Mitä idioottia teille sanottu neuvolassa jotka lopetitte imettämisen?
Kun sanoin että oma maito ei riitä mulle sanottiin neuvolassa säälittelevään sävyyn että " ai, mitenhän se nyt silleen on ettei riitä.. yleensähän maito riittää paremmin tyttö kuin poikalapsille" voihan****..
Kommentit (5)
3kk neuvolassa th kysyi " niin että menit sitten lopettamaan imetyksen..?"
Minä vastasin että joo.. haluisin joskus nukkuakin.. päivät imetän koko ajan ja yöt vauva valvoo itkien ja imien... (olin yh)
Th: " ja nyt tuonne odotustilaan sermin taakse ja se tissi sille vauvalle suuhun (teki liioitellut hätistys eleen). Hyvällä onnella maitoa alkaa tulee, huonolla ei. Sitten jos huono tuuri sattuu, niin itteäspähän saat syyttää kun diapeetikkoa ja moniallergikkoa joudut hoitelee..."
Sanomattakin varmaan selvää, että vaihdoin neuvolantätiä.
Olin yksinhuoltaja, nuori äiti, vaikken ihan teini enää. Itkin tuota monta kuukautta. Ja ei, en saanut maitoa enää nousemaan (vaikka itku kurkussa kuitenkin yritin kun th pelotteli).
Vierailija:
3kk neuvolassa th kysyi " niin että menit sitten lopettamaan imetyksen..?"
Minä vastasin että joo.. haluisin joskus nukkuakin.. päivät imetän koko ajan ja yöt vauva valvoo itkien ja imien... (olin yh)
Th: " ja nyt tuonne odotustilaan sermin taakse ja se tissi sille vauvalle suuhun (teki liioitellut hätistys eleen). Hyvällä onnella maitoa alkaa tulee, huonolla ei. Sitten jos huono tuuri sattuu, niin itteäspähän saat syyttää kun diapeetikkoa ja moniallergikkoa joudut hoitelee..."Sanomattakin varmaan selvää, että vaihdoin neuvolantätiä.
Olin yksinhuoltaja, nuori äiti, vaikken ihan teini enää. Itkin tuota monta kuukautta. Ja ei, en saanut maitoa enää nousemaan (vaikka itku kurkussa kuitenkin yritin kun th pelotteli).
mutta aika moni muu kommentoi ikävästi ja pelotteli jo siinä vaiheessa kun ryhdyin antamaan lisämaitoa. Kauhisteltiin että
" sehän on lehmänmaitoa, ei se sovi vauvan vatsalle" (joo, tosin sen proteiinit on muunnettu nii nettä se sopii mahdollisimman hyvin, paremmin joka tapauksessa kuin se voi, mitä anoppi vauvalle syötti)
" no nyt voit sitten heittää hvyästit lopullekin imetykselle, ei se enää huoli tissiä pullon jälkeen kun siitä on helpompi syödä" . no se oli selvä vale ja ihan väärässä, sillä pullosta annetun lisäruoan jälkeen vauva jaksoi paremmin odottaa maidon herumistakin, nälkäiset raivarit rinnoilla loppuivat muutamassa päivässä ja imetys-pulloyhdistelmä toimi hienosti monta kuukautta, kunnes jouduin lopettamaan imetyksen kokonaan selkäkipuihin saamani lääkityksen takia.
" onpas nyt, kuinka sä noin vaikeasti haluat tehdä, pulloja pestä ja keitellä ja kaikkea, eikö se nyt olis helpompaa imettää vaan" . Joo näin sanovalla ihmisellä ei ole koskaan ollut todellisia vaikeuksia imetyksessä. Pullojen keittely on PALJON helpompaa kuin katsella nälkäisen vauvan tuskaa...
Mä lopetin imetyksen kun kuopus oli muutaman viikon. Jäin sillon yh:ksi. Esikoinen oli 1v2kk. Sanoin neuvolassa, etten vaan jaksa kun vauva söi kokoajan ja esikoinen kaipas kamalasti huomiota kun isää ei enää ollut. Neuvolassa vakuuttivat että se on oikea ratkaisu.
Totesi vain että älä stressaa, kun kerroin ettei tule maitoa ja vastiketta joudun pelkästään käyttämään. Huomasi varmaan, että aika kova paikka mulle, joten hyvä ettei moralisoinut!