Lue keskustelun säännöt.
Osaako lapsesi isä huolehtia lapsesta?
27.08.2007 |
Lueskelin tuossa muutamaa ketjua ja ihmettelin, kun joillain äideillä on huoli siitä, osaako mies hoitaa lasta.
Meillä mies hoitaa lapsia (10 kk ja 3 v) muutamana iltana viikossa jolloin itse voi viettää aikaa parhaaksi katsomallani tavalla. En myöskään koe, että lapset olisivat hoidossa kun ovat isänsä kanssa. En myöskään laita ruokia tai vaatteita valmiiksi, vaan isä osaa kyllä pukea lapset ja ruokkia heidät. Myöskään en huolehdi siitä, osaako isä viedä lapset lääkäriin, jos tarvetta tulee tms.
Omassa tuttavapiirissäni tämä tuntuu olevan enemmänkin sääntö kuin poikkeus, mutta miten teillä muilla?
Kommentit (61)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Niin totta jokainen sana. Ikävä kyllä moni ihminen on luotu menemään siitä, mistä aita matalin. Niin mukavuudenhaluinen olen minäkin, että monen jutun mielelläni laistaisin muiden tehtäväksi, mutta lapsen kohdalla ei onneksi ole tullut mieleenkään :-).
Omasta mielestäni ketjussa on ajoittain sekoittunut aivan pienten lasten (alle 1v) ja sitten jo isompien leikki-ikäisten lasten isien " isyydet" . Mies kun harmitteli sitä pikkuvauvavaiheessa, ettei pysty ottamaan niin isoa roolia kun haluaisi, lohduttelin että vielä tulee vaihe, että hän pystyy tekemään KAIKEN lapsen kanssa. Ja odotettavissa on myös aika, jolloin tyttö jumaloi isäänsä. Ja voi isän ilmettä, kun yksivuotias ensimmäisen kerran valitsi isin sylin äidin sijasta :-).
Pikkuvauvavaiheessa ei liene mitään ihmeellistä, että vauvalla ja äidillä symbioottinen suhde, jonne ei muut mahdu. Sen sijaan tämän jälkeen on kaikkien etu, varsinkin lapsen ja isän itse, että mies ottaa vahvan roolin lapsen elämässä.
Itse olen lapsesta saakka ollut nii-in isän tyttö, että en voi kuvitellakaan haluavani minkäänlaista muuta isäsuhdetta tytölleni kuin yhtä vahvan kuin minulla oli (ja on) isäni kanssa.