~HUHTIHIPPUSET 2008~ vko 35
Viime viikon jutut
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11066990&p=&mpage=
8&tmode=1&smode=1&key=&language=
Kommentit (51)
Täällä kans tosi koleeta!! Jotenkin sy´ksy pääsi yllättämään ihan takavasemmalta, jospa vielä hetkeksi kuitenkin lämpiäisi, ihan vähä, ei nyt hellettä!
Täällä harvinaisen hyvin nukuttu yö takana, vain kaksi herätystä, joista toinen vasta kuudelta. Tässähän jaksaa ihmeitä =)
Osaako joku muuten kertoa, että onko imettämisestä raskauden aikana haittaa ? Vai onko se vain huono juttu sitten jos aiheuttaa supisteluja ?
Mie ajattelin soitella neuvolaan vasta ens viikolla, viimeistään seuraavalla.
Jepulis, " tuoksu" alkaa nousta kuopuksen suunnalta, lisää myöhemmin
-E- 7 +
Eka neuvola oli sitten eilen ja hyviä uutisia tuli! Ultrassa näkyi pikkuinen toukka jonka sydän pamppaili. Vähän aikaa jouduttiin kaveria hakemaan ennenkuin ruudulle löydettiin joten ehtihän sitä jo pelästyä.... Viikkoja sai terveydenhoitaja mulle 8+4 ja ultrassa oli vähän pienempi. Mittaaminen on kyllä tässä vaiheessa vielä vaikeaa joten katsotaan eka kerralla kokoa tarkemmin. LA muuttui 5.4 (laskureissa oli 7.4) mutta eipä tuo haittaa. Nyt on hyvät fiilikset kun voi olla toiveikkaalla mielellä! Tänään pitää varata np-ultra isommasta sairaalasta.
Kirpakkaa syyspäivää kaikille ja hyviä vointeja!
täällä herättiin yöllä syöttämään tuota meidän kuopusta, ja samalla huomasin ylös noustessa et kävellessä jomottaa tosi ikävästi vasemmalle puolelle alaselkään. Aiemmin on kyl ollu noita alavatsakipuja mut ei selässä mitään. Meinasin jo hätääntyä mut onneksi kipu helpotti ja melkeenpä hävis kokonaan kun esikoisen kans käytiin tuolla pihalla kävelemässä. Että eiköhän tuo ihan asiaan kuuluvaa ole:)
UfaKuk: Juu kirjottelin sillon helminauhoihin, mut eri nimimerkillä kyllä:)
Me ei olla vielä kerrottu tulevasta perheenjäsenestä miehen kanssa muille kuin mun äidille. Sanoinki miehelle et pakko jollekki päästä kertomaan:) Päätettiin et ootetaan niin et muut huomaa ennen ku aletaan sen enempiä ilmotteleen, ja onhan tää tässä vaiheessa sen verran epävarmaa vielä ettei senkään takia kehtaa kauheesti huudella.
Nyt hermostuu tuo meijän poju, äitiä kaivataan..päivänjatkoja!
Gaya 6+4
***hip hei ja hurraa ja lal lal laa ***
-- tää on mun ylistyslaulu rennielle. :) Mä en varmaan selviäisi ilman sitä. Aaargh, en kyllä edellisen kanssa JO tässä vaihessa joutunut rennietä popsimaan näin useasti kun nyt. Kammottava närästys vaivaa syö sitten mitä tahansa tai on syömättä. Täälläkin jo aikaisemmin hehkutin noiden inkiväärikapselien puolesta pahoinvoinnilta pelastamaan, mutta nyt ... nyt närästää jo noi kapselitkin eli eipäs pysty niitäkään enää ottamaan. Jep, ja paha olo siis vaivaa. Kylläpä on mukavaa, ostakaa makkaraa .. köhöm. (Juu ja lauluääntä ei ole sitten tippaakaan. Suonette anteeksi.) Suvussa kun on tuota sappi ja refluksi vaivaa niin on tässä ilman salamatkustajiakin joutunut rennietä syömään, joten ei ole sinänsä uusi tuttavuus tahi yllätys tämä närkästyksen määrä.
