+++ ENSIKOT viikoilla 35 ja 36 +++
[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.
[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!
[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos
esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.
[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]
[color=FF69B4]Adette
[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita
Yritystä takana: Syyskuusta 2005
Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.
[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Afternoon
[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73
Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa
Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05
Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, 4 kiertoa clomeja, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Ensimmäinen ivf-hoito aloitetaan 08/07. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.
[color=FF69B4]amalia78
[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia
Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.
[color=FF69B4]AnnaLeena78
[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31
Asustellaan etelä-suomessa.
Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.
Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana.
[color=FF69B4]_apila_
[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83
Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan
Yritystä takana: tammikuusta 06
Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.
[color=FF69B4]Aqua80
[color=CD1076]Ikä:molemmat vm-80
Yritys alkoi 02/06 ja tutkimukset nyt loppukeväästä. Mulla on nyt kierron kartoitus menossa ja miehen pitäis simppanäyte viedä tutkittavaksi, kunhan saisi aikaiseksi. Ultrattaessa mulla oli toinen munasarja rakkulaisen näköinen, mutta kuulemma ei kannata vielä yhden ultran perusteella sanoa mitään (?)
[color=FF69B4]Buumi73
[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.
Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu
Pillerit jätetty pois 01/06
Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...
[color=FF69B4]Brooke73
[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.
Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta
Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minussa on vikana kohonnut FSH-hormoni. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI. Ensimmäinen tehtiin toukokuussa, tuloksena nega, ja toinen ICSI edessä syyskuussa.
[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese
[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.
Ikä: molemmat 29
Yritys aloitettu: 09/05
Hoidot ja tutkimukset: Itselläni pco-tyyppiset munasarjat, jotka aiheuttavat ongelmia oviksessa. Kaikki veriarvot on kuitenkin ok. Mies on tutkittu eikä mitään vikaa löytynyt. Clomeilla on saatu ovis tulemaan joka kierrossa, mutta muuta tulosta ei sitten olekaan näkynyt.
[color=FF69B4]-Diina-
[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27
Asuinpaikka: Etelä-Suomi
Yritys aloitettu: 10/05
Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Inssiä ei päästy tekemään kevään 2007 aikana, syynä ovuloimattomuus. Nyt kesä taukoa ja syksyllä toivottavasti nopeasti tositoimiin. Menopurit ja Clomit odottavat kaapissa klinikoiden kesätauon päättymistä.
[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED
[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31
Mistä kotoisin: pk-seudulta
Koska yritys aloitettu: 02/05
Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei
ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella
puolella.
[color=FF69B4]hapö2
[color=CD1076]Ikä: molemmat -78
Kotipaikka: pääkaupunkiseutu
Yritys aloitettu: " tositoimiin" 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin
Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.
Hoito: inssi 06/07, nega ja ensimmäinen ICSI 08/07.
[color=FF69B4]hellikki
[color=CD1076]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35
Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan
Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.
Tutkimukset ja hoidot: kaikki ensivaiheen tutkimukset takana ja toukokuussa on tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi.
[color=FF69B4]hyntty-
[color=CD1076]Ikä: Ikää mulla on 22 ja miehuudella 23
Kotipaikka: asustellaan täällä melkeen pääkaupunkiseudulla
Yritys alotettu: 3/06 ja eilen oli sitten ensimmäinen polikäynti lääkärillä.
[color=FF69B4]Jessica
[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34
Kotipaikka: Turun seutu
Yritys aloitettu: 05/05
Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07.
[color=FF69B4]Kathy@
[color=CD1076] Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78
Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta
Yritys aloitettu 09/05
Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.
[color=FF69B4]Keiju
[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)
Kotipaikka: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 08/05. " Tositoimiin" ryhdyttiin
02/06. Terolut aloitettu 05/06. Clomeja neljän kierron verran keväällä 07. Simpat priimakamaa. 08/07 pääsen itse tutkimuksiin.
[color=FF69B4]Killa
[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v
Kotipaikka: Helsinki
Yritys aloitettu: 8/05
Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07. Tokasta inssissä kemiallinen raskaus.
[color=FF69B4]käärö
[color=CD1076]Ikä: minä 24 ja mies 27
Kotipaikka: Pohjois-suomi
Yritys aloitettu 06/04
Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Aukiolotutkimus tehty ja tuubat auki. Miehen simppatestin tulos normaali.
[color=FF69B4]mamabear
[color=CD1076] Ikä: Minä 26v, mies 25v
Mistä: Etelä-Suomesta
Yritys aloitettu: 2/05
Tutkimukset aloitettu: 4/06 -> simpoissa paljon kaikessa vikaa, suurin vika vasta-aineet (89/98%)
Hoidot: 1. ICSI 2/07 + (km), alkioita ei saatu pakkaseen. 2. ICSI 10/07.
[color=FF69B4]-marge-
[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26
Kotipaikka: hämeessä asustellaan.
Yritys aloitettu 05/06
Hoidot ja tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu, kierronkartoitus tehty ja arvot ihan hyvät. Simpat ok. Kokeiltu clomit ja puregon, ei apuja ovikseen, 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle, syksyllä eka ivf.
[color=FF69B4] Menina76
[color=CD1076]Ikä: mies vm.77, minä vm.76
Yritystä takana: Elokuusta 2003
Hoidot: clomit tosi monessa kierrossa - toimineet oikein hyvin, pari kertaa mukana pregnyl. SSG:n tulos epäselvä mutta laparoskopiassa todettiin että putket on nätisti auki. 5 inssiä tehty joista yksi km 02/06. Mulla lievä pco, miehellä jonkin verran vasta-aineita spermassa mutta pesussa on aina saatu loistavia näytteitä. Eli kovasti epäilyttää että joku vielä toistaiseksi pimennossa oleva asia raskautumista vaikeuttaa. Nyt odotellaan kovasti menkkoja, seuraavaan kiertoon tehdään eka IVF (lyhyt kaava).
