G: Mitä sinä olet tänään syönyt? Entä lapsesi?
Kommentit (12)
Illalla jauhelihakastike ja muusi lapselle, itse söin leivän kun oli morkkis lounaasta :)
Mie söin aamulla
-2 ruisleipää, keijua, juustosiivut ja kananmunan viipaleita.
-2 kuppia kahvia
välipalana: napsinu muutaman viinirypäleen
ruokana:Sydän makaronia, kaali-kurkkusalaatti, kalaleike
2 kuppia kahvia
2ruisleipää, keijua, juustosiivut ja kurkkua sekä pala banaania, puolikas omena
vielä syön rahkaa ja marjoja.
Lapset on syöny näin.
moniviljaleipää keijulla, 1dl jogurttia
tuoremehua
välipalana viinirypäleitä
Ruoka: pastaa+kalaa ja kurkkua
leipää keijulla,jogurttia,omenaa
banaania 1 1/2.
MINÄ: (todella huono päivä on ollut syömisten kannalta)
Aamupala:
- kourallinen m&m' sejä
Lounas:
- kourallinen keittämätöntä makaronia
Illallinen:
- salaattia (salaatinlehtiä, tomaattia, kurkkua, paprikaa, keittettyä makoronia)
Iltapala:
- 2 kourallista riisimuroja
- banaani
LAPSI: (5-v.)
Aamupala:
- riisimuroja maidon kanssa
- mukillinen lämmintä maitoa
Lounas: (syö leikkikoulussa, jossa omat eväät)
- sekaleipää, päällä hilloa
- omena
- 2 riisikakkua
Välipala
- 2 keksiä
- porkkana
Illallinen:
- jauheliha-makaronilaatikko
- porkkanaraastetta
- paprikaa
Iltapala:
- mukillinen lämmintä maitoa
Aamupala:
2 ruisleivän palaa
broilerileikettä
tomaatti
kurkkua
2 mukia kahvia
Päiväkahvi:
Kaksi mukia kahvia
2 luumua
Päivällinen:
Tonnikala-kananmuna-oliivi-kurkku-tomaatti-lehtisalaattisalaatti
Lasi piimää
Kaksi luumua
Iltakahvi:
Ruisleipä
kinkkua
2x2cm pala mustikkapiirakkaa (ei ollut enempää, olisin kyllä syönyt lisää)
kaksi kuppia kahvia
Yöpala?
Karjalanpiirakka
Broilerleike
kaalisalaattia
broilerpyörykkä
jaffa light kaksi lasia
kourallinen suolapähkinöitä
Lapsi söi aamulla kotona aamupalan. Päiväkodissa uunikalaa ja muusia sekä välipalan. Kotona voileivän, makaroonilaatikkoa punajuurien kanssa sekä lähes purkillisen raejuustoa. Ennen nukkumaan menoa jugurtin sekä yhden kiwin.
Itse join aamulla kupin kahvia, töissä voileivän, lisää kahvia, banaani sekä valmispitsa. Kotona pari voileipää, pari litraa vettä sekä 3 persikkaa. Illalla pieni kulho jäätelöä.
Lapsi söi hoidossa aamupalan, lounaan ja välipalan. En tiedä, mitä söi. En lukenut listaa enkä kysynyt lapselta tai hoitajilta. Kotona söi päivälliseksi kanakeittoa ja ruisleipää ja juomana vettä. Iltapalaksi meni karjalanpiirakka, banaani ja omenamehu. Vähän aikaa sitten joi vielä mukillisen maitoa. Lapsi on 3v1kk.
Minä skippasin aamiaisen, kun tuli kiire. Töissä oli retkipäivä, joten söin lounaaksi eväitä: leipää, hedelmää, kahvia. . . Iltapäivällä nappasin yhden leivän. Kotona sitten kanakeittoa, ruisleipää ja avocadoa, juomana maitoa. Iltapalaksi söin karjalanpiirakan ja banaania. Vähän aikaa sitten join yhden root beer:n. Muuten olen juonut vettä pitkin päivää.
