Kuinka moni vie omat eväät kyläillessään mummolassa?
Siinähän se kysymys tulikin. Kysyn tätä sillä, että itse olen ruvennut viemään omat syötävät mukana, ainakin lapselle jos nyt en itselle, koska mummo ei välttämättä ole mitenkään huomioinut, että olisi ostanut lapselle jotain syötävää. Ja usein vieraillaan sillai että ollaan monta tuntia reissussa, että tosiaan lapsellekin tulee se aterian aika.
Jokin aika sitten olimme menossa heidän mökille ( mummon uuden miesystävän) ja matkalla sinne äitini soitti ja sanoi näin, " unohtui tossa aiemmassa puhelussa sanoo, ettei sun olis tarvinnut ottaa omia eväitä mukaan, että täällä on falafelpyöryköitä ja perunoita" , (ollaan kasvissyöjiä kuten hänkin). No, ensinnäkin hän taasen oletti että mulla on eväspussi mukana, kuten aina. En sanonut mitään, etten ole vielä ehtinyt käymään kaupassa mutta tarkoitus oli, ajelin sitten tosiaankin tän puhelun jälkeen kauppaan ja ostin meille kaikki päivän sapuskat, lämpimiä ruokia, välipaloja ja iltapalaa myöten ja onneksi näin tein, koska perillä selvis, että tarjottavana olis ollut 4kpl punajuuripihvejä 4:lle syöjälle ja poikani ei tosiaan olis ees tykännyt noista. Eikä mitenkään oltu huomioitu sitä, että olis varannut lapselle esim. jugurttia tai jotain välipalaa. Eihän 4v. lapsi nyt paljon syö. Itse pärjään syömättäkin.
En voinut olla sanomatta perillä kun raahasin ruokakassia ja kahta lastani mökkiin, että eiks olla hyviä vieraita kun tuodaan aina omat eväät matkassa, niin siihen äitini tokas että tällaisista vieraista tykkään, ei tarvi laittaa tarjottavia. Kyllä niin keitti mielessä...
Silloin kun hän vierailee meillä, tarjoan automaattisesti lämpimän ruuan ja varaan sen verran tarjottavia että hällekin asti on. Sama juttuhan se on silloin harvoin, n. 1krt/vuosi kun vanhempi poika on ollut yökylässä, laitan aina mukaan hälle syömiset, koska en voi todellakaan luottaa siihen, että siellä olis ajateltu, mitä nyt 4v. poika syö....ei hedelmiä tai jugurtteja tai välttämättä leipääkään.
Kiinnostaisi vaan kuulla, että otanko turhasta nokkiini, onko tämä normaalia teidän mielestä?
Kommentit (22)
kahvia tarjotaan miehelle. Itte en sitä juo niin sitten onkin kuivin suin, lapset harvoin saa mitään. Ja eipä siellä viitti kauaa olla, kun täytyy lähtee kotiin ruoan laittoon. Pitäiskö tosiaan rueta viemään omat eväät sinne?? Se on kyllä semmonen paikka missä eivät IKINÄ laita ruokaa, jollain leivällä ja kahvilla elävät. En ymmärrä. Omassa lapsuudessani muistan, kun mentiin mummolaan niin siellä oli pöytä koreana, oli kahvit&seittemän sortin kahvileivät ja melkeinpä aina lämmin ruokakin.
Äitini sentään laittaa ihmismäistä ruokaa. Yleensä laittaa meidän tullessa mieliruokiamme, kuten intialaista lihapataa ja lisäksi kasvispapu muhennosta.
Mutta anoppi tekee lihakeittoa rasvaisesta naudanlihasta. Hyi helvetti, sitä ei saata syödä kyllä kukaan.