Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saavatko vauvanne liharuokaa?

07.11.2005 |

Tyttö 6kk on aloitellut kiinteiden syömistä nyt vajaan kuukauden ja kohta tulee taas ajankohtaiseksi jo odotusaikana alkanut väittely minun (lakto-ovo-vegetaristi) sekä mieheni (sekaravinto) välillä.

Itse en haluaisi lapselleni antaa lihaa, kalaa lukuunottamatta, koska olen kokenut että ihminen pärjää ilmankin.

Mies väittää toista sekä kritisoi minua siitä että teen päätöksiä avuttoman lapsen puolesta. Anoppikin kovasti pyörittelee silmiään...Itse olen sitä mieltä että valintoja teen joka tapauksessa koska lapsi ei vielä käy itse jääkaapilla.

Kertokaahan kokemuksia ja antakaa vinkkejä esim. nettisivuista joissa perusteltaisiin hyvin miksi lapsi(kin) pärjää ilman lihaa!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei ole varmaan toivomasi vastaus... Mutta meillä päädyttiin siihen, että lapsi syö sekaruokaa. Itse olen ollut ilman punaista lihaa noin kymmenen vuotta. Ratkaisu tehtiin lähinnä sillä perusteella, että näin oli helpointa. En tiedä, miten esim. päiväkodissa suhtauduttaisiin ruokarajoituksiin, ehkä onnistuisikin. Kotona meillä kuitenkin syödään aina samaa ruokaa (jota siis minäkin syön), joten käytännössä lapsi saa punaista lihaa vain hoitopaikassa. Sosevaiheessa mies joskus teki lihasosetta vauvalle, mutta aika harvoin. Toisaalta minun ruokavalioon kuuluvan kanan syönti pitää yllä " lihansyöntikykyä" , eikä silloin pienelle vatsalle tule shokkina hoitopaikassa tarjottu liharuoka. Erään tuttavaperheen tiedän päätyneen samaan ratkaisuun kuin meillä, heillä äiti ei syö lihaa, kalaa kyllä.

Vierailija
2/2 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut jo yli 10 vuotta kasvissyöjä ja oli luonnollista että pojistammekin tuli myös. En nähnyt mitään tarvetta tyrkyttää lapsilleni lihaa, koska sen pystyy täysin korvaamaankin ja mielestäni se oli parempi vaihtoehto jo terveellisyytensä puolesta.=)

Kävimme miehini kanssa kyllä aiheesta keskustelua(hän on sekasyöjä) mutta päädyimme kasvisruokaan. Pidimme sitä terveellisenpänä ja eettisenpänä.

Miksi emme olisi halunneet tarjota lapsillemme sellaista mitä pidimme parempana.

Kasvisruoan saa nykyisin hoitopaikoissakin pitää vain muistaa pyytää. Hoitopaikanhan kuuluu tarjota ruoka myös erityisruokaa syöville. Itse kävin kiistelyn asiasta paikkakunnallani hoitopaikan kanssa aikoinaan ja sain täyden tuen neuvolasta ja kaupungiltakin loppujen lopuksi.

Hyvää tietoa kasvisruokavaliosta löytyy esim. www.vegaaniliitto.fi/ sivuilta.

Kannattee lukea aiheesta. Itse haluan ainakin tarjota lapsilleni eettisemmän ja terveellisen ruokavalion, syönhän sitä itsekkin.=)

Kannattaa puntaroida vaihtoehdot.=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän