Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on aiti joka laittaa 1,5-vuotiaan lapsensa paivahoitoon heti kun toinen lapsi syntyy? Tahan asti esikoinenkin ollut pelkastaan kotona!

Vierailija
28.08.2007 |

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka puolustelevat täällä alle 2 vuotiaan hoitoon viemistä vaikka itse ovat kotona, ovat varmaan samoja jotka kieltäisivät kirkkoon kuulumattomilta lapsilta päiväkerhon.

Niin on kärkkäitä mielipiteitä..

Vierailija
22/25 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä voidaan ajatella myös lastensuojelun tukitoimena. Kaikki mikä estää huostaanoton on järkevää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti olisin jaksanut jos esikoisen olisin hoitoon lykännyt mutta en pitänyt sitä realistisena vaihtoehtona todellakaan.

Nyt olen todella tyytyväinen siitä että lapseni olen itse hoitanut kun olen kotona ollut.

Tuolla 4v ikäerolla esikoinen on jo omatoiminen ja hänet voi viedä kerhoihin ja muihin harrastuksiin saamaan kaveriseuraa.

Mielestäni kyllä nykyäidit aivan liikaa käyttää hyväkseen tuota subjektiivista päivähoito-oikeutta. Vähän samaa mieltä olen tuosta kuin siitä että jotkut esim nostaa työttömyyspäivärahaa ilman aikomustakaan mennä töihin. Samantapaista yhteiskunnan loisena elämistä. Anteeksi nyt tämä napakka kommentti mutta ap kysyi mitä mieltä olet ja minä vastasin rehellisesti.

Todella ymmärrän jos esikoinen on hoidossa jos perheessä todella on suuren luokan ongelmia mutta enpä todellakaan usko että kaikilla päivähoitopalveluja käyttävien kotiäitien perheissä sellaisia ongelmia olisi. Pienten lasten kanssa on rankkaa ja piste. Se vaan pitäisi hyväksyä kun lapsia tekee. Aina ei saisi yrittää punkea siitä mistä aita on matalin.

On hyvä että subj. päivähoito-oikeus on olemassa siltä varalta että oikeasti on hätä mutta todella liian löyhästi sitä käytetään.

Ja nykyään liian moni tekee vastoin omaa jaksamistaan lapsia kovin pienillä ikäeroilla ja olettaa että yhteiskunta sitten hoitaa kun itse ei jaksa. Pitäisi olla ainakin lähtökohtana mielestäni se että tekee sellaisia päätöksiä joista ITSE pystyy vastuun kantamaan, siis jos hankkiutuu raskaaksi kun esikoinen on vauva niin pitäisi ainakin lähteä sillä ajatuksella ja itseään tuntien että jaksaa itse lapsensa hoitaa. Ei suinkaan niin että tehdäänpä toinen nyt perään ja esikoinen sitten hoitoon, se on sitä pahimman luokan yhteiskunnan loisuutta.

Tämä on minun mielipiteeni. Toivottavasti ap et pahoittanut mieltäsi. En voi tietää sinun tilannettasi sen enempää mutta kun ympärilleen katsoo niin täytyy sanoa että homma on luisunut käsistä.

Miehet menee sivariin kun intissä olis kurjaa, naiset lykkää esikoisensa päiväkotiin jotta voivat lällytellä päivisin rauhassa vauvaa, jos ei jaksa käydä töissä voi ruveta hyvin rahoin työttömäksi. Prkl sanon minä! Joillain ei ole moraalista tietoakaan!

Vierailija
24/25 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä täten osaa toimia oikein lapsensa hyvinvoinnin turvaamiseksi.

Vierailija
25/25 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mikään noista, niin ihmettelen. 1.5v ei tarvitse virikehoitoa !