14-vuotias tyttäreni on kavereiden mielestä läski
Mitat 168/78. Onhan hän hiukan pyöreä, mutta parempi niin, kuin että anorektikko.
Kommentit (72)
Vierailija:
Mitat 168/78. Onhan hän hiukan pyöreä, mutta parempi niin, kuin että anorektikko.
Ruokavalio tarkasteluun ja liikuntaa lisää. Ei varsinaisesti aihetta millekään laihdutuskuurille.
Vierailija:
ja kundit piiritti mua jatkuvasti.
Nyt oon yhden lapsen jälkeen 20v 170cm 88kg ja hyvin kelpaan edelleenkin ;)
Eikö se ylipaino ole ongelma ITSEN kannalta? Oma terveyshän siinä on kyseessä! " oikeuttaako" joku todella ylipainonsa sillä, että edelleen kelpaa miehille? Voi tsiisus sentään!
Ja en tosiaankaan tarkoita että pitäisi olla laiha tai hoikka vaan normaalipaino on ihan hyvä. Välittäkää naiset itsestänne sen verran että ette päästä itseänne lihomaan, hitot siitä mikä kelpaa joillekin äijille!
Kevennä ruokianne, senkään ei luulisi olevan hankalaa. Ei makeita ostoksia tai sipsejä.
ja itsetuntoa täytyy vahvistaa, mutta kyllä painollekin pitäisi jotain tehdä.
Itse olen keski-ikäinen neljän lapsen äiti, ja samoissa mitoissa, 14-vuotiaana painoin noin 50 kg. Siitä olisinkin lähinnä huolissani, että kun iän myötä painoa tulee lisää, mihin mittoihin tyttö päätyy kun on minun iässäni.
Jos jätetään tunteilut sikseen, niin tyttärelläsi on 10-15 kg ylipainoa. Riippuu jonkin verran ruumiin rakenteesta. Mutta kannattaisi ohjata hänet terveydenhoitajan juttusille.
Onko perheenne ruokailut ok?
Onko vanhemmat ja muut lapset (?) norm. painoisia?
Ja usein heitä tapaa esim Mäkkärissä tai kadulla karkkipussi kädessä!
Vierailija:
Eikö se ylipaino ole ongelma ITSEN kannalta? Oma terveyshän siinä on kyseessä! " oikeuttaako" joku todella ylipainonsa sillä, että edelleen kelpaa miehille? Voi tsiisus sentään!
Ja en tosiaankaan tarkoita että pitäisi olla laiha tai hoikka vaan normaalipaino on ihan hyvä. Välittäkää naiset itsestänne sen verran että ette päästä itseänne lihomaan, hitot siitä mikä kelpaa joillekin äijille!
Onpas kivoja kavereita sun tyttärellä. :O No ajatelkoon mitä ajattelee, pääasia että tyttäresi on sinut kroppansa kanssa. Ei kaikkien, LUOJAN KIITOS, tarvitse olla mitään tikkuja.
-Eelia- (170cm / 66kg)
Kymmenen kiloa pois, niin tyttö ei vieläkään olisi hoikka, vaan tavallinen.
Vierailija:
Ap, kerro tytöllesi, että läskiksi nimittely on väärin. Osoita, että et todellakaan hyväksy sitä, että kaverinsa nimittelevät häntä.
Kerro, että rakastat häntä juuri sellaisena kuin on.
Miettikää yhdessä, miten voitte muuttaa ruokavaliota ja kenties lisätä liikuntaa, jotta paino ei ainakaan enää nousisi. Ei sen takia, että kaverit lopettaisivat haukkumisen, vaan siksi, että tyttäresi voisi paremmin.
Osoita omalla esimerkilläsi ja asenteellasi, että ihan oikeasti eniten merkitsee se, millainen ihminen on sisältä.
Auta tytärtäsi saamaan hyvä itsetunto ja opeta häntä rakastamaan itseään. Se on parasta, mitä voit hänelle antaa.