Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~HUHTIHIPPUSET 2008~ vko 35

27.08.2007 |

Viime viikon jutut

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11066990&p=&mpage=

8&tmode=1&smode=1&key=&language=

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaikki muuten hyvin mutta palelee vaan ihan mielettömästi koko ajan, väsyttää ja oksettaa...viikko olikin tuossa taukoa etten oksentanut kertaakaan mutta eilen taas se alkoi ja olen tässä nyt pari päivää oksennellut. pitäisi vaan yrittää jotain syödä vähän väliä ettei pääsisi huono olo yllättämään. ei vaan koskaan tiedä mitä sitä söisi kun kaikki tuntuu yököttävän ällöttävältä.

Huimaus on uus oire jota on nyt ollu enemmän ainakin kun viimeks. toissapäivänä meinasin pyörtyä saunan lauteille ja oli äkkiä tultava lepäilemään ja juomaan ennen kun uskaltauduin edes menemään suihkuun takasin.

eiköhän tämä tästä.....tzemppiä meille kaikille!

Vierailija
42/51 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on pakko kommentoida: Älkää ihmeessä maalailko piruja seinille [tark. keskenmeno ja tuulimuna -puheita]. Nauttikaa täysillä tästä raskaudesta. Sen on varmasti jokainen ansainnu. Ja vauveleille tietenkin tarrasukkia sekä vauvaliimaa. Paljon.

-

2.ODOTUS on tosiaan erilainen.. Esikoisesta tuli heti ilmoitettua kaikille ja innolla odotti oikein tulevia oireita ja neuvolakäyntejä painonmuutoksineen ym. Silloin oli stressinä myöskin aivan loppuvaiheen opinnot ja opinnäytetyö. Nyt taas kakkosesta ei ole pahemmin vielä kerrottu, kauhulla odotan etovia oloja (viime kesänä ei paljoa tullu syötyä -> paino ei noussu) eikä nyt ole stressiä/kiireitä ym..

Nyt täytyy rientää aamupuurolle,

t.Ufa (rv 7/8?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä herättiin aamuyöllä vessaan ja pyyhkiessä tuli ihan reippaasti veriviiruja paperiin. Nyt oottelen et miten jatkossa..Selkää särkee vieläkin vaihtelevasti, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Semmonen olo ettei tiiä oikeen mitä ajatella, ku ensin plussatessa tuntu että miten sitä jaksaa kolmen alle 3-vuotiaan kans keväällä ja nyt tuntuu että tämä pikkunen jo ihan oma. Toisaalta onhan tuota pientä vuotoa ollut muillakin ilman sen kummempaa syytä, ja mullakin esikoista oottaes mutta sillonki alussa vaan menkkojen aikaan. Nyt ei siis pitäs olla kuukautisetkaan:(

Ei kai se auta ku odotella ja toivoa parasta.

Gaya 6+6

Vierailija
44/51 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..et ku miehen kans harrateltiin eilen illalla (pitkästä aikaa) sitä mukavaa ässää, niin onko teillä kokemuksia et seksi vois alkuraskaudessa aiheuttaa vuotoa? Ku oon viime aikoina ollu muutenki aina vähän paikat hellänä seksin jälkeen, mut nyt vasta eka kerran vuotoa..

Gaya jälleen..

Vierailija
45/51 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin tuossa neuvolasta saamaani kirjaa. Siinä sanotaan, että raskausaikana kohtu on erityisen verekäs ja kohdunkaukan pienet verisuonet voivat rikkoutua helposti ja se voi aiheuttaa vuotoa yhdynnän jälkeen! Ei siis todennäköisesti syytä huoleen.

Mulla on ollu kauhee väsymys, näin aamusta varsinkin, vois nukkua vaikka kuinka pitkään. Flunssakin vähän vaivaa ja korva on ollu lukossa monta päivää, ei kuule vasemmalla korvalla juuri mitään!! Melko karmee tunne, pitäis kai käydä se huuhteluttamassa tk:ssa.

Ihanaa alkavaa viikonloppua kaikille kanssasisarille!!

T:Tuija+ masuasukki rv 9+0

Vierailija
46/51 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä lueskellut teidän juttuja jo jonkin aikaa, mutta kiireen ja väsymyksen takia kirjoittelen vasta nyt. Mulla siis toinen raskaus menossa, esikoinen kohta 1v 6kk touhukas pikkuneiti :) Esikoisen aikana kirjoittelin ahkerasti silloisiin maaliskuisiin, saas nähdä miten pikkuneidin kanssa riittää nyt aikaa.. :)

La aika todennäköisesti 11.4.2008. Alkuraskauden ultrassa kävin reilu viikko sitten ja kaikki oli hyvin! Pikkuinen sydän sykki voimakkaasti! Oli todellinen helpotus, vaikka alussahan tässä tietty vielä ollaan.

Mulla ei ollut yhtään pahaa oloa edellisessä raskaudessa eikä oikeastaan tässäkään. Parina päivänä ollut lievää etovaa oloa, mutta siinä kaikki. Taidan olla siis aika onnekas?!? Väsymystä riittää sitten senkin edestä... Niin ja se turvotus! Esikoinen alkoi näkyä vasta joskus 12-14 rv aikoihin, mutta nyt tuntuu että maha jo pömpöttää.

Asutaan mieheni kanssa Saudi Arabiassa, jossa myös esikoistyttö syntyi. Siellä siis varmaan tulen synnyttämään tämän kakkosenkin. Nyt ollaan edelleen Suomessa kuumuutta paossa, joka näin kesällä siis lähempänä 45.. Sisätiloissa tietty ilmastoinnit, mutta eihän taaperon kanssa voi sisällä koko päivää olla. Ostettiin juuri talo Espoosta, mutta päästään muuttamaan vasta joulukuussa, joten osittaista asumista Suomessa saattaa olla tiedossa.

Mutta tässä pikaiset esittelyt meiltä. Gayalle paljon tsemppiä ja toivotaa parasta! Muillekin toki tarrasukkia matkaan!

Browniette 8+0

Vierailija
47/51 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tässä ihan hyvin kävisi, enää ei oo ollu minkäänlaista vuotoa, selkää kyllä jomottelee samoin kuin mahaa mut jospa se vuotokin johtui vaan seksistä niinku Tuija veikkas. On se kyllä jännä miten varuillaan sitä on tän kolmannen raskauden kohdalla. Moni muukin tais todeta, että aikaisemmin ei oo osannu ees pelätä mitään, niinku en minäkään. Ikinä ees aatellu noitten aikasempien kohdalla et joku menis vikaan..Mut ehkä tää vaan on jotai ylihuolehtimista:)..

Tänään tais iskiä muhunkin joku flunssanpoikanen, kuumottaa ja nenä vuotaa ja nyt alkaa jotai raskausoireitaki olla nimittäin se väsymys. Tuntuu et vois vaan nukkua mutta nuo kaks pikkusta pitää huolen ettei pääse liikaa laiskistuun.

Nyt tää tyttö lähtee iltapalaa haukkaan, heipat!

Gaya

Vierailija
48/51 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi odottaja... Eli kolmannen lapsen laskettuaika n.7.4.2008. Olen jo kerran käynyt ultrassa, mutta olikin vasta niin alkutekijöissään tuo kehitys, ettei pikkuisella ollut edes käsiä ja jalkoja... Nyt sitten odottelen uutta aikaa joka on 19.9.

Vierailija
49/51 |
02.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 3½ vuotiaan tytön 30v. äiti, jonka ei koskaan pitänyt tehdä lisää lapsia, mutta kuinkas kävikään :) mieli muuttui :)

Nyt siis rv 8-9 (5 vkolla tehdyn ultran mukaan ei voitu arvioida, kun raskaus oli vasta niiiiiin alussa) ja loputon väsymys ja ruokayökötukset ovat vähentyneet. Kysymys siis kuuluu, että onko muilla vastaavia kokemuksia, että pahoinvointi ja väsymys (vatsan turvotus) häviävät jo rv 8-9 aikoihin??

Mulla on kaksi raskautta takana, eka kesken rv 8 ja silloin ei mitään pahoinvointia, toinen raskaus en muista mitään oireita?? Mulla on vkon kuluttua neuvola ja 2 vkon kuluttua istukkanäyte....odottavan aika on pitkä :/

Vierailija
50/51 |
02.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ole minäkään ehtinyt tänne kirjoitella ja vieläkään en ole laittanut nimeäni sinne esittelylistalle. Odottelen, jos seuraavassa ultrassa ne sydänäänet näkyisivät..Kävin tosiaan reilu viikko sitten ultrassa, mutta olin liian aikaisin liikenteessä.

Kamalan huono olo ollut jo viikon. Ja väsymys. No, toivottavasti ne tästä helpottavat.. Tenttikirja kummittelee pöydällä, mut nukahdan heti, jos aukaisenkin sen =)

Mullakin vihlonut ja nipistellyt välillä alavatsaa jo useamman päivän ajan. Toivottavasti siel on kaikki kondikessa..

Mua niin naurattaa, kun ajattelin ennen kuin tulin raskaaksi, että miten syön sitten NIIIIIIn terveellisesti. Enpä tiennyt, että sitä syö juuri semmosta ruokaa, mitä VOI syödä..Kun mies tossa kauhistellut, että eihän tuolla ruokamäärällä elä sinä eikä vauva. Mutta eipä voi sille mitään, jos ellottaa pelkkä ajatuskin lämpimästä ateriasta.

Vinkkinä muuten pahoinvoiville: mulle maistuu hedelmäpirtelö, johon hedelmien lisäksi vähän kaurahiutaleita, mehua ja pehmeää tofua.

Hyvää viikon alkua kaikille =)

rv 8+6

Vierailija
51/51 |
02.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tiputtelut loppuivat tänään. Alavatsaa nippailee aivan niinkuin raskaana ollessa kuuluukin ja rinnatkin tuntuvat hellemmiltä kuin ennen. Joten positiivisin miettein eteenpäin;-)

Joku kommentoi tuosta " pirujen maalailusta seinille" . On totta, että raskaudesta pitäisi osata nauttia ilman pelkoja ja ne jotka osaavat niin ihana juttu!

Minulla ensimmäinen raskaus tipautti korkealta ja kovaa. Niiden ruusunpunaisten pilvilinnojen päältä ja nyt pessimistinen suhtautuminen on sellaista itsensä suojelemistakin. Tyyliin, kun varautuu pahimpaan, niin ei ehkä pety ihan niin pahasti, jos kaikki ei olekaan täydellisesti. Vaikka pettyyhän sitä tietysti, vaikka kuinka olisi varautunut kaikkeen, mutta pudotus ei ehkä kuitenkaan ole IHAN niin hurja.

Kuten jo olen kertonut, niin ensimmäisessä raskaudessa minulla todettiin perinnöllinen taipumus, joka nostaa alkuajan keskenmenoriskiä sekä myös riskiä sikiön kromosomipoikkeavuuksiin. Tämä tuli koko suvulle yllätyksenä. Eli sen lisäksi, että menetimme vauvan, niin piti käydä läpi aikamoinen pyöritys perinnöllisyysneuvontoineen, ohjata sukulaisia testeihin sun muuta.

Ensimmäistä lasta odottaessani en osannut edes pelätä mitään, nyt olen huomannut, että myös minun kohdalle voi sattua niitä ikäviä asioita. Siksi minusta on raskauteni suhteen tullut hivenen kyyninen, vaikka yksi onnellisesti päättynyt raskaus on jo takana.

En halua lietsoa pelkoa teihin muihin, tämä on vaan minulle sellainen paikka missä voin näitä ( välillä synkkiäkin) tuntojani purkaa.

Onnellista odotusta kaikille! Minä rentoudun oikeastaan vasta niskapoimu-ultran jälkeen, toivottavasti sieltä tulee hyviä uutisia, mutta sinne on vielä matkaa...

AnniHelen rv6+4