Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toinen lapsi? Mielipiteitä ja ajatuksia kaivataan

Vierailija
07.09.2007 |

Eli esikoisemme on nyt reilu 2kk ja viimeaikoina on mielessä alkanut pyöriä ajatus toisesta lapsesta. Haluan kuitenkin nauttia nyt tästä esikon vauva-ajasta. Töihin haluaisin palata ensi syksynä, jotta pysyy ammattitaito hanskassa. Milloin olisi toisen lapsen aika teidän mielestä? Kannattaako palata välillä töihin ollenkaan? Miten työnantaja mahtaa suhtautua? Toimin siis projektipäällikkönä it-alalla, ja äitiyslomaani varten tehtiin aika paljon ' säätämistä' . Onko ' väärin' työnantajaa kohtaan palata töihin vain ilmoittaakseen jäävänsä samointein uudestaan äitiyslomalle? Entä onko jollain kokemusta vanhempainvapaan jakamisesta miehen kanssa? On niin paljon kysymyksiä tähän asiaan liittyen. Joskos teiltä saisi pohdintaan apuja. Kokemuksia? Ajatuksia? Mielipiteitä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatat tarvita kodin ulkopuolisia virikkeitä edes vähäksi aikaa!

Voitko ajatella, että vaikka vuoden päästä syksyllä menet töihin ja sitten alatte yrittää uutta raskautta.. Jolloin olet mahdollisesti vuoden töissä!

Työnantaja ei tästä varmastikaan tykkää.. Mutta en tiedä kumpi on pahempi, olla koko ajan poissa vai jäädä aina pois!??

Ehkä annat vauvakuumeen ratkaista tilanteen?

Vierailija
2/7 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 2lle ajatuksista. Vielä tässä ehtii ajatukset tietty muhimaan ennen syksyä. Ihan nyt heti emme ehkäisyä ole jättämässä pois. Haluan nimittäin myös palauttaa kroppani ennen uuden raskauden yrittämistä. Ja sitäpaitsi meillä meni tämän esikon yrittämisessä hiukan vajaa vuosi ennen tärppiä, joten voihan sitä kestää kakkosenkin yrittäminen ihan reilun aikaa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
4/7 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tyttö 4 kk ja nyt kun hormonit alkavat " hälvenemään" , niin tuntuu ettei kyllä ihan heti haluaisi toista lasta perään. Minusta on ihanaa, kun tyttö kasvaa ja voimistuu, ja mukava ajatella, että kohta minäkin pääsen taas vähän ihmisten ilmoille ja myöhemmin töihinkin. Haluan myös nauttia tästä yhdestä lapsesta ja antaa hänelle jakamattoman huomioni. Uskoisin, että toisen lapsen aika on meillä vasta kolmen neljän vuoden päästä. :)

Vierailija
5/7 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyttiin pitkän harkinnan jälkeen siihen , että toinen lapsi saa tulla heti perään. Lapsille tuli ikäeroa 1v1kk. Olin äitiysloman kotona, ja sen jälkeen mies jäin vähäksi aikaa kotiin hoitamaan lapsia. Kävin vuoden töissä, ja päädyimme siihen että kolmas lapsi saa tulla, kolmannen jälkeen neljäs samalla lailla kuin esikoisen jälkeen. Saimme kaksoset, eli neljästä lapsesta tulikin viisi. Nyt olen ollut kolme vuotta kotona, ja työt alkavat ensikuussa.

Mulla itelläni on ollut erittäin ihana työnantaja, ja pitänyt mut lähes kokoajan ajantasalla töiden suhteen. Olen kyllä tässä välillä tehnyt sijaisuuksia viikonloppuisin, silloin mies on hoitanut lapsia, eli ulkopuoliseksi e ole töiden suhteen jäänyt. Itse en kadu ratkaisuja yhtään.

Vierailija
6/7 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää niin erilaista elämää nyt lapsen kanssa. Nautin todella olla nyt kotona esikon kanssa ja minäkin haluan hänelle antaa mahdollisimman paljon huomiota. Kiitos 5lle ajatuksista. Ei kuulosta tuo suunnitelmasi ollenkaa huonolta :). Oletko muuten pohtinut tuota ikäeroa? Näin maalaisjärjellä tuntuisi, että joku 3-5 vuotta olisi juurikin hyvä ero. On esikoinen sitten sen verran vanha, että on helpompi hoitaa vauvaa ja esikkoa yhtäaikaa. Ap

Vierailija
7/7 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saapi kysyä, niin millaista oli vauva-aika pienen taaperon ja vauvan kanssa? Entä kuinka pitkään isä hoiti lapsia kotona? Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi