***SyysSissien maanantai***
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11117543&p=1&tm…
siinäpä eiliset keskustelut
Kommentit (37)
Neiti on haettu kerhosta ja nyt hän suihkuttelee mun kukkasia. Onneks joku edes. Oli oikein iso ylläri tänä aamuna, kun isäntä ilmotti, että jää lomalle tänään. Eli hänellä on vko pitämättä kesälomaa. Toivottavasti lähtö tulisi nyt sitten tällä viikolla, kun läpsenvahti on paikalla. Menen siis synnyttämään yksin. Isäntä ei ole halukas tulemaan mukaan ja en halua häntä pakottaa. Olin esikoisestakin yksin, ja nautin oikeastaan siitä yksin olosta. Pärjään sielä salissa melkeinpä paremmin yksin. Kaikki ovat kuitenkin yksilöitä, toinen haluaa miehen mukaan ja toinen ei.
Eilen illalla ajattelin, että lähtö tulisi yöllä, mutta nukuin oikein hyvin ja heräsin 1,5 tunnin välein veskiin. Parempi sekin kuin tunnin välein. Nukuin kuitenkin ne välit oikein makeesti. Nyt sitten, kun tulin neidin kanssa kotiin alkoi pikkusen supistaa. Ja painaa niin vietävästi tonne alas. Tähän mennessä olen ajatellut, että pääsis jo, mutta taitaa olla parempi, että ajattelee, että en halua vielä lähteä. Jos sitten... :)
Meillä oli k-marketissa viime viikolla liberot tarjouksessa ja siieltä sitten kävin hakemassa vaippoja. En ottanut ihan pienempiä vaan otin seuraavaa olikohan 5-8 kg. Sain kaverilta heiltä pieneksi jääneitä vaippoja ja sitten olen ostanut itsekin, niin ne pitää käyttää pois ennen kuin ostan uusia pieniä.
Nyt vattaa vääntää kyllä niin pahasti, että en tie minne päin lähtis. Taidanpa mennä huiliin hetkeksi aikaa, kun tuo neitikin kerran antaa.
Jaksuja!
vm78 ja iiro 40+4
Ensiksi onnea Äiskäliinille ja Pippurimammalle pikkuisista pojuista, ja taitaa olla Haikarapolskankin tyttönen jo masun tällä puolen näihin aikoihin.
Itsellä meni viikonloppu varsin vauhdikkaasti, la olin koko päivän kaverin polttareissa ja ihmeen hyvin jaksoin, vaikka koko päivä tosiaan oltiin liikenteessä. Polttarisankari ja pari muutakin teki sellaisen benji-hypyn tapaisen ja naureskeltiin vaan, että ehkäpä munkin olisi pitänyt niin olisi saanut jotain edistystä tähän vauvelin syntymään ja ehkä päässyt vielä häihinkin, heh. Metsässä rämpimisen ja kallioilla kiipeilemisen johdostakaan ei ainuttakaan supistusta, pientä vihlontaa ja painon tunnetta, mutta siinnä kaikki. Odottavan aika on pitkä.
Tervetuloa meille vaan kaikki, joilla aika käy pitkäksi ja siivous- ja leipomisintoa riittää, mulla tuo puhti on ihan lopussa. Tänään kävelin parin kilsan matkan leikkipuistosta kotiin ja nyt on olo ihan naatti. Pesukone sentään pyörii.
Mä ostin myös niitä isompia liberon 3-5 kiloa (tai jotain sellaista) vaippoja kun ajattelin, että pienemmät 2-4 kiloa ei taida riittää jos lähemmäs nelikiloinen on tulossa. Vaunut pitäisi pestä ja tuttipullot, maidonkerääjät ja rintapumppu keittää, ei vaan millään saa aikaiseksi..
Heh, nuo teidän miesten kommentit laajentuneesta olemuksesta sai kyllä hymähtämään, koska meilläkin mies eilen sohvalla maatessani hipelöi mun reisiä ja sanoi, että ihan kuin nääkin olis jotenkin muuttuneet. Ei niin ihana kommentti, siihen sitten vaan sanoin, että niin, onhan sitä läskiä sinnekin kertynyt..en mäkään mikään kauhean herkkätunteinen ton suhteen onneksi ole. Ja samalla hetkellä tuli tv:stä siinä Poika-leffassa se kohta, jossa joku yh-äiti sanoi, että mies oli jättänyt viikkoa ennen synnytystä koska nainen oli lihonut liikaa. Ja meikäläisellä laskettuun aikaan tasan viikko, siinä vaiheessa mies rupesi sitten jo kehumaankin..heh heh.
Eipä nyt tule muuta mieleen..
Jondeliini ja pikkuinen 39+2
vaikka nyt pitäis pötkötellä sohvalla, kun olis mahdollisuus. Mutta lyhyesti täällä.
Milloinkahan Kaylight pääsee kotiin. Hän lienee jo synnyttänyt viime viikolla, vai muistanko ihan väärin?
Minä kans ostin tuota Weledan Stillteetä, tosin luontaistuotekaupasta, ja paketissa lukee, että voi ruveta juomaan jo loppuraskaudesta. Ajattelin loppuviikosta aloitella. Vinkkinä muuten ekaa odottaville, että älkää automaattisesti suostuko sairaalassa lisämaitoon. Jorvissa sitä ainakin tuputetaan mun mielestä ihan liian anteliaasti. Samoin tuota tuttia minä en ole luvannut vauvalleni antaa vielä sairaalassa. Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin, kun on ollut sairaalassa aikaa pitää vauvaa usein rinnalla. Tokihan sitten on välillä oikea tarvekin lisämaidolle, mutta ei automaattisesti.
Kävin aamupäivällä neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Mulla tuo paino on kaikki tässä edessä pallovatsassa, josta saan kyllä kuulla kans kommentteja... Mutta vauva on vielä suht ylhäällä, mikä sopii mulle, koska en ajatellut vielä tällä viikolla synnyttää... =)
Kyllä nämä hormonit saa aikaan omituisia mietteitä. Loukkaannuin kaverilleni, joka soitteli äsken. Hän ei hoksannut kysellä miten jakselen, vaan jutteli niitä näitä. Enkä sitten kiusallanikaan ruvennut kertomaan... Muutenkin ollut vähän tylsä fiilis, kun nukuin huonosti jne. Koko elämä masentaa. Mutta eiköhän tämä tästä. Täytyy mennä lepäämään, niin elämä ehkä hymyilee taas.
Tsemppiä muillekin!
apinaemo 38+1
Ihania masukuvia oli taas laitettu.
Peikkoäet kyseli siitä rintaöljystä. Eli tässä tulee pieni selostus siitä:
Weledan rintaöljy sisältää aitoja eteerisiä öljyjä fenkolin ja kuminan siemenistä, joiden on perinteisesti tiedetty lisäävän maidontuotantoa- ja eritystä. Manteliöljy tekee ihosta pehmeän ja joustavan. Öljyn hierominen iholle edesauttaa verenkiertoa ja ylläpitää rinnan alueen lämpöä.
Öljyä voidaan käyttää useita kertoja päivässä 38. raskausviikosta alkaen.
Mä ostin tuota teen lisäks kun en kuitenkaan saa juotua päivittäin tarvittavaa määrää (3-6 kuppia) Toivotaan et ne nyt yhessä auttas. meidän perheessä kun ollut tuo maidontuotanto huonoa sekä äidillä että siskolla.
Neuvolassa oli kaikki hyvin. Painoa oli taas tullu se 1,4 kg. Herkuttelun aion nyt kyllä jättää ihan minimiin. Ei tarvis enää tulla nuin kauheesti. Nyt kuitenkin tullu yhteensä noin 18 kiloa... Hirvittää oikein kuinka iso mä jo oon. Kohdunpohjankorkeus oli 35 eli kasvanu vain 0,5 cm viikossa. Jospa ei enää kasvaiskaan.
Tänään taas ollu muutama aika kipeä suppari ja kohdunsuuta vihlonu tosi kipeästi. Samoin selkää särkee. Täytyy taas illalla kovasti saunoa ja yrittää saada mies innostuun petipuuhista. :) Mies ei oikein enää lämpene ajatukselle. Ja mähän tästäkin sit välillä murjotan.
Sais vauva ihan silläkin syntyä pian kun ei mee muut kengät jalkaan kuin sandaalit. Oli aika ikävä käydä tänään kaupungilla vesisateessa. ja kun tietää et ei nää ilmat tästä enää parane. Ois ihan hyvä, kun sais jotku tennarit ym jalkaa. Mut nyt ei ainakaan onnistu kun jalakt on kuin elefantilla.
Nyt on kyllä pakko päästä sohvalle lepäileen. Väsyttää niin älyttömästi. Nukun öisin 7-10 tuntia ja silti on koko ajan pohjaton väsymys päällä. Hemppakin kuitenkin sama kuin aina eli 117. Tiiä sit mistä tää johtuu.
Uma81
Neuvolassa käyty ja hb on laskenut 98. Eli siitä luultavimmin päänsärky johtuu. Kiitos KEWA vinkistä. mutta, syön jo tupla rautaa. Syön sitä floradix kräuterblut Saftia.
Jotenka, mitä rautaa te muut syötte että ootte saanu hbn nouseen?! Tabletit ei mun mahalle kovin hyvin sovi..
Tai onko jotain muuta konstia saada hb nouseen? Kertokaa jos olette kuulleet!!
Fiia 35+
viestia. Minttupipsa, mikali diagnoosisi pitaa paikkansa, synnytykseni on jo alkanut! Olo on kokolailla juuri sellainen, etta seuraa muita ihmisia jostakin katsomosta, ei ole itse lasna lainkaan. Paa on niin tyhja, etten valilla oikein edes tieda mita kenellekaan sanoisin. Paras on, kun saa vaan olla ja katsoa tyhjyyteen... Ja tassa pitaisi viela toitakin tehda! Viime viikolla ajoin pain punaisiakin, kun ne muka vaihtuivat niin nopeasti etten ehtinyt reagoida. :=I
Mieheni kaly tuli kylaan kymmeneksi paivaksi. Ei paras mahdollinen hetki, kun minusta ei ole oikein seuraa. Han on viela ekaa kertaa meilla ja koko maassa, viikonlopuksi taytyy varmaan kehittaa jotakin sightseeing-tyyppista ohjelmaakin. Auts!!!
Huldio, luulisin etta loppuraskauteen voi hyvinkin kuulua pelkoja - niin kuin koko raskauteen tietty. Vauva on melkein sylissa, mutta tulee mieleen, etta onhan niita riskeja. Itsellakin on mielessa kaynyt harva se paiva, etta mitas jos pikkuinen lakkaakin liikkumasta... Elamme herkkia aikoja!
Minulla on ollut nyt superenergiset nelja paivaa, alkoi oikeastaan viime torstain jalkahieronnasta (suosittelen, aivan ihanaa, olin ihan ekstaasissa) ja perjantain uintireissusta. Toivottavasti energinen olo jatkuu, nyt ei ole ollut supistuksiakaan. Uimassa aion edelleen kayda niin pitkalle kuin vain jaksaa, tekee hyvaa selalle ja hartioillekin. Suosittelen!
La minulla 28 syyskuuta vasta.
Joku kyseli raudan nousuun keinoja...(anteeksi nimimerkki unohtui).
Eiköhän ainakin veriletut ja pinaatti nosta rautaa...niin muistelisin.
Meillä tuo kuopus (pian 5v.) on nyt muutaman päivän tapellut mun kanssani joka asiasta...taitaa aavistella, että pian tapahtuu jotain isoa...saas nähä kuinka mustis tulee olemaan vauvasta. Yritin tänään vähän antaa hänelle kahdenkeskistä aikaa. Oltiin ostoksilla ihan kaksistaan pitkästä aikaa. Muuten päivä on kulunut kokolailla siivoomisessa.
Risella rv 37+3
Nestemäinen rauta pitäis imeytyä paremmin kun tabletit, muistakseni ostin itse ihan Prismasta/Citymarketista esikoisen aikana jonkun pullon (oli halvempi kun sama tuote apteekissa). Ei suositella maitotuotteitä, kahvia, teetä +-3 tuntia raudan ottamisesta ja C-vitamiini edistää raudan sulaamista. Eli ota se rauta aamulla (ennen ruokailua) tai illalla(ennen nukkuman menoa) ja juo lasi apelsini/omena (yms) mehua päälle.
Parsakaali, pinaatti, veriletut, jopa ruisleipää - niissä on rautaa, mutta en usko että riittä pelkästän niiden syöminen.
Kuinka monella on muuten nimi valmiina vauvalle? Jos on, niin aiotteko kertoa sen heti kun vauva syntyy vaiko vasta ristiäisissä?
Meillä on ollut pojan nimi valmiina jo 7 vuotta, on säilynyt, kun ei ole tarvinnut käyttää.:) Tytöille on keksitty nimi jo odotusaikana, ja heti kun vauva on syntynyt, niin se on myös ilmoitettu. Eli meillä ei ole koskaan salailtu nimiä vaan alettu kutsua lasta omalla nimellään heti syntymähetkestä.
kyselee
sparven
Meillä on nimi valmiina ja heti vauvaa ryhdytään nimellä kutsumaan. Tytötkin tietävät nimet jo ja se on selvä että ne tulevat Skäyttöön. Kastejuhla on sitten ihan toinen juttunsa. Sukulaiset ovat vähän ihmetelleet, että syntyykö meidän vauvat nimilappu kaulassa. Minä olen sanonut, että syntyy. Minusta on kivempaa isommille lapsille, että lapsi on heti persoona omalla nimellään.
Sitten pari asiaa jotka mietityttää minua. Miellä on isomummi kroonikkosairaalassa ja olen miettinyt koska vauvaa uskaltaa käydä hänelle näyttämässä. Onkohan sairaalassa jotain sellaista että vauvan pitäsi hiukan vahvistua ja kasvaa ennne visiittiä? Toisaalta olisi kiva, että isomummi näkisi viimeisen lapsenlapsenlapsensa mahdollisimman pian. Mitäs sanotte koska uskaltaisitte vauvan kanssa sairaalaan vierailulle?
Sitten toinen asia. Onko teillä hyviä ideoita tai vinkkejä siihen kuinka vatsan saisi kivuttomasti ja luonollisilla menetelmillä toimimaan. Hiukan on tuskallisia nuo vessatouhut nyt ja muistelen että synnytyksen jälkeen oli myös mielenkiiiiintoista. Olen ajatellut ottaa sairaalaan kuivattuja luumuja ja miniporkkanoita, mutta mitähän vielä keksisi.
Sitten imetyksestä. Colis muistaakseni kirjoitti että luonto päättää onnistuuko imetys vai ei. Voi olla, mutta kannattaa myös ottaa selvää. Käykää ihmeessä lukemassa imetytukilistan kotisivuja, sieltä saa minusta hyvää tietoa kuinka edes jokusen sudenkuopan voi välttää imetystaipaleella. Minulle sanoi hoitaja sairaalassa, että ei noilla nänneillä voi imettää. Onneksi en uskonut ja hain tietoa muualta ja imetys onnistui ja maitoallergia löytyi lapselta vasta 9 kk iässä. Jos olisin joutunut korvikkeen varaan olisin saanut aika paljon pienemmän maitoallergikon hoidettavakseni.
Nyt iltapalaa lapsille,
terv peikkoäet
Nimestä: Meillä on nimivalinta viimeistelyä vaille valmis ja otetaan nimi sitten kyllä nopsaan käyttöön. Aiemmista lapsista sama juttu, eli nimi on paljastettu jo sairaalassa. Minustakaan ei ole kiva viikko/kuukausitolkulla kutsua lasta " vauvaksi" . Mutta odottelen nyt miestä kotiin, ja sitten jutskataan vielä viimeiset fiilikset nimestä.
Sairaalavisiiteistä: Kyllä minä uskaltautuisin kroonikko-osastolle suht nopeasti. Vauvahan saa vasta-aineita äidinmaidossa ja eihän sitä vauvaa ole pakko kierrättää monissa syleissä. Kyllä nuo vanhemmat sukulaiset ovat pikkuvieraat ansainneet! Pöpöt tulee jos on tullakseen ja voihan niitä saada jo synnytyssairaalassa huonolla tuurilla.
Vatsan toiminnasta: Tylsää sinänsä, että noi useimmat vatsan toimintaa edistävät ruuat voi taas aiheuttaa vauvalle ilmavaivoja. Eli nuo luumut ei ole siinä mielessä parhaita. Mutta kasviksia pitäis kyllä syödä ja juoda nestettä paljon. Hmmm. Enpä olekaan miettinyt noita eka vessakäyntejä. On se alapää sen verran " mössönä" , että tekemistä on... Niitä alapääsynnytyksen jälkeisiä ihanuuksia.
Imetyksestä tosiaan sen verran, että kyllähän siihen imetyksen onnistumiseen pystyy tosi paljon itse vaikuttamaan. Ei kannata turhan aikaisin opettaa lasta edes pullolle. Mutta toisaalta, aina ei imetys syystä tai toisesta onnistu, eikä silloin kannata turhia murehtia, vaikka se onkin helpommin sanottu kuin tehty.
Täällä lapset istuvat " iltavideon" ääressä vielä hetken. Olen ottanut sen verran rennosti nämä illat yksinäni, että saavat katsoa puoli tuntia videota ennen nukkumaanmenoa. Täytyy vähän huokaista itse sillä välin. Huomenna tulee pitkästä aikaa siivooja. Ihanaa!
