Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*Vilttiksen syyskuupinkka*

03.09.2007 |

♥ ♥ Vilttiketju ♥ ♥ ♥

Pino siis meille pitkään lasta yrittäneille, jotka odotamme vilttiketjussa omaa vuoroamme päästä " peliin" . Jaetaan yhdessä tunteita lapsen saamisen toivosta, tuskasta ja pettymyksistä. Sekä kaikesta muustakin maan ja taivaan välillä.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Haavemaa

Ikää mulla 28, miehellä 33.

Ensimmäistä toivottu 10/02 alkaen.

Eteläisessä Suomessa asustellaan koirun kanssa maaseudulla.

Käärö

Ikää 23, miehellä muutama vuos enemmän. Yritys aloitettu 04/06. 06/05 endo epäily, 01/06 todettu ovuloimattomuus ja endo epäily vahvistettu. Clomit oottaa kaapissa.

Majita

Ikä: 25 Miehen ikä: 32

Ei lapsia. Yritystä takana 4 v 6kk. 1 kemiallinen raskaus -03.

Diagnoosi: lievä endometrioosi. Laparoskopia tehty 04/06. Odottelemme luomuihmettä omien opiskelujeni lomassa.

Naksu

Oma ikä 26 v.ja miehen ikä 25 v.

Lapsia: Ensimmäisestä haaveilemme

Yritys alkanut syyskuussa 05, nyt 05/06 toinen tero-kierto menossa.

-ninnuli1-

Ollaan miehen kanssa molemmat 27v ja asustellaan kaakkoissuomessa. Yritys aloitettu 04/05 ja ensimmäistä toivotaan tulevaksi.

Pörrö79

Ikä: vm -79, Miehen ikä: vm -79

Lapsia: Tytär 01/03

Yritystä takana: Yritys aloitettu 04/04, tähän mennessä saldona kaksi km (tuulimuna + alkuraskauden km), nyt taas clomit käyttöön!

Ria73Ikä: 33, Miehen ikä: 29

Lapsia ennestään:1 Poika 4,5vuotias. Km 4/06, kohdunulkoinen.Yritys aloitettu: En oikeesti muista miten kauan, mutta jos nyt lasken tosta kohdunulkoisen jälkeen yrityksestä ni vuoden.

Shannon75

mun ikä 30 sekä miehen ikä 30. Lapsia: ent.liitoista: pojat 9 ja 7 v., miehellä 7 v. tytär, yhteinen poika 2v. Yritys aloitettu 7/05. Km 04/06, kohdunulk. 08/06

Tyytikki

Vuosirenkaita kertynyt itselle 31, miehelle 35. Pääkaupunkiseudulla asustetaan. Ensimmäistä toivottu 07/2005 lähtien.

viivi82

Ikä: -vm82, Miehen ikä:-vm77. Ei lapsia aiemmin. Yritystä 7/05 alkaen

-viltsu-

Ikä: 35, Miehen ikä: 30. Lapsia entuudestaan: pojat 08/01 ja 06/04

Yritystä 11/04 alkaen.

Kääryle

Vuosi takana pikkukakkosen yritystä. Minä 34v. mies 32v ja tyttö 3v. Menkat kesti kesäkuussa kaksi viikkoa (kyseessä ei ollut km). Tuon pitkittyneen vuodon johdosta kävin lääkärillä ja nyt kai tutkitaan muutekin tarkemmin olisiko joku oikeasti vialla.

Saga77

Ikä: 29, Miehen ikä: 32

Tutkimuksia tehty, diagnoosina selittämätön lapsettomuus.

Yritystä 7/05 alkaen.

Eppa79

Ikä: 27, Miehen ikä: 28. Lapsia entuudestaan: esikoinen 5v.

Yritystä 11/05 alkaen.

♥ Onnellisesti plussanneet Vilttiketjulaiset!! ♥

Silvain plussaa 20.3.06, LA 27.11.06, yrityistä 03/05 alk. ♥

suuma plussaa 10.4.06, LA 16.12.06, yrityistä 05/05 alk. ♥

Selmiina plussaa 30.4.06, LA 9.1.07, yrityistä 05/05 alk. ♥

Beijaflor plussaa 1.5.06, LA 8.1.07, yrityistä reilu 1v. ♥

Bien plussaa 2.5.06, LA 7.1.07, yritystä: tytär 06/03, sen jälkeen ei ehkäisyä ♥

Isabelluska plussaa 18.5.06, LA 21.1.07, yritystä 2.5v.♥

Limonadi plussaa .5.06, LA 4.2.07, yrityistä vajaa 1v. ♥

KJ25 plussaa 29.5.06, LA 8.2.07, yrityistä 01/05 alk. ♥

anzq79 plussaa 2.7.06, LA 7.3.07, yritystä vajaa 1v. ♥

kantri80 plussaa 13.7.06, LA 19.3.07, yritystä 06/04 alk. ♥

Senniina plussaa 25.10.06, LA 27.6.07, yritystä reilu vuosi ♥

Shannon plussaa .06, LA 10.10.07♥

Viivi82 plussaa .07, LA .07, yritystä 7/05 alkaen♥

♥ Synnyttäneet Vilttiketjulaiset!! ♥

Silvain poika 27.11.06

Beijaflor poika 7.12.06

Suuma tyttö 20.12.06

Selmiina tyttö 6.1.07

KJ25 poika 7.2.07

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkosen kohdalla uutta työtä oli kestänyt 1 kk ei uutta kuukautta....

pahoittelen :o)

Vierailija
22/30 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olis uusi vilttisläinen jos mukaan passaa tulla.

Tässä hieman taustoja:

Itsellä ikää 31 v. ja miehellä 28. Ennestään tyttö 08/04 ja nyt toiveissa toinen lapsi. Yritys aloitettu noin vuosi sitten eli yk 11 olis menossa.

Työtilanteen vuoksi toisen lapsen hankintaa siirrettiin eteenpäin ja kun vihdoin vuosi sitten oli aika alkaa niin mitään ei kuulunutkaan. Esikon kanssa aikaa meni yk 5:lle ennenkuin tärppäsi, joten tiesin että mahdollista olisi ettei heti tärppää, mutta ihan näin pitkälle en ajatellut asian menevän.Nyt ollaan sitten kuukausi kuukaudelta saatu pettyä ja asian on aika lailla jo koetellut parisuhdettakin.

Meillä esikon kanssa meni niin että olimme mieheni kanssa kerinneet seurustelemaan vain puolisen vuotta kun lapsi ilmoitti tulostaan. Ehkäisyä emme käyttäneet koko aikana vaan ajatuksenaa oli että tulee jos on tullakseen. Asuimme eri paikkakunnilla ja tarkoituksenani oli etsiä työtä miehen kotipitäjästä ja kuinka ollakaan alaa vastaava virka aukesi sopivaan aikaan ja haettuani sain viran. Vain viisi päivää siitä kun sain tietää saaneeni viran tein raskaustestin, vaikka kyllä aavistelinkin että plussaahan sieltä tulee ja niin tuli. Hieman siinä sitten oli miettimistä että miten eteenpäin.Abortti ei tullut kysymykseenkään koska halusimme lapsen ja niin vain pidimme asian salassa siihen asti kunnes koeaika oli ohi, sillä jos olisin raskaudestani työpaikassa ilmoittanut en varmastikaan olisi saanut paikkaa. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja ilmoitettuani sitten myöhemmin raskaudestani ei työantajalla ollut mitään sanomista ja kerkesin olemaan vaaditun 6 kk työssäni ennen äitiyslomalle jäämistä.

Olin töistä poissa siis äitiysloman ja 2 v.hoitovapaalla ja kun palasin vuosi sitten töihin, päätimme lopettaa ehkäisyn ja antaa mahdollisuuden toiselle lapselle. Nyt kuitenkin sitten asiat näin....

Salsa-42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tervetuloa Salsa42 vilttiketjuun, toivottavasti vierailusi jää lyhyeksi sillä yleensä täältä on lähdettykin aika nopeesti - vaikka onhan meitä täällä näitä ns.kestovilttiksiä, toivottavasti ei meitäkään enää kauaa ;o)

Meillä muuten myös ensimmäinen sai alkunsa ns. nopeesti - tapasimme marraskuussa ja joulukuussa raskaustesti näytti plussaa. Jäljestä päin kalenterista laskeskelin, että ovisaika ajoittui juuri siihen alkuhuumaan - ihmekös tuo ;o) aborttia en edes ajatellut vaikka tuntui pelottavalta hypätä suin päin mukavasta sinkkuelämästä suhteeseen ja perustaa vielä perhe melko ventovieraan ihmisen kanssa. Mutta nyt olen naimisissa tuon miehen kanssa ja meillä on jo toinenkin rakkauden hedelmä, jonka ajattelin tulevan yhtä helposti kuin ensimmäisen, toisin kävi - 2 pitkää vuotta kului ennenkuin toive täyttyi.

Kolmosta sitten ollaan odoteltu tulevaksi kohta 3 vuotta... hän on päättänyt tulla sitten kun on hänen aikansa, toivottavasti se olisi jo pian.

Plussasäteitä sinulle Salsa, kiva saada vilttikseen uusia kirjoittajia :o)

Niin ja mitäs kuuluu Majita ja Haavis?

Vierailija
24/30 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinko liittyä seuraanne? Majita ainakin tuttu nimi jo entuudestaan ja olen täällä joskus aina käynyt kurkkimassa ja lueskelemassa muutenkin.

Tässä tietoni:

Koralli73

Ikä:34, Miehen ikä: 34

Lapsia: poika 01/04

Yritys aloitettu: 08/06

Tutkimukset aloitettu syksyllä 2007

Olen noissa kuukausipinoissa pyörinyt nyt reilun vuoden, pudoten joka kerta. Yhtään tärppiä ei ole tullut. Esikoinen taas aikanaan tärppäsi luomusti ensimmäisestä yrityskierrosta, joten en tosiaan uskonut, että toisen kanssa kestäisi näin kauan.

Olen nyt käynyt verikokeissa tässä syksyn mittaan ja ensi viikolla pitäisi vielä käydä otattamassa pari koetta. Ensikäyntiaika lapsettomuuspolilla (julkiselle puolelle siis) on 31.10. Sitä odotellessa...

Nyt on taas yksi kierto lopuillaan, kp 28/25-30. Tiputtelua jo kolmatta päivää, toivottavasti jo huomenna alkaisi kunnon vuoto. Tässä kierrossa oli terolutit kokeilussa, mutta tiputtelu alkoi niistä huolimatta.

Usko luomuraskautumiseen on aika heikko tällä hetkellä. Toivottavasti hoidoista löytyisi joku vaihtoehto, ikä kun alkaa kai olla kohta rasitteena.

Vierailija
25/30 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun uusia kirjoittelijoita ilmaantuu! Toisaalta ei ole kiva, jos joku " joutuu" vilttiketjuun..Itse kirjottelen tänne silloin tällöin, kun en tällä hetkellä varsinaisesti kuumeile. Uusi kuumehan saattaa iskeä piankin ja se tietää meillä vähintään clomikuuria ja ties kuinka monta yrityskiertoa..

Tervetuloa siis Salsa ja Koralli. Koralli, kuulostat tutulta jostakin pinosta, mutten nyt muista mistä. Yritän päivitellä tuota esittelylistaa joku päivä ja saahan sitä muutkin toki päivittää!

Vierailija
26/30 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä taas kävi eli täti tuli vierailulle. Kierto tällä kertaa onneksi lyhyempi kuin aikaisemmin, joten jotain hyvää edes tässäkin. Olo on todella pettynyt, mutta eipä muu auta kuin avoimin mielin uuteen kiertoon.

Nyt mennään sit jo yk 12:ta.Yritän nyt sitten tän kierron ottaa ihan iisisti ilman mitään mahdotonta härdelliä minkään ovistikkujen ja muiden kanssa (niinhän sitä luulis, näkis vaan....).Jos nyt yrittäis ihan vaan keskittyä muihinkin asioihin kuin tähän vauvatouhuun. Mä en oikein tiedä että mistä tää vauvakuume paukahti keväällä näin pahasti päälle, kun siihen asti kaikki sujui ihan ilman mitään mahdotonta vauhkoamista.Yhtenä syynä tohon vauvakuumepiikkiin oli varmaan se että niin moni tutuista oli kevään kynnyksellä raskaana ja työt alkoivat vähitellen tympiä ja ajatus kotona olosta kaihertaa mieltä. Tai sit se oli kolmenkympin kriisi, joka paukahti pahasti keväällä päälle.

Vierailija
27/30 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TErvetuloa Salsa ja Koralli! Toivotaan, että pian pääsette siirtymään o-puolelle. Meitä ' kestovilttiksiä' tosiaan on täällä muutama. yhdessä rämmitään epätoivossa ja hehkutetaan toisena päivänä toivoa ja onnea. Näin se elämä aaltoilee laidasta laitaan.

Itsellä ei ole kovin hyvät fiilikset just nyt. Olen korviani myöten täynnä miestäni!! Olen koko viikonlopunollu pahalla tuulella ja allapäin eikä yhtään helpota nytkään. Jälleen kerran ukkeli petti lupauksensa eikä näköjään edes itse tajua istä. Veti ' työreissulla' (=työn nimissä työporukalla ryyppyilta) sellaiset perseet, ettei taaskaan muista mitä on tehny ja sanonu. Ei nyt sinänsä mitään ole hölmöillyt, mutt mua kohtaan käyttäytyi taas kerran sikamaisesti. Kaikille muille on kyllä aina huomaavainen ja kohtelias. Ja taas kerran jaksoi muistuttaa siitä, etteä en tienaa juuri mitään ja voisin hankkia paremman työpaikan jne. Ja auliisti koittaa siinä auttaa, oli suunnilleen myynyt mut jo uuteen työpaikkaan kysymättä minulta. Hiukan nolo tilanne ilmoittaa, ettei mua kiinnosta uusi homma, viihdyn nykyisessä työssäni!

Eikä suinkaan ole ensimmäinen kerta, kun jyrää mun ylitseni. Eikä ole aikomustakaan pyytää anteeksi, eihän hänmitään pahaa ole tehnyt... No, minä jaksan taas hetken odottaa, onko jotain asiaa vai ei. TUntuu vaan niin hemmetin pahalle, kun kotoa ei saa yhtään tukea eikä enää hellyyttä saati mitään muutakaan.

Rahaa vaan pitäs saada mahdollisimman paljon.

Alkujaan kun tavattiin, mies sanoi jatkuvasti, että haluaa mun olevan sitten lasten kanssa kotona pitkään, kyllä me hänen palkallaan pärjätään. (Tienaa todella hyvin). Nyt kuitenkin valittaa joka kuukausi, kun mulla on palkka mennyt parissa viikossa eikä itselläänkään hirveästi säästöön jää. Minä maksan ruokakaupassa käynnit, huolehdin ylipäänsä että meillä on ruokaa ja koti pysyy suht koht kuosissa. En ostele juuri mitään itselleni. Mies sen sijaan saattaa käydä ostamassa jotain kallista mitä hän nyt sattuu haluamaan, oli rahaa tai ei! Eli minä tingin vielä siitä vähästäkin, mitä on.

Ehkä tämä taas tästä, totesin yksikseni eilen illalla vaan, että taitais olla helpompi ja parempi kaikille, kun pakkaisin kamppeeni ja koirani ja häipyisin maisemista. Eipä tarttis ukonkaan enää kiukutella, kun en tee sitä enkä tätä ja tuokin meni pieleen. Sais palkata mieleisesnä piian ja taloudenhoitajan ja elää just niinkuin itse haluais!

No joo, toivottavasti muilla alkaa viikko paremmissa merkeissä! Mutta tuttuun tapaan, tästä ei ole kuin yksi suunta, paljon tämän alemmas ei enää mieli voi mennä sairastumatta!

Parempaa viikon alkua,

Harmistunut Haavis

Vierailija
28/30 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa täällä.Kiitos kun olitte huhuilleet. Mulla laskettu aika muutettiin ekassa ultrassa eli se olis nyt 2.10 eli tänään. Eipä nä vain vauvaa vielä. Pitkiä ovat aina nämä raskauden viime päivät. Mulla edelliset lapset syntyneet kaikki ennen laskettu aikaa, joten todella ihmeissäni olen että tämä ei ole vielä syntynyt. Kovasti toivon että pian syntyisi. Alkaa olotila olla jo sen verran tukala. Mun raskaus on muuten sujunut hyvin.Töissäkin pystyin olemaan melkein äitiysloman alkuun asti. Supistelut on kiusanneet jo raskauden puolivälistä lähtien, mutta tässä siis ollaan vielä. Näyttääpä menevän mulla silleen, että mitä aikaisemmin supistelut alkaa, sitä myöhemmin vauva näköjään syntyy.