Metot olleet käytössä kohta kai vuoden, ovat ainakin tasanneet kiertoja mutta tuskin silti ovuloin pelkästään niiden kanssa.
[color=FF69B4]Mushu
[color=CD1076]Ikä: molemmat vm -79
kotipaikka: Pirkanmaa
Yritys aloitettu 07/05
hoidot ja tutkimukset: pillerien jälkeen kiertoja käynnisteltiin 1 1⁄2 v. Proveralla, labroja ja hormonitasomäärityksiä verestä. erikoislääkäri totes pco:n 02/07 ja kiertoa tasaamaan lugesteron. Kaksi clomikiertoa kokeiltiin, pco rauhoittumassa,(oik.puoli normaali), miehelle lähete uimaritestiin. 08/07 siirryttiin lugesteroniin ja lähete(tulossa) infertiliteettipoliklinikalle.
[color=FF69B4]nellamaija
[color=CD1076]Ikä: minä -76 ja mies -74
Asuinpaikka: Keskemmällä Suomea
Yritystä takana: maaliskuusta -06
Tutkimukset: Minulla endometrioosia (myös munasarjoissa), miehellä simpat ok, mutta vasta-aineita. Lisätutkimukset elokuussa -07
[color=FF69B4]Nuutti77
[color=CD1076]Ika: Molemmat vm77
Asuinpaikka: Yhdysvallat
Yritysta:06/06
tutkimukset: Miehella jonkin verran epanormaaleja uimareita, mutta ei pitaisi olla esteena raskautumiselle. Mun tutkimukset vaiheessa, tahan mennessa kilpirauhasarvot ja prolaktiini ok.
[color=FF69B4]Oon@77
[color=CD1076]Ikä: 30 ja 37
Pillerit jätetty pois 12/04
Tutkimukset: Mulle ultria, endoepäilyjä ja kaikenlaista sekavaa. Toistaiseksi kaikki kuitenkin näyttää normaalilta. Mies ei vielä suostu hoitoihin.
[color=FF69B4]Rouwa
[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.
Kotipaikka: Pirkanmaa
Yritys aloitettu: 06/06
Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi
Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,
clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden
lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.
[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)
[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23
Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...
Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois
Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis
ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös
takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies
clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi
yritys.
[color=FF69B4]sannuli-80
[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi
Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta
Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004
Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.
Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.
[color=FF69B4]s-k-
[color=CD1076] Ikä: molemmat 23, mies muutaman kuukauden nuorempi
Kotipaikka: Oulun seutu
Yritys aloitettu 05/06
Tutkimukset: simppatesti (vastausta ei vielä tiedossa), ultra, jossa näkyi helminauhaa molemmissa munasarjoissa (lääkäri positiivisilla fiiliksillä, minä en)
[color=FF69B4]tuutimari
[color=CD1076]Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.
Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.
Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).
Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.
Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin, jos ei vielä sittenkään tulosta ole tullut.
[color=FF69B4]VihervaaranAnna
[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.
Paikka: Lounais-Suomi
Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.
Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta
5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä
10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.
[color=FF69B4]20_vilmiina_05
[color=CD1076]Minulla ikää 26 ja miehelläni 32.
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=CD1076]milka1
[color=FF69B4]Ikä: 32
Mistä kotoisin: pk-seutu
Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06
Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.
[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE
[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79
Kotoisin: Pohjois-Suomesta
Yritys aloitettu: tammikuussa 2005
Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.
Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)
LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿
[color=CD1076]Bianco
[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32
Kotipaikka: pk-seutu
Yritys aloitettu 03/05
Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.
Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07
[color=CD1076]Tuittu78
[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30
Kotipaikka: Espoo
Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.
[color=CD1076]trixie2
[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v
Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.
Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.
Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.
Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07
[color=CD1076]kille75
[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita
yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)
tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07
[color=CD1076]Tuiskutiusku
[color=FF69B4]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.
Mistä päin: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: 08/05
Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.
Hoito: ICSI huhtikuussa
[color=CD1076]-piggeliina
[color=FF69B4]Ikä: 32v, mies 31v
Kotoisin ollaan Etelä-Suomesta
Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 09/2001
Tutkimukset: clomit+terot 3kiertoa 07/2002 tuloksetta, 02/2006 hoitoihin yksityiselle, jossa verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki oli ok. Mulla vaan pitkät kierrot, ei pco epäilyjä. Miehen simpat tutkittu 2 kertaa ja eka oli normaali ja toinen normaalin rajoissa. Pelkät clomit uudestaan 06 ja 07/2006 tuloksetta. Tuplaclomit 04/2007 ja samaan kiertoon inssi 05/2007.
[color=CD1076]Vannis
[color=FF69B4]Ikä: 25, mies 26
yritys aloitettu: 3/05
tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)
hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF 04/07, 3. IVF plussa.
[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~[/color]
[color=CD1076]Juliaana-82[/color]
[color=FF69B4]Ikä: vm -82, mies -78
Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan
Yritys aloitettu 04/06
Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini. Myös Clomit oli tarkoitus aloittaa, mutta yllätysplussa tulikin ennen sitä.[/color]
[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~[/color]
[color=CD1076]Naksu[/color]
[color=FF69B4]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.
Kotipaikka: Tampere
Yritys aloitettu: 09/2005
Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi > ivf suunnitteilla JO vkolle 26! Ja siitä plussa!
[color=CD1076]-ninnuli1-[/color]
[color=FF69B4]Ikä: Molemmat ollaan 27v.
Mistä päin: Kaakkois-suomi
Yritys aloitettu: 04/05
Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.
Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.
