+++TOUKOTUHISIJAT vko 36+++
Ajattelin, että jospa mekin siirtyisimme pikkuhiljaa vikkopinoihin, joten tässä ensimmäinen.
Kommentit (63)
Kirjoitan nyt tänne, vaikka kerkesin esittelyn tehdä msn:lle. Meillä siis tulossa neljäs lapsi ja laskettuaika on 4.5. Hiukan varovaisena vielä täällä roikun, koska edellinen yritys päättyi aikaisessa vaiheessa... Alkuraskauden ultra on varattu ja toivottavasti sinne asti päästään...
Letti
MrsEmerson:
Miten Toukotuhisijoihin liitytään? Linkin kautta avautuvasta sivusta käsitin, että tarvitsen kutsun voidakseni liittyä. Yahoo näyttäisi olevan kaikille avoin eli muutkin kuin jäsenet näkevät viestit ja siihen taidan olla liian ujo...
Yahoon listan asetukset oli hieman pielessä, nyt on kaikki osiot avoimia vain jäsenille.
t.Stine
huomenta vaan kaikille!!
tähän aamuun heräsin väsyneenä ja huonovointisena, jeeee.. vihdoin kunnon oireita, tulee varmempi olo itselle vaikkei sekään mitään takaa.. ei sentään oksennusta tullut mutta ei ollut kaukana, varsinkin kun kuopuksen kakkapyllyä pesin... :S
Ilma täällä on harmaa ja sateinen ja paleltaa ja nenä vuotaa... taidamme nökötellä sisällä tän aamupäivän, puolen päivän aikaan on sitten tallusteltava hakemaan esikoinen eskarista.
Neuvolaa odotan innolla..
Mites te muut joille tulossa toka tai kolmas jopa neljäs, meinaatteko ottaa äitiyspakkausta?? heh.. vähän mä mietin näitä ajoissa :D
nitton
Voi teitä onnellisia, joilla on oireita! Minä vaan oottelen, et tulis edes vähän paha olo. Viikkoja 5+0. Jospa tässä viikon parin sisään tulis jotain tuntemuksia. En tietenkään toivo mitään älytöntä oksentamista, mut ees jotain. Mä niin pelkään, et menee kesken. Pakkauksen aattelin tällä kertaa ottaa. Kolmelle oon ottanu tähän mennessä ja kahdelle en ottanu. Onhan niitä haalareita sun muita nyt jo monta, mut sisävaatteet kaikki on jo niin kulahtaneita, et ois kiva saada jotain uutta. Sinne on vaan niin pitkä aika, ku pakkaus-jutut tulee ajankohtaseks. Kunhan nyt selviäis edes nää epävarmat viikot. Onko teillä kellään ylipainoa? Mulla on 10 kg ylipainoa ja yritän nyt, ettei tulis painoa tällä kertaa niin paljo. En ehtiny laihduttaa edellisiä vauvakiloja. Kai sitä ei tulis painoa,jos vaan ei söis makeeta niin paljo ja muutenki terveellisesti. Aion ihan tosissaan nyt yrittää pitää terveellisen ruokavalion!
Tildero 5+0
Täällä ollaan viluissaan,oikeesti koko ajan niin kylmä ja varsinkin öisin.Kuvotuksen tunnetta tulee silloin tällöin,lähinnä jos nälkä ja väsyttää aikas paljon.Olen onnellinen kuitenkin jokaisesta vaivasta kun välillä ei tunnu yhtään olevansa raskaana.Iltaisin masu on aikas turvoksissa sekä syönnin jälkeen.Neuvola on varattuna rv 8+0.
Terkuin: Odottelija76 rv 6+0
tildero: samassta syystä minäkin ajattelin ottaa pakkauksen, suurin osa vaatteista on ollut meidän kolmella sekä vielä siskoni yhdellä lapsella, että ne alkaa olla jo aika kulahtaneita, ja tuossa kun niitä jo kerkesin hypistellä, huomasin että puolipotkareista on kuminauhat sökönä, eli niitä pitäis joko uusia tai hankkia kokonaan uusia..
Mulla on myös tässä sellanen 7kg ylimääräistä, keikkunut ekasta raskaudesta asti mukana ja aina joka raskaudessa tullut pari lisää mutta kivasti aina saanut ne sit karistettua mutta tuo 7 on ollut sitkeästi mukana. Mullakin on tietty tavoite tämän raskauden painonnousun suhteen ja sen eteen aion taistella, eli ei herkkuja tai jos niin harvoin ja vähän... tulee olemaan vaikeaa...
mulla on pahoinvointi ihan täysillä päällä, eilen illalla ja tänään aamulla olen oksentanutkin ja muun aikaa keinuu vatsassa epämiellyttävä öklö olo. Yritän syödä sännöllisesti jotain (ei oikein mikään maistu), lähinnä hedelmiä ja mustikkakeittoa olen pystynyt syömään. Töissä olo on tuskaa (juu pääsin takas töihin flunssan kourista), ja iltaisin lasten kanssa kun haluaisivat pelaamaan futista, pyöräilemään jne normaalia elämää, ja mä haluaisin vain leeboilla sohvalla. Onneksi mies sentään jaksaa pelata ja viedä lapsia ulos.
Oli painonnoususta puhetta, mä onnistuin tiputtamaan kaikki entiset raskauskilot ja vähän ylimääräistäkin nyt nelivuotiaan kuopuksen syntymän jälkeen, joten olen ollut ihan sutjakassa kunnossa sen jälkeen. Meidän lapsilla on 1,5v ikäeroa joten siinä välissä ei mitään pudoteltu kun imetin vuoden ja olinkin jo raskaana taas. Molemmissa raskauksissa tuli n. 15kg, mutta mulla olin siihen aikaan just ylärajoilla tuo painoindeksi muutenkinkin, pulskassa kunnossa ja BMI vähän päälle 25 joten jouduin sokerirasituksiin jne. Nyt toivon ettei niin käy, eikä toki pitäisikään käydä kun BMI on 22,4.
Meillä on hankkiuduttu eroon lähes kaikesta vauvatavarasta, laitettu kiertoon sukulaisille ja ystäville. Voi olla, että jotain päätyy taas takaisin meillekin kun tästä kerromme, mutta aion siis ehdottomasti ottaa äitiyspakkauksen jos sinne asti pääsemme. Ainoa mitä siis kotoa löytyy, on varastossa olevat pinnasänky ja rattaat. En aio hankkia uusia vaunuja, näillä saadaan pärjätä. Ainakin nyt tuntuu siltä. Ja joo, ehkä vähän ennenaikaista suunnitella rattaita ja muuta sellaista... ;)
Mun rinnat on ihan ihmeissään tästä kaikesta: katselin aamulla metrossa lehdestä kuvaa vauvasta äitinsä sylissä ja rinnoissa tuntui yhtäkkiä Todella Voimakas herumisrefleksi. Ihan säikähdin, että onko pusero jo märkänä kun tuli iäisyyden takaa mieleen imetysajat. Mutta ei sentään, polte vain tuntui ja teki mieli pusertaa tissejä kun niin tuntui kovasti se herumisen tunne. Siinä oliskin muilla metromatkustajilla ollut hauskaa, kun minä muutenkin varmaan harmaana huonosta olosta olisin alkanut tissejäni halailemaan :)
Tällaiseen tuokiokuvaan tälläkertaa, mukavaa torstaita!
Niipa 6+2
Mulla on tosi vähän ollu huono olo...kaamee väsy kyllä ja nännit kipeet ja vilu usein.... mut oon kans odotellu et koskas se oksentelu oikein alkaa... voihan raskaus olla oireetonkin sillä saralla..
vatsa ei oikein toimi ollenkaa.. en tiiä johtuuko seki tästä vai mistä.
tai siitä että lopetin tupakanpolton 4vko sitte 10v polttamisen jälkeen! =) Hyvän asian vuoksi tietenkin =)
Tänään tilasin neuvolan. sain 9+1 . sanotttiin että yleensä annetaan siinä rv8 jälkeen mut ei onnistunu mulla työvuorojen takia..
Mutta nyt BB:tä katsomaan =) siel on kans joku raskaana ;)
T:MussunMussun rv 5+1
ympärivuorokautinen huono olo.ja ongelmana on että en oikein voi mennä oksentamaan vaikka oksettaa ihan tajuttomasti kun mulla on tuo antibioottikuuri niin hukkaanhan se menis kun nekin siinä samalla oksentaisin.huh,tuntuu että mitä tahansa syö niin huono olo vaan on ja pysyy.mitään makeeta ei tee ees mieli.koittanu sit juoda kokoaika vettä..viime yönä kun olin töissä sairasloman jälkeen niin mietin että mitähän tästä töissä käymisestäkin oikeen vielä tulee.mulla tosi kiireinen ja fyysinen työ ja vielä 3-vuorotyö.nytkin kun on kova väsymys päällä niin miettii että miten sitä oikeen jaksaa valvoa öitä tai herätä niin aikasin töihin.mutta ehkä se sitten helpottaa tän alun jälkeen jos nää kaikki oireetkin pikkuhiljaa sitten katoaa.toivon!!
muutoin kyllä olen niin onnellinen!!!lapsillekin nyt sitten kerrottiin vauvasta vaikka tarkoitus oli myöhemmin...pojat ottivat uutisen tosi ihanasti.kuopus 4.5v oli aivan intona.tietysti kun hänestä isoveli tulee.vauva saa kuulema nukkua hänen vieressä ja hän hoitaa ja tekee ihan mitä tahansa ja suunnitteli vaikka mitä.eilen kuunteli mun masua ja sanoi että " joo-o,siellä on muuten tyttö.ja sen nimi on anniina" .ja vähän ajan päästä sanoi että " äiti muuten,siellä on toinenkin" .esikoinen myös välillä käy silittämässä mun masua ja miettii että milloinhan se kasvaa siellä isoksi kun on vielä niin tositosi pieni.ja oli pieni murheen aihekin että mitä jos kaverit alkaa nauramaan kun meille tulee vauva.voi pientä,vannotin että ei varmasti kukaan naura.
ajatus kyllä juoksee vinhasti kokoajan ja olen minäkin miettinyt että varmasti otan äitiyspakkauksen.on niin ihana saada se.esikoiselta sen silloin otin.toisaalta kyllä meidän pitää hankkia melkein kaikki kun ei ole enää mitään tarvikkeita.hieman vaatteita mitä olen säästänyt.pääsee siis sitten hipelöimään kaikkea!!
oikein kaunista ja aurinkoista perjantai päivää kaikille!!
mirbula 5+6
Tervetuloa mukaan uudet!
Nitton oli kysellyt äitiyspakkauksen ottamisesta. Mä aion ottaa myös tälle seuraavalle lapselle sen pakkauksen, vaikka esikoiselta onkin vielä kaikki tavarat ja vaatteet jäljellä. Potkuhousut kun jo nyppääntyivät esikoisen käytössä, niin on kiva saada jotain uutta ¿pikkukakkoselle¿. Pakkaus kun on kuitenkin arvokkaampi.
Tildero, mä yhdyn sun kanssa siihen, että tulisi nyt edes jotain oireita. Mulla on kyllä niin vähäiset oireet, että oikein ihmetellä pitää. Ei mulla esikoisenkaan kanssa mitään pahoinvointia ollut, mutta oli sentään jotain. Toivottavasti kaikki on hyvin tuolla masussa oireettomuudesta huolimatta.
Kyselit myös ylipainosta. Täällä on myös yksi ylipainoinen odottaja. Laihdutin juuri 12kg kun alettiin vauvelia yrittää, mutta silti on vieläkin aivan liikaa painoa. En kuitenkaan ota asiasta stressiä, sillä mä painoin saman verran esikoisesta kun painan nyt ja raskaus meni hyvin. Sokerirasitukseen joudun tälläkin kertaa, mutta ei se mua ainakaan haittaa. Vauvan hyvinvoinnin takiahan sinne mennään. Viimeksi sokeriarvot olivat erinomaiset.
Vauvatarvikkeista vielä. Me emme hanki muuta kuin uuden sängyn esikoiselle, että vauva pääsee pinnasänkyyn. Kaikki vauvatarvikkeet ovat esikoiselta tallessa. Ehkä jotain vaatteita tulee hankittua lisää, varsinkin jos tällä kerralla tyttö tulee ja jotain muuta pientä (tutteja, kestovaippoja jne.) Siitä voisinkin tehdä jatkokysymyksen, eli aiotteko ottaa sukupuolen selville?
Me aiotaan ja mennään tälläkin kertaa 4D-ultraan. Esikoiselta käytiin ja se oli tosi kiva käynti. Saimme tietää lapsen sukupuolen 100 % varmasti ja lisäksi saimme hyviä kuvia ja vielä noin 10 min pituisen DVD:n mukaan. Eli voin suositella asiasta kiinnostuneille.
Nyt täytyy mennä kun ollaan ulos lähdössä.
Hyvää lauantaipäivää toukotuhisijat!
