ei väkivallanuhkaa eikä pelkoa esim tarttuvista taudeista ja päivätyö. Enää en vaihtaisi takaisin vaikka palkkaa tulisikin reilusti lisää.
Voimia kaikille hoitajille sinne sairaaloihin.
Ja nyt ihan faktaa kehiin, sillä monissa tutkimuksissa on todettu, että Suomessa ja Pohjoismaissa yleensäkin, on pisimmät lomat.
Vierailija:
Ja nyt ihan faktaa kehiin, sillä monissa tutkimuksissa on todettu, että Suomessa ja Pohjoismaissa yleensäkin, on pisimmät lomat.
Mutta ainakin USAn sukulaiset ottavat lomaa melkein milloin huvittaa ja miten pitkäksi aikaa vaan. He käyvät kotimaassaan (eivät siis suomalaisia tai syntyperäisiä USA:n kansalaisia) olemassa pari kuukautta ja palaavat entiseen työhönsä taas. Tämä on aivan sopimusasia työnantajan kanssa.
Nyt vaan lippu korkealle hoitajat. Toivottavasti tehy ei anna periksi.. muuten tässä on tuleva entinen tehyläinen ja sairaanhoitaja...
Vierailija:
Vierailija:
Ja nyt ihan faktaa kehiin, sillä monissa tutkimuksissa on todettu, että Suomessa ja Pohjoismaissa yleensäkin, on pisimmät lomat.Mutta ainakin USAn sukulaiset ottavat lomaa melkein milloin huvittaa ja miten pitkäksi aikaa vaan. He käyvät kotimaassaan (eivät siis suomalaisia tai syntyperäisiä USA:n kansalaisia) olemassa pari kuukautta ja palaavat entiseen työhönsä taas. Tämä on aivan sopimusasia työnantajan kanssa.
Heh.. palkaton loma on kuitenkin vähän eriasia kun oikea loma.
Täälläkin kun on sairaanhoitajista pulaa, voisi varmaan onnistua että olet pari kuukautta tekemättä töitä ja saat jatkaa samassa lafkassa kun tulet takaisin.
Sellassen työpaikan mäkin huolisin missä voi palkallista lomaa ottaa kun siltä tuntuu...
Ei sillä, mun mielestä sairaanhoitajille kuuluukin palkankorotus tai edes ilmainen sairaalalounas. Kiitos teille kun jaksatte hoitaa meitä ja läheisiämme!
Ja suomalaiset kuvittelevat, että tänne saadaan ulkomaalaisia hoitajia hoitajapulan pahentuessa.
Hahhah, mitä meillä on tarjota heille?
Huono palkka ja töitä enemmän kuin muissa maissa (ihan tilastollinen tosi).
7 vkoa ja 1 päivä palkallista lomaa vuodessa- sitä sai pitää joustavasti ympäri vuoden. Teholla olin töissä (vain nelipaikkainen pieni osasto) ja aina oli 1 hoitaja/potilas + yksi vastaavana hoitajana. Joskus oli osastolla vain 2 potilasta ja silti henkilökuntaa sama määrä. Työolot ja ilmapiiri olivat ihan toisenlaiset ja lisäkoulutusta työnantaja kustansi. Palkkaa sai sitten lisää jos kouluttautui. Tienasin yli puolet enemmän käteen kuin Suomessa. Sanoinkin lähtiessä että ihanampaa työpaikkaa mulla tuskin koskaan tulee olemaan.
Siis sanalla sanoen ihan suojatyöpaikka verrattuna suomalaiseen sairaalaan jossa lääkärit v..tuilee ja omaiset nykyään myös ja työtahti on niin tappava että päivittäin saa pelätä tuleeko virheitä...
Siis sanalla sanoen ihan suojatyöpaikka verrattuna suomalaiseen sairaalaan jossa lääkärit v..tuilee ja omaiset nykyään myös ja työtahti on niin tappava että päivittäin saa pelätä tuleeko virheitä...
[/quote]
---- unohdinkin nuo omaiset joilta tuli aina kuraa niskaan ja huumehörhöjen kamut jotka notkui kaverinsa mukana. Mukavaa oli myös kuunnella lääkärin huutamista ja selitellä potilaille miksi " lääkärillä on vähän stressiä" . Unohtamatta muuten kireää työilmapiiriä kun kaikista työntekijöistä revittiin kaikki tehot. Ja auta armias jos ei sopinut tehdä kahta vuoroa peräkkäin tai tuli sairaslomaa saati että lapsi olis ollut kipeä....sitten kukaan ei puhunut sulle mitään moneen päivään. Olin kyllä vaan sijainen, parin viikon pätkiä reilu vuosi samalla osastolla joten olisi kai pitänyt tajuta joustaa vielä vähän enemmän.
Nyt voin nollata aivot työajalla ;) ja jaksan jopa illalla kuunnella mitä lapsille on päivän aikana tapahtunut. Ennen vaan makasi raatona sohvalla : /. Voimia on jopa harrastaa jotain!
se varastohiiri
Isossa-Britanniassa terveydenhuoltoalalla mm. toteutuvat nuo asiat, Tehy-lehdessä eräs hoitaja kertoo siitä.
Ikävä kyllä, tuollaista ei taida todellisessa elämässä ollakaan.