Eiköhän sinä ollut meidän päivä ;)
aamulla:
lasi vettä
puoli lasia tuoremehua
mustaa kahvia
kaksi siivua ruisleipää
sipaisut Oivariinia
kaksi siivua ohuen ohutta kinkkua
yksi siivu kevytjuustoa
lounas:
muutama pähkinä
kaurapuuro ja mehukeitto
pari lasia vettä
siivu ruisleipää, Oivariini, yksi ohuen ohut kinkkusiivu ja puolikas juustosiivu
porkkana
välipala:
mustaa kahvia
pieni pala marjapiirakkaa
muutama pähkinä
päivällinen:
jauheliha-spagettivuokaa
punajuuria
salaattia
tomaattia
porkkanaa
vettä
pieni ruisleipä, sipaisu Oivariinia
iltapala:
maustamatonta jugurttia
pakastemansikoita
ripaus mysliä
pieni pala kauraleipää (lapsen jämä)
Lapsi kohta 6v.
aamupala kotona:
kaakao
pala marjapiirakkaa (poikkeuksellista aamupalalla..)
mustikkajugurttia
lounas eskarissa lapsen mukaan:
spagettia
jauhelihakastiketta
vettä
leipää
välipala eskarissa lapsen mukaan:
riisimuroja
vettä
leipää
päivällinen kotona:
jauheliha-spagettivuokaa (en tiennyt, että eskarissa tarjolla spagua..)
punajuuria
porkkanaa
vettä
iltapala:
tuoremehua
marjapiirakkaa (taas.. koska eilen tehtiin ja lapsen herkkua :))
pakastemansikoita
kauraleipää ja Oivariinia
MINÄ:
aamiainen:
lautasellinen hedelmäsalaattia kermavaahdolla, lasi itse tehtyä marjamehua, kuppi kahvia, kolme palaa suklaata
lounas:
pieni kippo vaaleaa kasvissosekeittoa, raejuustoa, lasi rasvatonta maitoa
kolme siivua aamupala-juustoa
välipala:
kahvia, ruisleivän siivu
päivällinen/illallinen:
saaristoleipä ysibaarissa (tummaa leipää, lohta, tomaattia, salaattia punasipulia), lasi valkkaria, jäkkäriksi irkku-kahvi
LAPSI 7v:
aamupala:
kipollinen hedelmäsalaattia kermavaahdolla, lasi tuoremehua
lounas:
kouluruoka (en tiedä, mitä tänään oli koulussa ruokana)
välipala:
iltapäivähoidon välipala. Tänään kuulema nakkisämpylä (!)
päivällinen:
makaroonilaatikkoa, maitoa, jälkkäriksi jacky-makupala
iltapala:
kolme porkkanaa, riisikakku, puolikas vaniljarahkaa, tuoremehua
Päivällä mulla oli töissä kasvissosekeittoa ja sämpylä, sitä en tiedä mitä koulussa ja päiväkodissa oli. Illalla syötiin tonnikala-vihannes-makaronilaatikkoa ja salaattia ja iltapalaksi vesimelonia ja sämpylää. Ja sit söin suklaata yksin - salaa kun ipanat jo olivat nukkumassa.
Minä:
AAMUPALA:
-kevyt marjajogurtti
-8 parapähkinää
-4 riisikakkua kevytlevitejuustolla
VÄLIPALA:
-Moniviljaleipä kevytlevitejuustolla
-50g omenalastuja
-50g ranskanpastilleja
PÄIVÄLLINEN:
-2 annosta kanapastaa
ILTAPALA:
-6 parapähkinää
-50g omenalastuja
-HeVi -shot
-Yosa
---------
Lapseni (1v10kk) söi:
AAMUPALA:
-maitokaurapuuro
VÄLIPALA:
-juustoleipä
VÄLIPALA:
-Juustoleipä
-1/2 Omena
PÄIVÄLLINEN:
-Reilu annos kanapastaa
ILTAPALA:
-2 luumua
-iso pätkä kurkkua
Aamulla Saarioisten Jauhelihapizzan
Iltapäivällä Apetit Jauhelihapizzan ja jäätelöä
Nyt illalla pari voileipää kevytmeetvurstilla ja kurkulla.