Pikkupapu rv 6+2
Ja onko Lahden seudulla sellasta palvelua, tietäskö joku? Toisaalta kiinnostais mennä sinne. Oon ainaki kuullu, et sieltä saa varman vastauksen sukupuolesta. Mulla on kyllä huonoja kokemuksia noista arvailuista, ku edellistä sanottiin ultrassa varmaks tytöks ja olikin sit poika. Se oli tavallinen 3D-ultra sairaalassa. Olis ihan hauska isompia lapsiaki varten se 4D:stä saatava DVD. Saisivat ihastella vauvelin liikkeitä siitä ja itselle+miehellekin olis tietysti mahtavaa nähä se pieni. Toisaalta tekis kyllä mieli jättää salaisuudeksikin se sukupuoli, et en nyt sitte tiiä mitä teen sen ultran kans. Mä joudun kans sokerirasitukseen taas. Mulla on yhdessä odotuksessa ollu raskaus-diabetes.Lopuissa neljässä arvot oli erittäin hyvät. Vauvat on ollu kyllä mulla aina 4-4.5 kg. Senkin takia pitäis nyt elää tosi terveellisesti, et ei pääsis vauva kasvamaan niin isoks. Ja tietysti sen diabeteksen takiaki pitäis sokeria ja hiilihydraatteja välttää. On vaan niin sellanen olo edelleen, et onkohan siellä masussa kuitenkaan kaikki hyvin, ku ei mitään oireita kuulu...
Aurinkoista syyspäivää kaikille teille!
Tildero 5+2
Tildero, Lahden Hemossa on 4D ultra. Hinnasta en tiedä, mutta tuosta naapurista juuri kuulin, että 19 viikolla ei yhdelle perheelle oltu sanottu sukupuolta kun ei ollut täyttä varmuutta.
Me emme aio selvittää sukupuolta, kumpikaan meistä ei halua tietää. Kenetäkään näistä kolmesta ei oo tiedetty, mutta mulla on ollut oma aavistukseni kyllä ja se on osunut joka kerta oikein.
Yritin sinne Yahooseen, saapa nahrä kuinka ämmän käy... Täällä kuiteskin turisisin mieluusti, samalla kun käyn muissakin keskusteluissa piipahtamassa.
Raskaushysteria on saanut täällä vallan. Meillä tietysti alkoi maalausremontti juuri nyt. Olen nukkunut mun ateljeessa viime yönä, kun pelkään niitä höyryjä... Ainaski maalaaminen kielletään, mutta liekö täällä hyvä asuakaan, kun silmät kirvelee ja nokka vuotaa. Kylällä olen laukkonut koiran ja muksujen kanssa aina päiväsellä. Niin ja kaupan päälle piti sitten kovistella isäntää, kun hän ei kysele kuinka raskaana oleva vaimonsa jaksaa. Niin raskaana! Ei tuommoiseen muuten sortuisi. Hävettää...
Jollakin oli pahoinvointi jo täydessä terässä! Mua vasta hiukan etoo. Toivottavasti yrjöt muuttuvat ystävällisiksi mahdollisimman pian. SE on niin kuluttavaa!
Sujuvaa sunnuntaita,
Noora 4+3 tai vähän päälle
Heippa! Eilen on saatu vahva plussa testiin, ihanaa!!!!!!!! Laskettu aika olisi näillä näkymin 20.5.2008. Esikoinen on syntynyt 10/05.
Välillä tuntuisi olevan pientä pahaa oloa, niin kuin juuri nytkin. Tosi aikasin on näköjään alkanut, tai sitten vain kuvittelen. Viikkoja nyt vasta 3+5. Mulla lyhkäsiä kiertoja, niin siksi sain plussan jo kp26. Sitten alamassussa nipistelee välillä, turvotustakin olisi jo?!
Olo on aivan mielettömän onnellinen, yrityskierto 9 ja tärppi kävi! Mieletöntä! Ehdittiin jo lääkärikin varata, onneksi ei tarvitse mennä :)
Toivottavasti kaikki menee hyvin ja toukokuussa saisimme kaikki nauttia ihanista kääröistämme :)
Mulla myös hysteria nostaa päätän. Esikoisen aikaan en uskaltanut liikuntaakaan harrastaa juuri ollenkaan, kun pelkäsin, että teen jotain väärin ja menetän vauvan!!! Nyt en anna itselleni lupaa olla niin pelokas! Meinaan jumpata ihan normaalisti ja tunnustella vointia. Mutta tietääkö kukaan, onko tässä vaiheesa jokin jumppaliike haitallinen??? Saako kaikkia vatsalihaksia tehdä vielä normaalisti???
Nyt pitää mennä, Mukavaa sunnuntaita kaikille!
Nelliina rv 3+5 :))))
Moi! Tässä toinen uusi odottaja toukokuulle! Eilen testasin plussat ensimmäistä kertaa elämässäni : ) Nyt olen ihan hämmennyksissäni, etgtä mitä pitää tehdä ja miten olla : ) Täytyy vaan kovasti toivoa, että pienokainen pysyy matkassa mukana, koska viikkoja oletettavasti vasta 4+1 (mun kierto ollut tosi epäsäännöllinen) ja l.a. 18.5.
Olen 26 vuotias, mies 27, ja esikoinen siis tulossa. Kaikki vauvaan liittyvä on meille ihan uutta :)
Mulla pahoinvointi sai 4 pv sitten miettimään, josko olisin raskaana, ja sama jatkuu. Koko ajan vähän ällöttävä olo.
Miten siis liityn toukotuhisijoiden la-listaan?? En tajua....yahoohon tosin sain jo haettua.
nostin toukotuhisijoiden esittelypinoa, lisää itsestäsi tiedot siihen perään.niin ja tervetuloa mukaan
öttinen rv 6+1
Kävin jokunen päivä sitten ilmoittautumassa tuolla esittelypinossa. Mukava lukea että muilla on tutun kuuloisia mietteitä :)
Meillä esikoinen on jo 3v, joten jotkut yksityiskohdat viime raskaudesta on päässeet hiukan unohtumaan...
Itseänikin jännittää, että miten kirppu pysyy matkassa. Jopa jokainen vessassa käynti tuottaa hyvää mieltä kun punaista ei näy :) Tosi lievää kuvotusta on ollut monta päivää, ja nännit on välillä kovinkin arat. Pahasti ei ole vielä väsyttänyt. Edellisessä raskaudessa oksentelu alkoi 6+3 ja kesti vain noin viikon. Sitä odotellessa, yöks... Mullakin tuo pahoinvointi vähän rauhoittaisi mieltä, kun tietäisi että sitten todennäköisemmin kaikki olisi hyvin. Toisaalta en todellakaan haluaisi kokea sitä enää, varsinkin kun nyt istun avokonttorissa paljon kauempana vessasta kuin viime kerralla, apuva.
Alkuraskauden ultran ajattelin varata suurin piirtein rv:lle 7+1, ei ainakaan aikaisemmin (niin kuin joku tuossa suosittelikin, itse olen samaa mieltä). Esikoisesta kävin 6+5 (luulin että oli jo pidemmällä), ja silloin tosin jo näkyi syke hyvin. Neuvolaan ajattelin soitella huomenna, täällä ainakin ennen oli rv 8-9 paikkeilla eka neuvola.
Mutta nyt pitää lähteä pelaamaan tennistä... nyt kun vielä uskaltaa pelailla. Varmaan sitten täytyy pelailut jättää kun masu alkaa kunnolla kasvaa.
-alma rv 5+0
[color=limegreen]Hei kaikille!
Kävin laittamassa jo tietoni esittelypinoon.
eli ensimmäistä yllätysvauvaa tässä odotellaan alkumetreillä (pillerit pettivät) mutta toivottu vauva on ja erittäin onnellinen olen hänestä. Mieskin hyvällä mielellä.
Turussa asustellaan ja opiskellaan ja ollaan töissä..
Minäkin olen flunssassa... kiva kuulla, että muutkin plussanneet ovat olleet, ehkä tämä flunssa ja nuha tosiaan on RO. ja sitten väsyttää ja paleltaa, muita oireita ei vielä toistaiseksi ole, ja toivottavasti ei tulekaan *koputtaa puuta*
ensi viikolla pitäisi varata eka neuvola, jonka täällä ilmeisesti saa vasta 10:lle viikolle... ei voi mitään.
Kaikille meille tarrasukkia ja vauvaliimaa masuun mukaan.
-sylinalle rv 5+ (luulisin, vaikea tietää, kun söin pillereritä)[/color]
Miten Toukotuhisijoihin liitytään? Linkin kautta avautuvasta sivusta käsitin, että tarvitsen kutsun voidakseni liittyä. Yahoo näyttäisi olevan kaikille avoin eli muutkin kuin jäsenet näkevät viestit ja siihen taidan olla liian ujo...