*~*~*3-kuumeilijat viikolla 36*~*~*
Kommentit (41)
Laskeskelin, että siitä kierukan poistosta on tänään 27pv ajattelin, että perajnatina vois herkällä aconilla testata. Mitään järkeähän siinä ei varmaan ole. Tuskin tässä mitään ovulaatiotakaan on ollut vielä. Limoja pongaillessa olen kyllä miehen aina apuun hätyyttänyt ;-)
Tilaisn noita aconin herkimpiä testejä, viimeksi sain plussan sillä kp 26.
Hassu tämä ihmismieli, että vaikka järki sanoo, että tuskin on mitään niin toiveissa on kuitenkin jotain.. Sitä jo kuvittelee kaiken maailman oireitakin.
Maanantai alkoi täällä sateisena, nuorempi on kuumeessa ja mies lähti lomien jälkeen töihin.. Huonosti nukuttu yö takana, mutta eiköhän tämäkin päivä kunnialla suju..
Piinaa pahimmillaan. kp27/28 menossa, olen ajatellut että
yritän jaksaa sinne Torstaille asti, mutta miten ;-)
Aamulla jo mietin että pitäisikö ' tuhlata' testi, mutta en
sitten sortunut kuitenkaan. Jos vaan jotenkin jaksaisi...
Ihan hermona tässä ollaan. Nippailut on jatkuneet edelleen,
ja rinnat on edelleen ihan oireettomat. Aamulla siis mietin
että en varmaankaan ole raskaan mutta sitten kuitekin
kovasti haaveilen ja uskon siihen että tämä oireilu on merkki
raskaudesta. Kait sitä vaan yrittää itseään suojella pettymykseltä?
Jos olis aconin testi kaapissa niin varmasti olisin jo
testannut ;-)
72mama kp 27/28, yk4
lauantaina testasin negan, mutta menkkojakaan ei ole tullut. Kierukka poistettu reilu kuukausi sitten ja nyt ihmetyttää tämä mun kroppa. Hormonikierukan ei pitäisi jättää elimistöön hormonia, koska hoito on paikallinen, mutta sekaisin kai sitten muuten kroppani on. Olisi kiva, että menkat edes tulis, että tietäis jotain mitä tapahtuu...No tässä välillä sitten testaillaan jos vuoto ei ala. Sänkypuuhia on kyllä tarpeeksi, ettei pitäisi siitä olevan sitten kiinni. Aiemmat lapset tärpännyt heti ja nyt jo tuntuu että hermot menee tässä odottelussa. Muilla kokemuksia tuosta kierukan jälkeisestä elämästä tai siitä että on - näyttänyt testi vaikka onkin ollut raskaana?
IHANAA PIINALLISTA VIIKKOA KAIKILLE!
myös täällä vaikkei oikeasti olla vielä päästy vauvatalkoisiin. Huomenna toinen kierukan poisto yritys ja sit gynelle, jos terkka ei mokomaa löydä! Toivon toki että löytää että pääsis oikeasti " hommiin" =)
Aikaisemmat tapaukset ovat tärpänneet heti. Eli ei olla kunnolla edes yritetty. Saa nähdä miten tämän kolmosen kanssa käy, kun kierukka ollut vajaa kolme vuotta. SItä ennen kierto ollut hyvin hyvin EPÄsäännöllinen...
Tsemppiä itsekullekin jännittävään piinaviikkoon, +++++TUULIA ja aurinkoisia syyskuun alkupäiviä!!
Mä olen niin uskomattoman väsynyt ja jos en olisi varma, etten ole raskaana luulisin olevani, koska väsymys raskaudessa alkaa?
Eilen heräsin yhdentoista maissa, nukuin puolentoistatunnin päikkärit ja menin kymmenen maissa nukkumaan, tänään heräsin aamulla ihan pirteänä mutta nyt tuntuu, ettei silmät pysy hetkeäkään auki. Töissä oli kyllä fyysisesti raskas päivä, mutta ei sen pitäisi näin väsyttää.
Mä mietin kaikkee, että josko se pillerin unohtaminen olisi ollut juuri kriittisellä hetkellä ja nyt olisin raskaana :p joo, niin varmaan, aiemminkin olen unohtanut eikä mitään ole tullut (onneksi) ja kun tuon esikoisen kanssa kesti 8kk pillereiden lopettamisen jälkeen ennen tärppäystä, kuopus sai kuitenkin alkunsa heti ekasta yrittämästä.
kunhan höpötän
Kiva, kun meitä kolmannen kuumeilioita on enemmänkin (tai täällä kyllä kuumeillaan suurperhettä; mutta 2 lasta vasta on, joten kolmatta tässä kuumeillaan ;o).. hankalasti selitetty.) Onko meissä muita, jotka toivovat suurta perhettä (useampaa kuin kolmea lasta), vai onko tämä kolmas se tuleva viimeinen?
Esittelyä siis alkuun; eli me olemme miehen kanssa molemmat 29 v. Esikoisemme täyttää nyt syyskuun 20 pvä 4 v. ja kuopus täyttää tammikuussa 3 v. Ja vauvakuume on täällä KOVA! Lopetimme pillerit maaliskuun lopussa, ja annoimme vauvalle luvan tulla heti - niinhän siinä sitten kävi, että heti tärppäsi, mutta sain keskenmenon kesäkuun lopulla (rv:llä 7+4) =o/. Kroppani onkin nyt ihan sekaisin, kun heti pillereiden jälkeen alkoi erittymään hCG:tä, sitten km, silti hCG arvot pysyivät pitkään koholla (tai sitten uusi raskaus sai heti alkunsa, mutta hiipui nopeasti?) Nyt on nimittäin tullut kuluneeksi 11 vko:a tuosta keskenmenosta - eikä kuukautisia (!). Ensin testasin Gravidanilla negan 6 vko:a km:sta, sitten Clearbluella heikon plussan 8 vko:a km:sta ja nyt viikko sitten (eli 10 vko km:sta) negan apteekin testillä. Uutta raskautta ei olla mitenkään yritetty heti km:n perään - yksi hairahdus vain tapahtui; eikä se ilmeisesti tuottanut tulosta, tai sitten todellakin sain uuden km:n heti perään - vuoto vain ei ole vielä alkanut.
En siis yhtään tiedä missä mennään =o/. Olisi kiva kuitenkin olla kunnossa jouluun mennessä, että päästäisiin yrittämään syysvauvaa - tämä olisi mielestäni paras vuodenaika saada vauveli.
Huh, tulipas heti alkuun vuodatettua omaa km historiaa =o/, anteeksi tämä synkkä aihe; olisi silti kiva kuulla muiden kokemuksia, jos teille on sattunut vastaavaa. Ja tietenkin lukea esittelyä muiltakin; keitä meitä täällä yhdessä kuumeilee =o)?
Uppis *ei aavistustakaan kiertopäivistä*
Esittelin sitten itseni varmuuden vuoksi useampaankin kertaan ;o), kun en ensin huomannut tuota esittelypinoa..
Kunhan tässä kikkailen (olen niin innoissani, kun löysin teidän seuraanne =o)!)
Niin pyörähti tämäkin viikko liikkeelle..
Meidän perheen pieninkin (3v) on alkanut potea vauvakuumetta. Liekö äitistä tarttunut...? Poika kyselee kovasti pikkusiskoa jota voisi hoitaa ja silitellä. Kolmevuotias tiesi uusia vinkkejä vauvan tekoon: Vauvoja vois saada kananmunista (!?) tai sitten oikeen isoista suklaamunista.. =) Niin että jos jostain löydätte OIKEIN ISOJA suklaamunia, niin kannattaa yrittää sitäkin konstia... hih... :) Voishan sellainen suklaaversio maistua vaihtelun vuoksi vaikkei niistä vauvaa löytyisikään sisältä...
Mulla taitaa olla menossa jo jotain KP 60. Eipä taida olla juuri hormoonitoimintaa, kun ei mitään tapahdu. Viimepäivinä on kyllä pinna kiristynyt siihen malliin että taitaa olla ne perinteiset 2 viikkoa kestävät PMS oireet edessä..
mukavaa viikkoa kaikille!
-Ira-
Miehen innostamana testasin sitten Apteekin omalla negan :-(
Kannattiko hätäily, no ei tietenkään mutta tulipahan kokeiltua.
Huomenna siis pitäisi menkat alkaa...
72mama, kp28/28, yk4
Pinoudunpa tännekin. Tuonne esittelypinoon kävin laittamassa tietoja jo reilut viikko sitten.
Meilläkin siis kuumeillaan, mutta ei vielä yritetä. Miestä sai aika pitkään suostutella mahdolliseen seuraavaan, mutta se tuotti sitten lopulta tulosta. Nyt haaveillaan molemmat pienestä nyytistä. Ehkä se aika tekee tehtävänsä. Meillä vanhemmat lapset ovat reilut 4 ja 2 vuotiaat. Olishan se kiva, ettei ikäeroa tulisi ihan kauheasti, vaikka kai siinäkin olis puolensa.
Yritys saa alkaa kunhan saan gyneltä tiedot papasta, halusin tsekata että asiat on kunnossa ennen vauvan yritystä. Taidetaan kuitenkin mennä vähän periaatteella " tulee jos on tullakseen" . Edelliset raskaudet ovat alkaneet helposti, katsotaan miten nyt käy.
Kiva kun on tällainen paikka, jossa voi vaihtaa ajatuksia:).
Suotuisia plussatuulia kaikille toivottelee
Teelia
Myötätuntoa mama72.. Mulla nyt 28pv kierukan poistosta, aconin herkin testi tuli tänään postissa, mokoma polttelee nyt tuolla kaapissa. Vaikka tuskin siihen niitä viivoja tulee kuin yksi. Jos saisi huomis aamun saakka mieltä pidettyä kurissa.
Välillä tässä tuntee itsensä ihan hölmöksi, kun edes kuvittelee tärppiä näin nopeaan..
Tänään on taas niitä päiviä, kun kotiäidin hommat tökkii. On tullut äyskittyä ja tiuskittua ja ruokakin oli palaa uuniin ulkoilun aikana, koti on sotkussa ja äiti vain istuu koneella ja haaveilee kolmosesta;-) Mies lähtee työmatkalle illalla ja kotiutuu sunnuntai-iltana, kuopus on korvatulehduksessa ja äiti väsy. Pelottaa taas etukäteen, kuin selvitään. Mies ei käy työreissuilla, kuin n. 4krt vuodessa, että harvinaisia tilanteita meillä. Kai me selvitään...
Plussa tuulia kaikillle...
Axuliina, minkälainen kierto sulla oli kierukan kanssa?
Mulla on pysynyt toistaiseksi hyvin samana kierto koko
ajan. Eli noin 28 päivää, kierukan kanssakin saattoi
heittää pari päivää suuntaan tai toiseen. Kierukan jälkeen
27, 28, 28 ja nyt menossa kp29/28, eli tänään pitäisi menkat
alkaa.
Mitenkäs HaaveissaRuu sulla kävi sen kierukan poiston kanssa?
(.) Edelleen on niitä nippailuja/vihlaisuja. Aamuyöstä tuli
herättyä eikä uni enää maistunut, kuvotustakin oli. Kuviteltu
oireko? No nyt sitten odotellaan tämä päivä ja huominen,
viikonlopuksi varmaan hommaan uuden testin, jos ei menkat
ennen sitä ala.
72mama
Johan nyt täällä piinaillaan! Toivottavasti saataisiin plussauutisia. +++++
Mp73 : Kyllä täällä meitä pitkän tähtäimen kuumeilijoita on muitakin. Multakin kierukka lähti vuosi sitten heinäkuussa, ja edelleen olen täällä, tosin yhden keskenmenon kokeneena. Aika vaan tuntuu rientävän niin vauhdilla. Mutta eiköhän se vaavi meillekin suoda, jossain vaiheessa. Ei menetetä toivoa! Hyvä, että sulla kierto alkaa tasoittua, jospa se onkin ollut siitä kiinni..
Tervetuloa uusille kuumeilijoille!
Plussatuulia!
Itsellä kp 18/24 menossa, odotellaan..
vuma
No kierto kierukan poiston jälkeen 6 ja puoli viikkoa! No ainakin kropassa jotain tapahtuu, kun luulin ettei. Ehkä se kierto nyt palaa 28 pvä:ään, toivottavasti!Aktiivisesta pupuilusta ei luulisi olleen kiinni, joten samaa rataa sitten taas yrittämään.
Toivon, että teillä muilla tärppää ja " kierukkalaisille" onnea kasapäin, että kiertonne olisivat säännöllisemmät kuin omani ja plussaa näyttää testi.
Tein testin, vaikka tiesin kyllä oikeasti, että turhaa tein. Mutta, kun se niin poltteli kaapissa. Selkeä nega, ei jäättänyt mitään tulkinnan varaa, tumma kontrolliviiru ja toisen viivan paikka niin tyhjä kuin voi olla.
Kierukan kanssa ei ollut mitään kiertoa, jonkin aikaa tiputtelua kierukan laiton jälkeen ja sitten loppui kaikki. Mulla oli siis hormonikierukka. Ei kait tässä sitten ole mitään hormonitoimintaakaan, ainakaan sellaista, että heti tärppäis;-) Mun lääkäri sanoi kierukan poistossa, että kolme kuukautta voi odotella sitten alkaisihormoneilla herätellä sitä kiertoa. No nyt vielä kaksi kuukautta odotellaan.
Tällasta täällä...
Pahoittelut negan testanneille!=( Tänne ei mitään uutta.. Toivois vain että vuosi menis nopeesti, niin sitten voiskin ryhtyä jo yrittää kolmosta. Miten ihmeessä sitä jaksaa odottaa vielä sen vuoden tai ainakin 8kk (kuopus täyttää 8kk päästä keväällä 2v ja sinne asti jos jaksais odottaa..)?? No ehkä tässä joskus löydämme asunnon ja kun muuttopuuhiin päästään niin on jotain muuta ajateltavaa! Mies olis jo ihan valmis aloittamaan yrityksen. Aina kun ollaan sänkypuuhissa niin kysyy että joko nyt tehdään se kolmas vai laitanko kortsun...=D Ja vielä vuosi sitten se oli vakaasti sitä mieltä, että meille ei enempää lapsia tule! Niin se vaan mieli muuttuu, kun aikaa kuluu.
Mulla meni nyt kierrot ihan sekaisin. Menkat loppui viimeksi kaksi viikkoa sitten ja maanataina alkoivat taas. Mitähän tämä nyt meinaa? Tuleekohan sitä ovista nyt enää ollenkaan?
Samassa veneessä näköjään me muijat olemme. Mulla ei kans ollu hormonikierukan kanssa vuotoa, kun ihan hieman rusehtavaa. Mutta niissä oli jotain 28pvä säännöllisyyttä. No tosiaan kierukkani poistettiin heinäkuun lopulla 26pvä, sitä menkat 2pvä päästä ja tänään alkoi seuraava vuoto. Tätä vuotoa ennen olen jo pariin kertaan testannut aconilla, mutta negaa näytti ja nyt syykin on selvä. Toivotaan, että kierto palautuisi pian! Molemmat aiemmat lapset tulleet heti tilauksesta ja nyt jo melkeen meni hermot eli kai tämä kolmannen tekeminen on enemmän työtä, niin kuin mulle on varoiteltu...
Onneksi täältä palstalta on voinut lukea muitakin hormonikierukan jälkeen raskautuneiden juttuja siitä, miten 2, 3 ja 4 kierron jälkeen ovat tulleet raskaaksi eli kyllä meillä on toivoa.
Kärsivällisyyttä, kun jostain saisi ostettua!
72mama; Lähden kohta puoliin yksityiselle gynelle poistattamaan kierukkaa, kun eilen ei terkalta onnistunut vieläkään(ei mikään yllätys).
Olisin saanut 19.9 kunnalliselle lääkärille ajan, mutta EI VOI niin kauaa odotella.
Senkin kaksi viikkoa sitten ehtii palautua kierukasta ja jos vaikka yhtään aikaisemmin tärppäis=)
Tsemppiä kaikille piinailijoille. +++++++TUULIA
Perjantaina vähän nippaili aamusta mahaa ja pieni veriviiru tuli paperiin kirkkaan liman seassa. Jälkivuotoako vielä? Kun sitä oli siin se oli semmoista vaalean ruskeaa tuhrua. Kuukautiset ei ole alkaneet edelleenkään vai voisiko se olla yhden kumin rikkoutumisen seurausta??? Nythän olis km:stä (rv 18+) laskettuna kp 37... Meidän kun piti odotella siihen jälkitarkastukseen asti joka on ensi viikolla, siis oma päätös oli tämä.
Mutta tyhmänä tässä nyt mietin, että milloin voisin testailla? Mä olen vähän huono näissä.
Tai siis en mä uskalla edes testata... aivan kamalaa, eikun ihanaa tai siis ei se voisi olla niin onnellista ja helppoa *aivan sekaisin*
Mutta pahoittelut Emmalle, tuo on niin raskasta, halii
Ja sitten taas onnittelut plussanneille, pitoa matkaan!
No lomareissu on tehty ja nyt alkaa arki taasen, mukavaa tämäkin.
Rilla-ma-rilla