g: onko vauvan isällä oikeutta määrätä synnytystapaa/lääkkeiden käyttöä?
mitäs mieltä.. tuli mieleen toisesta ketjusta mikä täällä joku päivä oli..
Kommentit (10)
Esikoinen syntyi puolivahingossa luomuna ja synnytys ei ollut helpoimmasta päästä (1h ponnistusvaihe). Olin kyllä todella kipeä ja huusin kuin elukka. Onneksi minä en muista synnytyksen lopusta juuri mitään (olin omissa maailmoissani) mutta mies muista liiankin hyvin.
Ja nyt vannottaa, että seuraavaksi minun on otettava joku puudutus! Ei kuulemma mitenkään pysty toista kertaa katselemaan minua sellaisissa tuskissa.
Katsotaan, harkitaan... Ja koitetaan nyt ekaksi saada se raskaus alulle ;)
Jos synnyttää itse, niin sitten saa minun puolestani päättää nuo asiat. Muutoin ei ole oikeutta.
tehtiin kompromissi, en ottanut epiduraalia, mutta mies suostui ilokaasuun ja pudendaaliin.
No ei ole oikeutta kun se ei synnytä. Ehdottaa saa mutta päätökset tekee äiti. Mutta siinä mielessä kyllä on hyvä olla jotain mieltä miehenkin että voi tarvittaessa olla äidin äänitorvena jos toinen ei kykene vaatimaan ja tarvitsee kivunlievitystä.
Niin kauan kun se olen minä joka synnytän, pidätän itselläni myös oikeuden tehdä synnytystä koskevat päätökset.
olisit jo kaivannut lisää tehoja, niin miehesi ei olisi siihen suostunut?
Olet tosi nössö, jos näin on! Opettele pitämään puolesi. Menkööt miehesi vaikka jalkaleikkaukseen ilman puudutteita, jos siltä tuntuu!
Muistuta häntä asiasta myös seuraavan tiukan päänsäryn yhteydessä. Buranat pannaan.
Jos äiti epiduraalin haluaa ja mies heittäytyy hankalaksi, niin se on mies, joka poistetaan salista.
ja mieheltä kysyttiin, että saako kohdun poistaa että jää äiti henkiin. Äiti ei voinut vastata kun oli jo taju kankaalla.
Kohdun poisto hätätilanteessa ei varsinaisesti liity synnytystapaan.
Ihan perusihmisoikeus on se, että jokainen saa päättää omasta ruumiistaan.