[color=CD1076]YksityinenAsia[/color]
[color=FF69B4]Ikä: Minä -71 ja mies -69
Sijainti: Yhdysvallat
Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 ja nyt ihan tosissaan tutkimuksissa ja hoidoissa toukokuusta 07
Hoitoja: Tutkimuksissa kaikki kunnossa, miehellä myös. Ongelmana miehen ejakuloimattomuus yhdynnässä. Edessä kolme inseminaatiota alkaen kesä-heinäkuussa 07
Kommentit (125)
Hei taasen kaikille ¿ kyllä olette niin, niin ihania :)
Hellikille oikein hyvää matkaa, vaikket tätä kyllä luekaan ennen kuin palattuasi, mutta toivottavasti teillä oli ihanaa!
Aftiksen punktiokuulumiset oli kerassaan mahtavia! Hienon saldonhan te sieltä lopulta saitte ¿ onnea ja tarrasukkia ja vauvaliimaa mukaan huomiseen siirtoon, sillä kyllähän te nyt siirtoon huomenna pääsette :)
Killalle kiitokset listan päivittämisestä... oikeassahan sä olet, kyllä se taitaa nyt plussa olla vaikka hurjalta tuntuukin... kiitos kauniista sanoista ja kiitos siitä, että saan täällä roikkua! (Kävin kyllä jo huhtikuisten pinoakin vilkaisemassa, mutta ei se ainakaan vielä tunnu omalta samalla tavalla kuin te ihanat enskat!) Sulla on piikittelyt lähteneet käyntiin, ei muuta kuin peukut ja varpaat täällä pystyyn, että kaikki menee hyvin ja pääset nappaamaan sen plussan sinäkin :) Laitoin tuonne alemmaksi vähän päivitystä...
Brookellakin on hoito lähtenyt hyvin käyntiin. En osaa kyllä yhtään neuvoa tuossa sairasloma-asiassa... :( Toivottavasti keksit jonkin hyvän tarinan, eikä esimiehesi kiinnostu turhia ja ryhdy utelemaan. Nyt sitten vaan näytät hepallesi mallia ja nappaat plussan :)
Buumikin on päässyt piinailemaan... hyvä kun sait nuo luget tukemaan sitä lyhyttä loppukiertoa, toivottavasti se vastaus löytyisi sieltä ja pääsisit sinäkin testaamaan se kauan kaivatun plussan... bdbdbdb
Marge se kamppailee hiivan kanssa... olettehan tarkistaneet ettei miehesi kanna sitä hiivaa jos se kerran usein uusii... miehillä se on kai usein ellei aina täysin oireeton ja sen huomaa lähinnä siitä, että kumppanilla tahtoo olla jatkuvasti uusiutuva hiiva... eli sinä hoidat hiivan, se paranee ja miehesi siirtää sen sulle takaisin... kysäisepä lääkäriltäsi... Kurja vaiva :( *halaa*
Meninalle, Aqualle, Nuutille, Hapölle ja kaikille muillekin enskoille vilkutuksia!
Täällä on nyt niin monella hoito kesken, että ei muuta kuin huikeeta plussa-aaltoa kehittämään ja saadaan siirrettyä meidän Enskapino kokonaisuudessaan tuonne plussanneiden lapsettomien puolelle ¿ kovasti kaipaan teitä kaikkia sinne... :)
ON: Hassua, mutta pakko oli käydä ostamassa isommat housut ja äitiysrintsikat eilen... kaikki housut ahdistaa kun massu on niin turvoksissa, että sitä saa tosissaan piilotella ja tissit on ihan mielettömät kipeät ja turvonneet... kuppikoko vaihtui jo 80B:stä 85C:hen, eikä tavllisia kaarituellisia liivejä voi kuvitellakaan ¿ ne sattuu...
T.Yksis rv 4+6 (kai?)
YksityinenAsia
Ikä: Minä -71 ja mies -69
Sijainti: Yhdysvallat
Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 ja nyt ihan tosissaan tutkimuksissa ja hoidoissa toukokuusta 07
Hoitoja: Tutkimuksissa kaikki kunnossa, miehellä myös. Ongelmana miehen ejakuloimattomuus yhdynnässä. Edessä kolme inseminaatiota alkaen kesä-heinäkuussa 07. Plussa toisesta ¿pieleen menneestä¿ inssistä.
heti tätä uutta pinoa. Kirjoittelin kuulumiset vielä tottumuksesta tuonne vanhaan... :) No, näkyyhän ne sieltäkin.
Mukavaa alkavaa viikkoa teille kaikille ihanille enskoille!
tuutimari
Siirtoon päästään kuin päästäänkin =) Yksi kaveri oli jakautunut 9-soluiseksi ja se siirretään. Muissa oli jotain vikaa, kysyn tarkemmin kun päästään klinikalle. Sanoivat aamulla että niitä muita ei varmaan edes pakasteta, koska eivät varmaankaan selviäisi sulatuksesta.
Terkuin
Afternoon
Pitää käydä heittämässä pikainen tervehdys tänne uuteen pinoon vaikka työt painaa päälle.
YKSIS toki saat kirjoitella täällä meidän kanssa ihan niin kauan kuin siltä tuntuu! Antaa tosi paljon toivoa omaankin tilanteeseen, kun " pieleen mennyt" hoitokin voi onnistua!
Pitää tosiaan yrittää näyttää heppaselle mallia miten raskaudutaan, vaikka kuvittelin käyvän toisin päin kun tuolla hepalla tosiaan on jo yksi varsa joka tuli ihan helposti. No, ensi keväänä vien sitten sekä äidin että tyttären astutettavaksi, jos sitten tytär näyttäisi äidilleen mallia!
