**Marrasmasukkien alkuviikko**
Kommentit (33)
Viikonlopun jutut:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11106053&p=1&tm…
Esikoisella on unirytmi vähän hakusessa, taitaa olla viime viikon flunssan ansiota. Ei edelleenkään heräile yöllä (tai jos herää ei herätä meitä), mutta illalla nukahtaminen on ollut vaikeampaa ja tänäkin aamuna heräsi jo ennen puolta kahdeksaa. Päikkäritkin on mitä sattuu. Onneksi näitä vaiheita tulee ja menee, tilanne korjaantunee kohtapuoliin...
Kävin lauantaina ostamassa ensimmäiset äitiyshousut, mitkään vanhat housut eivät enää mahdu päälle, verkkareita lukuunottamatta. Muut äitiysvaatteet ostan huuto.netistä, ei viitsisi millään panostaa enempää vaatteisiin joiden käyttöaika lasketaan viikoissa :). Ja enempää lapsia meille ei tule :P.
Tällä viikolla taas kaksi työkeikkaa. Vaikka niiden jälkeen onkin puhki on palkka tervetullutta. Plus että on ihanaa päästä aikuisten ihmisten pariin :).
KL ja silakka, rv 28+5.
Laiskasti olen minäkin kirjoitellut, vaikka jutut olen käynytkin lukemassa päivittäin !!
Olen ollut saikulla suppareiden vuoksi keskiviikosta alkaen ja tämän viikon loppuun nyt ainakin olen, katsotaan sitten miten jatkot.
Torstaina mulla onkin neuvola joten täytyy siellä asiasta vähän keskustella.
Työmotivaatio on ihan hukassa ja työilmapiiri oli ennen meillä loistava mutta joku on sen nyt kesäaikana keikauttanut ihan päin p.tä !!
Vauvalle olen aloittanut neulomaan haalaria, isosiskot valkkasivat värin, se on sinisen-keltasen-vihreän kirjavaa nalle-lankaa ja ihan sievä näyttää tulevan.
Ruskeasävyisen peiton vaunuihin olen virkannut isoäidin neliöstä mutta odottavat vielä yhteen ompelua...
Pinnasänky pitää käydä ostamassa, löysinkin jo yhden sievän valkolakatun peruspinniksen , mutta en viitsinyt yksin sitä raahata autoon joten otan tuon isukin joku päivä mukaan ja käydään se hakemassa.
Isompi autokin on varauksessa ja näillä näkymin saadaan se ens kuun lopussa kunhan myyjä huoltaa ja katsastaa sen niin on sekin homma hoidettu.
Olotila on täälläkin ihan todella raskas, vatsa on aikas iso ja supparit vaivaa heti kun jotain vähän rankempaa touhuaa.. tänä aamuna kävelin koirulin kanssa viemään kuopukset koululle ( matkaa edestakaisin 1,5 km ) niin mennessä tuntui ihme kipua ylävatsassa mutta palatessa kun hissunkissun kävelin niin olotila oli ihan ok.
Närästys kiusaa ja pahnee iltaa kohden, joten tänään on apteekkikeikka kun pitää Rennietä käydä hakemassa lisää.
( aivan sama mitä syö/ on syömättä silti närästää...)
Yöt menee vaihtelevasti, joka yö on kuitenkin vähintään kerran läytävä weskissä ja jos tuo käynti osuu lähemmäks aamua 04-jälkeen niin voi olla tosi vaikeaa saada enään unenpäästä kiinni..
Ihme ja kumma mielitekoja ei juurikaan ole ollut, tosin nektariinit, persikat ja viinirypäleet on mun herkkuja mutta aina ne tähän aikaan vuodesta on olleet!
Eipä tällä kertaa muuta, nyt on pakko saada jotain kotiorjan duunejakin tehdyksi että voi sitten taas ottaa iisisti...
Mukavaa viikonalkua ja voekaa paksusti !!
Isotikru+tikrunpentu 27+4
Kylläpäs alamme kaikki kuulostaa niiiin raskaalnaolevilta kun nipistää ja supistaa ja ei nukuta ja pissittää. Sitä samaahan se täälläkin päin on. Tosin mä oon nukkunu muutaman viime yön aika hyvin, vessareissuja lukuunottamatta. Ja pieniä naisia on sänky ollut pullollaan joka yö, kun ne näkee unia ja niitä sattuu päähän ja mahaan ja ja ainakin olis kiva kyhnöttää äidin kyljessä. Mutta meillä tämä kaikki on arkea ja tavallista, joten en sitä miksikään laske. Viikonloppu oli oikein rentouttava. Sukuloitiin rennosti ja eilen sit toivuttiin reissusta videon ja karkkikasan voimin. Tosin multa jäi karkitkin saamatta, kun nukahdin kesken kaiken ja kun heräsin oli kippo tyhjä :) Eipä silti, hyvää se tekee kun makeeta saa vähemmän, kun sokerit seilaa muutenkin missä sattuu.
Huomenna on mulla Taysissa sokeriseurantaa ohjelmassa koko aamupäivälle. saas nähdä mitä sanovat, saanko insuliinit pistettäväksi vai seuraillaanko vaan edelleen. Kivaa tässä on se, että pääsee ultraan - en olekaan pikkukaveria nähnyt sitten 12 viikon.
Reipasta viikon alkua kaikille, taidan mennä kahville että sitten jaksaa taas opettaa.
aarni-kerkko, vkot 29+2 (hui miten paljon)
Kompura: Jaksamista. Voin vain kuvitella miten vaikea on saada nukuttua yöllä, kun odotat kaksosia. Yhdenkin kanssa tuntuu niin vaikealta.
Tarald: viiden viikon jälkeen miehellä on viikon loma, jee! Sen jälkeen on varmaankin viikon mittainen leiri. Mies aikoi pitää kolmessa eri osassa sen isyysloman niin saa sitten pidempänä i-loman niin ei mene lauantait, niinkuin jos pitää yhteen putkeen 18 päivää.
Meillä mies taitaa jännittää enemmän tulevaa synnytystä kuin minä. Vähän väliä miettii et minkä näköinen ipana syntyy ja onko yhtä vilkas ja tempperamenttinen kuin me.
Meillä ei ole synnytysvalmennuksesta ollut mitään puhetta neuvolassa. Saas nähdä milloin alkaa. Yksinään joudun siellä käymään.
Torstaina olis neuvola ja sitten alkaa neuvolakäynnit kahden viikon välein:) Levottomat jalat ovat täälläkin. Onneksi auttaa kun nostaa jalat ylös. Vaavi pyörii mahassa välillä niin että sattuu ja venyttää ihoa.
Onko kukaan käyttänyt Ruskovillan villa-asuja vauvalla. Ajattelin tilata villapuvun kun en itse kehtaa tehdä.
Nyt pitäis jatkaa töiden tekemistä....
-tulppa ja hiplaaja-
rv 29+5 kohta menee 30 rikki!!
Siis miten toi edellinen viesti karkasti tuolla tavalla kummasti? Höh!
Anyway, paljolti samaa kuuluu kun viimeksiki pinoutuessani. Närästää suurinpiirtein kokoajan ja suurinpiirtein kaikki mahdollinen ruoka. Vesi auttaa jonkin verran, mutta närästys palaa heti takaisin. Turvotusta on vähän ja painoa on kertynyt 30+3 viikolle mennessä yli 16 kg ja vyötärönympärys on 120 cm. Great!
Nukkuminen on hankalaa, kun voin olla vain kyljelläni. Kääntyminen on operaatio, johon herään aina. Pissalla käyn toistaiseksi vain kerran yössä ja silloin supistaa tuhottomasti.
Istuminen on hankalaa, kun vatsa painaa ylös ja alas. Vauva räpeltää käsillään tuolla ihan alhaalla, ja se tuntuu istuessa ikävältä reisissä. Hiki valuu koko ajan. Kuuma on, vaikkei olisi edes lämmin ilma. Tissinaluset on märkänä jatkuvasti. Paineentunne alapäässä on välillä tosi inhottava, en osaa sanoa mistä se johtuu. Välillä hermostuttaa niin vietävästi tämä olotila ja välillä olo on ihan ok. Kai aika yleistä..
Siinäpä oli valivalivalitusta..
Vauvan huoneessa on melkein kaikki jo valmista. Vaatteitakin olen pessyt ja silittänyt sitämukaa kun niitä on löytynyt joko varastoista tai kaupoista.
Keskiviikkona on lääkäri, jossa tehtänee painoarviota ja synnytystapa-arviota, sillä kakara kasvanee ylimittoihin, jos pääsee yliaikaiseksi tai edes normaaliin aikaan. Edellistä yritettiin käynnistää kolme kertaa la:n jälkeen, mutta tuloksetta. Syntyi sitten normaalisti kun halusi eli muistakseni 40+6.
Hauskaa alkuviikkoa kaikille ja tsemppiä odotukseen!
Tutulta kuulostaa monien teidän valituksenaiheet: väsymys, levottomat jalat ja katkonaiset yöt. Ihanaa tämä raskaana olo, vai mitä? ;-) Meillä kun vielä tuo 2 v. esikoinen herättää joka aamu klo 6, joskus nukkuu jopa melkein seiskaan. Viime yön sain taas ihan hyvin nukuttua, mutta sitä edelliset meni penkin alle ja olin päivisin aivan zombie. Siinä sitten ajattelin, että tätä tämä taas kohta tulee vauvan kanssa olemaan, jee jee.
Ois kiva alkaa laittaa vauvan kamoja vähitellen, mutta aattelin tehdä ensin opiskeluhommat loppuun ja sitten keskittyä valmisteluihin. Tulppako se kyseli Ruskovillan asuista: meillä on Ruskovillan villahousut, joita siis käytettiin harsojen kanssa vaippoina jonkun aikaa mutta ei tykätty. Mutta muuten ei ole kokemusta noista Ruskovillasta. Ainakin noi housut vaikuttavat olevan aika hyvälaatuiset (niitä aateltiin käyttää tulevalla vauvalla ihan villahousuina, ei vaippakuorina).
Kun olen valituksen makuun nyt kerran päässyt, niin valitanpa vielä tästä hengittämisen vaikeudesta, joka on vaivannut pari päivää. Ilmeisesti vauva painaa hengitysteitä tai jotain, kun on tosi tukala olo ja vaikea hengittää. Ja mä kun aattelin, että loppuraskaudesta pääsee helpolla, kun se on alkutalvella/loppusyksyllä, mutta ei se vaan ihan niin taida olla.
Kompuralle vaan tsemppiä tuplien kanssa! On se varmaan ihan eri juttu kantaa kaksosia kuin yhtä ihmisenalkua!
tosca rv 29+0
Täällä on hyvin nukuttu yö takana. Parin viime yön aikana ei ole tarvinnut edes vessaan herätä, rakon tilavuus on riittänyt aamuun asti. Aamulla heräsin seitsemän aikaan kun miehellä kello soi. Kävin siinä sit vessassa ja jatkoin unia aina puol 10 asti. Nyt on kyllä pää ihan pökkyrällä, kun on liikaa nukkunut.
Mulla tuntuu muutenkin olevan nyt parempi jakso meneillän. Harjoitussuppareitakin tulee harvemmin kuin aikasemmin. Mitään raskausvaivaa ei oikeastaan ole. Närästyskin tuntuu vähentyneen, mitä nyt eilen hieman tonnikala aiheutti poltetta rinnassa.
Meillä suunniteltiin tuo isyysloma niin, että mies pitäisi sen vasta tammi-helmikuun vaihteessa. Meille on siis tarkoitus tehdä niin että minä pidän vaan sen 4kk äitiyslomajakson ja mies jatkaa sit vanhempainvapaalla sen jälkeen koko kevään. Ihan sillä että saan tehtyä opintoja hieman eteenpäin. Ja kun tuo minun äitiyslomajakso kestää helmikuulle asti, niin ajateltiin että mies pitäisi oman isyyslomansa ennen sen loppua, kun minu pitää kuitenkin tammikuulla jo aloitella koulun käyntiä. Onneks tiedossa ei mitään hirmu päiviä oo, muutama tunti päivässä korkeintaan, niin pärjää mies sen ajan lapsen kanssa ja ei äidinkään sydäntä riivi olla liian kauaa pois kotoa. Mieskin kaipaa hetkeksi jo pois töistä ja kun kuuli että vanhempainvapaan voi siirtää miehelle ja on vielä ansiosidonnaista niin sehän oli heti patistamassa minut takaisin kouluun :) Sitten ens kesän vaihdun taas minä vanhempainvapaalle ja ajateltiin säästää sen lopusta ainakin se 12 viimeistä päivää miehelle, niin mies vois pitää syksyllä sen isäkuukauden kun saa sitten ne ylimääräiset 12pv isyyskuukautta varten ja sit pitää omat kesälomansa, niin ei tarvitseisi lasta vieraan hoitoon viedä ennen kuin on likemmäs vuosikas. Ei mulla sydäntä ois niin pientä vieraan hoitoon jättää, mutta kun on isänsä kanssa niin eihän sillä mitään hätää ole, tuskin kerkiä edes äidin poissaoloa huomata sinä aikana.
Tarkoittaa tietenkin sitä että lapsi on opetettava aika äkkiä pulloruokinnalle, että pystyy isäkin syöttämään. Tämä olikin miehen suurin huolen aihe, että miten imetyksen käy. ;) Toivottavasti onnistuis ainakin jonkin aikaa rinnakkain molemmat sekä pullo, että rinta. Jos lypsäis aina varalle, että pystyis rintamaitoa päivisinkin syömään. mutta helpostihan siinä käy niin että kun lapsi oppii pulloon niin rinta ei enää kelpaa. Mutta toivotaan että nyt ainakin ne ensimmäiset 3-4elinkuukautta menis rintamaidolla.
Täällä alkaa pikkuhiljaa flunssa helpottamaan. Limaa irtoaa kyllä edelleen, mutta olo ei oo enää niin tukkoinen ja heikko kuin viime viikolla. Jospa tätä tästä pikkuhiljaa lähtis pois.
Sanle ja Dj 28+6
Meillä on ollut Ruskovillan tuotteita käytössä ja olen ollut tosi tyytyväinen. Villavaatteet ovat pehmeitä ja ohuita, mutta lämmittävät hyvin. Suosittelen kyllä katsomaan huuto.netistä ja kirppareilta ensin tuota villahaalaria. Itse maksoin taannoin priimakuntoisesta Ruskovillan haalarista 10 e, mikä on aikalailla vähemmän kuin uutena. Silkkimyssy on ollut kanssa tosi mieluinen tuttavuus kuten myös silkkinen kypärämyssy. Suosittelen.
hippopetteri 29+1
Älä huolehdi, hyvin saattaa mennä muksulla sekä pullo että tissi rinnakkain. Minä en esikoisen kanssa päässyt koskaan täysimettämään, mutta tyttö tykkäsi kyllä rinnasta ottaa sen mitä sai. Imetys loppui noin puolivuotiaana siihen, että yhtenä päivänä typsy näön vuoksi imaisi tissiä ja sen jälkeen katsoi siihen malliin jotta " ihan kiva, mutta saiskos sitä ruokaakin?" .
Hyvään rintapumppuun kannattaa toki satsata.
KL.
Täällä onki viikko alkanu vilkkaasti keskustellen ja vaivaa tuntuu yhellä sun toisella olevan. Niin täälläki. Tänään kyykistyessä ja kävellessä tuntu taas monta kertaa ikävästi juilimista alapäässä. Olo on muutenki ihan väsy ku käytiin tyttöjen kaa Kelassa, kirjastossa ja kaupassa. Nälkäsinä sit matkattiin kotiin banaanit kädessä. Ja ihan pienet jututki alko ärsyttää ku oli nälkä ja väsyny olo ja sit viel alapäästä juili kiitettävästi...Mieski soitti töistä et sil on pää- sekä kurkkukipee eli flunssa varmaan tulossa. Valitusta siis täältäkin näin alkuviikkoon.
Kompura: En yhtään ihmettele jos sul on tosiaan tukala olo nukkuu ja olla ku on tuplat masussa. Ykski vauva masussa saa välillä olon ihan tankeroks. Kiva ku saat kuitenki ottaa rennosti eli oot ollu jo monta viikkoo sairaslomalla. Koita ottaa päikkärit jos vaan pystyt ni jaksat paremmin. Voihan se olla ettei sun tarvi enää ootella ihan marraskuun puolellekaan vaan vauvat päättääki syntyä jo aikasemmin. Tosin onhan se aina paras et mitä pisimpään vauvat viihtyy masussa kasvamassa ja kehittymässä.
Sanle: Joku täällä näyttää voivan hyvin ja se on kiva kuulla.
Tulppa: En oo ite käyttäny tytöillä Ruskovillan vaatteita mut oon kuullu hyvää niiltä jotka on käyttäny. Mun mummi on sellanen et se neuloo koko ajan joten siltä on kumpiki tyttö saanu ihania villahousuja, -takkeja (yks jopa kietasutakki), -sukkia, -hanskoja, -kaulaliinoja sekä kauniit peitot kumpiki. Ite mietin kyl et jos ostais Ruskovillan vaippahousut mut ku noita kestovaippoja on jo jonki verran ni voi olla ettei tarvitakaan.
