pas syyskuussa?
Heippa!
Meillä olisi tarkoitus tehdä elämämme eka pas syyskuussa, oliskos piiniskavereita? Olisi kiva jakaa tuntemuksia samassa veneessä olevien kanssa!
Hieman taustaa: meillä on ihanainen icsi-poika, pian vuoden vanha ja hälle kovasti haluttais jo kaveria. Tämä kaveri sai alkunsa toisesta icsistä, ekasta ei jäänyt edes pakkaseen mitään. Nyt tästä toisesta icsistä saatiin 7 alkiota pakkaseen ja ne ovat kolmessa oljessa. Elikäs varmaan yritetään ne kaikki kolme kertaa melko lailla peräjälkeen ja jos ei onnistu, niin nokka kohti seuraavaa icsiä. Olenpas mä negatiivinen, kun olen menossa jo uutta hoitoa kohti, vaikka tätäkään ei olla vielä loppuun asti koettu.
Kyllä mä kuitenkin olen suht toiveikkaalla tuulella näiden passien suhteen, ainahan sitä pitää yrittää toivoa parasta! Elikäs kun seuraavat kuukautiset alkavat, niin ultra täytyy varata kp10:lle ja sitten vain ovista bongaamaan! Tämän hetkisten laskujen mukaan siirto (jos siis sulatuksesta selviävät) tulisi tonne syyskuun loppupuolelle!
Tulipas tekstiä, mutta jos siis sinulle suunnitteilla pas syyskuun aikana, niin olisi kiva vaihtaa ajatuksia!
Terv. Hessunen ja pikku-ukkeli (10/06)
Kommentit (105)
Kävin kurkkimassa tuolla IVF-pinossa ja huomasin viestisi. Minäkin poistuin sieltä takavasemmalle jo ennen siirtoa... Olen kirjoitellut tuolla Pas elokuussa- ketjussa.
Niin ja sitten asiaan. Meillä siirrettiin jo kertaalleen sulatettu alkio eli kaksi kertaa hytisemässä ollut raukka. Sulo oli tykännyt sen verran kyttyrää siitä operaatiosta, että oli sulanut 80 prosenttisesti. Eli pakastettaessa oli viisisoluasteinen ja siirrettäessä nelisoluinen. No, tuumasivat että on jakautumiskykyinen ja elinkelpoinen, mutta kiinnittymismahdollisuudet on vähän heikommat. Mutta kuinkas kävikään. Plussa tärähti. Samaa toivon sinulle! Halusin vain käydä kertomassa, että noillakin reppanoilla saadaan plussia!
Tosin alkuraskaus on ollut tosi pelottava verenvuotoineen, mutta yhä ollaan raskaana ja siitä ollaan kiitollisia.
Voimia viimeisiin piinallisiin päiviin ja plussatuulia,
Noora ja Sulo 5+4
Blue, pahoitteluni negasta!
Tammkselle peukutuksia! Toivotaan, että plussaat vielä!
Nordenskjold Onnisttelut plussasta! Tarrasukkia!
Itse olin tänää ultrassa. Ei ollu tilanne sallinen kuin ois pitäny. Kp on nyt 12 ja limakalvon paksuus oli 4 mm.... Ihmettekinkin kun mitään haittavaikutuksia ei ole ilmennyt, eli lääkkeellä ei ole ollut vastettakaan... No päädyttin jatkamaan lääkettä torstaille, ja sit taas ultrataan ja päätetään et lopetetaanko hoito siihen vai jatketaanko siirtoon asti. On harmittanut ihan hulluna, kun edellinenkin kierto meni ohi, että taasko ollaan samassa pisteessä.... Oon ollu jotenki väsynytkin, että ehkä se lisää tätä matalaa mielialaa.... huokaus!
No nyt vaan päivä kerrallaan torstaihin asti. Pidelkää peukkuja!
Onko kellään muulla reagoinut kroppa näin hitaasti näihin hormoneihin?
Harmitusmielin Nallukka
...tänään ihan kunnollisena, joten kyllä se taitaa olla, että se siitä. Meidän tilanne on aika tosi huono uutta hoitoa ajatellen (miehellä siittiöitä 0-10 kpl), mutta jospa ne ottaisivat meidät jonoon kuitenkin uutta icsiä ajatellen.
Onnea matkaan kaikille plussaneille ja voimia ihan kaikille!!
Kiitos, kun tulit kertomaan mulle tämän " ei sulatuksesta täydellisesti selvinneen alkoin mahdollisuudet" ;o) !!!!!!
Uskon ja toivon nyt, että hänkin jaksaisi tarrautua kiinni. Mullekin sanottiin, että kiinnittyminen ei ole niin tod.näköistä, kun sellasen alkion kanssa, joka sulaa täydellisesti.
Elän Uskossa, Usko on muuten työnimi ;o) Sanonta sopii niin moneen kohtaan tässä projektissa, siksi se on hyvä työnimi
Vehnis
Onkohan tuo sinun lääkkeesi vastaava kun Zumenon? Eli sitä käytetään kohdun limakalvon paksuunnuttamiseen?
Minun Zumenon-annokseni oli kolminkertainen normaaliin (siis siihen, mitä ohjeessa lukee) ja kyllä se ainakin oireita aiheutti. Liikaakin! Eli sain aurallisen migreenin ja siinä kohtaa lääkäri mietti, että jatketaanko. Mutta jatkettiin, ja migreeni jäi yhteen kertaan.
Pääsin siirtoon viime pe. Saman viikon ma limakalvo oli 9mm. Eli kyllä se oli onneksi vaikuttanut muutakin kun sivuvaikutuksena ;o)
Tsemppiä ja toivotaan, että pääset siirtoon!
Vehnis
Mulla pas tehtiin kp16, jos ihan oikein olen laskuissa pysynyt ja ymmärtänyt. Eli mulla viime viikon ma kpl 12 limakalvo 9mm ja pe olin siirrossa.
Pidetään peukkuja huurunenille!!!! Meillä oli niitä kaksi, yhtään ei jäänyt pakkaseen. Toinen ei jaksanut sulatusta ja toinen siirrettiin vähän sulatuksesta " suivaantuneena" eli 4-soluisena, kun se pakastettaessa oli 6-soluinen. Kiinnittymismahdollisuus on pienempi, kun täydellisesti sulanneessa, mutta toivotaan, että heinäkuun keskenmenosta olis jotain " hyötyä" . Keskenmenon jälkeen kun kuulemma raskautumismahdollisuus seuraavat 6kk on +50%. Saas nähdä, osuuko kohdalle.....
Vehnis
Moi!
Merimono on vastaava ku zumenon, eli limakalvoa on tavoite paksuunnuttaa. Vahvuus on 2 mg ja 1.-8. kp söin 1 tabl 3x/pv ja sit 9. kp:stä aloitin 2 tabl 2x/vrk, eli ihan lääkärin ohjeen mukaan. mitään sivuvaikutuksia ei ole oikeastaan ilmennyt... ja kp 12 limis oli 4 mm...
Eli mitään ei ole tapahtunut... Torstaina nyt katsotaan tosiaan uudelleen, mutta mulla on mahassa nyt sellaiset tuntemukset, et menkat varmaan alkaa. Iha mieletön turvotus ja kipuilu..... Mullahan on viime aikoina vuoto tullut kahden viikon välein, ja lääkäritkin on mun kanssa ihan ihmeissään....
Huoh, hermot tässä kiristyy, ku ei homma mee niin kuin on suunniteltu... Toivottavsti päästäis siirtoon asti ainakin lähikuukausina, jos nyt ei onnistu.
Pitää nauttia tuosta ihanaisesta 3 v typykästä, joka tuhisee tuolla makkarissa.. Taidan lähteä sen viereen... Öitä!
Mulla on progynova estrogeenina, taitaa olla samaa kuin teidän zumenon ja merimono. Limis oli kp12 7mm. Eli aika vaihtelevia noi tulokset voi olla. Syön siis 2 tbl aamuin illoin.
Piinailu ei oikein mene vanhalla rutiinilla. En oikein saa rauhaa näiltä ajatuksilta. Heh ;) Siinä määrin sisäänkääntyneitä on mietteet että ei huvita tehdä kotihommia eikä paljon muutakaan. Ärsyttävää odottelua...
Oireista... hmmm, niitä on tai ei. Siis jotain on mutta realistina tiedän että ovat varmaan lääkkeistä johtuvia. Viluttaa, väsyttää niin että nukkuisin kellon ympäri jos voisin. Lämpö 37,2 jota kai noi lugetkin voi nostaa. Vatsaa kipristää ajoittain, rinnoista en osaa sanoa mittään. Esikoisen kohdalla tiesin raskauden heti rintojen turvotuksesta, tokan kohdalla ei ollut muuta kuin maitovuotoa mutta nythän sitä on tullut koko ajan kun imetyksestä on niin vähän aikaa. Viimeksi testasin heikon plussan pp9. Nyt en uskalla testata niin aikaisin, en halua bongailla mitään kemiallisia. Testaan ehkä viikonloppuna, sunnuntaina olis pp12.
Jaksua meille kaikille!
t. Pöppis pp8
On tässä jäänyt palstailut aika vähälle, ku oon koittanut olla ajattelematta koko hoitoa. Täähän on mulla jo 3 kierto peräkkäin ku koitetaan PASsia. Toisaalta tuntuu et homma menee kyl jo rutiinilla, mut eihän tähän koskaan totu.
Teillä on jo toisilla piinailutkin pitkällä, kohta siis voi alkaa plussia satelee=).
No mutta toivotaan et perästä tullaan. Eli kävin tänään ultrassa kp 10, ja limis oli 10mm. (mä oon syöny progynovaa 1tabl. aamuin illoin). Lauantaina aloitan Luget, ja maanantaina aamusta sulatellaan. Siirto iltapäivällä, jos siirrettävää eikä tarvita jatkoviljelyä. Edelleenkään eivät suostu siirtämään mulle ku yhden alkion. Sellasta tänne.
Jaksamista piinikseen, vaikka kyllä ne aikasta tuskaset viikot on.. ja tsempitykset kaikille jotka eivät vielä ole saanut sitä matkustajaa mukaan, että sinne asti päästään!!
-Helmivenla-
Täällähän te olette! Toivon kovasti teille plussasäteitä tälle kierrokselle! Pöppis, mulla toi lämmönnousu on aina kertonut raskaudesta ja alkanut vasta aikaisintaan kolme päivää siirrosta. Ja toi vilutus ja unetuskin kuulostaa hyvältä! Helmivenla, ymmärrän, ettei paljon tee mieli testailla. Tsemppiä viikonlopulle ja kahta viivaa tikkuun!
Voimia teille jokaiselle piinallisiin päiviin.
Noora
Mun on pakko tarkistaa, että oletko mahdollisesti se sama Pöppis, jonka kanssa piinailin PAS:sia loka-marraskuussa 2005? Jos olet, niin mahdatko muistaa mua Hilmistä?
... Mullahan oli sekoittunut Pöppiksen ja Helmivenlan tarinat vallan. Pahoittelen. Pääasia kuitenkin varmaankin tuli selväksi eli:
ONNEA MATKAAN!
Terveisin, Sekoboltsi Noora
Muistan hyvinkin, olen monesti yrittänyt etsiä kuulumisia että miten teillä meni. Jossain vaiheessa putosin kärryiltä, mutta muistan että tuplia odotit. Mitä kuuluu? Joko kuumeilet seuraavaa? Meillä siis siitä PASista syntyi toinen poika joka on aivan ihana velikulta. Tehtiin silloin mieletön plussa-aalto, toivottavasti sellainen saadaan tähänkin pinoon :)
Noora: sekoilusi menee tuon raskausdementian piikkiin joten saat anteeksi ja kiitos vaan onnentoivotuksista ;) Kiva kuulla sinustakin, käyn aina teidän pinossa vakoilemassa kun se meidän " perheellisten" oma pino katosi jonnekin. Hengessä ollaan mukana ja toivottavasti sun vuodot pysyy nyt visusti pois!
ON: pp9, tissitestin mukaan voisi tulla plussaa. Mutta parempi ettei mene arvailemaan. En uskalla testata kun en osaa kuvitella millainen poru siitä mahdollisesta negasta nousee. Parempi kun ei tiedä ja voi haaveilla...
t. pöppis
Sori että tuun tähän teidän piinispinoon nyt kertoilemaan kuulumisiani, mutta hienoa törmätä yllättäen vanhoihin tuttuihin. Odottelin tosiaan kaksosia, mutta kaikki ei sitten sujunutkaan ihan suunnitelmien mukaan. Menin supistusten vuoksi lääkärille rv 26+0, ja sieltä suoraan Tyksiin kun synnytys oli jo alkanut. Lääkkeillä saatiin synnytystä lykättyä pari päivää, ja ehdittiin antamaan kortisonit vauvojen keuhkoja kehittämään. Vauvat syntyivät tosi nopeasti, toinen oli tyttö (840g) ja toinen poika (915g). Molemmat vauvat voivat alkuun ihan hyvin olosuhteet huomioon ottaen, mutta sitten pojan tila alkoi heiketä. Viikon kuluttua jouduimme tekemään raskaan päätöksen tehohoidon lopettamisesta, koska hänen kaikki elimensä olivat jo niin pahasti vaurioituneet. Tyttö jatkoi sinnikkäästi taisteluaan, mutta ei sekään ihan helppoa ollut. Hänellä oli yksi verenmyrkytys ja sitten parin kuukauden ikäisenä suoli meni tukkoon, ja hän joutui käymään läpi 4 leikkausta. Lopulta 3,5 kk keskolassaolon jälkeen hän pääsi kotiin ja siitä lähtien hän on kasvanut ja kehittynyt aivan normaalisti. Nyt hän on ihana 1,5 tyttö. Kaiken tuon kokemuksen jälkeen ei ole vauvakuume vielä nostanut päätään, ja pitää kyllä harkita uskalletaanko lähteä enää yrittämään. Syytä ennenaikaiselle synnytykselle ei löytynyt muuta kuin kaksoisraskaus, missä on aina riskinsä.
Onneksi tuon kaltaiset jutut ovat tosi harvinaisia, eikä mitenkään liity lapsettomuushoitoihin. Mä pidän täällä kovasti peukkuja että asukkisi on tarttunut kovasti kiinni!! Samoin toivotan onnea kaikille muillekin tämän ketjun piinailijoille, tehkää tästä samanlainen PLUSSA-ketju kuin mitä meillä oli silloin pari vuotta sitten!!
t. Hilmis
Heippa!Eilen olin ultrassa, ja todettiin, että limakalvo ei ole paksuuntunut. Se oli 4,7 mm ja kp 15... Hoito siis keskeytettiin, niin kuin arvelinkin... HArmimieli, mutta olin sen kyllä tehnyt itselleni jo selväksi. Nyt syön teroja 10 päivää, jotta vuoto ei alkais ihan vielä...
Ens kiertoon sit kokeillaan Clomifenia ja hormonipiikkejä yms yms... Se jää nähtäväksi. Nyt siis vaan päivä kerrallaan eteenpäin, ja odottamaan seuraavaa kiertoa ja parempaa onnea!
Tsemppiä kaikille. peukuttelen onnistumisille!
T. Nallu
Voi olen todella todella pahoillani menetyksestänne. Vähän pelkäsinkin jotain tällaista kun en ole aikoihin löytänyt mitään kuulumisia. Onneksi saitte kuitenkin ihanan tytön joka on varmasti kaikkien kokemuksien myötä sitäkin rakkaampi. Silti, oman lapsen kuolema on varmasti pahinta mitä ikinä voi kohdalle tulla... :´(
Toivon perheellesi mitä parhainta jatkoa, nousee se vauvakuume sieltä tai ei. Kiva kuitenkin oli lueskella kuulumisesi, olet monesti ollut mielessä.
Nallukalle: harmi ettei limis lähtenyt kasvuun. Seuraavalla kerralla sitten.
ON: testi polttelee kaapissa. Jaksaako sitä sittenkään odottaa sunnuntaihin.
t. Pöppis pp10
tyylipuhdas nega. Ei edes roskishaamua. Olin melkein varma että oon raskaana. En olis uskonu että tämä tuntuu näin pahalta.
Pakko kai noita lääkkeitä on vielä jatkaa 4 päivää ja tehdä sitten varmistustesti, mutta kyllä tämä oli tässä.
t. kylmän suihkuun saanut pöppis
...sulla on aika aikainen testipäivä kuitenkin. Mulle nauroivat klinikalla, kun pp 12 testasin, ja soitin negatulosta. No, vuoto mulla alkoikin seuraavana päivänä, joten oikeassa olin, mutta sulla kuitenkin vasta pp10 :)
Tiedän kyllä tasan tarkkaan tuon tunteen. Todellakin oli kuin kylmän suihkun saanut. Minä olin aika varma raskaudesta, varsinkin kun siirrettiin 2, ja viimeksikin onnistui. Mutta nega oli nyt, ei voi mitään.
Voimia!!
Moi!
Oliskohan tämä oikea paikka kysyä ultrassa näkyneestä follikkelista. Nimittäin olemme menossa pas-siirtoon ensi viikolla ja tänään oli ultra.
Raskauden jälkeen minulla on kierto lyhentynyt (noin 26 pvä) ja selvät ovislimat tulee pian menkkojen loppumisen jälkeen. Tänään on kp 10 ja eilen oli jo limat. Nyt ultrassa näkyi iso (" komea" ) follikkeli ja lääkäri käski tehdä ovistestin heti tänään. Tein apteekin oman jossa näkyi vain hento viiva (4 tuntia pissaamatta).
Nyt minua huolettaa, että ovis onkin jo mennyt menojaan. Eli lopullinen kysymys: Tietääkö kukaan häviääkö follikkeli oviksen jälkeen kuinka nopeasti? Eli onko mahdollista, että ovis on jo ohi?
Sekundaarisen pähkäilyjä...
(Alkoi kyllä vähän jänskättään, vaikka yritän ottaa rennosti)
Ensin pahoittelut negaa testanneille!
Mulla näytti ovistesti tänään odotetusti plussaa, joten soitin klinikalle ja perjantai sovittiin siirtopäiväksi. Monentenako päivänä teillä muilla siirretään? Meillä on varmaan vähän useampi päivä, kun ovat neljäntenä päivänä pakastettuja alkioita?
Luget aloitetaan keskiviikkoiltana ja nyt sitten vain jännitetään säilyykö kumpikaan meidän huurunenistä siirtoon asti! Meillä kun ei pakkaseen ekasta icsistä saatu kuin 2 alkiota.
Meillä on aika pitkä matka mennä siirtoon eli mun pitää aamusta lähtee matkaan vaikka en vielä tiedä joudunko kääntymään takaisin, jos yksikään alkio ei selviä. Voi vähän kyllä ottaa päähän tehdä turha reissu ja miettiä uutta icsiä...
Onko muita joilla on loppuviikosta tai tällä viikolla yli päätään siirto suunnittelilla?