AFTIS hienoa että pääsette siirtoon! Eihän siihen plussaan tarvita kuin yksi ja 9-soluinenhan on jo oikein hyvässä vaiheessa. Harmi että niihin toisiin on tullut jotain häikkää.
Mulla alkoi nyt Synarelan sumuttelut tänään ja huomenna alkaa pistokset. Eka ultra on viikon päästä maanantaina ja eiköhän sitten jo selviä punktion ajankohta ainakin suunnilleen.
Mukavaa uutta viikkoa kaikille enska-ystäville!
Aftis: Mahtava juttu että pääsette siirtoon! Ja noin hyvin jakautunut, meillä siirrettiin matkaan vain 4-soluinen ja siellä se nyt (ainakin tietääkseni) olla köllii! Ja nyt sitten teille tulee tästä heti tuoresiirrosta se plussa, joten ei niin haittaa vaikkei muut sitten jatkaneetkaan jakautumista tm, eikös niin...? :D Hieno juttu kerrassaan!!!
Yksis: Hih, siellä " kärsitään" alkuturvotuksesta! Onpas sulla ajoissa tuo vaihe, kiva niin tietää ainakin heti että siellä tapahtuu ja kovasti... Mutta toisaalta, kyllä se siitä vielä hellittää ennen kuin se vauvamasu alkaa sieltä pömpöttää! Nautihan nyt olostasi!
Killa: Se siellä pistelee, millonkas sulla oli seuraava lekuri *nolona punastelee kun ei muista* ? Onko mitään tuntemuksia?
Brooke: Onkos tuo sitten sillä lyhyellä kaavalla vai miten? Kun itse silloin sumuttelin Synarelaa pitkästi ennen kuin piikittelyt alkoivat... Näytähän nyt sille heposelle mallia kuinka niitä vauvoja tehdään - peukutukset sinnekin!!!!
Huiskutuksia kaikille muillekin enskoille ja hurja määrä plussapölyä lähtee kaikille.... NYT! Puuuuh!!! Lukaisin vaan pikaisesti tämän uuden pinon, joten en ole ihan kärryillä kaikkien asioista, pahoittelut!
Naksu, joka edelleen odottelee teitä kaikkia tuonne o-puolelle...
kiva kun tulit meitä moikkaamaan, mielelläänhän me kaikki sinne o-puolelle tultaisiin vaikka heti!
Mulla hoidot tehdään tosiaan lyhyellä kaavalla eli ei sumutella pitkään vaan kp 2 aletaan sumuttelut ja heti seuraavana päivänä piikit. Tämä hoito on mukavan lyhyt, mutta huonona puolena siinä on se ettei munasoluja kai yleensä tule niin paljon eivätkä ole niin tasakokoisia kuin pitkässä kaavassa. Mutta mulla kun on kohonnut FSH-hormoni niin pitkä kaava kuulemma luultavasti onnistuisi vielä huonommin. Viimeksi mulla tuli tuolla lyhyellä kaavalla 7 munasolua ja se on kuulemma mun tapauksessa hyvä saalis.
Itsekkäästi aloittelen omalla navalla: tänään kontrolliultrassa käyty ja ihan hyvän kokoinen eli 14 millinen munis oikealta puolelta löytyi. Aika jännä, että mulla on joka inssissä johtofollikkeli kasvanut tuolla oikealla. Mullahan se puoli ei ole ihan sata varmasti auki, mutta toivotaan ettei jää jumiin tuubaan kun sieltä irtoaa. Vasemmalla munasarjassa näkyi ehkä nestettä, mutta lääkäri ei tuntunut olevan siitä kovin huolissaan. Sanoi, että voi se olla joku suolenmutkakin ja seuraillaan vaan tilannetta. Seuraava ultra siis torstaina, jollei ovistesti näytä plussaa aiemmin (aloitan tikuttamisen huomenna). Laskeskelin, että inssi osuisi ehkä perjantaille tai lauantaille. Oli muuten ihan maailman kivoin lekuri, se sama kuin viime viikolla. :) Valitettavasti ei oo loppuviikolla paikalla, joten meen sit sille " omalleni" (vaikka ihan kiva sekin on).
Jotenkin ollut kuitenkin mieli matalalla tänään. Ahdistaa taas tuolla töissä selitellä näitä menoja jatkuvasti. :S Tuli ihan mieleen, että jos ei nyt tärppää, niin tekisi mieli pitää välikierto seuraava. Mut sit taas menisikin 2 kiertoa " hukkaan" , kun seuraavan oviksen aikaan ollaan siellä reissussa. Vaikeaa on... Plääh! :(
Hauskaa kun Naksu käy tälläkin puolen pistäytymässä ja tuossahan noita mun kuulumisia sitten jo tulikin! :)
Brookellakin on nyt siis tositoimet käynnistyneet! Tästä hoidosta teille se toivottu tulos! :)
Aftis: ihan mahtavaa! Mä niin soisin teillekin sen plussan jo, ettei tarvitsisi hetkeen enää kärvistellä ja jännittää näitä hoitoja!
Yksis: hih, siellä jo on päästy nauttimaan raskauden iloista! ;)
Tulkaahan piinailijat kertomaan kuulumisia! :)
Killa
Olen kyllä elänyt hengessä mukana vaikken ole pinoa jaksanut/ehtinyt lukea tässä viime päivinä. Olen antanut mielen levätä tämän lapsettomuusjutun suhteen. Ja hyvää se paussi on tehnytkin. ISO yhteinen kiitos kaikille tsempityksestä ja kauniista sanoista! Itkuhan siinä silmään tuli, kun kirjoituksianne luki. Tuntui oikeasti hyvältä, kun sai lohdutusta ja tukea " vanhoilta" tutuilta.
Killa, kiitos tsempityksestä ja listalla pitämisestä. Enköhän täällä roiku epäsäännöllisen säännöllisesti, vaikka omat kuviot menevätkin uusiksi. En malta millään jättää teitä kokonaan... A-lapsi on kyllä mielessä päivä päivältä enemmän. Kyllä se on se meidän juttu, ei epäilystäkään. Mitä todennäköisemmin meidän lapsemme syntyy/on syntynyt Afrikan taivaan alla. Mahdollisesti myös eteläisen Amerikan. Kerron kyllä kuulumisia tältäkin saralta, kunhan vaan saadaan pyörät pyörimään.
Yritän vähitellen saada taas jutuista kiinni, joten jätän kommentoinnin tällä kertaa suosiolla tekemättä. Tsemppiä kaikille tutkimuksiin, insseihin, punktioihin ja siirtoihin ja tietysti muuhunkin elämään. Paljon täällä tapahtuu ja toivottavasti vielä tänä syksynä saadaan paljon niitä ihania uutisia luettavaksi.
ON: Täti tuli oviksesta laskettuna ihan ajallaan, ei siis mitään yllätyksiä suuntaan eikä toiseen. Tällä kertaa jätin itkutkin itkemättä ja kirveet heittämättä. Yritän nyt kaikin mahdollisin keinoin piristyä ja saada ilon ja auringon takaisin elämään. Se on kuitenkin se ensimmäinen askel eteenpäin.
Huiskutukset ja kiitosrutistukset kaikille!
~dese
Onpas taalla piinailevaa porukkaa!!!
Onnea Aftikselle siirtoon...hienostihan olet paassyt etenemaan vaikka alku vahan takkusikin. Eika sinne pakkaseen mitaan tarvitse jaadakaan, kun salamatkustaja tarraa kiinni samantien. bdbdbd
Brookelle myos peukutukset jatkoon. On se kumma kun joutuu hepalle nayttamaan mallia!
Inssia odottavia tai piinailevia enskojakin oli roppakaupalla...ainakin tuutimari, hellikki ja killa. plussatuulia taalta oikein voimalla ====))))
Mikas Meninan olo on?
Voi yksis, kylla ma olen onnellinen sun puolesta! On se vaan uskomatonta etta lopputulos on noin hyva, vaikka pieleen " piti" mennakin. Vai etta siella kasvatellaan jo daisareita ja turvotusta! Onneks sulla on se etatyo nyt niin voit loobailla pyjama paalla kotona, etka heti narahda kiinni toissa. Voi kun ma niin toivon etta ehtisin sun kanssa samaan aikaan o-puolelle. Sais vahan enemman vertaistukea kun taalla asiat on niin omituisia valilla. Ja ilman muuta hengaat meidan kanssa niin pitkaan kun susta van tuntuu.
oma napaa sen verta, etta ovista tikutellaan, ja aamulampoja mittaillaan. Eli tasmatykitysta tiedossa!
Naksulle ja Julille vilkutukset, kiva kun kavitte moikkaamassa!
pitaa taas jatkaa toita!
nuuts-tuuts
halitukset viela kaikille muillekin enskaliineille!
Yksis: vautsi mitkä turvotukset kroppa on saanut aikaan jo alkumetreillä! Mies varmaan tykkää kun tisut on vähän runsaammat ;-) Vielä kerran isot onnittelut sinne, on se vaan niin hienoa kun sait plussan plakkariin!!! Nauti nyt olostasi oikein suuresti ja kiitos myös plussa tsempityksistä! Ehkä ne Luget on se kaiken avain, eihän sitä ikinä tiedä...
Tuutimarikin piinailee inssin jälkeen. Oikein isosti plussatuulia sinne *puuh, puuh, puuh*
Hienoa Aftis että pääsit siirtoon - ja vieläpä 9-soluisen kaverin kanssa! Kuulostaa tosi hyvältä ja ihan kuten Naksu tuossa mainitsi, eihän niitä muita pakkaseen edes tarvita kun tämä nyt takraa kerrasta kiinni ja lujaa ;-)
Brooke: sielläkin hoidot pyörii taas täydellä teholla, kiva kuulla!
Killalla sielä lupaavalta kuulostava munis, hyvä hyvä! Kohta on inssi taas pulkassa ja piinailut alkavat. Kyllä tosiaan kaikilla taas hoidot etenevät kesän jälkeen sellaisella vauhdilla, ettei mukana meinaa pysyä :) Harmi vaan että mieli on ollut maassa, toivottavasti fiilikset kuitenkin siitä kohenevat - ja nythän me porukalla riipastaan plussat ja siirrytään Naksun ja kumppaneiden seuraksi, eikös?!
Desekin oli piipahtanut o/ Hyvä kuulla, että sielläkin kuviot selkeytyvät ja mieli kohenee, käy ihmeessa säännöllisen epäsäännöllisesti rustailemassa kuulumisia. Välillä itsestänikin tuntuu ihan hyvältä jättää kirjoittelut vähemmälle ja antaa pääkopan hieman levätä näistä jutuista.
Nuuts-Nuutsille tsempit täsmätykitykseen! On se vaan tarkkaa touhua tämä homma, mutta kyllä meidät joku päivä siitä tarkkuudesta palkitaan, usko pois!
ON: täällä alkuviikkoa jatketaan samalla kaavalla kuin viikonloppuakin, eli odottelen miehuutta kotiin jotta saan sen kaapattua sänkykamarin puolelle ;-) Tänään alavatsa on ollut ihan tolkuttoman turvonnut ja kipeä, joten töissä oli vähän tuskaista olla. Mietin muuten päivällä, että kun mulla on vaan yks munis massussa ja turvotus on järkyttävä, niin Meninan olo oli varmaan ihan sanoin kuvaamaton jätti munissaaliin kanssa :-o
Nyt kahvipannu porisemaan ja telkka päälle!
-Buumi \o/
[color=olive]Huomenta kaikki. Täällä jännittää kovasti, huomenna on aukiolotutkimus edessä. Kertokaa vähän kokemuksia. Kamalaa vai ei niin kamalaa?
Huiskutukset kaikille ja paljon plussapölyä,
Keiju (kp 11)[/color]
Nyt on taas päästy normaaliin arkielämään kiinni - vähän outoa oli tulla töihin kun kaks viikkoa tuli kotona makailtua :) onneksi kukaan ei työpaikalla ole kysellyt poissaolon syytä. Paitsi pomolle kerroin ihan vapaaehtoisesti - hän suhtautuu asiaan ja poissaoloihin tosi hienosti, onhan hänen omat lapsenlapsensa (kaksostytöt) saaneet alkunsa IVF-hoidosta.
Enska-pinossa tapahtuu ihan hurjasti, en millään meinaa pysyä perässä siinä kenelle tapahtuu mitäkin...
Paitsi se nyt on selvä että YKSIS on mahtavasti raskaana :) Onnea vaan vielä kertaalleen teille tulevalle taipaleelle. Ja jaksuja kaikkiin epämiellyttäviin oloihin :)
AFTIS, joko sä olit siirrossa? Hyvältä kuulosti tuo 9-soluinen alkio :) hurjasti plussatuulia lähettelen teillepäin!
DESEJO, mä todella ihailen sun fiksua suhtautumista tuohon adoptio-asiaan. Mä niin toivoisin että mun miehelle adoptio olisi vaihtoehto, mutta kun ei...
KILLA, sulla on nyt jännät paikat :) toivotaan että kaikki ajoitukset ym. menee tosi nappiin - ja sitten vaan plussatuulia sinnekin suuntaan!
BROOKELLA myös alkaa olemaan jännät paikat, eli eikun lykkyä ja plussatuulia myös sinne :)
NUUTILLE lykkyä " täsmätykityksiin" ! Hauskan ilmaisun oot asialle keksiny, hih :)
BUUMI, peukut on pystyssä että teidän ahkerat puuhastelut tuo tällä kertaa sen toivotun tuloksen :) Heh, harvoin tulee onniteltua kavereita vilkkaasta seksielämästä...
KEIJU - mun mielestä aukiolotutkimuksessa ei ole mitään jännitettävää. Omani ei ainakaan tuntunut juuri missään - pikkasen vaan nipisti. Ei mulle siitä ainakaan mitään huonoja muistoja jäänyt. Tsemppiä sulle, ja toivotaan että putket on kunnossa :)
Huiskutukset myös kaikille muillekin enskoille - sekä plussanneille että plussaamista odottaville. Ja tuhannesti plussatuulia niitä tarvitseville :)
ON: kirves on heitetty aika syvälle kaivoon (tosin saa sen sieltä helposti ylös ongittua jos tarvista on...). Tissit ei oo enää läheskään niin kipeet ja turvonneet kuin viime viikolla. Vatsaa juilii just niinkuin ennen menkkoja. Samoin tutut pms-v***tukset on astunu kehiin. Ihmeellisiä unia oon nähny joka yö, mm. isoista kananmunista joista ei tullutkaan tipuja, ja viime yönä olin ultrassa jossa näkyi että ei siellä kohdun sisällä mitään ole. Eli aika selvästi alitajunta tuntuu tietävän että pieleen meni...
On kyllä ahdistunu olo - musta tuntuu että meidän parisuhde ei kestä enää kauaa tätä lapsettomuutta, on nimittäin menny joku viikon verran aika huonosti (taas vaihteeks). Lisäksi nuo inhottavat luget vie multa seksihalut, ja tää yli kaksi viikkoa jatkunu seksittömyys ei tosiaankaan asiaa auta (mies kun on aika viriili tapaus).
Mietin tässä että kannattaiskohan mun pyytää että multa tutkittais kilpirauhasen toiminta? Eipä mulla juuri vajaatoimintaan liittyviä oireita ole, mutta kai sen asian voisi varmistaa. Kun tuntuu että jotain vikaa on alkion kiinnittymisessä, hyviä alkioita kuiteskin näyttää tulevan ja muutenkin kaikki pitäisi olla ihan ok-kunnossa - niin joku syyhän sille täytyy olla jos raskaus ei kuiteskaan vaan ala.
Ah, nyt töiden pariin... innostus on taas kerran siinä nollan luokkaa.
Terkuin, Menina
Saa nähdä onnistuisiko viestin lähettäminen tänään, parina edellispäivänä ovat hermot jo menneet =O, kone sekoilee oikein urakalla. Tulee vain kaiken maailman virhe ilmoituksia ja kaikki katoaa, arrggghhhh! Onneksi on huoltoon menossa. Pikaisesti koitan siis kommentoida.
Yksis: Hieno juttu että raskaus on tuonut jo iloja tullessaan joten ei muuta kuin nauttimaan =D
Aftis: Jeeeee!! Tosi hieno juttu että pääsitte siirtoon ja peukut ovat tosi korkealla että tämä yksi jaksaisi matkassa loppuun asti =)
Killa: Kiitos ahkerasta lista emoilusta. Peukutusta myös sinne että tämän inssin jälkeen sinun ei tarvitsisi enää töissä selitellä menoja.
Brooke: Hieno juttu että sielläkin on päästy vauhtiin. Keväällä sitten kolmestaan heppojen kanssa masua kasvattelet =). Miten sinulle on tullut piikittelystä oireita ym.? Ajattelin vaan kun täällä ei vielä yhtään mitään kuudes päivä vasta/jo menossa. Tietysti jos oikein hakemalla haen niin alavatsaa hieman kivistää.
dese: Kiva kuulla että paremmilla mielin taas mennään, tämä vertaistuki on sitten mahtava juttu =).
Kovasti onnea a-lapsi prosessiin ja kerro miten homma etenee. Täällä ainakin suurella mielenkiinnolla tilannetta seuraan =).
Nuutti: Täältä tulisi ++++++puhallusta täsmätykityksen joukkoon =D
Keiju: Tsemppiä aukiolo tutkimukseen älä jännitä suotta. Oma kokemukseni on tosin vähän huonompi. Oikealle puolelle tutkimus onnistui hyvin ja nopeasti pientä paineen tunnetta vain.
Vasen puoli olikin sitten melkoisen kivulias juttu. Muutamin kertoja lekuri yritti mutta tutkimus jätettiin kesken. Vasen jäikin hieman kysymys merkiksi että onko auki vai ei. Ei ole tarkoitus lisätä jännitystä yleensähän se taitaa olla ihan kivuton homma muistat vaan napata särkylääkkeen ennakkoon.
Menina: Kipaiseppa kirves kaivosta täällä on peukut pystyssä että perjantaina olisi hyviä uutisia tiedossa =)
Buumi: Toivottavasti lugesta on tarvittavaa apua ++++pöllytystä.
Inssissä on ollut vilkasta joten peukutusta ainakin tuutimarille ja hellikille!
Naksu oli pistäytynyt o/ vilkutusta.
ON: Kuudetta päivää puregonia pistelen ja sumuttelutkin jatkuvat. Tuntemuksia ei ole minkäänlaisia ellen oikein kovasti etsi niin pientä kivistystä alavatsassa toisinaan. Tänään oli labrassa käynti eivätkä soittaneet perään joten kaiken pitäisi olla ok. Perjantaiaamuna on ultra ja silloin varmaankin selviää mahdolliset punktio ja siirto päivät. Hieman huolettaa kun kurkku on kipeä ja olo on muutenkin flunssaisen vetämätön. Että mitä jos sairastun tehdäänkö icsi hoito loppuun asti? Täytyy varmaan huomenna soitella klinikalle ja kysellä että mitähän troppia sitä voi ottaa. Lähden tästä makaamaan sohvalle teemuki kourassa ;D
Vilkutusta vielä kaikille!
-hapö-
...Keijulle: mulla aukiolotutkimus ei tuntunut juuri yhtään, vain vähän painetta nestettä ruiskutettaessa. Olin ottanut tuntia etukäteen 2 Burana 400mg lääkärin ohjeen mukaan. Ehkä se sitten osaltaan auttoi.
Heipat vaan muillekin!
Killa
HAPÖlle: Mä pistelin viime hoidossa Gonalia muistaakseni 9 päivän ajan, aika isolla annoksella 300 IU. Minäkin muistan olleeni huolissani, että tapahtuuko siellä munasarjoissa mitään, kun ei mitään tuntemuksia ollut. Mutta kyllä sitten muutamana viimeisenä päivänä maha oli turvonnut ja kipeä ja käveleminenkin alkoi olla vähän tuskallista eikä farkut mahtuneet jalkaan. Pregnyl-piikin jälkeen tuli myös se pistoskohta aika kipeäksi.
Ja mullahan ei ollut edes mikään iso munissaalis, eli ei voi kuin aavistella millaiset olotilat olis sitten jos muniksia olis joku 20 kpl..! Mutta mulla tuskin koskaan niin isoa saalista tuleekaan.
Eilen alkoi mullakin sitten piikitykset taas, samalla annostuksella kuin viimeksi. Eka ultra on maanantaina.
Nyt taas töihin, huiskutukset kaikille!
Brooke
Täällä taas joku palailee palstapimennosta!
Yksis: Kertakaikkisen hiano lussaus! Onnea oikein kovasti! Vau!
Nappaahan pinon piinailijat mukaasi plussajunaan! Nämä lapsettomuus pinon plussat tuntuvat aivan älyttömän hienoilta ja uskomattomilta, kaiken toivomisen ja touhuamisen ja järjestelyjen jälkeen! Ja joka kerta oma plussa tuntuu olevan vähän lähempänä todellisuutta, kun joku onnistuu!
Kaikille pinon piinailijoille plussatuulia ja onnisumista. Olisipa ihanaa saada suursiirtymä täältä tuonne o-puolelle! bdbdbdbdbdbd!!
Aqua: Voimia parisuhdekiemuroihin. Tämä lapsettomuus syö tosiaan niin miestä kuin naistakin. Ja kaikki muukin, mikä vaan voi parisuhteessa mietityttää, alkaa vaivaamaan ja ihmetyttämään, kun rypee lapsettomuuskriisissä vyötäröään myöten. Miettii useasti, onko kaikki mielekästä ja vaivan arvoista. Parisuhde tosiaan punnitaan kiireestä kantapäähän. Luulen, että kaikki pohdinnat ovat tarpeellisia ja kaikki ratkaisut, joita joutuu tekemään ovat hyviä, kunhan eivät ole hätiköityjä.
Nuutti: Mitäs teillä tapahtuu seuraavaksi? On päässyt tältä lahopäältä menemään sivu suun kuulumiset¿ hyvä päätös varmasti jättää se uusi simppatesti väliin, kun kaikki on ok! Ei tarvitse suotta stressata!
Dese: Kirjoitat niin kauniisti A-lapsesta ja kaikesta siihen liittyvästä. Se on varmasti teidän juttu ja hyvä ratkaisu! Hali!
Kiitos kaikille kannustuksesta omassa tilanteessani. Kyllä täältä vielä noustaan, vaikka monenlaista koettelemusta onkin edessä. Näyttäkäähän hitaammalle mallia miten plussataan, niin onnistuu sitten kerta heitolla, kun hoitoihin asti päästään!:)
Keiju: Miten tutkimus sujui?
Voimia kaikille pinnistellä mielenliikahduksissa ja hormonihuuruissa,
nellamaija
Naksu: heheee. Sinä se sitten jaksat uskoa minunkin onnistumiseen =) On aivan mahtavaa, että se teidän kaveri siellä mukana köllii. Mä toivon, että meilläkin sellainen mukana olisi =) Mies puhuu mun masulle iltaisin ja lupailee sille kaverille kaikkea pleikkarista kitaraan =) Onkohan se lahjottavissa =)
Killa: kiva että lekuri on mukava. Mä en ensin oikein tiennyt pidinkö mun lääkäristä, mutta nyt alkaa tuntua että pidän =) Vähäsanainen se on, mutta tuntuu olevan asiantunteva ja mukava. Mulle sanottiin kans siitä nesteestä ja epäiltiin ensin jopa tulehdusta. Punktion jälkeen sanoi kuitenkin, että taisi olla jotain piikitykseen liittyvää. Juu, töissä alkaa mullakin olla jo ahtaat paikat kun en oikeastaan ikinä ole poissa ja nyt yhtäkkiä on epämääräisiä päivän poissaoloja.
deselle iso *halaus*
Nuutti: niinpä¿voih, kumpa se nyt onnistuisikin =)
Buumille peitonpöllytysintoa =) vaikka turvottaakin.
Keiju: aukiolotutkimus ei ollut mitenkään kamala omalla kohdallani. Otin sen pyydetyn määrän buranaa ennen toimenpidettä. Pikkuisen se kirpaisee ja tuntuu oudolta, mutta ei käynyt varsinaisesti kipeää.
ON: Siirto oli siis maanantaina ja oli kivuton kokemus. Niistä neljästä hedelmöittyneestä tämä siirretty alkio oli luokkaa 1 ja 9-soluinen. Lääkäri sitä oikein kehui, saa nähdä sitten onko kehumisen arvoinen =). Yksi oli vain 5-soluinen ja siinä oli tumavika. Tänään soitin klinikalle uudestaan ja sanoivat ettei ne kaksi muutakaan enää olleet jakautuneet oikein, joten ei pakkaseen siis mitään. En saanut tarkkaa selvyyttä mikä niistä kahta vaivasi. Lääkäri kuitenkin kertoi, että näyttäisi siltä, että munasoluissa jotain vikaa on kun karsinta oli noin kova. (7 puktoitiin -->1 hyvä alkio)
Mutta tällä yhdellä mennään =)
Terkuin Afternoon, pp2
Moikka!
En nyt oikein jaksa vastailla kellekään mitään, sori kauheesti.
En millään meinaa pysyä nahoissani ku vartoillaan niitä simppatestin tuloksia. Parisa viikossa kuulemma tulokset luvattiin, ja eihan ny ole ku vasta kaks viikkoo menny, tarkalleen ; ) Mutta kun ei sitä lähetettä saa jatkoon ennen ku ne vastaukset on kiikutettu lekurin pöydälle, ni johan rupee pinna kiristyyn. Vuorotellen piinailee ihan innoissan ja heti kohta syyttää postia ja ukkokultaa vuorotellen ja epäilee että mitäköhän se mies sillä klinikalla oikein on muninu.
Ei oo helppoo mies paralla ku ensin suunnittelen kauheesti ja laskeskelen koska voitas päästä ensikäyunnille ja heti perään itken ja ulisen ettei tästä tuu hevonhe...tiä. Niin et jos juku viittis lainata tikkaita et tästä suosta pääsis ylös ja jos juku osais sanoo kauanko vielä kannattaa yrittää odotella ennen ku käy jonku onnettoman kimppuun siellä klinikalla.
T:mushu joka ei jaksa malttaa
[color=olive]Heips kaikki.
Heti omaanapaa. Hengissä selvisin eilisestä aukiolotutkimuksesta. Kiitos rohkaisevista sanoista. Valitettavasti minä kuulun niihin, joilla homma teki melkoisen kipeää. Ja vaikka olin ottanut kaksi särkylääkettä. Pahinta oli katetrin laittaminen kohtuun. Ei meinannut mennä ja joutui sitten pihdeillä venyttämään kohtua. Mutta mikä tärkeintä AUKI ON, molemmat puolet! Nyt sitten saatiin ohjeeksi puoli vuotta mennä pelkillä Teroluteilla ja ovista tikutellen. Kuulema joillakin tuo aukiolotutkimus sen verran puhdistaa paikkoja, että raskautuu. Toivotaan nyt, että kävisi niin.
Eilen jouduin olemaan koko päivän töistä pois. Mutta hyvä mieli kuitenkin kivusta huolimatta.
Tsemppiä kaikille ja muistetaan myös nauttia elämästä, ettei tämä lapsettomuus vie tilaa muulta onnelta. Näin ainakin taas itse koitan ajatella.
Pusi ja hali,
Keiju kp 13[/color]
Tässä siis varaslähtö seuraaviin viikkoihin, kun en illalla enää koneelle ehdi. Toivottavasti tosiaan esittelyihin tuli toivomanne päivitykset oikein tehtyä, kun jotenkin ote on ollut hukassa eli en ole aina muistanut siirtää niitä heti listaan, enkä nyt jaksa enää oikein tarkkaan lukea kaikkia läpi. Hihkaiskaa siis, jos jotain puuttuu/on väärin laitettu!
Linkii edelliseen pinoon
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=74&m=11006771&p=1&tmo…
Tähän pinoon piinailijoilta mahdollisimman monta plussaa, kiitos! :)