Mita mielta siita, etta ostaa lapsille kirpparivaatteita, vaikka itselle ei osta eika ole koskaan ostanut kun ei tykkaa pitaa toisten paalla olleita vaatteita?
Kommentit (8)
Miksi haluaa lapselleen omien mieltymystensä vastaista? Meillä ostetaan käytettyjä vaatteita minulle sekä lapsille. Aika moni on muuten kaupassakin sovittanut samaa vaatetta, että aika hutera argumentti tollanen, ettei halua samaa vaatetta itselleen mitä toinen pitänyt yllään.
Ymmärrän sen, jos aikuinen ei osta itselleen vaatteita kirpparilta, mutta lapsilleen ostaa. Kukin tekee miten lystää. Usein lapset kasvavat ja kuluttavat vaatteita eri tavalla kuin aikuiset. Aikuiselle voi olla viisasta ostaa 150 euron housut, jotka kestävät 10 vuotta, mutta lapselle voi olla järkevää ostaa 3 euron housut, jotka kestävät seuraavat 4 kk.
Mutta siis tuota tekosyytä en ymmärrä.
työviikoksi. Lapsille taas on kiva ostaa useita ja monenlaisia vaatteita, ja kirpparilla juuri lastenvaatteita löytää tosi hyväkuntoisina ja kuten tiedämme, lapset kasvavat, joten näin saan edullisesti lapsille hyvät ja sopivan kokoiset vaatevarastot joka ikään. Itselleni en salli kasvusyitä uusian vaateiden perusteeksi ;)
Lasten taasen eivät. Lapsellekaan en osta kenkiä enkä sukkia kirppikseltä enkä myöskään hanskoja tai pikkareita.
lapset nyt on kuitenkin kaikki suhteellisen suloisia eikä mitään hienhajuisia ällötyksiä. Tosin voisin minä ostaa itsellenikin jotain käytettyä jos löytäisin jotain siistejä merkkivaatteita. Lapsillekin ostan vain siistejä ja hyväkuntoisia käytettyjä.
Lapsen vaatteen käyttöikä on niin lyhyt että siihen on turha tuhlata rahaa. Samasta syystä myös kirppareilta löytää hyväkuntoisia, vähän pidettyjä vaatteita lapselle, joten mun mielestä ne on järkevä ostaa sieltä.
sellaisia joiden likaantumista ei tarvitse varoa, ja jotka voi vaikka käytön jälkeen heittää menemään. itse käytän vastaavasti " kierrätettyjä" vaatteita ts. anopin vanhoja t paitoja :)
Kyllä osaan ymmärtää senkin jos lapsella on vaatteet kirpparilta, ja aikuisella ei. kirpputoreilta löytyy nykyään niin hyvin lasten vaatteita! enpä ole montaa sopivaa kenkäparia tai vaatetta itse sielä kohdannut :)
ja 2-vuotias max puoli vuotta. Lisäksi minä en konttaa pihalla hiekkalaatikossa, joten voin investoida housuihini useamman kympin, koska ne säilyvät pitkään käyttökelpoisina. Lapsen housut saattavat olla pahimmassa tapauksessa rikki yhden käyttökerran jälkeen.
Onneks ei tarvitse ostaa itsellekäään kirppikseltä!