Pahoittelut niille, joiden pikkuinen ei ole pysynyt matkassa. Itsekin oikeasti välillä ihmettelen että näinköhän sitä on omassa navassa ( . ) on kaikki kunnossa kun eihän sitä millään tiedä ... Neuvola on ensi viikolla, mutta tuskin löytävät ääniä. Mulla on pelastusrengas kerätty pelastamaan maailman myrskyistä, joten vaimentaa varmasti. Muistaakseni ekalla kerralla kuitenkin viimeksi viikolla 9 kyllä löytyi äänet. Äitiyskortti on vaan yllätten hukassa niin ei pysty tarkistamaan. tai siis ei se ole hukassa vaan tallessa, mä vaan en millään muista missä tuo jemma on. :) Toivottavasti kuitenkin jotain ääntä löytävät (muuta kuin mahan murinaa) niin saa hetkeksi hengähtää.
Sattuipa muuten somasti, kun hyvä ystäväni ilmoitti, että hänpä saa tenavan maaliskuussa niin voidaan yllätykseksemme vertailla sitten yhdessä suonikohjuja ja muita vaivoja. :) Heillä on ollut kuitenkin onkkelmia tuon lapsen saannin suhteen niin onpa kiva kun päästään samaan aikaan paisumaan. ... siis toivottavasti jos pienet pysyvät matkassa. Liian optimistinen en anna itselleni lupaa olla. Lähipiirissä kuitenkin noita keskenmenoja on sattunut paljonkin.
Mutta eikös teistäkin kuitenkin ole mukavaa kun syksy on saapunut. Ilmakin tuoksuu ihan erilaiselta, jotenkin raikkaammalta. Kyllä mä olen syksyihmisiä, vaikka palelenkin tooosi helposti. Eli jo nyt kotosalla täytyy pitää villapaitaaa ja villasukkia. Tosin villasukat pysyi jalassa kesälläkin. :)
Jaa, mutta mitäs muuta teille kuuluu? Näin työpäivän lomassa on mukavaa käydä teidän viestejänne lukemassa ja jakaa omia ajatuksia. On paljon mukavampi tuota huhtikuuta odotella samassa tilanteessa olevien immeisten kanssa. Joten sormet vaan kaikilla laulamaan ja mukavaa keskiviikon jatkoa! ;)
Jo-an rv 9 + (tai jotain ... )
Ekaa kertaa tänne kirjoittelen ton esittelypinon lisäksi...Eli ollan vähän reilu kolmekymppinen pariskunta Turun läheltä ja meillä on kohta 4-vuotias poika ennestään. Ja nyt sitten parin kuukauden harjoittelun jälkeen ;p taas näytti testi plussaa. Eli huhtikuun loppuun sen käärön olisi aika tulla (laskurit näyttävät 17.4. mutta epäilen vahvasti, oman kroppani tuntien, että ainakin viikon myöhemmälle mennään).
Ihmeissämme ollaan asiasta, vaikka ihan ajatuksella tätä lasta ollaan " tehty" .
Neuvolaan soitin vasta tänään ja ekan käynti ajan sain vasta 24.9., eli sitten ainakin pitäisi olla 10vkoa täynnä. Olisin halunnut ehkä vähän aikaisemmin, kun mä haluaisin niin kovasti tästä asiasta puhua, mutta hyvä näin. Ympäristölle ei olla vielä mitään kerrottu, ajateltiin vasta ekan ultran jälkeen ruveta kaikille puhumaan. Hössötys ainakin isovanhempien taholta on taattua, kun toi meidän poika on ensimmäinen lapsenlapsi molemmille suvuille, ja tämä tuleva kakkonen on sitten toinen.
Etovaa oloa olen tässä viettänyt, mikä vähän yllätti, koska ensimmäisessä raskaudessa ei tuntenut huonoa oloa kuin kerran, ja se meni jäätelöllä ohi. (pitäisköhän nyt sydä jätskiä kokoajan?) Väsyttää vaan niin vietävästi. Töistä tullessa on pakko mennä lasten ohjelmien ajaksi pojan viereen nukkumaan. (kiitos TV2) Poika sitten tökkii kylkeen kun uutiset alkaa...
Kivaa kun voi johonkin purkaa näitä juttujaan, ja kun kaikki ollaan samaan suuntaan menossa niin ainakin pystyy aavistelemaan miltä itsekultakin tuntuu.
Nyt takaisin työn ääreen!
pibii
Pitkästä aikaa kerkeen kirjoitteleen. Päivät on mennyt oikeestaan ihan nukkuessa. Olen ollut aivan älyttömän väsynyt,mutta pahoinvointi on ainakin toistaiseksi hellittänyt.
En ole vieläkään saanut aikaiseksi soitettua aikaa neuvolaan. Mutta kovasti tekisi sinne jo mieli päästä, niin saisi ehkä edes jotan varmuutta et kaikki on kunnossa.
Ihan muutamat tuttu tietää, että meille on vauva tulossa mutta kovin monelle ei oo sanottu. Ajattelin, että pääsisi vielä viikkoja eteen päin ennekun vanhemmillenikaan tai appivanhemmille mitään sanon.
Maha ei oo oikeestaan yhtään kasvanut vielä, joten sen puolesta ei taida olla huolia.
Tsemppii kaikille. Mä taidan ottaa vielä pikku unet ennekuin haen vanhemmat lapset tarhasta. :D
heippa vaan kaikki!
Olen jotain tänne ennemminkin kirjoitellut, mutta siitä on kyllä taas hiukan aikaa..mutta viime viikolla siis käytiin ultrassa, jossa kaikki näytti oikein hienolta ja eilen oli neuvola, jossa ei sen kummempaa tapahtunutkaan..lappusia täyteltiin ja muutamia kokeita otettiin:)
Olo on ollut melkoisen huono tämän viikon..saikulla olen vielä huomisen ja sitten yritetään taas työntekoa:) Tänään olen saanut syötyä jo kohtalaisen hyvin..hieman nippailee vatsassa välillä ja tietenkin heti paniikkia ilmassa, mutta ei ainakaan mitään vuotoja tms ole ollut..sitä taitaa vaan kuunnella " hiukan" tarkemmin kroppansa keskialuetta, kuin yleensä:) Onko muilla " vihlomiskipuja" 7-9 viikoilla?
Nyt siis RV8+5, joten vielä kolmisen viikkoa ultraan..miten ihmeessä sitä jaksaa sinne asti odottaa???!!! Tekisi mieli käydä ainakin viikoittain ultrailemassa ja kattelemassa onko siellä kaikki hyvin:)
-Nyyni
Isot onnittelut kaikille uusille huhtihippusille ja halit ultrassa hyviä uutisia saaneille! :)
Kaktukselle isot halit! Toivottavasti pian tärppää uusiks! (((hali)))
Emma: Ihan rauhassa saat imettää. Ei vaikuta raskauteen mitenkään! Näin sano kansainvälisesti tunnettu lapsettomuuslääkäri, eli eiköhän siihen oo uskominen! ;)
Meillä alko tänään srk:n muskari ja se oli totaalinen pettymys.. Noh.. eipä me siellä ehditä käymään ku kuukausi, että eiköhän se sen verran mene. :)
Nyt pitää lopettaa ja käydä pikasesti vielä vauva-puolella ja sit syömään. On ihan hirvee nälkä! Niin ja muuten... mun pahoinvointi on helpottanu ihan hirveesti. :O Ihan kiva, mut toisaalta oli kiva kun oli niin selkee oire ja ties että kaikki on kunnossa...
Burde (8+3)
Gota hei, miten sulla niitten selkäkipujen kans? Soittelin tuossa jo neuvolaan ku huolettaa ku nää ei tunnu hellittävän, tosin alkokin tosiaan vasta viime yönä, mut tosi kummantuntosta vihlontaa. Sanoivat siellä et selkä/kylkikipu ja mun mahakipu SAATTAA olla keskenmenon alkuoireita mutta kannattaa seurailla kotona. Alko pelottaan ettei vaa oo mitään kohdunulkoista raskautta.. Välil vihlominen helpottaa ja sit taas iskee kovempana..ääks..
Gaya 6+4
Kun meikällä oli kohdunulkoinen, niin pallea kipu oli se mikä lääkärin sai sitten VIHDOIN huolestumaan. Mutta en tiedä onko merkitystä sillä että mihin väärään paikkaan alkio on kiinnittynyt, mulla oli munajohtimes).
