Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pas syyskuussa?

30.08.2007 |

Heippa!

Meillä olisi tarkoitus tehdä elämämme eka pas syyskuussa, oliskos piiniskavereita? Olisi kiva jakaa tuntemuksia samassa veneessä olevien kanssa!

Hieman taustaa: meillä on ihanainen icsi-poika, pian vuoden vanha ja hälle kovasti haluttais jo kaveria. Tämä kaveri sai alkunsa toisesta icsistä, ekasta ei jäänyt edes pakkaseen mitään. Nyt tästä toisesta icsistä saatiin 7 alkiota pakkaseen ja ne ovat kolmessa oljessa. Elikäs varmaan yritetään ne kaikki kolme kertaa melko lailla peräjälkeen ja jos ei onnistu, niin nokka kohti seuraavaa icsiä. Olenpas mä negatiivinen, kun olen menossa jo uutta hoitoa kohti, vaikka tätäkään ei olla vielä loppuun asti koettu.

Kyllä mä kuitenkin olen suht toiveikkaalla tuulella näiden passien suhteen, ainahan sitä pitää yrittää toivoa parasta! Elikäs kun seuraavat kuukautiset alkavat, niin ultra täytyy varata kp10:lle ja sitten vain ovista bongaamaan! Tämän hetkisten laskujen mukaan siirto (jos siis sulatuksesta selviävät) tulisi tonne syyskuun loppupuolelle!

Tulipas tekstiä, mutta jos siis sinulle suunnitteilla pas syyskuun aikana, niin olisi kiva vaihtaa ajatuksia!

Terv. Hessunen ja pikku-ukkeli (10/06)

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa tänne Helmivenla ja pahoittelut negasta. Ehkä olet kuitenkin saanut sen plussaviruksen mikä tuolla elokuisissa riehuu, tuopa se tänne meidänkin pinoon ja plussataan kaikki!!

Omat fiilikset on piinallisen odottavat. Siirto on huomenna jos sinne asti päästään. Iltapäivällä sulatetaan kaksi alkiota ja niitä viljellään yön yli jotta nähdään kumpi on parempi. Mulla vahvistuu kaiken aikaa tunne siitä että toivoisin siirrettävän kaksi, eipä tarttis olla enää kolkuttelemassa klinikan ovia jos meille kaksoset suotais.

Pahimmassa tapauksessa kaikki neljä sulatetaan eikä yhdestäkään ole siirtoon. Toisaalta en jaksa uskoa siihen kun meidän alkiot on kestäneet hyvin sulatuksen, mutta sen jälkeen kun ekasta IVF:stä ei saatu yhtään alkiota ja toisaalta kun ekan plussatestin veriarvot oli negaa (labran virhe), tiedän että mitä vaan voi tapahtua.

No, pitäkää siis peukkuja että puhelin EI soi tänään eikä huomenna!

t. pöppis

ps. Joku kyseli testailusta, olen kummallakin kerralla ottanut varaslähdön testaamiseen kun on olevinaan ollut jotain oireita. Tokalla kerralla ainakin pp 9 sain jo jonkinlaisen viivan. Oireethan on mulla kyllä sitten hävinneet hyvinkin pian joten niihin en kovasti luottaisi.

Vierailija
42/105 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännehän on tullut uusakin joukkoon, tervetuloa!

Lugeista: mä olen ainakin joutunut käyttämään pikkuhoususuojaa, valuvat niin paljon. Onhan se totta, että suoja ei hengitä ja olis ehkä välillä hyvä olla ilmankin. Mutta noi möhnät tahrii niin paljon..

Kun mulle viimeksi tehtiin punktio ja sitten alkionsiirto ja sitten alkoi raskaus, joka sitten kekseytyi, pidin muistaakseni 3kk jotain ¿rättiä¿ housuissa. Ehka lugejen takia sitten keskenemnon verenvuodon takia. Se alkoi nyppimään... Tosin sen nyt oli pientä kaiken muun rinnalla, mutta kuitenkin. Jokainen ¿ei-normaaliin elämään kuuluva¿ lisä on liikaa näissä hommissa.

Kävin tänään ultrassa kp 12. Limakalvo 9mm. Aloitin luget Zumenojen seuraksi ja perjantaina pitäis kysellä, josko alkio olisi jaksanut sulatuksen. Meillä on pakkasessa vain kaksi alkiota, jotka jäivät tuosta plussa-tuoresiirrosta (joka siis päättyi keskenmenoon). Nyt tietysti alan jännittää sitä, että onko perjantaina mitään siirrettävä, onko tämä hormoonipumppaus ihan turhaa? Ja tietysti sitä, että jos ei ole siirrettävää, on taas edessä punktio. Punktion (tehty 2) on olleet mulle suht helppoja. Eikä piikittelyistäkään ole tullut pahoja sivuvaikutuksia, toisin kun näistä Zumenoneista aluksi.... Onneksi nyt Zumenonienkin sivuvaikutuset ovat vähentyyneet.

ERIKA: miten kävi pas:n kanssa? Jaksoiko pikku-alkio sulatuksen?

PÖPPIÄINEN: onneksi sulla on mahdollisuuksia kuitenkin neljä. Enpä ole kuullut, että ¿toinen pakastetaan uudelleen¿. Onko sekin siis mahollista, jos sulatetaan kaksi? Millaiset on uudellenpakastamisen mahdollisuudet?

HELMIVENLA: meilläkin siis pakkasessa vain kaksi alkiota, jännät paikat. Mieluummin olisin tätäkin jännittämättä..

BLUE79: yritä malttaa odottaa testin tekemistä siihen asti, kun se on ¿lupa¿ tehdä. Tuoresiirrossa testiaika on 14vrk ja pas:ssa 16vrk.

LUPIINI78: meillä nyt ekaa sulatusta jännätään. Kaksi IVF:ää takana, joista ekasta ei jäänyt pakkaseen ja tokasta jäi kaksi.

Jonkun nyt varmaan unohdin... mutta älkää ottako henkilökohtaisesti, jos en kaikille erikseen kirjoita ;o)

Ei muuta kun odottelemaan kukin sitä, mitä odottaa: menkkoja, limakalvon oikeaa paksuutta, pakastealkion selviämistä jne. Tsemppiä ja jaksamista. Ja muistakaa, on ihan ok, jos välillä tuntuu ettei jaksa. Siis ei tarvii aina jaskaa olla positiivisen odottavainen. Saa olla huonolla tuulella, saa itkeä. Ja tietty saa ilmoita ja nauraa. Aikamoista hullunmyllyä nää hormoonit teettää pääkopallekin vielä noiden fyysisten oireiden lisäksi. Ei tämä ihan pieni ¿rumba¿ ole tämäkään homma.

Vehnis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa ollut Luget monissa kierroissa käytössä ja silloin myös jotunut aina suojaa pitämään. On kyllä todella kettumainen tunne kun tuntuu että jalkopäästä valuu koko ajan jotain mönjää. Sillä tämä Pregnyl tukilääkkeenä onkin vallan ihana. Pieni pistos 4 päivän välein. Ei valumisia eikä kelloon tuijottelua, että koskas se seuraava lääkkeen ottoaika nyt olikaan. :) Raskaustestin saa valitettavasti tehdä tavallista myöhemmin. Mun testipäivä on 23.9 ja siihen asti on kestettävä. Aikaisemmin testeissä voi näkyä Pregnylin aiheuttava lääkeplussa.

Mulla oli pp2ja3 pientä menkkamaista rutistusta kohdun seutuvilla. Taitaa kuitenkin olla liian aikainen oire kiinnittymiseen, joten olisiko ollut sit lääkkeistä? Muutoin mitään oireita ei ole ollutkaan. Mitäs Blue sulla oireilujen kanssa? Bluehan on mun kans ihan samoilla päivillä piinaamassa. Muuthan ei taida olla vielä päässeet siirtoon? Vai onko jotain mennyt ohi?

Lupiini

Vierailija
44/105 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamupäivällä hakemassa uuden vuokralaisen ja toivotaan että hän nyt viihtyy yksiössään. Kaksi oli eilen sulatettu, toinen ei selvinnyt. Tämä siirretty oli eilen 8-soluinen ja nyt edistynyt 11-soluiseksi eli ihan hyvä yksilö kait. Pakkaseen jäi kaksi huurunenää seuraavaan yritykseen jos sellaista tarvitaan. Eli nyt vaan piinaillaan. Testipäivä on kai parin viikon päästä, mutta alkio on nyt 4-päiväinen joten mahtaakohan se vaikuttaa testaukseen. Veikkaan että testailen siitä pp12 tietämillä ellei vuoto ala sitä ennen. Pientä sähellystä oli ilmassa kun en muistanut että rakko pitää olla täysi, mutta onneksi saatiin ihan hyvä näkyvyys kuitenkin. Ja viime yö tuli valvottua nuorimmaisen vatsatautia, alkoi eilen illalla ripuloida ja oksentaa ja kuumekin nousi. Eipä tässä paljon ehtinyt jännittää, mutta seuraavat päivät epäilemättä matelee...

t. pöppis pp0

Vierailija
45/105 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä piinaillaan pp7? (siirto 5.9). Mitään tuntemuksia ei juurikaan ole ollut, vaikka niitä on yritetty kyllä etsiä. Kylmät väreet ja palelukin taitaa johtua työpaikan kovasta ilmastoinnista. Toivottavasti pikkukaveri olisi kuiteinkin kiinnittynyt.

Pöppiäinen tuossa kirjoitti että siirtoon mennässa alkio oli 8 vai peräti 11 soluinen (en nyt muista). Mielestäni meillä lääkäri sanoi että alkio oli 4 soluinen. Miten muilla on? onko ne aina noin suurisoluisia?

Blue pp7

46/105 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa uusille! Meitähän on täällä jo kiva määrä piinistelemässä ja pitämässä peukkuja! Ja onneksi tulee sellaisiakin, joilla tehdään siirto vasta loppukuusta, niin on sitten mullakin piiniskaveria, kun täältä kaikki muut ovat siirtyneet tonne plussanneisiin, vai mitä? :)

Ainakin helmivenlalla (pahoittelut negasta) kuulostaa siirtoajankohta olevan samoihin aikoihin kuin itselläni, jos siis alkiot selviävät. Tänään mullakin siis vihdoin alkoi kuukautiset ja soitin heti klinikalle ja varasin ultraan ajan ja se on siis 21.09. Sitten seuraavalle viikolle menee mahdollinen siirto. Eli nyt sitten odotellaan ultraa! No onneksi tuo aika vierähtää ton pikkuveijarin kanssa nopeasti, niin ei aivan tule jämähdettyä paikalle!

Terv. Hessunen

47/105 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sanomani että oikein paljon tsemppiä piinistelijöille! Kyllä ne plussat tärähtää tikkuun! :) Toivotaan niin!

Terv. Sekoileva hessunen

Vierailija
48/105 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän alkiot on aina pakastettu 3:n päivän ikäisinä, on siis tehty pitkä viljely. Tätä nyt siirrettyä viljeltiin sitten vielä yön yli eli on varsinaisesti d4 alkio. Tuohon aikatauluun nähden ovat ihan tavallisia eli solumäärä suunnilleen tuplaantuu vuorokaudessa (2->4->8->16). On kait ihan klinikkakohtaista miten pitkään viljellään ennen pakastamista.

Tuntemuksia on, mutta niitä oli jo ennen siirtoa joten tuskin ovat raskausoireita ;)

Tsemppiä piinistelijöille ja piinaa odotteleville!

t. pöppis pp1

Vierailija
49/105 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kivaa, taas lukea teidän kuulumisia!

Täällä mennään kp. seiskassa. Ultra aika on maanantaille, eli kp. 12.

Jotenkin outoa, kun nuo merimonot ei aiheuta juurikaan haittavaikutuksia.... Millaisia oireita ne teillä on aiheuttanut? On tääki, että nyt pitää ressata sillä, ku tuntuu, että tapahtuukohan tuolla ropassa ees mitään.... Mieletön väsymys on taas ollut, mutta kaippa se liittyy tähän orastavaan nuhaan... Mitä lie?

Onneksi tämä arki on aika aktiivista, niin ei oikein ehdi miettiä tätä hoitoa juurikaan.

Tsemppiä meille kaikille eri hoidon vaiheisiin! Yritän vielä hetken keskittyä tähän työn tekoon, ennen ku pääsee kotiin siivoileen... huoh...

Vierailija
50/105 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunniteltu pas meni mönkään, ovis tuli liian aikaisin. Ehkä sit seuraavassa kierrossa pääsemme siirtoon asti.

Onnea teille kaikille, toivotaan että tulee iso plussa-aalto!

Vierailija
51/105 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh, Erica... En oikein osaa muuta sanoa, vaikka tuo ei kyllä kuulosta kovin fiksulta.

Niin, taitaa olla klinikkakohtaista ihan kaikki. Mulle yksi lapsettomuuslääkäri yksityiseltä sanoi, että pitkällä viljelyllä ennen pakastusta on hyvät ja huonot puolensa: saadaan tuoresiirtoon mahdollismman hyvä yksilö, toisaalta pitkään viljellyillä voi olla hankalampi selvitä pakastuksesta. Mutta eihän näistä tiedä, kun on niin monta mielipidettä ja " totuutta" kun on sanojaakin..

Mun pitäis huomenna soittaa klinikalle, josko pakkasukko olis selvinnyt...

Tää on ainaista odottamista....

Niin ja ymmärrän hyvin, kun ihmettelee sitä, miksi jostain lääkkeestä ei tulekaan mitään sivuvaikutuksia. Mutta hei, ehkäpä nyt asiat onkin niin hyvin, että kropassa tapahtuu kaikki just oikein, kun ei tule kummepia sivuvaikutuksia!!!??

Muuten tosi hyvä nimi tuo " huurunenä" !!!! noille pakasealkiolle. Ei tule syyllistyttyä sukupolisyrjintään, kuten pakkasukkojen nimityksen kohdalla :o) hi, hih. Eikös ollut hyvä vitsi.... Huominen lähestyy ja maha menee entistä sekaisemmmaksi.... Jos ei päästä pas:n, jos kumpikaan alkio ei jaksa sulatusta, kaikki tämän kierron lääkkeet on olleet turhaa. Ja sitten alkaa taas kaikki alusta: pistely, ultrat ja punktio. Ja saadaankohan silläkään mitään aikaan... Pitäis olla positiivinen, mutta miten!!??

No niin. Nyt menen siivoomaan. Jospa huomenna saatais masu-asukki matkaan, jolloin en kyllä tulitikkuakaan nosta.

Tsemppiä meille kaikille!

Vehnis

Vierailija
52/105 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nyt vihdoin sain aikaiseksi kirjoittaa. Olen lueskellut ahkerasti jo elokuun PAS-piinailijoiden tekstejä, sillä myös mulle tehtiin elokuussa PAS, josta tuloksena nega ja ehdin todennäköisesti juuri ja juuri siirtoon syyskuun puolella, jos kaikki sujuu hyvin.

Muutama sana taustasta: meillä on vuosi sitten lokakuussa syntynyt poika, joka sai alkunsa icsi-tuoresiirrosta. Sitä ennen tehtiin yksi icsi ja yksi PAS. Nyt toista lasta siis yrittämässä. Ajattelin, että tämä olisi nyt jotenkin helpompaa, kun on jo yksi lapsi, mutta kyllä tämä edelleenkin aika piinailua on.

Meillä on enää kaksi alkiota yhdessä oljessa ja ne ovat vain 2-soluisia, joten niitä viljellään ensin ja katsotaan, että josko niistä olisi siirtoon. Eilen otin viimeisen progesteronin, joten ehkäpä menkat muutaman päivän sisällä alkavat ja pääsen varaamaan ultraa seuraavaa PASsia varten.

Tsemppiä kaikille syyskuun PAS-piinailijoille!

Vierailija
53/105 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Nallukka the nuhanenä... Kyllä se flunssaa pukkaa.... Nenu ihan tukossa, ja palelee koko ajan. Tylsää! Ei tähän enää flunssaa tarvis, ku on muutenkin niin monenlaista meneillään kropassa. Mittasin hb:n ku tätä väsyä on ollu, ja se oli 118... Nyt on viel menkat takana, joten arvo on varmaan vielä matalempi... Rautakuurin hakuun siis!

Eerika, no voi hitsi ku ette päässeet siirtoon asti! Me on kans odoteltu hoidon aloitusta jo jonkin aikaa ku menkat alkaa aina yhtä äkkiä aivan liian aikaisin... Nyt mennäänkin lääkkeelliseen kiertoon, niin ei tarvi ihmetellä tätä minun niiiiin sekaisin olevan kiertoa.

Tervetuloa joukkoon Iitu4, jakamaan näitä niin monenlaisia ajatuksia, kokemuksia ja tunteita, joita tässä hoitojen aikana läpikäydään. Pahoittelut elokuun pas negasta! Toivotaan meille nyt plussa-aaltoa!

Vehnikselle peukutuksia, jotta huurunenut selviäisi! Loppuun asti ainakin uskomme, että kaikki menee hyvin.

peukutuksia ja tsemppiä meille hoidon eri vaiheisiin! Kirjoittelemisiin!

Vierailija
54/105 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin eilen yksi masu-asukki matkaan. Toinen ei ollut selvinyt sulatuksesta, kun alle 50%:sti, jolloin sitä ei siirretä.

Tämäkään huurunenä ei ollut täydellisesti sulanut, joten raskauden alkamisen mahdollisuus on vähän pienempi, kun jos olisi täydellisesti sulanut. Jos raskaus alkaa, tuolla epätäydellisellä sulamisella ei ole mitään vaikutusta sikiön kehitykseen - kuulemma.

Nyt vain odotellaan.

Jos asukki ei ole masuun tyytyväinen, toivottavasi ei sitten edes kiinnity. En nimittäin todellakaan tarvitse toista keksenmenoa (ensimämminen heinäkuun alussa)...

Vehnis

Vierailija
55/105 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eerica: harmi että missasitte tämän kierroksen :(

Vehnis: onnea piinailuun! Olen samaa mieltä tuosta plussaamisesta, tulisi kunnollinen tai ei ollenkaan. Mullakin on yksi keskenmeno ollut ennen näitä PAS-poikia. Toipumiseen meni kauan kun vauva oli mulle jo olemassa. Viimeksi testasin plussaa jo pp9, nyt meinaan odottaa kauemmin testaamisen kanssa, niin se kemiallisen riski ainakin pienenee.

Iitu4: tervetuloa joukkoon!

Nallukka: pikaista paranemista!

ON: Nyt pp 5, oireita yritän olla bongailematta oireita ja pitää pään kylmänä. Aika tuntuu kuluvan tosi hitaasti jo nyt. Vielä viikko pitäisi odottaa ennen testaamista. Tympii tämä touhu, varsinkin kun ei tiedä kuinka monta kertaa tässä junassa taas pitää istua.

t. pöppis

Vierailija
56/105 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin lauantaina pp10 negaa ja eilen illalla alkoi vähän tulemaan jo vuotoa. Keskiviikkona piti olla verikoe, mutta en tiedä onko sinne mitään järkeä mennä. Meinaan vielä ti aamuna testata uudelleen, mutta jos se on negaa ja kuukautiset ovat alkaneet, niin testi on mielestäni turha. Rahaa siinä vain palaa. Mitäs muut meinaa, jos näyttää negaa? Ja mites jos seuraavassa kierrossa koitetaan uudestaan niin jatketaanko Zumenoja koko ajan?

Vierailija
57/105 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Mulla oli pas 5.9., josta nyt siis tänä aamuna nega :( Vuotoa ei ole näkynyt, vielä. Onkohan kellään kokemusta tämmösestä? Voisko mitenkään vielä muuttua plussaksi :)? Toiveet oli niiiin korkealla. No, taitaa se vuoto alkaa näinä päivinä kummiskin.

Meillä siis yksi lapsi ekasta icsi-tuoresiirrosta ja toista nyt haaveillaan... Pakasteessa oli vain yhteen kertaan alkiot :( Kokemusta ei siis ole aikaisemmin negoista.

On tää piinaa....

Tsemppiä kaikille!!

Vierailija
58/105 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla siis käytössä Luget? Ilmeisesti..

Mulla kävi ekan siirron jälkeen niin, että menkat eivät alkaneet ennen kun lopetin luget. Joillain se menee niin. Mun ystävälläni puolestani on aina alkanut menka Lugejen " läpi" silloin kun ei ole raskautunut.

Jos sinusta tuntuu, että haluat sen veritestin vielä tehdä, tee oman mielenrauhasi vuoksi. Ekalla kerralla (jossa siis se nega, mutta ei menkkoja) lekuri sanoi, että kyllä se sitten on nega. Kävin kuitenkin veritestissä, mutta negahan se oli.

En oikein osaa muuta sanoa.

Minä aion nyt kärsivällisesti odottaa tuonne pp 14 ennen kun teen testin. Voinpahan ainakin elää toivossa siihen asti. Jos kerran minulla on tapumusta siihen, että menkat ei ala Lugejen läpi, vaikka en olisikaan raskaana.

Luin joskus jostain, että pas:n jälkeen pitäis odottaa 16 päivää ennen testiä. Ei minulle kyllä näin neuvottu siirrossa, vaan sanottiin, että testin voi sitten tehdä kahden viikon kuluttua. Ja tuo tarkoitaa minun laskuopilla 14pv...

Vehnis

Vierailija
59/105 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne luget käytössä joo. Eli mulla siis varmaan on just noin, ettei menkat ala ennekuin ne lopettaa. Voihan paska.

Mulle sanottiin, että testaus vasta 16 päivää siirrosta, mutta mun järkeen ei kyllä mahdu mitään eroa tuoresiirtoon nähden tässä asiassa. Oikaiskaa jos olen väärässä :)

Taidan lopettaa ne luget...

Kiitos Vehnis vastauksesta!!

Vierailija
60/105 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vielä lopeta lääkkeitä. Vasta sitten kun se sun testipäivä menee ohi, voit lopettaa lääkkeet. Sulla on meinaan mennyt laskut sekaisin. Jos siirto oli 5.9 niin sulla on tänään pp12. Mullakin meinaan siirrettiin silloin 5.9. Siirtopäivähän on pp0. Vaikka usein se plussa näkyykin jo ennen varsinaista testiä niin aina löytyy joku jolla plussa tuleekin vasta pp14 jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan