Hirviä vauvakuume!:)
Juu eli pitkään ollaan kuumeiltu täälläkin päin. Niin pitkään etten kyllä edes muista mistä asti. Ainoa ongelma tässä vaiheessa on se, että opiskeluja olisi jäljellä 1,5 vuotta. Välillä on sellainen olo, että nyt saa opiskelut jäädä ja yritetään edes lasta, mutta aina se järki jostain huikkaa, että koulut ensin. Ja onhan siinä toki se hyvä puoli, ettei tarvitsisi sitten koulun penkille palata vaan voisi etsiä töitä.:) Muita samassa tilanteessa?
Kommentit (8)
olen vasta opintojen alkupäässä, kuume olisi kova mutta mies sekä oma järki jarruttelevat vuoron perään. kesällä olin aivan valmis heittämään opinnot tauolle, nyt kuitenkin taas mietityttää....
Lupasin jo itselleni, etten niin usein vieraile tällä, koska täällä roikkuminen vaan nostaa kuumetta ;) Kuitenkin, täällä taas olen, ja vastaan näin:
Eli myös opiskelut kesken, jäljellä 2,5 vuotta. Ollaan miehen kanssa päätetty, että kesken opiskelujen on vauva tervetullut, jos tahtoo tulla :) Yritys kuitenkin alotetaan ens alkukeväästä, jollon mulla on nyt alkava päättötyön tekeminen jo hyvällä mallilla :) Tällasta meillä...
Joo eipä näiden kaiken maailman palstojen lukeminen helpota tätä kuumetta yhtään, mutta aina pakko päästä lukemaan!:D Sitten on varmaan mielekkäämpää lukeakin näitä juttuja, kun edes pääsisi itse yrittämään! Sitä odotellessa..;)
Onnea myös sinne päin!:)
Itellä kans aivan käsittämätön vauvakuume...opiskeluja jäljellä vielä 1v 4 kuukautta...eli aivan liian pitkään..=)
Meillon tosiaan jo esikoinen joka on 5-vuotias ja nyt vauvakuume on nostanut päätään ihan kunnolla..Toisesta lapsesta en vielä haaveillut esimerkiksi vuosi sitten.. Ja kun pääsin opiskelemaan, niin koitan käydä opinnot kunnialla läpi myös. Meidän ryhmästä jää lokakuun lopussa yksi äitiyslomalle, niin vauvakuumetta ei ainakaan hänen suloinen massunsa helpota...
Miehen kanssa päätettiin,että toisen lapsen yirtys saa alkaa luvalla ensi kesänä. Ei haittaa jos olen raskaana opintojen aikana... Esikoinen aloittaa sitten v.2009 koulun, niin haaveissa on olla kotona silloin vauvan kanssa, saattaa hänet kouluun ja mennä vastaan vaunuja lykäten..=)
Joten vielä pitäisi 9-10kuukatta odottaa...*huoh*. Tokikin olemme harrastaneet keskeytettyä yhdyntää jo n. vuosi, joten meidän ehkäisy ei kyllä 100% varma ole...
Mutta tsemppiä kaikille odottamiseen..odotushan aina palkitaan..=)
Heips,
muistakaa kuitenkin että raskautuminen ei pakosti ole mikään itsestään selvyys...
Ja sekin on totta että aina löytyy jotain kivaa projektia, työkuvioita, urasuunnitelmia, jotka maha-asukin tulo just sillä hetkellä harmittavasti katkaisee.
Toivon suuresti että kaikki raskaudutte (just nyt tai) tulevaisuudessa juuri silloin kun vauvan tulo parhaiten elämäntilanteeseen sopii!
Muuta elkää tehkö liiaksi suunnitelmia vauvantuloajankohdan kanssa, hommat ei vaan aina suju niinkun itse tykkäisi.
Kyllähän minä sen tiedän, ettei tommoisia asioita voi suunnitella. Eikä olla muuta suunniteltukaan kuin, että milloin ruvetaan yrittämään. Jalat maassa täällä kuitenkin!:)
Juu, kyllä kaikki on aikuisia ja tietää ettei lapsen saaminen aika ole niin yksinkertaista..Mutta haaveillahan aina saa ja se pitää mielen virkeänä. Lapsi tulee kun tulee. Mutta kyllähän lapsen tuloonkin voi itse vaikuttaa esim. jättämällä ehkäisy pois. Eri asia on, että milloin lapsi päättää tulla, mutta silloin jokainen tietää ja osaa varautua siihen toisella asenteella..
Mulla on vähän samanlainen tilanne... koulua ei varsinaisesti enää ole jäljellä kuin toukokuuhun asti ja syksystä kevääseen tarttis tehdä gradua (toimeksiantona, joten aikataulu sieltä suunnalta pukkaa päälle). Sitten olen vielä osa-aikaisesti hoitovapaan sijaisena, joten ei varmaan kauheen hyvällä katsota, jos jään itse äitiyslomalle...
Mutta kuume on ihan hirvittävä! Toisaalta jos oikeen rupee miettimään, niin ainahan sitä on jotain projektia tms. kesken...
Mulla on enää vähän pillereitä jäljellä, joten sen puoleen voisi vaikka alkaa piakkoinkin yrittämään perheenlisäystä. Voinhan tota lopputyötä tehdä sitten vaikka myöhemminkin, ja töissä kuitenkin ehtii olemaan eläkeikään asti joten vois sitä samalla kirjoitella kotona kun on " mammalomalla"
Kuume on kyllä ihan hirveä eikä se mulla ainakaan laske, kun kokoajan mietin näitä juttuja... että koska ne pillerit vois jättää pois=)
Onnea teille!