Tuli tuosta imetyksestä mieleen, että suosittelen imetyspaitoja. Hankin sellaisia tuon kuopuksen kanssa ja ne olivat aivan ihania. Minä kun imetin vähän siellä sun täällä. Niitä saa aika hyvin käytettyinä, uusina maksavat aika paljon. Toisaalta, niistä pääsee myös hyvin eroon.
Mikähän on tällä hetkellä haikarapolskan fiilis? Siellä tietty haistellaan neitinyyttiä... Onko rakkausvauva päässyt sairaalaan?
Entäpä tuli mieleeni, että mitä takkityhjälle kuuluu? Oletko nauttinut raskaudestasi ja onko mies ollut innolla mukana? Käy kertomassa. Kaikkea hyvää sulle loppuraskauteen ja synnytykseen.
Nyt loppui iltavideo ja lähden laittamaan lapset sänkyihinsä laulun kera...
apinaemo 38+1
Tervehdys kaikille SyysSisseille ja ihan ensimmäiseksi lämpimät onnittelut kaikille jo nyyttinsä saaneille! Kaikille masujen kanssa oleville mammoille vielä ainutlaatuisia hetkiä juuri tämän masuasukin kanssa..pian teilläkin on nyytit kainalossa ja tämä raskaus on muisto vain.
Meille syntyi sectiolla tytär to 23.8 klo:9.01. painoa 3790 g ja pituutta 50 cm. Kaikki sujui hyvin, toivuin nopeasti ja pääsimme kotiin tänään. Tytär on suloinen...niin pieni ja täydellinen.
Ja me kutsumme tytärtä nyt nimeltä..pitkällisen pohdinnan jälkeen taivun iskän suosikkinimivaihtoehtoon eli meillä on nyt Sanni.
Lämpimin ajatuksin
Kaylight ja Sanni 4 vrk
onnea kovasti ja nauti nyt täysin siemauksin, perästä tullaan !!!!
Nimiasiaa olen itsekin kovasti pähkäillyt. Meillä vielä täysin mietinnän alla. Esikoisella suhteellisen harvinainen nimi ja nyt tälle toiselle mietityt nimet tuntuvat olevan jonkin tutun tai tutun tutun käytössä ja olenkin sitä mietiskellyt, voisiko niitä käyttää, vai miettisimmekö vielä uusia vaihtoehtoja.
Esikoisen nimen paljastimme vasta ristiäisissä ja toisaalta se ei ollut täysin varmakaan syntymän jälkeen, vaan sitä hieman vielä mietimme. Tästä toisesta emme nyt sitten vielä tiedä, isoveljelle olisi tietysti kiva, että vauvalla olisi nimi, mutta saa nyt sitten nähdä. Aiotteko muuten käyttää suvussa olleita nimiä?
Vatsan toiminnasta muistan edellisen synnytyksen jälkeen, että ajatus vessaan menosta tuntui kammottavalta ja niinpä tulikin syötyä sairaalan jääkaapissa ollutta luumumössöä vähän niinkuin varmuudenkin vuoksi. Vauvan vatsatoiminnoissa en ehtinyt huomata sillä mitään vaikutusta. Ja loppuen lopuksi ne vessakäynnitkin menivät ihan ok, ehkä itselläni se oli lähinnä sellaista pelkoa, että miten se mahtaa onnistua. Ehkäpä tälläkin kerralla turvaudun noihin luumuihin ;)
Hyviä öitä kaikille,
Unikko (huomenna poksuu rv 36)
Oikein paljon onnea prinsessan johdosta Kaylightille! Kauniin nimen olette valinneet!!
oma olo on kaamee.Miten sitä jaksaa vielä loppuun asti.
Just illalla kokeilin jalkojani ni ne on oikeesti polveen asti turvoksissa.Pohkeisiin jää kuoppa ku painaa sitä sormella hetken aikaa.
Olen jotenki tosi väsynyt.Just laittelin sohvaan tyynynpäällisiä paikoilleen ja irrottelen istuintyynyjä pesua varten.Ihan loppu voimat kesken.Kävin ostamassa pika pikaa verkkareita/gollece housuja pojalle ja ostin loppujen lopuksi ihan tyhmiä :( mies saa huomenna käydä palauttaa ne.
Huomenna tulee uusi jääkaappi ja aivan varmasti vanhan jääkaapin takana odottaa mukava siivous urakka.Jospa tästä suuntaisi nukkumaan mahdollisimman pian.
Mies leikkii tytön 3 v kanssa ja poju tais just nukahtaa.
Nimistä:meillä on molemmille tytölle ja pojalle nimi valmiina.Sillo ku tyttö syntyi mies halusi pitää salaisuutena.Itse olisin ollu valmis kertomaan pian.Onneks ristiäiset olikin tosi nopeesti vauvan ollessa 3 viikkoa joten ei kauaa tarttenu salailla.
Poika kun syntyi kerroimme melko pian nimen.Ristiäiset venyi venymistään ku kaikilla sukulaisilla oli lähes joka vkl jotain 30 v tai 60 v tai häitä joten lähetettiin paperit maistraattiin joten pojalla oli nimi ennen ristiäisiä.Kutsuissakin luki pojan nimit.Toka nimi oli ylläri.
Meillä muuten puuttuu pojalta toinen nimi kokonaan.Mä olen myös alkanu epäröimään sitä etunimeä.Mutta se on ainut jonka mies sulattaa :O
Keksiikö kukaan pojalle E:llä alkavaa toista nimeä joka liittyisi jotenki tähtiin,taivaaseen,avaruuteen jne??
En osaa ollenkaan sanoa pidetäänkö nimi muilta kun perheeltä salaisuutena ristiäisiin saakka vai paljastetaanko jo aikasemmin.Sen näkee sitten.Kuhan eka vauva syntyisi.
Peloista.(en musita nickkiä sorry) mulla on kanssa ihan kamala pelko iskeny että meneekö kaikki varmasti hyvin.Saammeko vauvan varmasti meille.Ystäväni vauva kuoli kohtuun yliaikaisena 06 :(
Ja synnytys pelottaa vaikka neljäs onkin.Mutta se just pelottaakin että voiko neljäs mennä yhtä hyvin,helposti ja nopeasti.
mut taidan oikeesti kömpiä sinne sänkyyn.Alkoi just närästääkin.taitaa olla vielä yksi närästylääke jäljellä.
AT rv 38+1
Onnea synnyttäneille ja Haikaranpolskalla varmasti tyttö jo sylissä! Itse olen varmasti lokakuun puolella vielä täällä... L.a. neuvolan mukaan 17.09, mutta omien laskelmien mukaan 24.09 ja jos menee yli kuten esikoinen, no sitten lokakuussa ollaan. Supistelee päivittäin, mutta kivuttomat ovat.
Imetysteestä: kamomilla tee+ lusikallinen hunajaa+ vähän maitoa, pitäis olla samaa vaikutus kun apteeksita ostettulla. Esikoisen aikana ei ollut ongelma imetyksen kanssa, maitoa tuli melkein liikakin. Mutta kamomilla pitäis myös rauhoitta vauvan ilmavaivoja, joten en usko haitaksi olevaan. Mun äiti on ihan kun ' noita' , meillä ei otettu lääkkeitä ollenkaan, kaikki luonnon-lääkkeet yms vaan. Vieläkin hän kerää kasvejä ja jokaiseen vaivaan on omat sekoitukset.
Ma keitin tänän tuttipullot, rintapumpun, maidonkerääjään yms. Ja korvikkeetta on myös 3 kpl varmuuden vuoksi (niin minäkin säikähdin korkea hintaa!!!) . Liberon vaippoja on se (2-4kiloa) pieni paketti. Muistan että niitä menee alussa paljon jos on samanlainen sinaappikone kun poika oli. Sairaalakassia ei ole pakannut, mutta shampoo+hoitoaine yms laitoin jo valmiiksi.
Minä nautin oikein viileästä kelista. Vaikea on pukea esikoista, kun itsellä on koko ajan kuumaa:) Ja minusta tuntuu, että kyllä voi viikossa ihan reippaasti syödessä tulla kilo lisää painoa! En huomaa että olis hirveästi turvotusta, mutta puntarin näyttö vaan nousee. Esikoisen aikana ei ollut turvotusta ollenkaan, siaralaan jäi vaan 4 kiloa! Tuntuu että turvotus tuli n. viikon päästä synnytyksestä!!! (piti ottaa sormukset pois, uskomatonta että silloin olivat kaikki sormukset koko raskauden aikana sormissa!)
Yritin otta masukuvan itse ei oikein onnistunut...
kewa 37
http://www.aijaa.com/v.php?i=887457.jpg