suolaista " vehnättä" :) ?
Hei!
Anopilla olis kohta 50v täynnä eikä meinaa juhlia. Ajateltiin kuinteki miehen kanssa, että mentäis perheellä yllätyksenä jonain iltana käymään ja vietäs jotain heti tarjolle pantavaa mukana.
Anoppi ei käytä vehnää (eikä juuri perunaakaan), en varmaan jaksa alkaa korvaamaan ohjeiden vehnää gluteenittomalla kun ei ole siitä kokemusta eikä itseä oikein kiinnosta sellaista syödäkään...:) Käsittääkseni viljoista käyttää enimmäkseen ruista ja kauraa.
Mieleen tulee vain karjalanpiirakat (munavoilla jos veis) ja sitten joku salaatti. Keksittekö muita vaihtoehtoja? Karjalanpiirakoita en jaksa alkaa ite leipoa, mutta kaipa kaupasta löytyis täysrukiisia vaihtoehtoja ilman vehnääkin.
Makea on helpompi tehdä, esim. kakku käyttämällä vain perunajauhoja... Paitsi jos ottaa huomioon meidän maidottomalla dietillä olevan kaksivuotiaan:) alkaa tulla haasteita. Tuolle kaksivuotiaalle tosin vois hankkia jotain muutakin makeaksi, jos ei muuta niin jotain piirakkaa kaivaa pakasteesta...
Hedelmäsalaattiki ois joku vaihtoehto... Anoppilassa asuu vielä porukkaa kuutisen henkeä, että noin kymmenelle pitäisi olla tarjottavaa.
Ja ajomatkaa niille kertyy pari tuntia, että sekin vähän rajoittaa, ei saa mitään höyryävän kuumana vietyä...
t.mimosa
Kommentit (2)
se tuli tarpeeseen!:) Olen alkanut miettiä jo muitakin vaihtoehtoja, jos siis sittenkin korvaisin vehnän gluteenittomilla...:)
Hei!
Käytä rohkeasti vaan gluteiinittomia jauhoja! Itse olen vehnäallergian takia käyttänyt Semperin Hienoa jauhoseosta. Kukaan ei ole ainakaan vielä tullut valittamaan, että olisi ollut pahaa :) Laita jauhoja samanverran kuin ohjeessa lukee vehnäjauhoja.
Maidottomiin ruokiin olen käyttänyt GoGreen-kaurapohjaisia tuotteita. Hyvää tulee näillä vehnättömästä ja maidottomasta ruuasta!
Kaneli