TESTAA löysyytesi/kireytesi:
Mene selälleen makaamaan lattialle, jalat koukussa pienesti harallaan. Nosta takapuoli ylös maasta. Työnnä yksi sormi emättimeen takapuolen ollessa ilmassa.
Kerro lastesi lukumäärä, sekä painoindeksi.
KIREÄ: emätin tuntuu ahtaalta KOKO matkalta. Sormi pitää työntää emättimeen, se ei sujahda sinne. Kun jännitän lihaksiani sormeni jää melkein jumiin emättimeen.
TIUKAHKO: Sormi mene emättimeen melko helposti seinämiä pitkin, mutta kun jännitän lihaksia tunnen ne sormeni ympärillä jämäkästi koko matkalta perälle asti.
NORMAALI (synnyttäneen naisen): Sormi menee emättimeen helposti. Kun jännitän lihaksia tunnen niiden puristuksen tiukimpana lähellä emättimen aukkoa. Pystyn liikuttamaan sormeani emättimen perällä, mutta sielläkin lihasten liikkeen huomaa. Emättimen pohja on tilavampi kuin emätin aukon läheltä.
LÖYSÄHKÖ: Sormi menee emättimeen niin, ettei se edes kosketa reunoja. Pystyn liikuttelemaan ja koukistamaan sormea reilusti emättimessa. Kun jännitän lihaksia tunnen puristuksen emättimen aukon lähellä. Perällä en tunne lihasten puristusta. Emättimen pohja tuntuu onkalomaiselta.
LÖYSÄ: Sormi menee emättimeen niin, ettei se edes kosketa reunoja. Pystyn liikuttelemaan ja koukistamaan sormeani reilusti emättimessä. Kun jännitän lihaksia en tunne puristusta tai lihasten liikettä missään kohti emätintä. Emättinmen pohja tuntuu onkalomaiselta.
(kopioitu av-palstalta)
Kommentit (55)
En ole synnyttänyt, ei lapsia. Tamponienkin käyttö on vaikeaa koska emätin on niin tiukka. En voinut kuvitellakaan että joillain se voisi olla niin löysä että sormi vaan sujahtaisi sisään ja sitä voisi heilutella! Kauheaa, nyt pelkään entistä enemmän että synnytys pilaisi paikkani :(
Elämän jälkiä, jotka voivat vaikuttaa lamauttavasti seksielämään. Kuten impotenssi.
Impotenssia voi sentään useimmiten hoitaa.
elämän jälkiä ne on vaan.
Mulla oli mielestäni liian tiukka ennen synnytystä ku seksi teki kipeää lähes aina. Nyt kaks lasta saatu ja seksielämä on parantunut älyttömästi. Ei huolta löysyydestä ja mies kans todella tyytyväinen. Tunto on herkistynyt alapäässä ja lihaksia osaa käyttää ihan erilailla!
No miehellä tietysti 6 cm paksu?
Mulla oli mielestäni liian tiukka ennen synnytystä ku seksi teki kipeää lähes aina. Nyt kaks lasta saatu ja seksielämä on parantunut älyttömästi. Ei huolta löysyydestä ja mies kans todella tyytyväinen. Tunto on herkistynyt alapäässä ja lihaksia osaa käyttää ihan erilailla!
2 lasta saatu 22v ja 25v. 3,3-3,8 -kiloisia. Itse olen nyt 28v.
Minulla on tiukka, vaikka olen synnyttänyt 2 lasta. Jumpatkaa hyvät naiset paikkanne kuntoon, siis ainakin te, jotka olette löysiä. Kyllä se pimpsa tiukkenee, kun jaksatte jumpata. Ja jumppa on älyttömän helppoa esim. näillä:
http://www.instru.fi/hyvaolo/mittari-019.php
http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shop…
http://kauppa.sincity.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=F…
Itselläni on nämä kaikki ja tykkään eniten smart ballseista. Mies on todella tyytyväinen, olen nyt tiukempi, kuin ennen synnytyksiä. Ja miehellä on hieman normaalia pienempi vehje, nyt jumppauksen ansiosta tuntuu vehje paljon suuremmalta sisälläni. Ja omalta osalta seksi tuntuu uskomattoman paljon paremmalta jumpatuilla lihaksilla. Ei tartte käydä missään leikkauksissa tai tyytyä vaan elämään löysänä.
Suositelen KAIKILLE naisille!!
N32
Mäkö olen ainoa jolla tulee itku ja heti :(
Ennen olin tiukka ja timmissä kunnossa.
yks pitkittynyt synnytys takana, ponnistusvaihe 1h20min kun lapsi jäi jumiin. Alapää on löysä. Mies ei unohda siitä mainita. Jumppauksen puutteesta ei voida syyttää koska on tehty monta vuotta ja oikeinkin vielä.Mä lyön hanskat tiskiin. Kaikki ei vain palaudu,kävin jo erikoislääkärilläkin ja karua kuultavaa.
Mä en ala seksielämä on tuhoon tuomittu loppuelämäksi. Se ei paljon lohduta jos itse nauttii jos toinen puolisko ei saa siitä mitään. On kuulemma ihan samantuntuista kun heiluttais nakkia messuhallissa, yhtä hyvälle tuntuu kuulemma.
N29 BMI 19
Ennen oli todella löysä. Takana 2 vaikeaa alatiesynnytystä ja molemmissa nimenomaan ponnistusvaiheet oli pitkiä ja vaikeita. Lapsi oli "tukka näkyy" -vaiheessa pitkään, hilautui takaisinpäin ja taas ulospäin jne. x 2.
Minun mieheni on herrasmies, kertaakaan ei ole sanonut löysäksi, mutta kyllä mä tiedän ja toi testikin sen kertoi.
Mulla ongelmana on siis kaikkien jumppausten/smartballsien jne jälkeen edelleen "onkalo" joka jää sinne emättimen alatakaosaan. Emättimen suu on kyllä tiukka. Se onkalo on edelleen sellainen että keskisormen saa kevyesti koukistettua ilman että alaseinämää jännittämättä tuntuu. Kun jännittelen lihaksia niin ne tuntee sormeen, mutta ei mitään puristusta kylläkään, paitsi siis emättimen suun lähellä.
Onneksi mieheni on aivan ihana ja meidän seksi on paljon muutakin kuin emätin. On nuolemista, hellimistä, puhumista, suutelua... ihan vaan vierekkäin/päällekkäin/limittäin ja lomittain oleilua jne. Toki yhdyntä on tärkeä osa ja se mikä on hyvä niin mieheni saa kyllä. Puristelut toki edesauttaa. Miehelläni on onneksi aika paksu.
No mutta kun nyt 2v aikana on mennyt tosi löysästä löysähköksi tuo alapää niin ehkä saan sen ahkeralla treenillä vielä joskus ns. normaaliksi synnyttäneen alapääksi. Mulla jumppailut on välillä tosi ahkeria, välillä aika satunnaisia ihan muusta elämästä riippuen.
Tsemppiä ja hyvä etten sentään ole ainoa löysä, vaikkei tätä vaivaa toivoisikaan kellekään.
Mihinkään korjausleikkauksiin ei ole varaa.
N33, lapset 2v ja 3v.
Samat tunteet.
Muistan, kun 1. odottaessani työnsin sormen pimppaan ja tuntui tiukalta. Ensimmäistä vauvaa tein kauan ja se on jättänyt jälkensä. Minä, hoikks ihminen teen vain 4-kiloisia lapsia ja ensimmäinen oli aivan kamalaa!
Noh, jälkensä jätti ja niin edespäin. Raskausarvetkin ja lörppömahankin. Kudostyypistäkin vissiin kiinni, koska olin urheilullinen ja rasvasin itseäni. Nyt pelkkä vanha kaakki.
Ennen oli todella löysä. Takana 2 vaikeaa alatiesynnytystä ja molemmissa nimenomaan ponnistusvaiheet oli pitkiä ja vaikeita. Lapsi oli "tukka näkyy" -vaiheessa pitkään, hilautui takaisinpäin ja taas ulospäin jne. x 2. Minun mieheni on herrasmies, kertaakaan ei ole sanonut löysäksi, mutta kyllä mä tiedän ja toi testikin sen kertoi. Mulla ongelmana on siis kaikkien jumppausten/smartballsien jne jälkeen edelleen "onkalo" joka jää sinne emättimen alatakaosaan. Emättimen suu on kyllä tiukka. Se onkalo on edelleen sellainen että keskisormen saa kevyesti koukistettua ilman että alaseinämää jännittämättä tuntuu. Kun jännittelen lihaksia niin ne tuntee sormeen, mutta ei mitään puristusta kylläkään, paitsi siis emättimen suun lähellä. Onneksi mieheni on aivan ihana ja meidän seksi on paljon muutakin kuin emätin. On nuolemista, hellimistä, puhumista, suutelua... ihan vaan vierekkäin/päällekkäin/limittäin ja lomittain oleilua jne. Toki yhdyntä on tärkeä osa ja se mikä on hyvä niin mieheni saa kyllä. Puristelut toki edesauttaa. Miehelläni on onneksi aika paksu. No mutta kun nyt 2v aikana on mennyt tosi löysästä löysähköksi tuo alapää niin ehkä saan sen ahkeralla treenillä vielä joskus ns. normaaliksi synnyttäneen alapääksi. Mulla jumppailut on välillä tosi ahkeria, välillä aika satunnaisia ihan muusta elämästä riippuen. Tsemppiä ja hyvä etten sentään ole ainoa löysä, vaikkei tätä vaivaa toivoisikaan kellekään. Mihinkään korjausleikkauksiin ei ole varaa. N33, lapset 2v ja 3v.
Näihin kirurgisiin toimenpiteisiin ei pitäisi turvautua kuin äärimmäisissä tapauksissa. Kokemusta täälläkin 4,7 kg esikoisen synnytyksen jälkeen mm "löysyyden tuntemuksesta".
No sitten jälkitarkkarin aikoihin aloittamani aktiivinen Smartballs-treeni viimiseltä tuotti tulosta. Pissanlirahtelut loppuivat kokonaan, ja seksielämä nyt parempaa kuin koskaan. Se "onkalo" myös hävinnyt emättimestä. Pystyn hyvinkin myös käyttämään niitä alap.lihaksia rakastelussakin.
Ikää 40 ja synnytyksiä 7, normaali kireys. Tosin olen aina tehnyt jumppaa lasten välissä, joten uskon sen auttaneen pysymään suht kunnossa.
No sitten sun täytyy olla TOSI kireä, sillä kun nainen saa orgasmin ja lihakset supistuu, ne TYÖNTÄVÄT penistä ULOSPÄIN eivätkä ime sisään..että on sulla sitten aika hemmetin kireä pillu joo. Ettet vaan ihan luonnonoikku?
Aah hyvä tietää että on kiree pillu. Mällit lensi.
Kuinka usein sitä pitää tehdä? Mitä lääkäri sanoi?
Jumppauksen puutteesta ei voida syyttää koska on tehty monta vuotta ja oikeinkin vielä.Mä lyön hanskat tiskiin. Kaikki ei vain palaudu,kävin jo erikoislääkärilläkin ja karua kuultavaa.
Päivitystä tilanteeseen epäsäännöllisen COME-harjoittelun jälkeen. Josko seuraavaks raahais tän ruhonsa jumpalle ja jatkais pimppijumppaa säännöllisesti. Mies on ilmeisen tyytyväinen, kun sanoi, että emätin ikäänkuin tarttuu penikseen yhdynnässä, vaikken edes yritä hallita lihaksiani ;) T:13
että osaa olla typeriä juttuja :D
kuin laihdutusvinkit maratonin olympiavoittajalle.
Jos ymmärrät, mitä tarkoitan.
Tai muotoillaan toisin: sinulla täytyy olla todella tilava emätin. Niin tilava, että maailman suurinkaan penis ei tee tiukkaa.
että osaa olla typeriä juttuja :D
Tässä on ns. imupillu. Pimppi menee tosiaan niin tiukaksi että mies pelkää kalun irtoavan!
Tunne on todella taivaallisen upea - painajainen, jos keskeydetty yhdyntä on ainoa ehkäisymenetelmä!
Miehenä tosiaan tuntuu että nyt ollaan "lypsettävänä spermasta"....
Hyvä tietää, joskus olis vielä kiva saada tiukempaa, neljä lasta takana ja kaikki jo aikuisia, isoja olivat ja liha leikattiin joka kerta, supistuksia tuntuu pari senttiä aukosta sisään, n. 4-5cm matkalla, syvemmällä ei mitään. En muista enää miltä "uusi" pimppa tuntuu. Tullaan kyllä molemmat, muija jopa todella helposti ja usein.
Kauanko kesti toipua, onko ollut mitään tuntopuutoksia? Jotkut ovat väittäneet että tunto meni.