***LOKAlutusten loppuviikkko***
Kommentit (24)
N-A-S-U, onneksi olet vielä yhtenä :-) ja toivottavasti kohdunsuu ei aukene lisää ihan lähiaikoina.
Riza, onnittelut löytyneistä nilkoista :-D
Mies ja esikoinen lähtivät uimaan, minä tulin raapustelemaan muutaman rivin.
Kuka osaisi kertoa (en jaksa netistä etsiä) miksi tukisukat auttavat siihen, ettei veritulppaa synny niin helposti? Kyse siis kolmen viikon päässä häämöttävästä sektiosta, johon mulle ilmeisesti ne tukisukat laitetaan. Ja mistä tietää, onko veritulppaan taipumusta? Voiko huono hemoglobiini olla estävä tekijä? Veren menetyskin hieman pelottaa, vaikka siihenkin tietty varaudutaan kun suunniteltu sektio edessä. Askarruttaa askarruttaa...
Pikkasen iloisempia asioita, meille tulee huomenna kotiinkuljetuksena Vaavi-sänky! Sisareni oli tilannut myöskin samanlaisen ja on kovin tyytyväinen hankintaansa. Senhän voi vuokrata 4 kuukaudeksi ensisängyksi. Toivottavasti siitä on sitten hyötyä. Ja vauva suostuu siellä tutimaan ;-)
Olen hiukan ajatellut, josko yrittäisin saada perhehuoneen kun lähden synnyttämään. Esikoinen voisi olla yöt kotona mummin kanssa ja mies tulisi öiksi mun ja vauvan kanssa sairaalaan. Tietysti tässä on vaarana se, että esikoinen tuntee itsensä syrjäytetyksi, mutta jos hän olisi mahdollisimman paljon isin kanssa sairaalalla ja isi lähtisi sairaalaan suurinpiirtein kun tyttö on nukkumassa niin ehkä niin suurta syrjäyttämisen tunnetta ei tulisi. Ja olisihan mumminkin kanssa mukavaa puuhailla kotona. Tiedän kyllä että perhehuoneet on varattu ensisynnyttäjille, mutta jos jostain syystä niitä olisi vaikka vapaana, yrittäisin semmoisen meille saada.
Hyvää sunnuntain jatkoa ja voikaapa paksusti :-)
Yrjö 36+1 (hui!)
Yrjölunni: Mä kuvittelisin että ennemminkin tulppien syntyyn vaikuttais kovin paksu veri eli korkea hb, tosin paikoillaan olo=sängyssä makaaminen edesauttaa noiden tulppien syntyyn KAI oli veri sitten minkälaista tahansa ja ensimmäinen vuorokausihan on vietettävä siellä pedissä. Kannattaa vaan yrittää liikutella jalkoja minkä kykenee siellä sängyssä, pientä jumppaa :o) Mulle ei puhuttu kyllä tukisukista yhtään mitään, eikä kyllä ohjeissakaan ollut mitkä sain sektiota varten??? Ainoastaan fysioterapiaryhmässä pitäis käydä kerran ennen sektiota, siis naistenklinikan omassa. Mun olis pitänyt käydä viime sektionkin jälkeen mutta se vaan jäi...
Sanna, joo aamukampa olisi kyllä pitänyt hankkia :o)
Viime yönä supisteli puoltoista tuntia ihan napakoita, mutta mullahan ei ole omat supistukset ikinä tehneet mitään kohdunsuulla, no ei tosin tehnyt 3 päivän aikana saadut cytotekitkaan kun synnytystä viimeks käynnistettiin, supistuksia ne aiheutti kyllä ihan kiitettävästi mutta kohdunsuu ei vaan auennut. Ja muutenkin ollut kyllä aivan totaalisen väsynyt, nukkunut tytön kanssa noin 14-15h päivässä eli käynyt samaan aikaan nukkumaan ja ottanut myös päikkärit.
IHANAA miehellä on tänään vapaapäivä, mutta kun en ikinä raaski herättää aikaisin sitä kun on ainut päivä viikossa kun se saa nukuttua kunnon yöunet. Nyt kärsimättömänä odottelen koska herättäisin sen.
Nyt jollei mitään tapahdu ennen sektiota, mitä toivon, niin on lapsenhoitoasiat kokonaan järjestyksessä ja äiti on apuna puoltoista viikkoa täällä, mikä on ihan luksusta kyllä. Mieskin on järkännyt jopa itselleen vapaata eli olis toivoa että voitais viettää aikaa sitten edes vähän yhdessä.
N-A-S-U: Oikeasti kannattaa kyllä lähteä tossa tilanteessa hyvinkin ajoissa eikä jäädä yhtään odottelemaan, ennemmin menee ajoissa kuin liian myöhään. Odottelet sitten ennemmin siellä synnärillä sitä loppu avautumista, jos meneekin jostakin syystä hitaammin, vaikka kyllä kovin epäilen.
Eipä siis mitään ihmettä
Katuska ja 19 päivää pojan kotiin hakuun
Heräsin aamulla klo 7 painajaiseen ja herätin pojankin vahingossa joten kyllä väsytti koko aamun. No nyt on päiväunet nukuttu.
Onkohan mun vauva väärinpäin?
Eilen vatsa oli ihan hassun mallinen ja tuntu tosi pahalta kun vauva vääntäyty siellä. Vatsan sivuissa tuntu kummallakin puolella kamalat molluskat ihan kuin peppu ja pää toiseslla puolella.
Tänään vauvalla oli hikka ja se hikottelu tuntu rinnan alla kun aikaisemmin tuntunut hikka tuolla ihan ihan alakerrassa.
Liikkeistä kun en enään osaa sanoa kun ei mielestäni ole enään selkeitä potkuja vaan vellomista. No keskiviikkona on neuvola lääkäri ja ehkä sillon sitten viimeistään selkiää onko poika heittänyt kärrynpyörää masussa.
Tämä loppu aika on kyllä yhtä odottamista. Koko raskauden pisin aika. Tuntuu että sitä vaan odottaa ja odottaa että koska sen vauvan syliinsä saa. Vaikka vielä ei saa ainakaan tulla kahteen viikkoon kun meillä kehto uupuu ja on tulossa edelliseltä käyttäjältä kahden viikon päästä. Muutoin kaikki alkaa olee melko valmista.
Rintapumpun pesu ja keittäminen pitäs hoitaa kun vaan jaksais.
Ja tosiaan pakkasessa olisi hyvä olla jotakin sapuskaa ja vaikka pullia. Mitenköhän sitä sais aikaseks kun en muutenkaan keittiön ihme ole.
=)
Voikaahan paksusti. =)
Nasu pidä vielä vähän aikaa vauva masussa, mutta en minäkään kauaa sitten kotona odottelisi kun jossakin rupee tuntumaan joltakin.
Voihan olla että sinä olet seuraavien joukossa vauva uutisia tuomassa. =)
Tsirppana rv 36+1
Näin ekaa kertaa omat nilkkani moneen viikkoon tänä aamuna. Sain jostain syystä nukuttua tosi hyvin, ja aamulla nilkat ja pohkeet oli lähes normaalia kaliiberia. On sitä nestettä kyllä tolkuttomasti alaraajoissa(kin) kun eron huomaa silmälläkin välittömästi. Muutenkin oli ihanaa saada levättyä kunnolla.
SannaP:llä oli kovasti ohjelmaa, mäkin ajattelin alunperin lähteä miehen seuraksi Hesaan ens viikolla (se on viikot Hesassa töissä ja mä täällä Keski-Suomessa) mutta nyt tuntuu että ehkä en jaksakaan. Varsinkin kun pitäis olla hotellissa.
Mulla on nyt muutamana päivänä ollut menkkamaisia kipuja ihan alavatsalla, ne aiemmat supistukset on tuntuneet koko mahassa eikä ole olleet kipeitä. Eilen oli monta tosi kipeää niin että tuli ihan hiki kun sattui. Mut vissiin ne kuuluu asiaan jo tässä vaiheessa.
Ruoan hamstraamisesta oli puhetta. Mä en tiedä saanko aikaiseksi tehdä mitään pakastimeen, tuntuu että muut on olleet jo tosi ahkeria tänkin asian suhteen :0 Mä olen tyytyväinen että sain edes babyn vaattet pestyä.
Nyt veneilemään, voi olla viimeisiä kertoja tälle syksylle.
Riza 35+3