****SuurPerheOdottajat vk35****
Kommentit (47)
Lauantai-sunnuntai välinen yö meni sairaalassa supistuksia seuraten...jotka sitten kuitenkin loppuivat kuin seinään aamulla 05.30. Mua harmitti ihan kauheesti kun tuli vähän niinkuin turha reissu tehtyä, mutta sainpahan uutta tietoa...kohdunsuu auki noin 1½-2 cm ja kanavaa ei jäljellä yhtään. Vauvasta tehtiin painoarvio joka oli noin 3300g.
Täällä on puhuttu kestovaippailusta paljon...mun täytyy häpeillen myöntää, että olen niin laiska, että en jaksa aloittaa sitä puuhaa. Sillon kun äitiyspakkaus tuli niin ihailin kyllä kovasti sitä kestovaippaa ja jotenkin mieli tekis kokeillakin, mutta kun se tuntuu niin työläältä. " Pyytää nöyrästi anteeksi" ...tuntuu, että niin moni jaksaa ahkerasti käyttää kestovaippoja.
Nyt lähden siivoileen...
Risella rv 37+3
Pitää kohta alkaa siivoamaan, muutama kaveri lupasi tulla katselemaan firman tuotteita puolenpäivän maissa.
Toivottavasti NIILOAKSELIN selkäkivut helpottavat pian! Ne ovat kyllä tosi inhottavia. Mulla on parissa raskaudessa ollut ongelmia issiaksen kanssa, mutta pienellä jumpalla olen onnistunut saamaan selän kuntoon.
RISELLALLE tsemppiä loppumetreille!
KESTOVAIPOISTA: meillä käytetyimmät ovat tällä hetkellä igu*leen ja Nunnukan vaipat. Ihan pikkuvauvalla käytin minäkin eniten harsoja ja kuoria, mutta nyt hankin varmaan muutaman muotoonommellun sisävaipan lisää, ne kun ovat kivoja laittaa kyläilyreissuille ja neuvolaan ja ovat helpompia isukin käyttää ;) Kushieshit ja Mollavauvan vaipat eivät ole saaneet kovin paljon kehuja, mutta tosiasia on se, että kaikki lapset ovat erilaisia ja yksi vaippa ei sovi kaikille :) Kestovaippainfosta saa paljon lisätietoa, sieltä voi tietokannoista hakea vaikkapa kaikki suomalaisten wahmien tekemät vaipat, jos haluaa kannattaa kotimaisuutta. Meillä kävi muuten yksi Fuzzikin, piti uteliaisuudesta kokeilla, mutta ei sopinut meidän lapsille ollenkaan.
Nyt en muista mitä muuta pitikään kommentoida... Huomenna olisi ultra, tulen sitten viimeistään kirjoittelemaan kuulumisia :) Pitää mennä siivoilemaan, tätä tämä on, kun on työpaikka kotona - haaveilen siitä, että meillä on joskus oma talo, jossa olisi pikkuinen työhuone omalla ulko-ovella :)
Porenn ja Pikkukulta ehkäpä noin rv 13
Pitkästä aikaa jos pinoutuisin tännekkin puolelle nyt kun on aikaa...
Kaikki mussukat on koulussa ja äitiliini sairaslomalla suppareiden takia ainakin vielä tämän viikon.
Loman jälkeen kerkisin olla kaks päivää töissä mutta viime tiistai-illan olin niin kipeä suppareista ja keskiviikkona hain saikkua..
Työkamut ei tietenkään tykänneet mutta ei vois vähempää kiinnostaa niiden fiilikset kun omissakin on ihan tarpeeks..
Olotila on ihan ok kunhan ottaa iisisti ja koirulin kanssa kävelyvauhti on melko hiipimistä,,aamulla kuopuksia kouluunviedessä meinas tulla kiirus ja yritettiin kävellä nopsan niin se kyllä heti tuntui mutta paluumatka oli ihan ok kun otti rauhallisesti.
Hankintoja vaavalle olen pikkuhiljaa tehnyt ja vihdoin ja viimein löysin sellaisen pinnasängyn mikä mua miellyttää..oli ihan perusmallia, valkolakattu ja pohjan saa kolmeen korkeuteen ja mikä parasta hintakin vaan 79 e. Pitänee käydä se joku päivä tuon isukin kanssa hakemassa .
Kelasta ei ole kuulunut mitään ja soitin jo palkkikseenkin että onko paperit laitettu eteenpäin kun tässä kerran kelasta kysyessäni heille ei ollut saapunut mitään hakemusta!!
Äitiyspakkauksen otan niinkuin aina ennenkin kun mun mielestäni se on moninkertainen arvoltaan siihen rahaan verrattuna ja makuupussit olen isommille säästänyt muistoksi vaikka kaiken muun olen kiertoon laittanutkin !!
Loppuviikosta aloin neuloa vaavalle haalaria ja saa nähdä mitä siitä tulee, tykkään tehdä käsitöitä ja varma syksyn merkki on se että alan kaivelemaan neuletyöt esille..Isotsiskot valkkasivat väriksi sinisen-keltasen-vihreän-kirjavaa nallelankaa ja ihan nättihän se onkinvaikka itse olisi ehkä ottanurt sellaista lila-valkosävyä...
Aiemmin olen virkannut isoäidin neliöistä vauvalle peiton vaunuihin ja palaset odottavat vaan yhteen ompelua tuolla korissa..
Kestovaippailusta oli ollut puhetta, täytyy sanoa ettei ole mun juttu, ei ole koskaan ollutkaan eikä ole nytkään...
Kantoliinaan en ole perehtynyt, esikoisella oli käytössä rintareppu ja siitäkään ei tykännyt kun tuntui että se painoi liikaa hartioita jne..
Nyt taidan lopetella ja alkaa hissunkissun tekemään näitä kotihommia..
Mukavaa viikkoa kaikille !!
Isotikru+tikrunpentu rv 27+4
olin viime viikon hiukan hiljainen, jännittää niin kovin pysyykö pieni mukana.
mulla oli keskimmäisen ja kolmannen välissä 2km peräkkäin 3/05 ja 5/05.
Tänään käytiin esikoisen 5v neuvolas. otettiin pojulta 10kk mitat samalla ja ne oli huimat 79.5cm ja 15,3kg.. =) että meidän pieni poika.
Meillä tosiaan häät 15.12.07 ja tulee ongelmia puvun kanssa. koska olisin silloin puoli välis raskautta... toivottavasti jotenkin pukuuni mahtuisin :)
Kestovaipoista: mä aloin kolmannen kans käyttämään. nyt sit neljännen kanssa ihan aion täyskestoilla. pojalla nyt öisin kertis ja päivisin kesto :)
hexu ja masukki rv 5+0
Annlinn:
Kiitos Neronja ja Pikkukakkonen sain paljon uusia kestovaippamerkkejä jotka tietenkin haluan myös testaukseen. Neronja sinä tiesit kauheasti kotimaisia merkkejä mutta miten niitä esim. Nupukoita voi ostaa, entäs Palleroita?
Jos olet kiinnostunut kokeilemaan Nupsukoita, niin kannattaisi laittaa Nupsukan Marikalle sähköpostia ja kysyä (sähköpostiosoite löytyy tietokannasta). Marikalta saa aivan huippua asiakaspalvelua ja vaipat myös on viimeisen päälle ommeltuja ja erittäin hyvin toimivia. Käytettynä Nupsukoita on vaikea saada. Ne menee heti, kun joku tuolla infon kirppiksellä ilmoittaa. Palleroita ei tällä hetkellä saa kuin käytettynä. Sari aikoi pitää äitiyslomaa ainakin lokakuulle.
Erimerkkisiä vaippoja täytyy vaan melkein pikku hiljaa kokeilla. Mullakin tuli kyllä alkuun kokeiltua vaikka minkä merkkiset vaipat. Infon kirppikseltä paljon ostelin, mutta myös uutena. On aina aivan ihanaa odottaa vaippapostia ja sitten päästä kokeilemaan. Siihen jää ihan koukkuun. Pelkäsin jo, miten siitä pääsee irti, mutta kyllä sitten, kun omat suosikit löytyi, niin mullakin oli monen monen kuukauden tauko, etten tilannut mitään. Nyt taas on pitkästä aikaa himotus, että jotain uusia vaippoja pitäis saada. Eilen tein jo tilauksen Cuddleista, mutta sain vastauksen, että vaippahulinoilla sais alennettuun hintaan, joten täytyy nyt vaan malttaa odottaa tuohon 8.9. asti ja valkata muutama vaippa ihan livenä nähtynä. Ekaa kertaa olen menossa hulinoille. Jänskää :-).
Olen tosiaan paljolti pyrkinyt suosimaan suomalaista käsityötä. Miten sitten nuo Cuddlet ajatellaan, kun ne on kyllä tehty Suomessa, mutta kaava on kai Jenkeistä. Uutuustuttavuutenahan meillä on Nunnukka, se jäi eilisestä listasta mainitsematta. Mielenkiinnolla testaillaan housuvaippaa sitten aikanaan koittavaa kuivaksiopettelua ajatellen :-). TSI-vaipat jäi eilen myös mainitsematta. Viisi vaippaakohan olen peräti saanut itse ommeltua ja oikein hyvin pelittävät nekin. Kankaita olis moneen moneen vaippaan, kun vaan ehtis ommella. Kai jos käyttäis tämän netissä vietetynkin ajan ompeluun, niin ehtisi...
Porenn, kyllä se varmaan kotona lastenhoidon ohessa töitä tekevällä on melkoisen rankkaa. Huh, ei käy kyllä yhtään kateeksi. Nostan hattua teille kaikille whameille! Ja onnea huomiseen ultraan!!!
Nyt jos yrittäis alkaa touhuta kotihommia...
neronja rv 17+1
Viimein pääsin koneelle asti. On olut hieman kiirettä =).
Torstaina 23.8 supisteli hieman kaupassa kun oltiin ja kotona hetoiset supistelut jatkui. En edes jaksanut kellotella supistuksia kun olivat niin hentoisia. Otin kuitenkin sohvalle alleni muovitetun froteeen ja pyyhkeen kun istuin illaksi telkkarin ääreeen. Mies lupasi laittaa lapset nukkumaan =).
Mies sai lapset sänkyihin kolmonen nukahtikin ja sitten napsahti lapsivedet klo 20.30. Soiteltiin lapsille hoitaja ja lähdettiin sairaalaan. Klo 21.00 oltiin sairaalassa ja supistuskäyrällä meni sitten loput lapsivedet. klo 22 päästiin saliin ja 22.45 sain epiduraalin sitä ennen ilokaasua. Siten vain odoteltiin rauhassa ponnistusta. Minulla oli opiskelija seuraamassa synnytystä ja hänen kanssa käytiin kaikki edelliset synnytykset läpi. Mies pelotteli opiskelijaa että ponnistusvaihe on meillä yleensä ollut nopea ja opiskelija käsi ilmoittaa heti jos vähänkin ponnistuttaa että hän ehtii napata vauvan =). Ilmoittelinkin sitten 10-15 vaille klo 24 etä hieman paineen tuntua tuntuu mutta ei ponnistuta. Kätilö ja opiskelija tutkivat tilanteen ja totesivat että saan hetken ähkiä ennenkun alan ponnistamaan. Siinnä sitten ähkin ja lopulta sain luvan ponnistaa joten ponnisti vauvan oikeastaan ilman ponnistamisen tarpeen tuntua mutta tuli tuo ulos näinkin. Ainakin ilmoitin ajoissa =). Tyttö syntyi 0.07 2min ponnistamisen jälkeen.
Eli tyttö syntyi pe 24.8.2007 klo 0.07, pituus 52cm, paino 3975g, pää 35cm.
Kotiin pääsin jo lauantaina. Aivan ihana tyttö!
Nyt vauva kakkaa niin että kohta olen minäkin kakassa... siis jatkan myöhemmin.
nuttu
Kyllä olen edelleen sitä mieltä, että elokuussa syntyneet naiset on lahjakkaita, kauniita ja fiksuja ;) Aika hyvän kokoinen typyhän sieltä sit tuli.
Mulla ei ole ikinä tullu vedet kotiin.. eikä varmaan tulekaan. Aina on pitäny kalvot puhkoa, että mitään on tapahtunu. Olisin kyllä erittäin hämmästyny jos niin kävis.
Kestovaipoista.. en ole kyllä koskaan käyttäny, en varmaan alakaan. Mä en oikeasti ymmärrä millä ne harsot ja liinat saa vauvan kakasta puhtaaksi kun joskus on kakkaa lirunut selkäpuolelle bodyyn, sitä en ole saanut itkemälläkään entiselleen. Eli mitäs taikoja sen kanssa teette? Meillä kun on muutenkin pienet tilat kuivata pyykkiä, enkä jaksa mitään liotusjuttuja. Noi pienimmät kun on onkimassa ämpäreissä ja tulvahan siitä seuraa..
Voisin kyllä kokeilla pakkauksen vaippaa, sillä 1 kestovaippa päivässä on 365 kertavaippaa vähemmän vuodessa.. eli aika monta pakettia *täytyy pohtia*
Kantoliinaa kyllä aion testata. Meidän vauvat ovat kaikki olleet niin sylinkaipuisia..
(.) kannatinsidetuskia.. aivan kamalia. Välillä kramppaa niin ettei voi hengittää, liikkumisesta puhumattakaan. Viikonloppuna rasittui kai liikaa. Täytyy yrittää kokeilla tukivyötä.
Risella varmaan pääsee kohta hakemaan nyyttinsä. Kivaa täällä seurata kuka seuraavaksi lähtee.
Nyt täytyy lähteä makaamaan, toi kipu ei hellitä :(
Eli siinä hän ne onnittelut jo tulikin ja ihanaa kun sulla meni synnytyskin noin kivasti ja pääsitte kotiin jo lauantaina.
Kauheesti rupesi jännittämään että miten mun käy, tahtoisin niin hirveesti tollaisen helpon synnytyksen joka mulla neljännen kanssa oli eikä yhtään huvittais mennä sektioon niin kuin viiden kanssa kävi. Nyt pääset nauttimaan vauvan tuoksusta ja kaikista vauva jutuista.
Risella: sun vuoro taitaa olla seuraavaksi eikä tiedä vaikka jo tällä viikolla. Voi miten jännään puolestasi.
Mulla lapset on pullia leipomassa täytyy vähän käydä avittamassa.....
Annlinn
Vaippa vaihdettu ja neiti jäi ihmettelemään pupuaan. Mies ja isot lapset on pihalla grillaamassa voin siis jatkaa.
Vauva on rauhallinen ja kova syömään. Kahden tunnin välein syö nyt on onneksi jo vähän pidempiäkin välejä syömisessä.
Sisarukset ovat aivan haltioissaan eteenkin nuo pienimmät. Kolmonen on nimennyt pikkuisen Pauliinaksi eikä aijo siitä nimestä luopua. Nelonen oli tänään aamulla ensin hetken leikkinyt olohuoneessa kunnes oli tajunnut että vauva puuttuu. Olivat sitten miehen kanssa käyneet makkarissa katsomassa kun me vielä nukuttiin =). Minulla on tänään särkenyt pää mutta luulen että olen juonut huonosti ja luultavasti nukkuakin voisi enemmän. Ei vaan malta kun pitää tuota pientä tuijottaa nyt kun se vielä on ihan pieni. On se vaan ihana ja pieni ja suloinen ja vielä kilttikin =).
Siirryn tästä nyt tuonne vauva puolelle odottelemaan teidän vauva uutisia onnea ja jaksamista odotukseen.
nuttu ja pieni tummatukkainen tyttö 3vrk
Lämpimät onnittelut ihanasta tyttösestä!
Voi vitsi, kun pitää kiirettä tällä viikolla, alan epäillä, että pitää käyttää osa öistäkin tätä menoa :o Paljon riippuu päivistä, miten lapset antavat äidille aikaa :)
Töiden lisäksi pitäisi siis ehtiä vähän opiskelemaan, loppuviikolla pitäisi valmistua imetystukihenkilöksi, jos kaikki menee hyvin.
Lapset kaipaavat äitiä iltapuuhiin.
Juu...todellakin toivoisin, että vauva tulisi pian. Tänään oon siivonnut kuin viimeistä päivää ja aina kun oon liikkeessä niin supistuksia tulee jonkinverran, mutta kun rauhotun paikalleni niin supistuksetkin lopahtavat. No kaipa se vauva sieltä tulee kun valmis on!
Risella rv 37+3
Ihanaa kuulla vauvauutisia! Ja pian kuullaan lisää, kun Risella hakee omansa, eikös niin...Itsellä olisi vielä jokunen viikko odoteltavana!
Tämä sairasloma ennen keskiviikkona alkavaa äitiysloma näyttää kuluvan rästikotitöitä tehdessä. Äsken silitin mielettömän kasan vaatteita, joista osa on lojunut pinossa jo kuukausia. Monia omia puseroita, joihin en ole mahtunut enää piiitkiiin aikoihin... Aina vaan on tullut pienennettyä pinoa siitä päältä ja kiireellisemmästä! Huomenna ajattelin aloittaa muutaman keittiön kaapin siivouksen; roskiskaapista pitänee aloittaa, yöks! Taidan ottaa ekaluokkalaisen siivouskaveriksi, on kuumeessa eli ei mene kouluun huomenna. Kuumetta 38,6 mutta ei näy kunnossa oikeastaan mitenkään. Silmät vähän väsähtäneen näköiset!
Annlinnilta piti kysyä opiskelusta. Minunkin pitäisi vääntää graduni valmiiksi tämän lukuvuoden aikana vielä kun vanhoilla tutkintovaatimuksilla sen voi tehdä. Mitään en ole saanut aikaiseksi oikeastaan moneen vuoteen. Mistä saat revittyä aikaa, puhtia ja motivaation siihen hommaan?? Minulla vaan painaa tekemätön työ takaraivossa, mutten silti saa mitään aikaiseksi. Pitäisi taas kerran ilmoittautua yliopistolle, vielä ennen vauvautumista ja tehdä kai jonkin sortin suunnitelma edes itselleen siitä, miten tämän asian aikoo hoitaa. Alkaa jo ahdistaa vähitellen...Minkälaisella tahdilla olet hankkinut opintoviikkoja? Minulla tuli suorituksia vielä kahden lapsen kanssa jonkin verran, mutta sittemmin onkin tyssännyt.
Taidanpa lähteä vähitellen nukuttamaan tuota pienintä, jotta jaksaa huomenaamulla kerhossa. Eskarilaisellakin aikainen aamu.
Illanjatkoja kaikille;
Suviruusu ja rv 34+4
Ja tervehdys kaikille muillekin :)
On taas kulunu tovi kun olen jaksanu kirjoitttaa, usian kyllä lueskelen juttuja, mutta näkyy painottuvan meikäläiselle aika iltaan nämä netti hetken ja sit olen ollu niiiin uuvuksissa etten ole enää jaksanu kommentoida
KESTOISTA, en ole kokeillut, myönnetään, mutta kantani on samantyylinen kuin Neppiksellä: pienet on kuivaustilat 75neliön huushollissa eikä liotuspöntöt pienessä vessassa tunnu ajatuksena houkuttelevalta.
KANTOLIINOISTA en ole kokeillut näitäkään, esikoisen aikaan kokeilin jotain sellasta kanga-liinaa (jossa oli sellanen rengas) ja ei ainakaan esikoine siinä viihtynyt, meillä on kuvia sen kärsivästä ilmeestä siellä pussukassa, reppana ihan ihmeissään minne joutui :) Onneksi se oli laina vekotin.
Oma napa-alue..puuh että maha on iso. Kirjoitin sillon kohta 2viikkoa sitten siitä sf-mitan järkytyksetäni (rv24 sf24), tällä viikolla olis neuvolaan meno, katotaan onko sf jatkanut hurjaa kasvuaan vai mitä tapahtuu...tosi asia kuitenkin on, että heräsin tänään ajatukseen " apua, kesä on ohi, kylmä, mitäs laittas päällnesä??" ja totesin
*mulla ei ole YHTÄÄN pitkähihaista paitaa joka mahtuis päälle (edelliset syntyneet kesäkuussax2 ja syyskuussa)
* mulla ei ole takkia joka mahtuisi päälle.... onneksi kaveri pelasti pulasta ja toi oman punaisen syystakkinsa lainaan, se menee toistaiseksi, mutta näytän siinä aika hauskalta: se kaverini kun on minua huomattavasti pidempi niin se takki on minulle polviin kun olis tarkoitettu olemaan jonnekin hieman alle lantion. Takki on punainen ja hieman a-linjainen joten suoraan sanottuna näytän pyöreältä joulupukin muorilta, enkä edes ole varma, mahtuuko sekään loppuun saakka :/
vaatteiden ostaminen sinänsä ei ihan hirvittävästi huvittas, jos ja KUN tämä nelonen taitaa jäädä meidän viimeiseksi lapseksi niin tuntuu vähän " turhalta" lähteä inverstoimaan paljon vaatteisiin (kuten takkiin esim.) mutta eipä sitä alastikaan oikein voi kulkea. Mietityttää sekin että kuinka hiivatisti tämä pötsi vielä voi kasvaa ennen joulukuun alkua, kai sillä joku raja on????
Vointi on ollu laidasta toiseen, närästää välillä, lonkat itkee aamuisin ja häpyliitos kirskuu. Nyt jo, rullatuolissa marraskuussa? Harmittaa kun ei tuo kuopuskaan enää herättele öisin niin sitten pitää herätä lonkkakipuihin, vessatukseen, janoon, kuumaan ja muuhun tuiki tärkeään monta kertaa yössään.
Niin, keskiviikkona siis neuvola, ensi viikolla sokerirasitus (yök) ja seuraavalla ylimääräinen ultra, että vauvan puolesta on ohjelmaa tuleville viikoille. Pääsen ylimääräiseen ultraan, kun meillä on suvussa cardiomyopatia, ja mulla on viimeisestä kontrollista jo 5v, joten tahtovat kontrolloida sitä nyt, ja hyvä niin.
Onnea Porennille ultraan!
Minjuska ja Manteli 26+1
Tässä juon aamu teetä ja mietin mistä kirjasta aloittaisin puurtamisen.....
Suviruusu taisi kysellä opiskeluista. Mä aloitin opiskelut valtiotieteellisessä heti yo-kirjoitusten jälkeen. Jotenkin ne ei vaan mulle sopineet ja kun sitten parin vuoden päästä syntyi esikoinen mietin laidasta laitaan mitä tekisin.
Ne vuodet jotka vietimme Ruotsissa ja sen saaristossa antoi mulle mahdollisuuden opiskella deltid-opintoja eli ne oli vartavasten järjestetty sellaisille jotka asui poissa mantereelta. Näin sain tosi hyvin suoritettua kasvatustieteen opintoja sekä erityispedagogiikkaa. Vuosien varrella suoritin avoimessa lastenhoidon yhteydessä vaikka mitä musta on kivaa lukea ja kirjoittaa ja olen nopea siinä.
Mulla on yli 300 opintoviikkoa kasassa eikä yhtään tutkintoa eli eipä mikään suuri ylpeyden aihe. Aihe josta tulen tekemään gradun on minusta helppo ja todella mielenkiintoinen.
Mun elämän tilanne on nyt tosi helppo kun neljä on koulussa ja nuorin eskarissa eli mun tehtävä on viedä eskarilainen hoitoon 7.30 ja mun mies hoitaa jonkun töistään hakemaan pojan jos ei itse kerkiä. Mä nukun niin huonosti että aamuherätys 5.30 on mulle oikein luojan lahja.
Jokaisella lapsella on oma vastuualue, tiskien huolto,imurointi, pyykkien ripustus ja viikonloppuisin me siivotaan kunnolla eli koti pysyy tällä järjestelyllä tosi siistinä.
Mun lapsilla ei ole harrastuksia jonne heitä pitäisi kuskata. Heillä on koulussa joka päivä joku kerho koulun jälkeen ja siinä talossa missä meidän firma on on suuri uima-allas jota me voidaan käyttää niin paljon kuin halutaan joten mun kaksi poikaa ui siellä melkein joka päivä.
Täytyy kyllä sanoa että sillä onko sellainen söpö pikkuinen vaippapylly kotona on tosi suuri merkitys kun siinä on todella kiinni. Kuitenkin malttamattomana odotan että nopeasti sellaisen saisin kun nyt jos mulla ei olis tätä gradu-hommaa mulla aika kävisi kyllä tosi pitkäksi.
Ihana oli lukea Nupun kirjoituksia miten kivaa on katsella sellaista söpöliiniä vaikka tuntikausia. Nyt haikein mielin muistelen miten itsekään en malttanut vauvaa mihinkään jättää kun se katselu oli niin kivaa.
Isotikru: sulla on niin kivasti jo viikkoja kasassa voi kun olis mullakin...
Voi kun aika kuluisi nopeammin .....
Annlinn
Ihanan raikas aamu. Tykkään ihan kauheesti tästä ilmasta kun on hyvä olla ja hengittää. Nukuin yönkin todella hyvin. Kerran heräsin vessaan. Supistuksia tuli muutama, mutta ei mitenkään kovin kipeinä.
Minjuskako murehti vaatteitaan? Täällä on vähän sama ongelma. Yritän ahtautua omiin vaatteisiini. Parit mammahousut sain siskolta kesällä, mutta nekin jo pienet kun sisko on pienenpää kokoa kuin minä. Yhdet hyvät lantiofarkut mahtuu viä jalkaan, vaikka ovatkin epämiellyttävät. Takkipula on mullakin...aattelin selvitä löysällä villapaidalla vauvan tuloon asti. Kotona laahustan ylisuuressa t-paidassa ja verkkareissa...näytän pirttihirmulta varmaan. Heh!
Eilen siivosin koko päivän, joten pitää kehitellä jotain muuta puuhaa tälle päivälle. Esikois-pojalle käyn ostaan uudet lenkkarit. Poika täyttää joulukuussa 9v. ja jalan koko on 37. (Oma jalkani 38-39 mutta miehellä 45. Taitaa tulla isojalkainen kaveri esikoisestakin).
Risella rv 37+4 eikä taas tietoakaan supistuksista
Eli nutulle ja koko perheelle ihan mahdottoman paljon onnea!! Tyttötunteesi osui sittenkin oikeaan! :) Ihanaa! Nautihan jokaisesta hetkestä kun nyt sait vauvan syliisi. :) Perässä tullaan, me muut.
Mites Risella, onko sulla tietoa kumpikos on tulossa? Viikkoja/päiviä enää vähän jäljellä. :)
Mulla ois ollut ultra tänään 10.40, mutta siirsin ajan huomiselle, kun isukki palailee reissusta vasta tänä iltana. Tuntuu kivalta mennä yhdessä kurkkimaan vauvaa kun aina ennenkin ollaan yhdessä oltu. Kuopuskin pääsee mukaan katsomaan pientä siskon-tai veljenalkua. ;)
Ja tänään onkin jo ihan kunnolla raitis päivä! Just nukutin pikkuneitin ulos ja pipo piti olla päässä! Neitinkin sujautin jo täkkipussiin. Kyllä syksy nyt tulee... Mielestäni se on ihanaa. Kesää aina odottaa kovasti, mutta kun syksy alkaa, tuntee itsensä jotenkin tehokkaammaksi. Ihan kuin arki palaisi uomiinsa. Ja on kiva aloittaa uusia harrastuksia jne.. Itse ajattelin uusia tänä syksynä ensiaputaitoni. Viime kerrasta onkin jo huikean pitkä aika.. :/ Nuo taidot ois kuitenkin tarpeellisia pikkulapsiperheessäkin ja olen asiaa jo monta vuotta suunnitellut.
Voipi myös olla, että palailen jossakin määrin töihin. Odotan huomisen ultran ja verikokeen tulokset. Jos kaikki on hyvin, soitan pomolle ja mangun muutamaksi kuukaudeksi töihin.. ;)
Jatkampa myöhemmin. Nyt pakolliset pyykki ym. rumbat...
Omppis (nutun uutisista iloiten) :0)
Hih, jokseenkin huvitti Minjuskan ajatukset kun ovat niin samanlaiset..
Sf-mitta huitelee täälläkin ihan omia käyriään. Ensi viikolla mitataan taas.
Liitokset alkavat huutaa armoa ja todellakin vois miettiä sitä käytetyn rollaattorin/pyörätuolin hankkimista talven varalla. Nytkin on jo välillä sellainen fiilis, kun nousee sohvalta, että lantio ahtereineen jää paikalleen kun muu kroppa lähtee. Mulla on muutenkin yliliikkuvat nikamat ja nää hormonit entisestään löysyttää niitä.
Vaatteista.. meidän vauvelithan on syntyneet tyttöä lukuunottamatta talvella. Mulla on yksi toppatakki (sellainen nyöri vyötäröllä) reilumman kokoinen joka on mennyt loppuun asti. Toppahousut, reilumpi koko, henkseleillä pysyy ylhäällä ja maha rellottaa ulkopuolella ;) sitä vaan kaulahuivilla ja miehen villapuserolla suojaamaan. (Onneksi asutaan täällä maalla ettei tarvi näyttäytyä Hesan vilskeessä .. mut ei siellä taida niin kylmä talvi tullakaan kuin meille.)
Sit tuolta kirppariosastolta ostin yhdeltä äidiltä farkut, hameen ja 2 paitaa 20 eurolla. Oli tosi siistit ja hyväkuntoiset. Entuudestaan olin säästänyt yhdet mammalappuhaalarit, mustat trikoohousut ja lantiomallin farkut. Lisäksi sain kaverilta suorat mustat housut, hameen ja farkut (korkealla vyötäröllä).. Pitkähihaisia paitoja ei kyllä juuri ole mut se nyt on murheista pienin ja tässähän on vaatevarastoa mun mittapuun mukaan ihan hirveästi.
Voi että kun noi koululaiset oppisivat tulemaanhieman rauhallisemmin sisälle. Aivan kuin norsulauma tallustaisi oven läpi ja nuorimmainen yrittää päiväunilla olla. Joskus kyllä nyppii ja pahasti grrr..
Täytynee mennä taas tänään mainitsemaan asiasta
Neppis ja Wilhelmi n. 28 vk
Ultrassa käyty ja vauvalla kaikki hyvin! Pienimuotoinen yllätys oli se, että raskaus onkin luultua hitusen pidemmällä ja maaliskuun sijaan laskettu aika onkin 23.2. Eli tänään koneen mukaan olisi rv 14+3. Mietinkin jo aiemmin, että kovinpas aikaisin mun pahoinvointi helpotti, mutta tämä selittääkin jo paljon :D
KESTOVAIPOISTA vielä: meidän edellinen asunto oli 62 neliötä ja siellä kuivatettiin vaipat. Kannattaa hankkia sellaisia, mistä saa mahdollisimman monta osaa irti, kuivuvat nopeammin. Esim. harsot, taskuvaipat ja sisätäyttövaipat. Liottamista en harrasta, käytössä on iso pyykkikori, jossa reiät seinissä eli ilma pääsee kiertämään. Sinne vaipat laitetaan käytön jälkeen (kakat vessanpönttöön) ja pyykkipäivänä kipataan koneeseen. Ei sen vaikeampaa :)
Kuopus nukahti tissille, pitää siirtää neiti nukkumaan.
Porenn ja Pikkukulta rv 14+3
Omppuäippä kyselit vauvan sukupuolesta. Eli meille siis pitäisi tulla TYTTÖ. Mikä olisikin aivan ihanaa, koska sitten ois 2 tyttöä ja 2 poikaa...mutta ovathan ne pojatkin tosin ihania. :)
Paistoin äsken ison kasan lättyjä mansikkahillon kera ja illalla pitäis raahautua kuopuksen jalkkis treeneihin. Pitää kävellä kenttää ympäri jos vaikka sais suppareita aikaseks!
Risella 37+4
Kiitos Neronja ja Pikkukakkonen sain paljon uusia kestovaippamerkkejä jotka tietenkin haluan myös testaukseen. Neronja sinä tiesit kauheasti kotimaisia merkkejä mutta miten niitä esim. Nupukoita voi ostaa, entäs Palleroita?
Nyt on pakko jo lähteä, ihanaa kun ensikuussa vika tentti ja sitten gradun kimppuun, voin nukkua vähän pitempään.
Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille ja Omppis sullahan on se ultra tällä viikolla eli kerroppas sitten kuulumisia. Toivotaan että Nutustakin kuultais jotain.... Vauvauutiset kruunais alkavan viikon.....
Annlinn