Nyt vihdoinki tyttöjen kaa ulos...
Tarald ja tiitiäinen 28+2
Hippopetteri: Kiitos tiedosta! Ajattelin tilata tai sitten jos huutonetissä on myynissä niin ostan villapuvun niin sitten on ensimmäisille kuukausille villapuku. Yleensä joulusta helmikuun alkuun on kovia pakkasia. Silloin ei tieteenkään ulkoilla, mut jos pitää käydä jossain niin on lämmintä päälle.
Sanle: Nostan sinulle ja miehellesi hattua että pystytte sopimaan lapsen hoitoasiat nuin hyvin!!!! Eikä sinun kannata yhtään miettiä sitä kun imetys jäisi lyhyeksi. Onneksi koulupäivät ovat lyhyitä niinkuin itse sanoit. Täällä on ainakin sitten yksi kannustaja!
Löysin netistä sivu istuimen vaunuun tai rattaisiin. Nauratti kun näin sen. Ihankuin moottoripyörässä on sivuvaunu ;) Maksaa aika paljon, mut varmaankin kätevä, jos isompi ei jaksa kävellä. Eikä vie paljon tilaa.
Hyvää alkuviikkoa!
Näyttää monella menevän yöt yhtä " hyvin" kun täälläkin... WC on tuttu paikka öisin, kädet ja jalat puutuu kun ei voi nukkua kun kyljellään.
Kertokaa joku viisaampi voiko supistukset tuntua vain alavatsalla??? Olen viimoisen viikon etenkin öisin herännyt kivuliaisiin kramppeihin jotka tuntuvat tuolla vanhan sektiohaavan kohdalla. Tavallisia- koko vatsalla tuntuvia- suppareita on ollut jo jonkin aikaa, mutta nuo kivuliaat vaivaavat vähän mieltä...
Juuri tulin kaverin vauvaa katsomasta... Onhan ne suloisia... ja etenkin jos on niin rauhallinen tapaus kuin tämä oli =).
Sitä osaltaan jo toivoo että olisi lokakuun loppu. Taidan hankkia aamukamman niin saa katsella päiviä sektioon...
Eppuliina 29+3
taas on mennyt monta viikkoa etten ole jaksanut kirjoitella, silloin tällöin olen käynyt teidän kuulumiset lukemassa.
Mulla on ollut jonkinlainen masennuskausi menossa ja on sitä kiirettäkin pitänyt nyt kun koulu ja eskari alkoi ja poikien harrastukset.
Sokerirasituksessa kävin pari viikkoa sitten ja niinhän siinä kävi että yksi arvo oli vähän korkea joten viime viikon jouduin ottamaan itseltäni neljä kertaa päivässä verikokeen.
Keskiviikkona vien tulokset neuvolaan ja katsotaan jatkoa sitten.
Mulla kans olo on nyt niin raskas ku olla voi.
Yöt nukun aikas levottomasti kun toi asennon vaihtaminen vaatis nosturin, vessassa käyn 2-3 kertaa.
Päivällä väsyttää mut kun en oikein saa nukuttua päikkäreitä.
Närästää et jouduin kans hakemaan Rennietä apuun.
Supistelee ja alapäätä vihloo välillä aikas kipeästi, saas nähdä mitä ens viikolla lääkäri sanoo alapään tilanteesta.
Pikkuinen potkiskelee kans aikas kipeästi et saan oikein sätkyjä välillä ku tuntuu et jalka tulee vatsan läpi =)
Meillä jo sänky koottuna ja suurin osa vaatteista pesty ja silitetty ja kauniisti laitettu lipastoon odottelemaan, eihän tässä ole enää ku 10 víikkoa h-hetkeen, kyl aika on loppuviimeksi mennyt nopeasti vaikka välillä tuntui et aika ei kulu ollenkaan.
Mukavaa loppupäivää kaikille!
oikku ja pähkinä 29+2
Heissan kaikille,
kunnon yöunet jää tosiaan haaveeksi... mulla on kanssa sänky täynnä tyynyjä, mitä voi sovitella vatsan alle ja jalkoihin, mutta eivät ne tehoa selkäsärkyyn ja levottomiin jalkoihin. Juuri, kun pääsee kunnolla uneen, kello pirahtaa ja on töihin lähdön aika. Argggh. Vielä 5 vkoa ja 4 pvää jäljellä töitä. Sitten yritän opiskeluita jatkaa jonkin verran lokakuussa.
Tekisi kovasti mieli liikkua, mutta eihän siitä mitään tule... hyvä, että jaksaa kortterin ympäri hiljaa kävellä. Tein muuten hyviä löytöjä eilen kirpparilta. Kietaisupaitoja, potkareita yms. osa aivan uusia, joissa vielä hintalaput kiinni ja parhaimmillaan niitä sai 3 kpl eurolla! Alkaa noita vaatteita olla sen verran, että niillä varmaan ensimmäiset puoli vuotta pärjää. Kaikki isommat ostokset kuten vaunut ja sänky on vielä kuitenkin tekemättä...
t. Mammamiina 28+1
ajattelin näin pikasesti piipahtaa kun väsyttää ihan pirusti ni jos sitä menis kohta hetkeks huilaa.
Eli tänään oli neuvola ja kaikki oli muuten hyvin mutta supisteluja täytyy seurata ( siinä sängyllä maatessa supisteli pari kertaa, ei toki sillai et olis ollu kivuliaita mut kuiteski) et jos tästä muuttuu niin lääkäriin ja sit sain lähetteen labraan tutkiin maksa-arvot mahan ja käsien kutinan takia.
Tiitiäinen oli raivotarjonnassa ja raukalle tuli sydänääniä kuunnellessa hikka, neuvolatätikin nauro kun koko maha hytky :)
Syke oli 150, liikkeet normaalit ja lapsivettäkin normaalisti.
Painoo oli tullu 475g/vko ja sf-mitta oli 27cm eli keskikäyrillä mennään. Hb oli noussu 124 (viimeks 119) mut verenpaine oli noussu 136/93. Täytyy tos kotona mitata et muuttuuko mikskään.
Seuraava käynti onkin sitten jo parin viikon pääst.
Jaahas, nyt täytyy mennä huilaan kun silmät menee väkisinki kiinni
Möhö ja tiitiäinen rv 28+4
Selvästi on keskustelun sävy muuttunut samaan suuntaan kuin oma olo:) Olen puhunutkin jo viikon verran, että se reipas keskiraskaus alkaa olemaan ohitse jäänyttä elämää ja tästä se olo muuttuu vain tukalammaksi.
Minä saan ihme kyllä nukuttua vielä melko hyvin, vaikka pissalla joutuu käymään lähes joka yö. Vähän on jo puutumista käsissä ja muistan, miten kovaksi se ekalla kerralla muuttui loppua kohden! Mutta pakko on nukkua kyljellään, ku muu asento ei sovi.
Jollain oli tullut painoa jo 16kg, sama kuin täällä!:( Tuntuu, että vaikka kuinka terveellisesti söisi, niin sitä painoa vaan kertyy. Kohta en kehtaa enää töihin lyllertää, vaikka pakkohan se on, kun vasta tänään aloitti mun tuleva sijainen harjoittelun!!!
Hiki tulee mullakin helposti ja tuntuu, että posket helottaa koko ajan ja kainalot kastuu. Heti kun pääsen kotiin, niin vetäsen vaatteet pois ja vaihdan kevyempään. Onneksi nämä ilmat viimein viileni ja olo vähän helpottuu.
Moni kertoo täällä levottomista jaloista. Itse en ole ikinä kärsinyt siitä enkä osaa kuvitella, että miltä se tuntuu.
Painoa tunnen kyllä tuolla häpyluussa kävellessä. Välillä vihlasee oikein tosi kovaa ja tekee mieli huutaa.
Paljon jaksamista kaikille! Enää muutama viikko:)
Hömme 29+2
Tulppa: Joo, kyllä noi hoitoasiat tuntuu ainakin vielä näin teoriassa järjestyvän tosi hyvin, saa nähdä miten se homma sujuu sit käytännössä. Varsinkin jos lapsi nukkuu yöt huonosti, niin saattaa siinä äidin koulussa käyminen vähän kärsiä, jos ei nukkumaan pysty. Olin kyllä kieltämättä yllättynyt kun mies itse ehdotti kotiin jäämistä. Se kun ei hirveästi oo ollut aikasemmin ihan pienten kanssa tekemisissä ja joutuu kyllä ihan puhtaalta pöydältä harjoittelemaan ja opettelemaan kaikki lapsenhoito jutut, mutta hyvä että mielenkiintoa löytyy. En mä oikeastaan sitä imetystä murehdi. Mut ois kiva jos rintamaitoa riittäis edes ne ensimmäiset elinkuukaudet, vaikka sitten pullosta ne joisikin, ennen kuin tarvitsisi korvikkeeseen siirtyä. Mut tietysti se tarkoittaa sitä että joutuu lypsämään ja jos joskus on pitempi koulupäivä, niin joutuu ehkä välillä vessassa käymään pumppailemassa, ettei ala tuo maidon tuotanto sitten tyrehtyä tai rinnat täyttyä liikaa.
