Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

" Värää" sukupuolta?

07.09.2007 |

Hankala muotoilla tota otsikkoa ettei se kuulosta tökeröltä ja " tuomitsevalta" ...

Mutta siis kysymykseeni. Kuinka pian " väärä" sukupuoli on muuttunut oikeaksi? Tarkoitan tilanteita missä ultrassa on kerrottu sukupuoli tai on ollut jommasta kummasta vahva fiilis tai sitten ei vaan ole osannut kuvitella itseään tytön/pojan äidiksi.

Itse olin juuri ultrassa ja mielestäni lääkäri möläytti tutkiessaan että kyse on pojasta. Ja kuvista aika lailla siltä mielestäni näyttikin.

" Ongelma" on se että minun on vaikea kuvitella itseäni pojan äidiksi! Johtuen siitä etten ole " koskaan poikalasta nähnytkään" eli minulla ei ole pojista minkäänlaista kokemusta. Suvussani on vain tyttöjä ja ystävillänikin on vain tyttöjä! Yritän kokoajan asennoitua pojan äidiksi (kuten esikoista odottaessakin, mutta tyttö tuli) mutta se tuntuu tosi vieraalta ajatukselta... Eli " kohtalotoverit" , kertokaa kuinka kävi!

p.s. Toivottavasti kukaan ei vedä herneitä nenään tästä aiheesta...

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä juuri yksi päivä löysi pari matoa ja viskasi ne hiekkaämpärissä odottavaan kuravelliin ja totesi tekevänsä nyt matokeittoa... Leikkii kyllä myös prinsessaleikkejä, vaikka onkin varsin raisu tapaus.

Itse myös vierastan vaaleanpunaista ja hörhelöitä, mutta pakko on ollut tytölle antaa periksi, kun on niistäkin kiinnostunut. Suurin ero, minkä olen huomannut pieniin poikiin nähden on se, että autot eivät kiinnosta yhtään. Niitä kyllä on, mutta ei tyttö niillä koskaan leiki (Barbien auto poislukien). Aseet eivät myöskään kiinnosta. Mitä olen pikkupoikia nähnyt, niin jos löytää maasta jonkin risun, niin se on heti miekka tai pyssy. Tytöllä se on onki tai sateenvarjo. Eli jotain sisäsyntyistä eroa täytyy olla, kaikki ei voi olla opittua.

Mutta siis, en minäkään niiden prinsessaleikkien takia tyttöä toivonut. En oikein itsekään tiedä miksi. Varmaan vain siksi, että pienten poikien maailma tuntui niin vieraalta.

Vermeli:

Itse en ole ollut mikään prinsessa pienenä, vaan aika riiviö autoilla ja rakennuspaikoilla leikkijä! Oikeastaan odotan kauhulla koska tyttö haluaa kaikki prinsessa-hörhelöt! Hänet on kyllä melkein helpompi kuvitella tonkimaan kastematoja ja kiipeämään puissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla