Sain juuri kuulla lapsen kuolleen kohtuun, rv 16+2. mut laitettiin kotiin
lääkkeiden kans, joiten tehtävä tyhjentää kohtu. Toimittiinko tässä nyt ihan oikein? En tajunnut/uskaltanut edes kysyä. Töykeä täti ei yhtään huomionu tuskaani, ärtyi lähinnä kun itkin :(
Pelottaa, mitä sieltä tulee, ja miten kestän sen x( Onko tän iknen jo jotenkin tunnistettavissa oleva hahmo? Vai tuleeko vaan jotain veristä mömmöä? Pelottaa. Onneks mies ottaa loppupäivän vapaata.
Kommentit (51)
No ei toiminut mielestäni oikein. Itse olin peloissani ja oksensin ja sanoivat että ehkä parempi että jäät tänne "tarkkailuun". Ystäväni oli mukanani sairaalassa. Katsoimme tv:tä ja aina välillä hoitaja tuli kysymään vointia. Kun olin laittanut lääkkeet emättimeeni alkoi tosi runsas verenvuoto. Istuin sika paljon vessassa siitä ajasta, ja tunsin kyllä kun tämä tapaus tuli ulos siinä pöntöllä istuessa mutten uskaltanut katsoa. Kivut minulla eivät olleet normaaleja kuukautiskipuja voimakkaampia.
ihmeessä valitus, tosi asiatonta käytöstä työntekijältä! Ihan raivostuttaa puolestasi. Voimia ja jaksamista tilanteen läpikäymiseen.
on joutunut kovettamaan itsensä koska on nähnyt niin paljon aborttiin (noilla viikoilla ja pidemmälläkin) tulijoita? Mutta pitäisi hänen silti osata käyttäytyä empaattisesti sinunkaltaisia kohtaan.
Itse olen kokenut vain yhden km:n rv9+1 ja siinäkin kivut olivat ihan hurjat. Varaudu lääkkeillä ja ota heti yhteys lääkäriin/osastolle, jos koet ettet selviä kotona.
Ja tuosta ultraajasta teet kyllä valituksen ihan jo seuraavan kohtalotoverisi vuoksi. Pois ultrasta tuollaiset jos ei pysty empaattisuuteen.
Olen todella todella pahoillani suuresta menetyksestäsi :(
Hyi kamala, miten törkeää kohtelua olet saanut osaksesi! Ihan vihaksi pistää! Vaikka olisi miten leipääntynyt ja rutinoitunut työhönsä, pitäisi olla empaattinen syytöntä potilasta kohtaan AINA. Ei ole mitään selittelyjä tuommoiselle töykeydelle. Jos jaksat ja pystyt, tee ihmeessä valitus siitä ämmästä! Tai pyydä miestäsi tekemään, jos et nyt pysty :/
Koita jaksaa ja muista ettet ole yhtään syyllinen tähän kohtukuolemaan! Semmoiset ajatukset pois! Joskus vain käy niin (rakenteellinen vika tai joku muu ihan selittämätön asia) ja se on todella epäreilua! :( Sinä et ole tehnyt mitään väärin. Voimia!
Jotenkin tuntuu oudolta että laitetaan kotiin kun viikkoja on jo tuon verran? Mulla on tehty kaavintoja viikoilla 8-13. Koskaan ei ole tehty lääkkeellistä tyhjennystä. Mulla on siis useampi keskenmeno takana. Ihan varhasilla viikoilla vuoto alkoi itekseen ja kaavintoja ei tarttettu mutta kaikissa ei alkanut vuotoa ja sitten kaavintaan laitettiin ilman mitään mutinoita.
olette päässeet tapahtuneesta eteenpäin, niin tekisin kyllä valituksen saamastasi kohtelusta. Eivät ne asiat muuten parane ja se sama täti loukkaa vielä montaa muuta saman kokenutta. Nuo tilanteet ovat joillekin ihmisille niin rankkoja että ovat verrattavissa lapsen kuolemaan. Vaikka tieteellisesti onkin kyse vasta sikiöstä.. Siinä menee monelta ihmiseltä ne unelmat ja toiveet omasta lapsesta ja perheestä samalla. Vaikka olisi kuinka paatunut hoitaja ja lääkäri, niin empatiakykyä olisi syytä kyllä löytyä noissa tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Neuvolassa ei terkka löytänyt sydänääniä, laittoi eteenpäin ultraan, jossa töykeä kiireisen oloinen nainen ronskin ottein ultrasi, ja töksäytti "Ei täällä kyllä mitään elämää ole", aloin itkeä ja pyysin,voisko kuitenkin vielä yrittää. Vastasi, että niin kauan on näitä hommia tehnyt että osaa kyllä, ja tuhahti että "ei tässä nyt itkut auta" :(
Te lääkkeellisen tyhjennyksen kokeneet, onko ollut millaiset kivut? sain panacod-reseptin mukaan,onko se syytä hakea heti vai voisko pärjätä miedommilla?
Pelkään,että alkaa vaikka aikaisemmin lääkkeet vaikuttaa niin etten ehdi sairaalaan,joudun näkemään sikiön tmv kamalaa :(
ap
Oikeesti sun pitäisi tehdä tommosesta kohtelusta valitus ! Tosi epäammattimaista toimintaa kyseiseltä henkilöltä sinua kohtaan !
Otan osaa.