Niin ja kestovaippailun alkeet on jo miehelle opetettu. Että mikä on mitäkin tarkoitusta varten ja miten mitäkin vaippaa käytetään. Havainnollistavan esimerkin mies tosin sai jo kaveriltaan kun tämä kuvaili kakkavaippojen huuhtelun ihanuutta ja oikeaa ranneliikettä ;)
Meillä samanlainen hoitojärjestely tulossa... Minä menen takas töihin heti äippäloman jälkeen ja mies jää vanh. vapaalle. Itse oon opettajana, toivottavasti tulee sellainen lukujärjestys, ettei tarvi paljon olla tyhjiä tunteja koululla. Ei kuitenkaan 30km ehdi edes takaisin tunnin aikana ajamaan, joten ei voi käydä välillä kotona... Imetys kai siinä eniten mietitytti - ja se että jos ei yöt sirkusta niin miten jaksaa... Ei auta kun toivoa että hyvin menee. Meillä siksi näin, että jos vaikka sattuisin saamaan (niinkuin kuvittelen ;) pysyvän työsopimuksen kevään aikana.
Mutta, koska aamulla on töihin lähtö ja unta tuntuu tarviivan PALJON, niin taidanpa lähteä valmistautuun yöunille, ei ois ihan zombie loppuviikosta.
:)
En huomannut alkuviikon ketjua,joten päätinpä pistää kasaan sellaisen :)
Mä olen ollut toodella laiska pinoutumaan viime aikoina,taitaa olla useampi viikko edelisestä käynnistä.
Enkä jaksanu edes lukea kaikkia vlopun kirjotteluja.. Jotenkin on niin vetämätön olo, viime yö meni (taas) valvoessa, pissahätä,levottomat jalat ja painava vatsa ei anna nukkua.
Oon yrittäny tyynyjä kasailla sänkyyn,kyljellään nukkuessa on pakko olla tyyny masun alla. Ja muista asennoista saa vaan haaveilla,selälleen jos menen niin hetken päästä alkaa " läähätys" ja puuskutus, ei saa henkeä kunnolla.
Oonkin jo sanonut,että jos edes yhdeks yöks sais jätettyä masun vaikka eteisen naulakkoon niin jaksais varmasti paremmin..Jos sais edes sen yhden yön nukuttua kunnolla.
Nostan kyllä hattua teille joilla on lapsia ennestään,itse en varmaankaan jaksais. Ja jää kyllä nämä lapset ensimmäisiks ja viimesiks jotka minä teen.On ollu niin rankkaa koko odotusajan.
Jäin sairaslomalle rv 24,ja loppuun asti pitäis jaksaa ottaa rennosti ja rauhallisesti.Mitään pientäkään puuhaa ei voi tehdä,heti rupeaa supistaan(luojan kiitos paikat on kuitenkin kiinni ja kiinteät) ja koko kroppa väsyy.
Onko muilla ollut sellaista tunnetta,että vatsa/alaselkä Väsyy, siis samalla tavalla kuin esim rappusia noustessa mene jalat hapoille? Mulla on nyt sellaista(kin) vaivaa tullut. Tuntuu aika hassulta.
Ja välillä tuntuu kuin vatsanahka puutuis,jos silitän tai vaikka raavin vatsaa,en tunne sitä muuten kuin sormenpäissä..Taitaa tulla supistamisen yhteydessä toi.. Onneks huomenna on neuvola,saa sieltäkin taas kyseltyä..
Mitähän muuta sitä jaksais vielä valittaa :D
Tuli kyllä niin ruikutusviesti että ohhoi..
Taidanpa kävästä kirjottelemassa kun on vähän parempi mieli/olo.
Iloista odotusta kaikille :)
*Kompura+masukit 28+6