Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä EN ole enkelilapsen äiti!!

Vierailija
28.08.2007 |

Mikä ihme tässä nyt on ongelma, kun muutaman kaveripiiriin kuuluvan naisen mielestä olen neljän lapsen äiti, kun olen ollut raskaana 4 kertaa ja tuloksena kaksi lasta.

Molemmat keskenmenot on sattuneet ekoilla viikoilla; eka rv 12 ja toinen rv 10. En kyllä missään nimessä ajattele näitä keskenmenneita raskauksia synnytyksinä; että olisin synnyttänyt kuolleen lapsen tmv.

Kaiken huippu oli kun kaveri pyysi liittymään johonkuhun yhteisöön, joka on tarkoitettu enkelilapsen vanhemmille! Siis miks? Mikä enkelilapsi?

Ajattelenko kylmästi, vai onko tää ihan yleinen käsitys?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesta saakka, tykkäsin enkeli aiheisista petivaatteista, enkelikynästä, enkelikynttillöistä jne.. Edelleen pidän tavaroista joissa on enkelin kuva tai muoto tms..

Myös ajattelen, että jos pieni lapsi kuolee niin hän muuttuu enkeliksi tai jotain sellaista... eli yhdistän automaattisesti kuolleen lapsen ja enkelin toisiinsa. kuitenkaan en osaa yhdistää aikuisena kuollutta enkeliksi.

Vierailija:

Eipä silti, en usko mihinkään uskontoon, mutta oli silti yllätys, että enkelit ja ihmiset ovat tällä tavoin kytköksissä. Mä luulin ihan muuta uskonnonopetuksen perusteella.

Vierailija
22/26 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kysytäänpä näin:

Miten itse suhtautuisit jos lapsesi kuolisi????

Olisiko kornia ajatella " enkelilapsesta" ?

Totta kai olisin varmasti murheen murtama, mutta minusta olisi todellakin kornia ajatella, että lapseni olisi enkeli.

20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen viikolla 9 ja toinen11.

Toki oli suru ja itku, mutta sitä en käsittänyt kun minulle lohdutti keskenmenon koenut äiti, että sitä suree loppuelämänsä. Tulee aina muistamaan ne KUOLLEET lapset.

En minä ole keskenmenojani surrut. Toisesta tiedetään, että oli tuulimuna, toisesta ei ole arvailuja. Surtuani asian, se oli siinä ja tiesin, että elinkelvoton sikiö ei selviä ja sillä selvä.

Surin siis haaveeni kaatumista, enkä kuollutta lasta. Kodistamme ei ole tehty mausoleumia ja lapsille ei ole koskaan puhuttu " kuolleista sisaruksista2, kuten tuttuni tekee.

Keskenmenot ovat luonnollinen tapahtuma.

Vierailija
24/26 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi luvata että kastamattomat pääsisivät taivaaseen, vaikka se tietysti olisi lohduttava ajatus lapsensa menettäneille.

Mutta raamatussa ei luvata automaattisesti taivaspaikkaa lapsille. Lapsella on kyllä myötäsyntyinen kyky uskoa, mutta kastetta hänellä ei ole synnyinlahjana. Pelastukseen tarvitaan kaste ja usko.

Vierailija
25/26 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi km rv 17 ja ikävä tapaushan se oli mutta en sitä sen kummemmin mieti. Olen ollut neljästi raskaana ja minulla on kaksi lasta (toistaiseksi). Mutta sen sijaan jos puhutaan lasten sukupuolista niin ajattelen synnyttäneeni kolme tyttöä, en tiedä miksi. Siis synnyttäneeni, ei minulla ole kolmea tyttöä tai mitään enkelilapsia, yksi menehtynyt tyttösikiö vain.

Vierailija
26/26 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuntaukset näin esittävätkin. Ja onhan se helpompaa elää kuvitellen, että on kaikessa oikeassa. Ihminen on kuitenkin oppirakennelmansa luonut ympärilleen.

Myös perisynti on oppi, sitä ei tunneta sillä nimellä Raamatussa lainkaan.

Raamattu ei opeta, että viattomat (varsinkaan syntymättömät) lapset joutuisivat helvettiin. Itseasiassa helvettikin on erään oppirakennelman tuotos, ei mikään selkeä Raamatussa esiintyvä paikka. Ajatus helvetistä on johtopäätös Raamatussa esiintyvistä viitteistä.

Raamattu opettaa Jeesuksesta, joka sanoi " antakaa lasten tulla luokseni, heidän kaltaistensa on jumalan valtakunta" . Jeesus ei opettanut meitä tuomitsemaan ketään helvettiin, vaan sanoi " älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi" . Jeesus kertoi rakkauden Jumalasta. Tästä voimme jokainen vetää omat johtopäätöksemme siitä, mihin viattomat lapset joutuvat kuoltuaan.

Maanpäällinen elämä on mysteeri, ei suinkaan mikään yksisilmäinen suoritus 10 käskyn mukaan. Jeesus tiesi, ettei ihmiset kykene näitä noudattamaan, siksi Jumala armahtaa meitä ihmisiä. Jos Jeesus lupasi armahduksen ryövärille ristillä (ei varmasti ollut kastettu), niin miksi ei viattomalle lapselle?

Meidän oppimme mukaa Jeesus saarnaa ennen viimeistä tuomiota kaikille niille, jotka eivät ole sanomaa Jumalasta eläessään kuulleet ja näin pelastaa kaikki pelastusta tahtovat.

T: Se sama pappi