Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv37 syntyneet vauvat

Vierailija
07.09.2007 |

Mulla on rv 37 menossa ja eilen lääkäri " vähän varoitteli" että lapsi voisi jo pian syntyä. Eli kohdunsuu oli avautunut, tosi pehmeä jne. Lääkäri oli vähän huolestuneen oloinen tilanteesta. Jäin sit itse miettii, et eikö rv37 ole kuitenkin jo " aika turvallisen pitkällä" lapsen keuhkojen kehitystä yms. ajatellen.

Kiinnostaisi tietää muiden kokemuksia rv 37 syntyneistä lapsista? Minkä kokoinen lapsi oli syntyessään? Oliko hänellä jotain aikaisuudesta johtuvaa " lisävaivaa" ? Ja oliko aikaisempaan syntymään " jotain erityistä syytä" ?

emmi

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyivät 36+. Kaikki terveitä, täysiaikaisen " valmiita" , pääsivät heti vierihoitoon ja 3-5 pv ikäisinä kotiin. Painot 2590-3300g. Nuorimmainen syntyi vkolla 33+ eikä hänelläkään ollut mitään ongelmia alussa eikä myöhemminkään.

Vierailija
2/6 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli normaalisti vierihoidossa, söi itse(tosi usein kylläkin) hyvin. Tosin olimme sairaalassa 2 vkoa koska paino ei ollut 2,5 kg joten jouduimme odottamaan rv:lle 37 ennenkuin saimme luvan kotiutua. Keltaisuutta oli vähän tuona aikana joten valohoidossa olimme pariinkin otteeseen, mutta ei kummempaa.

Kuopus syntyi rv:lla 37 ja painoi 2,8 kg. Olimme 4 päivää sairaalassa koska vauvan keltaisuutta seurattiin, mutta arvot olivat ok ja lähdimme kotiin.

Hyvin se menee! Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummempaa syytä ei ole löytynyt lievään ennenaikaisuuteen kummankaan kohdalla. Toisen lapsen kanssa oli hieman verenpainetta pari viimeistä viikkoa.

Vierailija
4/6 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino 2,8 kg ja ihan normaalisti meni kaikki ja sairaalassa olimme 3 pvää, hyvin se menee!! :)

Vierailija
5/6 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitusen oli " hoikka" verrattuna muihin lapsiimme (51 cm + 3090 g), muuten ihan kaikki ok.

Käsittääkseni raja on 36 vko ja 37 vkolla syntyneet ovat ihan normaali rajoissa :).

Vierailija
6/6 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taakka putosi harteiltani. Pelästyin eilen vaan lääkärin puheita. Itse asiassa lääkäri oli lähettämässä mua sairaalaan, mutta sanoin itse, että eikö ole ihan normaalia että uudelleen synnyttäjällä on tässä vaiheessa kohdunsuu tosi pehmeä, voi olla avautunut jne. Lääkäri kyllä mun läsnäollessa tarkisti asian toiselta lääkäriltä, mutta silti mulle jäi vähän epävarma olo.

Pelastitte päiväni ja uskallan lähteä lapsille lupaamaani lelukauppaan ;)!

emmi ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän