Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä keskustelit viimeksi kehityskeskustelussa? Jännittää tuleva kehityskeskustelu,

Vierailija
11.03.2024 |

se on ensimmäinen minulle. Miten valmistaudun?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista vaatia lisää liksaa

Vierailija
2/22 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on valmiiksi laaditut kysymykset. Niissä on lueteltu yli-ihmisen ominaisuuksia, ja pisteytetty eri suoriutumisasteet jokaisen aiheen kohdalla. Sinun pitää arvioida, minkätasoinen työsuorituksesi on ollut. Sitten sinun pitää asettaa itsellesi kehittymistavoite. Seuraavassa kehityskeskustelussa sitä sitten tarkastelaan, miten olet suoriutunut, ja onko tavoite saavutettu. Tai sitten esihenkilösi tietää tuon prosessin turhaksi paperinpyörittelyksi, puhutte mukavia puolisen tuntia ja heitätte yhdessä lonkalta mukavat pisteet. Molempia tyylejä on tullut koettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiit kysymykset: miten mennyt vuosi meni, miten haluaa kehittää omaa osaamistaan tukevana vuonna, mitä palautetta haluaa sanoa esihenkilölle, miten saavutti tavoitteet ja mitkä ovat tavoitteet tulevalle.

ei siinä mitään jännitettävää ole. Vain täysi esihenkilön huomio. 

Vierailija
4/22 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on eri firmoissa pidetty lähes 30 kehityskeskustelua ja olen aikoinaan itse pitänyt niitä noin 300 kappaletta. Pohjat ja tavat ovat vaihdelleet paljonkin. Joissain se oli muutaman minuutin rupattelu työasioista, joissain kaksituntinen väittelysessio arviointeineen.

Viime vuonna keskusteltiin lähinnä laskutustavoitteesta ja urakkapalkkiosta. Tänä vuonna on taannoisen lomautuksen, uusien työvälineiden ja muiden muutosten takia paljon keskusteltavaa. Ylihuomenna piti olla, mutta siirtyi viikolla eteenpäin. Odotan innolla.

Vierailija
5/22 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diipadaapaa, miten voit pönkittää esihenkilöäsi, sinua kehutaan ja odotetaan, että teet vielä nykyistä enemmän hymyssä suin. Palkankorotus on sitten semmoinen mukava 30 euroa vuodessa, jos osaat olla miellyttävä. 

Vierailija
6/22 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset eivät käy normaalisti töissä. Ja palaute sähköpostiin, lista mitä voi korjata. Mikä idea on pelotella ihmisiä kuulustellen ja nalkuttaen.

Vierailija
7/22 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta sinun kehittyminen, muista olla mahdollisimman mukava ja joustava. Näin on saatu rasti paperille, että homma hoidettu. Valmistaudu kertomaan miten pidät työstäsi ja miten motivoitunut olet. Se riittää. 

Vierailija
8/22 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehuin itseäni sekä työpanostani ja kerroin miten ajattelin kehittää itseäni tulevaisuudessa. Parille kurssille aion nyt osallistua. Lisäksi pyysin palkankorotusta, jonka todennäköisesti tulen saamaan, pitäis olla 250 euroa kuussa. 

Vierailija
9/22 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskahan soten piirissä päästään kehityskeskusteluihin asti? :)

Vierailija
10/22 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä olet vuoden aikana tehnyt ja painota osaamistasi ja mieti suunnitelmat ensi vuodelle. Itsekehu ei haittaa yhtään. 

Vierailija
11/22 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää palkkaa ja katseltiin youtubesta pari kivaa videota

Vierailija
12/22 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diipadaapaa, miten voit pönkittää esihenkilöäsi, sinua kehutaan ja odotetaan, että teet vielä nykyistä enemmän hymyssä suin. Palkankorotus on sitten semmoinen mukava 30 euroa vuodessa, jos osaat olla miellyttävä. 

Minulle sanottiin yhdessä paikassa, ettei nyt ole mahdollisuutta palkankorotukseen. Samoissa tehtävissä ollut kollega sai korotuksen, koska saivat vaimonsa kansa lapsen ja elämisestä tuli näin kalliimpaa. Hieman ketutti, koska olin tehnyt hyvää tulosta kun taas kollega oli päättänyt lisääntyä ja tehdä työnsä huonommin lapsiperhekiireiden vuoksi.

Vuosia myöhemmin saimme itse lapsen. Työpaikka oli vaihtunut, mutta muistissa tuo edeltävä tapahtuma..Pomo sanoi, ettei nyt ole mahdollisuutta korotukseen. Lapsen saanti ei ole syy korotukselle. Lupasi harkita kuitenkin korotusta, jos minulla olisi esittää työtarjous nykyistä korkeammalla palkalla jostain muualta. Just joo... 

Vierailija
13/22 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan vuoden aikana kaikki tärkeät asiat muistiin. Mulla on sähköpostissa on oma kehityskeskustelukansio, jonne laitan laitan talteen kaikki vähänkin merkittävät asiat. Se on muistilistani, että tämä pitää sitten muistaa mainita jne... 

Vierailija
14/22 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käveltiin pomon kanssa reipas tunnin lenkki ja puhuttiin työasioita innosta puhkuen.

Valmis kyselykaavake, johon oli pitänyt ennakkoon vastata, mutta puheenaiheet muotoutuivat ennemminkin niistä asioista, jotka keskustelussa nousi esiin.

Vierailija
15/22 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/22 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehityskeskustelu kestää aina yli 2 tuntia, joskus lähemmäs 3 tuntia, mutta varmaankin tulee puhuttua jotakin tärkeääkin siinä samalla?

Vierailija
17/22 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu täysin siitä, millainen kehityskeskustelurunko teidän yrityksessänne on. Meillä tehdään erikseen edellisvuoden suoritusten arviointi omana keskusteluna (sitä ennen täytetään "blanketit" kehityskeskusteluohjelmassa) ja erikseen alkaneen vuoden tavoitteiden asetanta. Jos aikaa on, niin sitten saatetaan keskustella vähän muutenkin sitten työasioista yleensä.

Myös toki esimies vaikuttaa paljon, eli tykkääkö keskustella vai käykö vaan läpi sen annetun kaavan, onko aikaa käyttää keskusteluun vai varaako (joutuuko varaamaan) vain juuri ja juuri riittävän ajan.

Vierailija
18/22 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kehityskeskustelut edelleen vuosittain?  Itse en ole ollut useampaan vuoteen, korona-aika tauotti ne ja nykyään kenties resurssipula..

Pitäisihän ne olla useammin, itse en ns. rivityöntekijänä kyllä juuri  kaipaa niitä.

Vierailija
19/22 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keket kyllä vaihtelee paljon työnantajasta riippuen. Itsellä ollut täysin yhdentekeviä, yhdessä firmassa laiskotteleva muka-pomo ei jaksanut edes pitää vaikka olis pitänyt, mutta nykyisessä firmassa on hyvät keskustelut. Ja palkastakin aina uskalletaan puhua ja onhan se noussutkin.

Vierailija
20/22 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykset olisi ollut kiva saada etukäteen, että olisi oikeasti siinä tilanteessa voinut sanoa jotain tärkeää. Nyt se oli vaan, et ööö, tota joo... Ja jälkeenpäin mietti, että hitto, tästä ja tästäkin olisi pitänyt sanoa. Juttu karkailu vähän väliä jonnekin sivuraiteille, että anteeksi, mikäs se kysymys olikaan? Lisäksi meni kamalasti aikaa siihen, kun esihenkilö yritti niitä vastauksia muotoilla tekstiksi. Itse kun olisi saanut ajatuksen kanssa ja kaikessa rauhassa ne kirjoittaa etukäteen, niin itse keskustelussa olisi voinut keskittyä vain siihen keskusteluun ja lisäillä korkeintaan jotain uusia esille tulleita huomioita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä