Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pas syyskuussa?

30.08.2007 |

Heippa!

Meillä olisi tarkoitus tehdä elämämme eka pas syyskuussa, oliskos piiniskavereita? Olisi kiva jakaa tuntemuksia samassa veneessä olevien kanssa!

Hieman taustaa: meillä on ihanainen icsi-poika, pian vuoden vanha ja hälle kovasti haluttais jo kaveria. Tämä kaveri sai alkunsa toisesta icsistä, ekasta ei jäänyt edes pakkaseen mitään. Nyt tästä toisesta icsistä saatiin 7 alkiota pakkaseen ja ne ovat kolmessa oljessa. Elikäs varmaan yritetään ne kaikki kolme kertaa melko lailla peräjälkeen ja jos ei onnistu, niin nokka kohti seuraavaa icsiä. Olenpas mä negatiivinen, kun olen menossa jo uutta hoitoa kohti, vaikka tätäkään ei olla vielä loppuun asti koettu.

Kyllä mä kuitenkin olen suht toiveikkaalla tuulella näiden passien suhteen, ainahan sitä pitää yrittää toivoa parasta! Elikäs kun seuraavat kuukautiset alkavat, niin ultra täytyy varata kp10:lle ja sitten vain ovista bongaamaan! Tämän hetkisten laskujen mukaan siirto (jos siis sulatuksesta selviävät) tulisi tonne syyskuun loppupuolelle!

Tulipas tekstiä, mutta jos siis sinulle suunnitteilla pas syyskuun aikana, niin olisi kiva vaihtaa ajatuksia!

Terv. Hessunen ja pikku-ukkeli (10/06)

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
02.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin kaksi vuotta sitten IVF/ICSI ja siitä syntyi vuosi sitten tyttö. Pakkaseen jäi 10 huurunenää ja nyt olisi sitten tarkoitus yrittää passia. Meillä lääkäri ei tiennyt monenko kappaleen " paketeissa" huurunenät on pakastettu (vähän omituista?). Käytiin kysymässä vähän tietoa passista kolme viikkoa sitten ja sainkin heti käskyn aloittaa lääkityksen seuraavien kuukautisten alkaessa. Nyt sitten perjantaina (kp 10) oli ultra ja siirtoon päästään jo keskiviikkona. Tämä menee tosiaan vaudilla eteenpäin. Kun suunnittelimme vaan tiedonhaku reissua lääkärille niin nyt onkin jo siitä muutaman viikon päästä siirto. Huomenna sitten aloitan Lugesteronit ja keskiviikkona odotellaan siirtoa. Pitää vaan mennä aamulla töihin ja käydä siirrossa puolen päivän aikaa ja sitten taas palata töihin kun mitään ei olis tehtykkään. Vähän kyllä jännittää kun onnistumisprosenttikin on vaan 25. Mutta toivotaan tietysti parasta.

22/105 |
02.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa Nallukka ja Blue79!

Kivaa, että on löytynyt samassa jamassa olevia, ei tartte jännätä yksin.

Bluellahan alkaa olla jännät paikat edessä, kun kohta siirtoon pääset! Tsemppiä ja Onnea! Ja tulehan sit kertomaan kuulumisia!

Nallukalla näyttää olevan sama tilanne ku mulla, että kuukautisten alkua odotellaan. Kerrankin sitä toivoo, että täti saapuis paikalle. Mutta ei kai se auta muuta ku odotella kärsivällisesti...

Siirretäänkö teillä muuten yksi vai kaksi alkiota? Me vähän alustavasti sovittiin lääkärissä, että kaksi siirretään. Se toinenhan kuitenkin tukee toisen alkion kiinnittymistä. Mullehan on kahdesti tehty hoito ja molemmilla kerroilla on siirretty kaksi ja kuitenkin meillä on vain yksi ihanainen lapsi, joten kaksosraskautta tuskin tulisi, vaikka eihän se tietty ole mahdottomuuskaan!

Ei tällä kertaa kummempaa,

Hessunen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
02.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ennestään kaksi PAS-poikaa (9/04 ja 7/06 syntyneet) ja nyt on sama rumba edessä. Meille on alunperin tehty 1 IVF ja 2 ICSIä joista ICSIen yhteydessä tuoresiirrot, niistä ei kuitenkaan plussaa saatu. PASilla on onnistuttu 100% joten odotukset on kovat tälläkin kertaa. Nyt siis kolmatta toivotaan ja ensi torstaina on ultra, seuraavalla viikolla sitten siirto. Alkioita on pakkasessa 2+2 ja tähdätään yhden siirtoon, mutta miehen kanssa sovittiin että mitään ei heitetä pois joten jos kaksi selviää sulatuksesta mutta toista ei voikaan uudelleen pakastaa niin sitten siirretään kaksi.

Aika jännää tämä on, pari vuotta sitten en arvannut että tähän vielä ryhdytään, mutta näinpä kävi.

t. Pöppis kp 8

Vierailija
24/105 |
02.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ahdistus, kun näyttää, että mulla ois menkat alkamassa, ja kiertopäivä on taas vasta 19.... Onkohan sillä merkitystä pas:ia ajatellen, että kierto on nyt ollu niin lyhyt? Lääkkeelliseen kiertoon siis mennään ensi kerralla....

Lääkäri sanoi, että jos pakkasesta saadaan TOP luokan alkio sulatettua, niin minulle siirretään vaan yksi... Olen kuulemma oikein kaksosraskaus kandidaatti, ikäni, pituuteni ja aikaisemman " raskaushistorioani" vuoksi (heh, ei uskois... näiden yhteensä lähes kuuden vuoden yrittämisen jlk). Me kyllä haluaisimme kaksi alkiota laitettavan, mutta yrittelemmä kunnioittaa lääkärimme suositusta. Jos sulatuksesta ei saada top luokkaa, niin sitten siirretään lääkärin mukaan kaksi. Katsotaan siis.

Meille on aikaisemmin tehty ainoastaan yksi pas, joskus vuonna 2002. Ei oikein ole muistikuvaa. Mites tuo lääkitys nyt menikään. Voisko joku valaista vähän minua?

Terkuin Nallu

Vierailija
25/105 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös edessä ensimmäinen pas (mahd. jo ens viikolla).

Kevään tuloksettomasta IVF:stä jäi pakkaseen vain yksi(!) alkio joka olis tarkoitus siirtää luonnolliseen kiertoon.

Nyt pitäis sit vaan alkaa " harjoitella" ovistikkujen käyttöä.

Tsemppiä ja onnea kaikille!

Vierailija
26/105 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Olen uusi tällä palstalla. Aiemmin kirjoitin plussanneet lapsettomat palastalle, pikkuinen kuoli rv 7+ kesäkuun lopussa, toisen ivf:n jälkeen. Ekasta punktiosta ei jäänyt pakkaseen. Tokasta punktioista, josta raskauduin jäi kaksi alkioita pakkaseen. Ensi viikolla olis aika kultraan kp11 ja varmaan sit jos olosuhteet on hyvät samallla viikolla pas:n jos pakkasukko selviää.

Aloitin viime to Zumenomit ja sivuvaikutukset on melkoiset. Missään vaiheessa piikityshoitoja en kokenut pahaa aurallista migreeniä, näin huonoa oloa ja alavatskipuja. Saa nähdä, päästäänkö edes pas:n vai joudutaanko keskeyttämään lääkitys.

Onko kokemuksia?

Vehnis

Vierailija
27/105 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nallukalle tiedoksi että mulla on lääkityksenä progynovat nousevin annoksin ja ultrassa huomenna päätetään lugesteronien aloitus. Ja niitä molempia sitten pitää jatkaa ainakin ultraan saakka jos testi näyttää plussaa. Tai siis KUN se näyttää plussaa.

Vehnikselle; mulla on kanssa sivuvaikutuksia. Ei mitään kovin ihmeellistä, mutta pahoinvointia siinä määrin että jos en tietäisi niin epäilisin olevani raskaana. Aikaisemmin mulla ei ole tällaisia oireita ollut joten pitää yrittää muistaa ettei parin viikon päästä erehdy luulemaan näitä raskausoireiksi. Oksetus liittyy ihan selvästi progynovan ottamiseen eli aamuin illoin kuvottaa. Onneksi ei ole sen kummempaa enkä ole edes oksentanut joten ei vaikuta vielä tähän hoitokierrokseen.

Aika jännästi tähän pinoon on nyt valikoitunut sellaisia joilla on jo yksi tai useampia lapsia ennestään. Toivottavasti se on Vehnis sulle ennemmin sellainen tsemppaava asia eli hoidoilla voi saada useammankin lapsen, saati jo yhdenkin. Ja sullahan on yksi alkanut raskaus jo eli ennuste on todella hyvä.

No, huomenna ultraan, toivottavasti kaikki näyttää siirtokelpoisen hyvältä. Sitten saakin alkaa jännittämään alkioiden sulatusta. Meillä on siis pakkasessa neljä huurunenää ja ne on kaksittain laitettu. Eri hoidoista kylläkin ovat peräisin, mutta molemmista on jo parhaat käytetty eli nämä ovat vähän heikompia laadultaan sitten.

t. pöppis kp 11

Vierailija
28/105 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut keskenmenosta.

Me ollaan kans lapsettomia. Mulla riesana endometrioosi, hoitoina läpikäyty kolme inssiä ja viime keväinen ivf. Nyt sit nokka kohti pas:ia.

Itse kärsin migreenistä ivf-lääkityksen yhteydessä, nyt siis lääkkeetön hoitokierto menossa.

Toivottavasti saat pas:in läpikäytyä migreenistä huolimatta.

Vierailija
29/105 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se tsemppaa, että lapsia on hoidilla saatu. Riippuu vähän mielentilasta... Välillä tuntuu, että teillähän on jo yksi lapsi... Älkää ottakoo itseenne! Ymmrrän, että toisen raskautumisen vaikeus on myös rankkaa. Mutta tiedätte varmaan nämä mielialaheittelyt.

Migreenioireet ovat huomattavasti lieventyneet, mutta on niitä edelleen.

Ja pahoinvointia toisiaan kanssa ja vatsa muutenkin sekaisin, vessassa tulee istuttua aika useasti. Koko ajan tekis mieli syödä. Jos tosiaan ei tietäis, epäilis raskautta. Mä olen lihonnut näiden hoitojen aikana aikas paljon (ehkä viitisen kiloa). Eikä asiaa helpota yhtään tämä huono olo ja se, että koko ajan tekis mieli syödä.. Ylipaino kun myös tutkimusten mukaan vaikeuttaa raskautumista...

No, ehkä tätä ei joskus enää muista, kun on nyytti sylissä.

Tsemppiä kaikille!

Vehnis

Vierailija
30/105 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas!

Täällä siis odotellaan edelleen... Ei ne menkat sit alkanutkaan, vaikka maanantaina, kp 20, oli tosi kovat kouraisut vatsassa, ja tuhrua tuli kahtena päivänä???? On tämä minun kierto sit outo? No edelleen siis odotan menkkoja saapuvaksi, jotta saisin lääkityksen aloittaa.

Kiitos Pöppiäinen valaisusta nuihin lääkkeisiin liittyen!

Vehnikselle ja Pöppiäiselle, niin ja muillekin, voimia nuiden sivuvaikutusten kestämiseen. On se kyllä välillä ärsyttävää, ku on nuita oireita. Välillä töissäki hiki lentää, samalla lailla ku vaihdevuosissa olevilla kolleegoilla yms...

Pas tosiaan mulle tehty viimeksi joskus 2002, niin ei ole oikeastaan muistikuvaa silloisista oireista....

Vehnis, ymmärrän kyllä sun mielialanvaihtelut, ja harmituksen!

Hessunen! Mikä sulla tilanne siellä? Odotteluako vielä?

Tällaiset terkut minulta tänään. Nyt ruoanlaittoon.....

Kirjoittelemisiin!

T. Nallu

31/105 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että oltiin kaipailtu! :) Tosiaan itsellä on tämä menkkojen odotusvaihe meneillään, niin ei ole saanut aikaiseksi kirjoitella muutamaan päivään, mutta tiuhaan olen käynyt teidän muiden juttuja lukemassa!

Mikäs tilanne on Bluella? Oliko tänään siirto, vai? Tulehan kertomaan kuulumisia! Täällä jännätään ja toivotaan, että olet saanut kyytiläisen!

Pöppikselle onnea huomiseen ultraan! Pidetään peukkuja, että kaikki näyttää hyvälle!

Eerica: Miten on oviksen bongailu edennyt? Clearbluelta on ilmestynyt uudenlaisia digitaalisia ovistestejä ja ne on tosi kätsyjä, kun siinä ei tartte vertailla viivojen värejä keskenään, vaan testi vaan piippaa ja näyttää oviksen tai sitten ei ole ovuloinut vielä. Itsellänikin on niitä jo valmiiksi kaapissa ostettuna jahka pääsis vaan käyttämään niitä!

Vehnis: Pahoittelut keskenmenosta. Ja onnea uuteen yritykseen! Meilläkin kesti tämän ainokaisen saanti 3,5 vuotta ja sinä aikana en saanut edes haamua raskaustestiin! Niin kuin joku, olikohan pöppis, mainitsi on tosi hyvä merkki, että raskaus on kuitenkin alkanut! Se antaa paljon toivoa tulevaa passia varten!

Ja Nallukalla on sama tilanne kuin mulla, on tämä raastavaa tämä odottelu, päästäis jo tositoimiin! Vai mitä?

No tässä näitä mun ajatuksia nyt, täytyy painua pehkuihin pikku hiljaa, että jaksaa taa huomenna painaa täysillä!

Terkuin, Hessunen

Vierailija
32/105 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taustasta: Meillä syy hoitoihin on alkiodiagnostiikka eikä lapsettomuus. Meillä on 5v lapsi, joka sairastaa parantumatonta kuolemaan johtavaa periytyvää sairautta. Kannamme siis mieheni kanssa sairauteen johtavaa geeniä ja riski saada sairas lapsi on 25%. Koska ajatus keskeytyksestä ei tunnu hyvältä, päätimme reilu vuosi sitten yrittää päästä kokeilemaan alkiodiagnostiikkaa. Toisen sairaan lapsen synnyttäminen ei ole vaihtoehto meille. Sairaus on harvinainen ja testi piti rakentaa meille viime talvena uusiksi. Vanhaa testi on kerran vuosia sitten jollekin perheelle yritetty, mutta tuloksetta. Toivottavasti tämä uusi menetelmä toisi meille terveen lapsen. Mahdollisuudet ovat kyllä pienet, mutta ainakin haluamme yrittää.

Meillä oli 1. ICSI kesäkuussa, mutta tuloksetta. Pakkaseen saatiin kaksi tervettä alkiota, joista on nyt tarkoitus yrittää sulatella tässä kuussa. Toivottavasti päästään siirtoon asti.

Kuukautiset alkoivat tänään, joten huomenna aamusta pitää soitella sairaalaan ja sopia jatkosta. PAs tehdään luonnolliseen kiertoon.

NAllukka76: Taisimme olla samassa ketjussa kesäkuussa? Toivottavasti tällä kertaa meille käy paremmin...

Wondoroo

Vierailija
33/105 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen sitten siirrettiin yksi alkio. Vähän tuo peseminen tuntui inhottavalta, mutta itse siirtoa ei tuntunut. Meillä kaikki 9 ja nyt siis 8:n jäljelle jäävää on pakastettu yksitellen. Nyt sulatettiin yksi ja se myös siirrettiin. Nyt sitten vaan piinaillaan ja odotellaan testiä. En vain oikein ymmärrä miksi raskaustestiin pitää mennä jos kotitesti näyttää negatiivista ja kuukautiset ovat alkaneet. Taas menee rahaa hukkaan. Mutta toivotaan nyt että tämä kiinnittyy ja raskaus alkaa.

Itselläni on nyt kauhea yskä ja nuha ja pelkään koko ajan että pienokainen ei kiinnity kun yskin ja köhin.

Vierailija
34/105 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanen liittyä mukaan seuraanne?

Meille tehtiin eilen pas. Kaksi alkiota sulatettiin, joista toinen selvisi täysin sulatuksesta ja toinen nuupahti.

Ekaa lastamme ollaan koitettu 2,5vuotta ja hoitojakin löytyy jo taustalta riittämiin. Tämä on kuitenkin eka kerta kun ollaan päästy pas:ssiin. Aikaisemmat alkiot ei ole kestäneet sulatusta.

Pas tehtiin luonnolliseen kiertoon. Ovulaatio varmistettiin Pregnylillä ja luteaalivaiheen tueksikin pistelen Pregnyliä, joten mä en voi kauheasti vertailla omia tuntemuksiani muiden kanssa, mutta yhdessä olisi kiva kuitenkin piinailla.

Lupiini pp1

Vierailija
35/105 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon Wonderoo ja Lupiini! Wonderoo muistan sinut kesältä! Teidän alkiodg kuulostaa haastavalta. Pitelen peukkuja!

Toivottavasti meillä kaikilla nyt tulisi onnistumisia!

Omaa tilannetta sitten... Tänään alkoi sitten ne kuukautiset, joita on odotettu. Kiertopäivänä 23. eli lyhyt on tuo oma kierto. Saan tänää aloittaa Merimono lääkityksen, ja 10 . pv:n tienoilla sit ultraan. Toivon mahdollisimman vähän haittavaikutuksia.... Aikamoiset nuo on nuo annokset... huh! Mut kivaa päästä itse hoitoon, kun tämä odottaminen on aika rankkaa myös. Hessulille voimia odotukseen... kyl ne sieltä tulee...

Jotain uutta siis täällä suunnalla. :o)

Vierailija
36/105 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille tähän joukkioon!

Kävin ultrassa ja limis oli 10mm, huomenna aloitain luget ja tiistaina siirtoon. Alkiot sulatetaan jo maanantaina ja katsotaan sitten kumpi on parempi. Jos molemmat on hyviä niin toinen pakastetaan uudelleen tiistaina. Mielellään eivät siirrä mulle kahta, vaikka itse kaikkien pähkäilyjen jälkeen olisin siihen valmis.

No, viikonloppuna vietetään esikoisen 3-v synttäreitä joten aika kuluu varmaan nopeasti. Sitä en voi kyllä kiistää etteikö hermoilu ja piinailu olisi vähän helpompaa kun on jo nuo kaksi pakkaslasta tuossa. On mulla silti tuoreessa muistissa se kun ekaa yritettiin. Tärppi tuli vasta sitten kun mentiin adoptiojonoon ja miehen mieliksi lähdin vielä viimeiseen yritykseen, PASiin josta meidän elämä kääntyi. Olin täysin luovuttanut siinä vaiheessa ja odotukset oli 0. Tokan kanssa en tajunnut stressata kun se oli eka yritys aika pian esikoisen syntymän jälkeen. Uskon aika voimakkaasti tuohon psyykkisen puolen ja stressin vaikutukseen. Nyt sitä stressiä taas on joten saas nähdä kuinka käy.

t. pöppis

Vierailija
37/105 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöppis, olen samaa mieltä tuosta stressaamisesta....

Typykkämme sai alkunsa kolmen vuoden yrittämisen ja hoitojen jlk, kun lopetin Fyysisesti raskaan kilpaurheilu harrastukseni, ja kouluni päättyi samassa kuussa. Odotimme IVF hoidon alkuun, joten ei tarvinut oikeastaan miettiä yhtään raskaaksi tulemista. Sitten vain menkkoja ei kuulunutkaan, ja Onni potkaisi.... Mikä lienee vaikutus nuiden stressitekijöiden poisjäämisellä sitten, mutta varmaan jotain vaikutusta ainakin...

Saa nähdä miten nyt käy. menoa on kyllä tässä arjessa niin paljon, ettei ehdi paljon mietiskellä, mutta ainahan tää asia pyörii takaraivossa. Varsinkin kun nuo lääkkeet tekee kaikenlaista oiretta, jota ei voi unohtaa.....

Vierailija
38/105 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä piinaillaan kovasti. Keskiviikkona tehtiin siirto eli onkos tämä nyt sitten pp3 ? Koskas olette ajatelleet tehdä raskaustestin? Paketissa luki että n. 10 pvä hedelmöittymisestä eli edessä vielä pitkä aika piinailua. Inhottavia vaan noi luget. Niitä kun pitää ottaa 2 pyörylää 3 kertaa päivässä. Tuntuu että koko ajan on valkoista tahmeaa eritettä valumassa. Käytättekö muuten muut koko ajan pikkuhousunsuojia? Itse olen käyttänyt (kun muuten alushousut karmean näköiset), mutta nyt tuntuu että ne alkavat ahdistamaan kun eivät hengitä ollenkaan. Joten pitää yrittää olla hetken aikaa ilman.

Mitäs muille kuuluu?

Vierailija
39/105 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä piinailuun Blue!

Minulla on täällä kolmas Merimono päivä. Vielä toistaiseksi ei haittavaikutuksia ole ilmaantunut onneksi! Torstaina ja perjantaina oli mieletöntä hikoilua, mutta liittyikö lie näihin estradioleihin????

Kaikki kunnossa siis täällä.

Minä olen aikaisemmissa hoidossa tehnyt raskaustestin jo pp.10, ja saanut plussaa jo silloin. Tuolloin vain oli kyse kohdunulkoisesta meidän kohdalla. Nyt 06-07 tehdyissä hoidoissa en ole oikeastaan ehtiny tekemään testiäkään, kun menkat on jo alkanut... :o(. Toivottavasti nyt paremmalla onnella...

Lugejen kanssa olen joutunut kyllä jatkuvasti pitään pikkuhousunsuojia, kun pöksyt on koko ajan märät. Jossain lukee, et jos pötköttelee sen puoli tuntia, niin sitä valumistaki pitäis olla vähemmän. Mun kohdalla kyllä sekään ei ole muuttanut juuri tilannetta.

semmoisia pikakuulumisia täältä tällä kertaa. Lauantai illan jatkoja kaikille!

Vierailija
40/105 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan siirtyä tänne tuolta elokuun PAS pinosta, jos vain sopii.

Meil olis tarkotus tehä neljäs PAS heti seuraavaan kiertoon, jos vain alkioista toinen selviää siirtoon asti. Pakkasessa siis enää 2 alkiota. Odottelen tässä nyt vain vuodon alkamista, sitten aloitankin taas Progynovat. Luulisin siirron ajoittuvan n.24-26.9 paikkeille, jos vanhat merkit pitävät paikkansa.

Helmivenla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi