Työkaverilta kuoli koira torstaina ja tänään haki sairaslomaa sen takia.
Olen koiraihminen itsekin ja joutunut kahdesta lemmikistä luopumaan aikoinaan, toinen lähti yllättäen, toinen suunnitellusti. Mutta en mitenkään saata ymmärtää, että ihmiseltä menee työkyky noin kertakaikkiaan.
Onhan tuossa ollut viikonloppu aika toipua ja käydä läpi asiaa. Oli viime viikon kuitenkin vielä lomalla.
Kommentit (30)
Ei mekään lapselliset ihmiset vaan VOIDA tuoda lapsia töihin! Jotain rajaa.
Ap
tämänkin asian päivittelyyn parin muun juoruakan kans?? Montakos päivää se emäntä itse oli poissa töistä viime vuonna ja mitkä oli syyt??? Olithan varmasti vähintään kuolemansairas, koska muutenhan laisesi yli-ihminen ei ole pois töistä ja laita muita tekemään omia hommiaan???
Tiedän, miltä tuo tuntuu kun rakas eläin kuolee. Lemmikkimarsumme kuoli keväällä. Jouduin hakemaan viikon sairaslomaa sen takia kun en pystynyt ikävältäni nukkumaan.
Mua ei ole hetkauttanut pätkääkään työkavereitteni koiravouhotukset, siis tarkoitan, että mun on ollut helppo ne hyväksyä ja hymyilläkin niille ihan hyväntahtoisesti :) Joskus joku on tuonut koiransa töihinkin (meillä ei ole allergisia eikä myöskään asiakastyötä), eikä sekään ole omaa työtäni häirinnyt - päinvastoin piristänyt! Eikä mieleenikään tulisi kyseenalaistaa jonkun sairasloman syytä, jos joku olisi joutunut juuri luopumaan perheenjäsenenä pitämästään lemmikistä.
Eikä itselläni edes ole koskaan ollut yhtäkään kotieläintä. Eikä vielä niitä lapsiakaan kuin " pilkkeenä silmäkulmassa" ...
Monilta työkavereilta on kuollut vanhempikin, eikä siitä saikkuilla pitkään. Hyvän ystäväni isä kuoli juuri 60-vuotiaana ja oli tasan yhden päivän pois sen takia. Kyllä ihmisen pitää jotain kestääkin ilman, että ongelma kasataan heti työnantajan niskaan! Yllättäin kuollut puoliso tai lapsi on eriasia, mutta puolisostakin tiedän palanneen töihin jo viikossa, jos kuvio oli tiedossa jo valmiiksi.
Vierailija:
tämänkin asian päivittelyyn parin muun juoruakan kans?? Montakos päivää se emäntä itse oli poissa töistä viime vuonna ja mitkä oli syyt??? Olithan varmasti vähintään kuolemansairas, koska muutenhan laisesi yli-ihminen ei ole pois töistä ja laita muita tekemään omia hommiaan???
Minä yli-ihminen kävin iltasella miehen tultua töistä tekemässä omat työni pois, jos jouduin olemaan lasten takia päivän kotona. =0)
Itse en sairastele - tietenkään.
Älä viitti vaahdota, aika pikkumaista tuollainen hyökkäily.
Ap
Itse löysin lemmikkini kuoleena yöllä yhdeltä ja niin vaan aamulla klo 6 olin duunissa!
Kyllä on päässä ihmisellä vikaa jos lemmikin kuoleman takia pitää ottaa saikkua... Oli se lemmikki mullekin rakas ja tuli itkettyä vielä puoli vuotta sen kuoleman jälkeenkin, mutta ei olisi tullut mieleenkään etten olisi voinut mennä töihin.
Ei normaaleilla ja tuntevilla ihmisillä olekaan tarvetta spekuloida työkavereidensa sairaslomien tarpeellisuutta tai kyseenalaistaa heidän tunteitaan muita eläviä kohtaan. Toivottavasti en ole samassa työpaikassa kuin ap, tuollaista työkaveria ei toivo kenellekään.
joiden tapa elää ja olla on se ainoa oikea ja vain lapsi tekee elämän autuaaksi.