++ Kultainen 60-l viikolle 36 +++
Oikein mukavaa viikkoa kaikille !!
Tehdäänpäs taas oikein pitkä pino !
Kommentit (49)
Kävin eilen hutaisemassa juttua tänne, mutta nyt kun katson pinoa, sitä ei löydy mistään! Mihinkähän sen oikein kirjoitin. En kirjoita palstalla muualle kun kultaisiin... Mystinen juttu.
No, yritän nyt toistaa mahdollisimman tarkasti.
Kun tosiaan uutisia Wemppa jo odotteli niin onhan niitä. Sain verikokeen tulokset ja kaikki ok. Tulehdusarvo oli nolla, mikä oli tosi hyvä homma. Raskaushormonitasossa oli jotain (?), mutta sanoi virkailija että tulkitaan ettei ole raskautta.
Ilouutiseen sitten; sain peruutusajan ultraan jo huomiseksi! Jes Jes! Ei tarvitse kärvistellä kolmea viikkoa ja jännittää.
Mitenkäs siskot tulkitsisitte mun tilanteen, kun menkkojen pitäis tulla keskiviikkona ja ultra nyt huomenna maanantaina, näkyyköhän siellä mahdollinen raskaus jo tässä vaiheessa? Olen toiveikas, koska oireita mulla nyt olis, isäntä on satavarma asiasta. Perhanan ainainen optimisti ;) Minä jarruttelen tässä mieltäni, koska en halua tulla alas korkeelta ja kovaa.
Silloin kun verikoe otettiin, oli oviksesta viisi vrk, eihän silloin kuitenkaan vielä verestäkään voi todeta mahdollista hedelmöitystä eihän? Siis, nyt jännittää. Odotan huomista melkolailla innokkaasti...
Wemppa, hyvä oli kuulla että jäät huilimaan. On niin kullanarvoinen ja arvokas asukki sydämesi alapuolella että oikein teit. Jaksuhalit!
Voi Angeliq, pahoittelen että täti tuli sittenkin. Juuri tuo on raastavaa, kun toiveet herää ja sitten putoaa niin kovaa. Jaksamista.
Kysymykseesi siitä miksi vauvakuume jne, en osaa oikein sulle vastata muuta kuin sen että mulle vauvankaipuu on ollut joka lapsen jälkeen aina vain vahvempi. On nauttinut raskaudesta, vauva-ajasta ja siitä lapsesta aina edellistä kertaa, jos mahdollista, enemmän.
Kun olimme sairaalassa saamassa tuota kolmatta vipeltäjää, pyysin leikkaavaa lääkäriä tutkimaan kohtua sun muuta sen varalta, että kestäisikö kroppa vielä uutta raskautta. Mulla on siis kolme sektiota jo takana. Hän tuli seuraavana aamuna ja sanoi: rouva hyvä, kaikki näytti oikein hyvältä ja jos neljännestä haaveilette niin siitä vaan, tervetuloa uudestaan. Helppo homma, kun on valmis " vetoketju" jo masussa, niin voidaan taas vain avata ja sulkea ;) Naureskeli päälle ja toivotteli hyvää jatkoa vastasyntyneen kanssa. Ne oli sulosanoja ne!
Jos mulla olisikin vaakakupissa jokin toinen vaihtoehto kuin vauva, osaisin varmaan paremmin sulle vastata. Minä en ajattele tätä järjellä mitenkään, kuten varmaan jo huomasit :)
Mitähän muuta mulla oli?
No, ainakin kaikille mukavaa sunnuntaita ja hyviä vointeja!
-minea-
ps. nyt kyllä tarkistan, tuliko tämä pinoon...
Olipa hyviä uutisia sinulla. Ja ihan mielettömän hyvä tuuri, että pääset ultraan jo huomenna!! En osaa arvioida voisiko siellä jo näkyä jotain, mutta kovasti odottelen sinulta huomenna lisää hyviä uutisia...
Ja mä vähän luulen, että kukaan muukaan vauvakuumeinen ei ajattele järjellä... Aika ihanasti muuten sanottu " valmis vetoketju" . Toivottavasti sitä päästäisiin piakkoin availemaan.
wemppa
siitä kuumeesta ja kuumeettomuudesta. Mun on jotenkin paljon helpompi listata noita ei-puolen asioita?! Jonkinlaista kroonista vauvankaipuuta mullakin on kai aina ollut, muulla tavalla en osaa tuota kuumeilua perustella. Jos raskaaksi tuleminen olis ollut mulle helppoa, niin en tiedä, olisko vauvantuska ollut yhtä kova.
Mutta on siis aikoja, jolloin en ole halunnut raskaaksi tulla. Miksi?
Esikoisen vauva-aika oli raskas, en olisi jaksanut heti perään toista. Pelkäsin nytkin enemmän tätä alkuaikaa, kuin esim. synnytystä. Halusin, että edes toisella vanhemmalla on vakituinen työpaikka, kun lasta hankitaan. Typerää järkeilyä näin jälkeenpäin ajateltuna. En halunnut lasta huonoon parisuhteeseen. Mun mielestä lapsi ei pelasta kuralla olevaa suhdetta ja eroonhan mun eka liitto päättyikin.
Nyt se tyttö heräs. Analysoin myöhemmin vielä sitä, miksi Meralia ruvettiin puuhaamaan suurinpiirtein ekalla tapaamisella..no ei nyt sentään kuitenkaan ihan ekalla..
Vauvakuume ja plussat sekä miinukset; plussa eli miksi haluaa? No, kun haluaa. Ei järkisyitä, ei perusteluja. Minusta uusi ihminen, ensin alkuna vatsassa ja myöhemmin vauvana rinnalla ja sittemmin isompana kotona, on kaikessa yksinkertaisuudessaan (ja samalla suuruudessaan) ihan riittävä syy. Elämän alku on hieno ihme silloin kun se tapahtuu ja minusta lisääntymiseen ei oikein syitä tarvi.
Miinukset? Oma keho ei riemastuisi enää yhdestä, sellaiset reisimadot oli.... Näin vanhemmiten väsy pukkaa jo kolmen hoidossa (meissä siis vanhin täytti 4 v.) ja nyt kuumeflunssassa kirosin alimpaan manalaan yöheräilyt.... Olen ollut raskaana tai imettänyt nyt viimeiset - ottiatuota - noin 5 vuotta, tauko on paikallaan. Ja viimeisimpänä muttei vähäisimpänä ' miksi ei' , kun se ei ole mahdollista.
Me: isommat ulkona, minä kuumeessa ja vauva huutaa lattialla, joten mentävä.
sulle Pinkerton!! Itsellä onneksi " vaan" flunssa. Kuumetta ei ainakaan vielä. Tämmösen olon vallitessa mietin kyllä sitä, miksen osaa ajatella järjellä silloin kun mietitään ehkäisyä tai sen puutetta...
Senniina: Totta, vauva ei pelasta huonoa suhdetta. Mäkin elin ehkä viitisen vuotta sellaisessa suhteessa ja kuten aiemmin sanoin, vauvakuume on ollut mulla läpi elämän. Huomaan tässä nyt kuitenkin sen, että olen mä jossain vaiheessa osannut ajatella järjellä. Silloin ei siis vauvaa edes harkittu. Ja nykyisen miehen kanssa yritys alkoi täälläkin melkein heti. Silloin vaan tiesin, että tää on se oikea. Vai onko, käy nykyään välillä mielessä...?
Julmettu päänsärky alkoi just kesken viestin kirjoittamisen. Kahvia voisi kokeilla. Auttaiskohan se?
wemppa (joka koko viikon on ollut palstalta poissa ja nyt terrorisoi oikein urakalla)
nyt sitten minäkin;-)
Meillä oli silloin esikoisen syntymän aikaan asiat ex:n kanssa vielä ihan ok, alamäki alkoi myöhemmin. Olimme olleet pojan syntymän aikaan jo 8 vuotta yhdessä. Ihan samoin kuin wemppa sanoi, niin nyt vaan tuntu, että tämä on se oikea. Kaikki varmaan joskus miettii, että onkohan sittenkään..;-) Tiedossa oli myös mun vaikeus raskautua (vuosihan tätäkin lasta laaditiin hoitoineen päivineen ja jp-tekniikkoineen) ja se paljonpuhuttu ikä..
Nyt on tiedossa että appikset lähtee joskus lokakuun lopulla. Hellurei ja hellät tunteet. Yks asia (tai kaksi) mikä tässä ketuttaa, niin se että ei voi pierrä sillon ku pierettää (ainakaan kovin äänekkäästi) eikä viitti finnejä puristella joka vessakäynnillä (mun pahe..) ja hiippailla täällä sitten naama punasena. Onneksi tyttö pieree niin paljon, niin voi vahingon sattuessa syyttää häntä;-)
t. peräsnainen
Lokakuun loppuun asti!! Nostan sulle hattua! Mä en kestäsi. Ainakaan jos en vapaasti saisi/kehtaisi piereskellä. Sä olet urhein ja sitkein tuntemani pidättelijä. Mäkin tykkään puristella finnejä. Niitä ei vaan nyt raskauden alkupäiviä lukuunottamatta ole ollut odotusaikana ollenkaan.
wemppa
se kulkee meillä suvussa ja puristelen myös läheisiäni.
Senniina toivon sun (ja itsenikin) puolesta, että seuraava kuukausi kuluu nopeasti. Ehkäpä elelyä vähän helpottaa tieto siitä koska vierailu päättyy.
Anqelic, pahoittelut tätiriesasta. Oletko miettinyt gynellä käymistä, jos siihen heittelevään kiertoon löytyisi joku syy ja apu?
Kädet on jäässä ja pikkumies kaipaa iltapalaa, joten jatkuu seuraavassa numerossa.
Isotikru: Kyllä mä huomenna varmaan jäänkin kotiin, pitää nyt katsoa varaanko lääkärin vai olenko ilman todistusta poissa. Meillä voi olla 1 - 3 pv ilman paperia. Seuraavalla viikolla 18. pv mulla onkin sitten neuvola lääkäri ja jos olo jatkuu samanlaisena, niin varmaan sitten kirjoittaa ihan kunnon lepoloman.
Täällä on vähän samanlaisia yökuvioita, mies kuorsaa ja kuopus vierailee melkein joka yö. Normaalisti nuo asiat ei pahemmin haittaa, mutta tällä viikolla mun yöuntani on häirinnyt jopa akvaarion lorina. Ja viime yönä kun ei ollut kuorsaajakaan vieressä ja pikkulikkakin tuli vasta aamuviideltä, niin minä jo surin " kohtapitäämennätöihin" vaikka tänään vasta sunnuntai. Joten en voi kieltää, olen sairastunut stressiin.
Aamukahvit juotu, lapset kateselee telkkaria. Taidanpa painua takaisin sänkyyn lepäilemään. Peilistä katsoi äsken ihan vieras tyyppi. Flunssa tekee mun silmistäni aina ihan ihmeelliset, pienet viirut vaan...
Hyvää sunnuntaipäivää kaikille.
wemppa