Siitä on niin pitkä aika kun oon viimeksi tänne kirjoitellut, et Senniinan vauva on näköjään jo 3 kuukautta vanha. Mutta paljon onnea tyttövauvasta näin jälkikäteen!

Viltsulle paljon onnea naimisiinmenon johdosta. Toivon sydämeni pohjasta että teillä tärppäisi pian ja saisitte sen kauan toivomanne kolmosen!

Haavikselle voimia tylsään tilanteesee miehen kanssa.Toivottavasti saatte vielä asiat selvitettyä!

Käärölle onnittelut raskautumisesta. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin!

Naksulle myös paljon voimia ja jaksamista. Tilanteesi jättää sanattomaksi! Toivon sydämeni pohjasta että saatte vielä jonain päivänä sen pienen nyytin syliin asti!

Paljon plussatuulia vilttiketjuun ja mukavaa syksyn jatkoa! Tulen sitten ilmoittamaan kun ollaan vauvan kaa kotiuduttu sairaalasta. 2 viikon kuluttua viimeistään vauva syntyy vaikka pitkältä tuo aika tässä tilassa tuntuu..

Shannon rv 40

Vierailija
29/30 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Koralli! Minustakin nimimerkkisi tuntuu tutulta - varmaan niiltä ajoilta kun vielä pyörin kuukausipinoissa :o) Mukavaa saada uusia vilttisläisiä vaikka se syy tänne tuloon ei olekaan niin mukava.

Salsalle pahoittelut tädin tulosta! Se pettymyksen tunne tädin tullessa tuntuu kaatavan alleen ja jättää kaikki iloiset asiat varjoonsa, mutta kuten sanottu kohti uutta kiertoa - vaikka tiesvaikkakuinkamonennen kerran jälkeen tuon lauseen kuuleminen ja sanominen musta ainakin tuntuu jo kuluneelta - pikaista tärppiä ja plussasäteitä sinulle, kuten meille kaikille muillekin silti jaksan vaan vielä toivottaa :o)

Ja Haavemaalle voimia vaikeaan tilanteeseen, toivottavasti se yhteinen sävel vielä löytyy.

Shannon - ihanaa kuulla sinusta ja että odotus on mennyt hyvin ja pian on se odotettu ihana hetki kun saat kauan kaivatun syliisi :o) Voimia viimeisiin odotuksen päiviin sinulle. Ja kiitos onnitteluista!

Omanapa: täällä kp22/27-30 ja vanhoja tuttuja loppukierron juttuja... en edes uskalla haaveilla raskaudesta nyt kun uusi työ on alkamassa. Ehkä taas parin kuukauden päästä voi taas toivoa, vaikka kyllä mä nytkin tietty salaa toivon, että olisi vaikka tärpännytkin. Mikäs olisi sen ihanampaa kuin saada heti häiden jälkeen alulle pantu pikkuinen rakkauden hedelmä ;o) Töissä on siis kiireitä ja kotona arki rullaa vanhalla kaavalla - syksy tulee ja voi sytytellä kynttilöitä ja lämmitellä takan ääressä.

Mukavia syyspäiviä kaikille vilttiketjuun!

-viltsu-

Vierailija
30/30 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vilttiketju etusivulle. Olipa mukava kuulla Shannonista ja että raskaus on sujunut hyvin. Jokohan on nyytti kainalossa? Kiva olisi kuulla myös muista vilttisläisistä!! Oli monta niin ahkeraa kirjoittelijaa ja nyt niin hiljaista:-( Tietysti täytyy toivoa, että olisi tärppi käynyt eikä sen takia ole tarvetta kirjoitella. Minä en sen sijaan osaa pysyä poissa, vaikka tyttökin on jo kohta 4kk. Jotenkin on takaraivossa vielä yksi muksu ja täällähän sitä sitten taas notkutaan jossain vaiheessa piinailemassa, kun se haikara suht aktiivisesti meidän talon ohi lentää, ennenkuin hokaa pysähtyä..

Pitäisi varmaan aloittaa pino lokakuulle ja päivittää tuo lista. Ehkäpä joku päivä saan aikaiseksi..