Milloin sydämen syke havaittavissa UÄ:llä???
Eli nyt kaivataan selventävää vastausta!
Keskiviikkona 5.9. eli ylihuomenna minulla on rv 6+0, eli alkaa 7. viikko. Onko tällöin jo mahdollista nähdä pikkuisen sydämen syke emättimen kautta tehtävässä ultraäänessä? Tai yleensäkin elossaolo...
Varhaisultraan aikaa 10 päivää eikä kestä odottaa... Keskeytynyt km takana tänä kesänä, jolloin oireet hävisivät ennen ultraa. Täten osasin pelätä km:a. Nyt taas raskauoireet hukassa ja pelko kova... :´(
Kommentit (4)
Sykkeen näkyminen silloin oli todella iloinen yllätys, sillä menin lääkärille varmana keskenmenosta. Minulla nimittäin oli ollut edellisenä iltana kipuja ja melko runsasta verenvuota ja halusin mennä vain varmistamaan tapahtuneen keskenmenon.
Myös minulle lääkäri sanoi, että syke ei aina näin aikaisin näy, eli älä hätäänny, mikäli mitään ei näy... :)
Pöhötti 17+6
Mä kävin tässä raskaudessa ekan kerran alkuraskauden ultrassa viikkojen ollessa 7+4, ja silloin näkyi. Eihän sitä tiedä vaikka ois jo aiemmin näkynyt.
Toivottavasti sulla oireiden katoaminen ei merkitse keskenmenoa! Ja että syke sitten näkyisi kun ultraan päätät mennä. Onhan se odottavan aika aina pitkä, varsinkin näissä ns." vaikeissa raskauksissa" . Voimia sinulle ja toivottavasti syke löytyy!
jonttu 17+6
Itse kävin esikoista odottaessa rv 6+5 ja näkyi.
Toisella kerralla, joka päättyi kesken menoon, näkyi rv 6+2.... mutta meni kesken rv 8
Nyt olis kolmas kerta menossa, rv on vasta kylläkin 5... ultraan en mene ennen rv 9.
Menin lääkäriin silloin hiivatulehduksen vuoksi, jolloin lääkäri teki ultraäänitutkimuksen emättimen kautta. Sanoi, ettei aina niillä viikoilla vielä sydämensyke näy, mutta minun kohdallani syke kyllä näkyi. Myöhemmin kävin vielä uudestaan alkuraskauden ultrassa ennen np-ultraa, kun halusin varmistaa, että vauvalla on kaikki hyvin. Niin kuin sitä toisen lapsen kohdalla osaisi ottaa rennommin;-)
-aurora ja lapset 04 ja 07