Mutta siis nivelet, liitokset yms alkavat kyllä löystyä heti kun raskaushormoonia on kropassa ja tällöin vanhat, muulloin piilossa olevat vaivat voivat alkaa vaivata! Siis jos on joskus selkänsä särkenyt, mutta ei ole vaivannut sitten enää, niin raskausaikana se saattaa rueta vaivaamaan uudelleen.
Taas on täällä roskis nurin, kauhea täystuho tuo meidän " vauva"
-E-
Minulla täällä mielialat heittelee laidasta laitaan;-) Välillä olen ihan varma, että kaikki on hyvin ja välillä taas 100% varma keskenmenosta/tuulimunaraskaudesta/kohdunulkoisesta jne...
Tämän viikon alussa on tullut valkovuodon mukana muutama hippunen verta (myönnän, että hyvä etten suurennuslasilla tutki asiaa...) Edellisessä onnistuneessa raskaudessa samalla raskausviikolla (nyt 5+4 tai 6rv) oli vuotoa. Toivotaan, että on samanlaista ja harmitonta.
Alavatsa on mielestäni yllättävän kipeä ja varsinkin oikealla puolella tuntuu välillä erikoista kipua (tästä tuon kohdunulkoisenkin jo keksin...) Mutta kiinnittymisen aikoihin minulla oli pientä tuhruvuotoa, joten positiivisesti olen ajatellut, että onhan munasolun silloin pitänyt kiinnittyä kohtuun. Vai eikö...
Tiedän, vähän hysteerinen olen, mutta kun meillä tuo keskenmenon riski on vähän normaalia suurempi, niin sitä ei malta olla arvailematta ja pelkäämättä.
Ultraan olen ajatellut mennä, joko viikolla 7 kannattaisi vai pitäisikö odottaa viikolle 8? Olen mietiskellyt myös, josko pääsisin ihan tuonne yleiselle puolelle näiden meidän riskitekijöiden takia, mutta pitänee sen verran neuvolaan soittaa ja kysyä, josko hoituisi sitä kautta.
Mitä yksityisellä alkuraskauden ultra maksaa?
Noista raskausviikoista... Edelliset kuukautiseni olivat vähän omituiset, tuli kolme päivää epämääräistä tiputtelua ja sitten neljäntenä vasta alkoi ns. normaalit kuukautiset. Nyt en tiedä laskisinko raskausviikot tuosta tiputtelusta vai ns. normaalista vuodosta? Mitäs mieltä olette?
Sitten vielä lentämisestä, onko kokemuksia raskausaikana?
Nyt pitää mennä, poitsu heräsi päikkäreiltä!
ps. Tulipas aika vuodatusta;-)
Tervetuloa uudet! Ja onpa mukava saada myös muita esikoistaan odottavia mukaan. Meillä, jos mahassa on todella vauva, se on mummuni ensimmäinen lapsenlapsenlapsi. Iso asia olisi siis koko suvulle. Ultraan lasken päiviä ja tunteja! Mun endon ja vasta tehtyjen leikkausten takia kohdunulkoisen vaara on tavallista suurempi ja siksi se niin pelottaa. Raskaus lähti käyntiin ihan heti viimeisimmän leikkauksen jälkeen, joten tuntuu, että voiko kroppa edes jaksaa semmoista! Pitää vaan kovasti toivoa. Kaktukselle pahoittelut ja onnea uuteen yritykseen!
Gaya, toivottavasti meidän molempien selkäkipuilu osoittautuu viattomaksi. Mulla on jo vähän helpottanut, muttei kokonaan kaikonnut. Soitin myös neuvolaan, ja käskivät soittaa, jos siirtyy mahan puolelle (pahana siis, koko ajan mulla jonkunlaista mahavaivaa on). Sanoivat, että voi olla ihan normaalia hormonaalista oireiluakin.
Mimuska kyseli, onko muilla miehet lähdössä neuvolaan mukaan. Jos me sinne asti päästään, niin on kyllä. Täti puhelimessa oikein sanoi, että mies sitten mukaan.
Minä oon kertonut vasta yhdelle työkaverille, lähinnä turvaksi työpaikalle, jos jotain kummaa sattuu ja käyttäyden hullusti, että osaa turvata selustan... ja tukea saadakseni tähän jännitykseen. Näen illalla läheistä ystävää ja kamalasti houkuttais kertoa, mutta silti arveluttaa.
Jo-an, mullakin on (muussakin elämässä) närästysvaivaa ja nyt on pitänyt jättää vahvemmat tabut pois, mikä aluksi kauhistutti. Lääkäri neuvoi menemään tyhjin vatsoin nukkumaan ja nostamaan sängyn päätä ylös. Nämä vinkit on auttaneet ihmeen paljon.
AnniHelen, mulla on ens viikolla ultran aikaan rv 7 menossa. Pitäis riittää kuulemma. Maksaa kai noin sata euroa yksityisellä. Mulla vaihtelee kans olot just noin: välillä ajattelen, että eihän tässä mitään, kyllä siellä varmaan vauva tyytyväisenä aloittelee elämäänsä, ja välillä olen totaalisen varma, että jokin on ilman muuta pielessä. Ei siis parane mun kohdalla intuitioon luottaa...
Hyvää vointia kaikille!
No heissulit vaan kaikille!!
Tänään oli siis eka neuvola, kauheesti jännitti, vaikka tuttua hommaa pitäis olla! La:ksi saatiin 4.4.08 ( omien laskelmien ja laskureiden mukaan 5.4.) ja viikot siis 8+5. Oli tosi kiva käydä tutun terkkarin kanssa juttelemassa, kun ei oo voinu ku isännän kanssa jutella tuntemuksista.
Terkkari vähän meinas, että luultavasti tullaan seuraamaan tarkemmin äitipolilla, kun on 2 sektiota tehtynä. Eli ei ehkä oo ollenkaan neuvolalääkäreitä, vaan hoidetaan äitipolilla ne tutkimukset.
Sanoin, että toivoisin alatiesynnytystä, jos se on mahdollista ja jos päädytään sektioon niin puudutukseen en enää suostu! Terkkari sano, että hyvä vaan kun on varma siitä mitä tahtoo ja laitto np-ultran lähetteeseen viestiä asiasta. Ultra on siis varattu, vasta 25.9. kauheen pitkä aika ootella kohtuun kurkistusta=(((
Tunnusteltiin myös vähän alavatsaa, ei aristuksia ympärillä(merkki kohdunulkoisesta kuulema) ja kohtukin tuntui kuulema vähän suurentuneelta. Siis ehkä siellä sit joku sitä kasvattaa=))
Nyt pitää kuulema mennä kauppaan!!
T:Tuija + salamatkustaja 8+5
Lueskelin viestejä ja tuli muutama kommentti mieleen...
Emma04: imetän itsekin vielä ja mua suositeltiin lopettamaan imetys pikkuhiljaa (esikoinen täyttääkin syyskuussa vuoden), sillä raskaus laittaa kropan koville kuten imetyskin ja tuplat on tuplat. Mitään lääketieteellistä estettä ei ole.
Joku kyseli noita yksityisten ultrahintoja... Kävimme yksityisellä varmistamassa , että mahassa oikeasti on joku - ja hinnaksi tuli 40 e, joten kannattaa tehdä hieman salapoliisityötä. Riippuu tietysti paikkakunnastakin.
Alkaiskohan tämä kuvotusosasto itsellä helpottaa... tai sitten vaan tajuan syödä useammin, sillä itselläni ainakin syöminen ennaltaehkäisee kuvotuksen syntymistä. Syötyä tulee siis melko usein. Noinkohan noita kiloja pukkaa enemmän kuin ekalla kertaa... ;-)
oliskohan ollut Annika joka puhui kilojen tulemisesta...? ajattelin selvitä vähemmällä kun esikoisen kohdalla, sillon paino nousi raskauden aikana 23 kiloa, josta valitettavasti suurin osa EI ollut turvotusta, vaan ihan oikeeta läskiä. ;) tietysti osa jäi synnärille, ja osa tippui imettäessä, mutta kyllä sitä ihan laihduttamaankin joutui. ja kolme kiloa jäi. no, nyt kyllä alotin samantien herkkulakon, kun plussan tein, ja käyn kohtuu usein vaa' alla, joten katotaan miten nyt menee. ei sitä kuitenkaan liian tiukasti jaksa kattoa mitä syö. pitää elämästä nauttiakin, eikös?!
tänään ei oo väsyttänyt ehkä ihan niin paljon kun tähän asti. positiivista! :)
mua kanssa mietityttää tämä raskaus jotenkin. esikoista kun aloin odottaa niin tiesin heti että nyt tärppäs, raskaana ollaan. nyt on ollut ihan erilaisia fiiliksiä. esikoisesta olin myös alusta asti ihan varma, että tyttö tulee, ja tulikin. tästä en nyt oikein tiedä, poikafiilis oli aluksi, mutta nyt en oikeen osaa sanoa. sitten oon miettinyt myös paljon enemmän tuulimunan tms mahdollisuutta. ehkä senkin takia, kun yhtä vahvoja tunteita ei ole. no. se varmasti selviää aikanaan, mutta eiköhän tässä raskaana kuitenkin olla.
joku olikin käynyt aika halvalla siellä ultrassa, 40e! jossain keskustelussa joku sanoi hinnaksi kelakorvauksen jälkeen 120e, se on musta aika paljon.
oon pahoillani kun en oikein muista näitä nimimerkkejä, vieläkään. pitäis varmaan pitää auki sitä keskusteluikkunaa, että vois sieltä vilkasta samalla kun sepustaa tänne omia höpötyksiään...
aika väsy on, kellokin jo paljon. hyviä unia! t.VadelmaMama
Täällä ollaan sairaslomaillaan oksetuksen takia vielä tämä päivä..ihan kiva kyllä mennä huomenna töihin..pitää vaan toivoa, että pysyy jotain sisässä tänään, niin saa hemoglobiinin ylemmäs:) Eilen jo meni puuroa ja marjoja:) Masussa on " nipistellyt" eilen ja tänäänkin, mutta onneksi löysin sille ainakin yhden syyn..nimittäin neuvolasta saatavassa vau`kirjassa oli, että rv9 (meillä nyt 8+6) voi tuntea pistelevää kipua vatsassa, joka johtuu kohtulihaksen venymisestä! :) Toivotaan, että se on juuri sitä:)
Mutta onpas kyllä suuria hinta eroja noissa yksityisen ultrissa!! Meillä maksoi 90e täällä espoossa..joten jos jossain pääsee 40e, niin on aikamoinen ero!! Ei tullut edes mieleen vertailla hintoja, varasin vaan lähimmältä yksityiseltä ajan..
-Nyyni
Mä kävin Väestöliitossa ultrassa ja se makso Kelan osuuden jälkeen 52¿. Eli ihan kohtuuhinta.
Mulla on maanantaina eka neuvola... Ihan kivaa kyllä, vaikkei siellä mitään ihmeellistä tapahdukaan. Tänään pitäis muistaa soittaa klo 10-11 välillä np-ultraan aika. On pitäny jo parina päivänä soittaa, mutta eilenki oltiin just sillon siellä muskarissa.
On kyllä mustakin kiva, kun täällä on myös esikoista odottavia. Se eka raskaus on kuiteski NIIN ainutlaatusta ja ihmeellistä, että... *huoh* Kiva sit lueskella raskausjuttuja kunhan nyt tästä alkuhässäkästä päästään. ;) Heh. Mut ei kyl sen puoleen... On tää toka raskauskin jännä ja ihmeellinen, mutta jo paljon tutumpi juttu kun se eka. :)
Serranot alkaa... Pitää lopettaa.
Burde (8+4)
Laitan nyt vielä esittelyn tähänkin kun se esittelypino alkaa varmaan kohta jo vajoamaan. Seuraavat plussaajat kun on jo toukukuisia *hui* Eli minä 29-vee ja mies 31. Esikoinen 1v 7kk poika, asustellaan Ruotsissa.
On kyllä erilainen alku tässä raskaudessa ollut, ainoo mikä on verrattavissa edelliseen on tämä mieletön väsymys. Nytkin olen päikkäreille menossa kunhan olen tässä valmis. Poika jo nukkuu. Mutta kuvotusta ei oo (vielä ainakaan) ja kahvi maistuu tosi hyvälle. Hassua kun viimeks en pystynyt kahvia haistamaankaan. Mut niin ne vaan on erilaisia nää raskaudet...
Mä en vielä osaa teidän muiden nimiä mutta eiköhän sitä pikku hiljaa tulla tutuiksi. Mä aloitan taas maanantaina työt joten voi olla etten ihan niin usein ehdi tänne mutta yritän pysyä jutuissa mukana.
Ja täältä myös esikoistaan odottaville extraheilutus, nauttikaa täysillä kun se on jotenkin ainutlaatuista!! Jo nyt olen huomannut etten enää tarkalleen tiedä mikä rv (siis viikko ja päivä) on menossa vaikka esikoisesta tiesin takuuvarmasti. Enkä ole vielä neuvolaankaan soittanut, ei oo mikään kiire tällä kertaa :)
Emmis 5+
Kyllä on mullakin tää toka raskaus aivan erilainen kuin ensimmäinen. Silloin ei ollut paha olo ollenkaan, yhden ainoan kerran muistan, että jäi ruoka syömättä, mut nyt on ollut koko kuluneen viikon kuvottava olo. Jugurtti mikä on mun herkkua ja jokapäivänen välipala, ei uppoa nyt ollenkaan. Suolanen ehkä toisinaan maistuu, mut ei kyllä ei oikein sekään. Hedelmät on ainoa mitä mä voin ajatella ilman että tulee ajatus:Onko pakko syödä? Vettä juon hirveesti. Painoa ei onneks vielä ole tullut yhtään, mut ei kai sitä tule, kun ei voi syödä. Ekassa raskaudessa mulla oli tullut ekaan neuvolaan mennessä jo +6kg, mut en mä sitten koko raskaudessa kuitenkaan paisunut kuin sen +12kg ja se lähtikin kaikki pois melko pian.
Täällä nyt moni sanoi miettineensä, että onko tuulimuna, tai onko kohdun ulkopuolinen raskaus tai muuten vaan eloa sisällä...ihan samat ajatukset mulla, vaikka ei kyllä mitään syytä ole. En mä esikoisesta mitään ees osannut olla huolissaan. Nyt odotan kuumeisesti ekaa neuvolaa, joka on vasta 18.9, silloin nyt ainakin pitäsi jo sydänäänet kuulua.
Närästys on onneks pysynyt mulla vielä loitolla ja saa mun puolesta pysyäkkin. Se on hirveintä!!!
Toivottavasti alkaa jo muilla paha olo hellittää! Ja esikoisen odottajat, koittakaa nauttia nyt siitä ensimmäisestä odotuksesta...onhan se ainutlaatuista! Mutta koitetaan nauttia mekin jo kakkosen, kolmosen, nelosen jne. odottajat, onhan nämä raskaudet näköjään kaikki erilaisia. Itellä ei tällä hetkellä ole kovin nautittava olo, mut kyllä tämä tästä!
-Nöfnöf- rv7 (?)
Reilun tunnin olen jo tepastellut hereillä, vaikka on vasta iltavuoroon meno. Viime yönä alkoi sitten äkillinen virtsatieinfektio, kirvelee alapäätä ja yön aikana piti käydä kolmeen otteeseen pisulla, yleensä ei kertaakaan. Tosi ikävä juttu, mutta onneksi on Kefexinit hyllyssä. (Meiltä kirkolle 35km) Aloitin siis kuurin tänä aamuna ihan omin päin, kun pakkausseloseessa lukee että voi käyttää raskauden ja imetyksen aikana. Täytynee soitella terkkariin asiasta kunhan menevät töihin.
Vesisateinen päivä näyttää olevan tulossa ja lämpötila +6 astetta kuten jo monena aamuna. Eilen tuli siivoiltua ja pestyä pyykkiä, lämmitin myös leivinuunin ensimmäistä kertaa, kun tuntui olevan jo raitista sisälläkin. Kiva oli myös saunata sisällä pitkästä aikaa, kun tähän asti ollaan saunottu ulkosaunassa. Ihana päivä tänään, mies tulee yöksi kotiin :)!
Mukavaa keskiviikkoa kaikille!